Fitness Seller

Cutschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

koelieman

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2014
Berichten
66
Waardering
6
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Heren,

Graag jullie mening over mijn c(k)utschema;

cutschema.png


Stats:
~1,84M lang
~ 86 KG zwaar
~ 18-19% BF

Ik volg hierbij het SL 5x5 schema.

Ik drink 2 tot 3 liter water per dag. Als ik train wordt dit 4 liter. Ik zie dat er weinig vetten inzitten, is 1gr vet per KG lichaamsgewicht nodig om vet te verbranden? Zal ik wat eitwitten inruilen voor wat vetten? Any ideas?
Alvast bedankt.
 
lage kcal om mee te starten imo.
 
Volgens de Katch-McArdle Formule ligt mijn onderhoud op ongeveer 2500 kcal. Rond de 2000 zou dan toch goed zijn om te cutten?
 
Volgens de Katch-McArdle Formule ligt mijn onderhoud op ongeveer 2500 kcal. Rond de 2000 zou dan toch goed zijn om te cutten?
Nee, aangezien je hieruit concludeerd dat je niet zeker weet wat je onderhoud is zou ik eerst een starten op 2350 à 2400 calorieën.
 
Heb je rekening gehouden met je activiteiten factor?
als ik reken met gemiddelde training/sport (3-5 x per week) is je onderhoud al zo een 3000 kcal...

vetten zijn veel te laag
1 gr vet per kg lichaamsgewicht heb je nodig voor je hormonen...
 
Heren,

Graag jullie mening over mijn c(k)utschema;

cutschema.png


Stats:
~1,84M lang
~ 86 KG zwaar
~ 18-19% BF

Ik volg hierbij het SL 5x5 schema.

Ik drink 2 tot 3 liter water per dag. Als ik train wordt dit 4 liter. Ik zie dat er weinig vetten inzitten, is 1gr vet per KG lichaamsgewicht nodig om vet te verbranden? Zal ik wat eitwitten inruilen voor wat vetten? Any ideas?
Alvast bedankt.
1900-2000 cal is misschien OK als je weinig beweging hebt, maar je vetten kunnen zeker nog met 30 gr omhoog en je eiwitten makkelijk met 40 gr omlaag.
Bereid je je kip trouwens zonder vet? Zo niet, vergeet deze dan niet erbij op te tellen (zelfde bij gebakken ei).
 
Vergeet inderdaad dingen zoals olijfolie en boter niet mee te rekenen ;)

Ik zou ook wat hoger gaan zitten in vetten en lager in eiwitten, maar als je die al niet mee rekende dan zit je al hoger dan dat je zelf denkt.
 
Ja klopt, kip enzo wordt in olie (croma) boter gebakken. Qua vet zit het denk ik dan wel oke? Kcal is dan ook 2-300 meer dan zit ik rond de ~2200.

Is sl 5x5 een goed schema in de cut?
1RM:
Sq 105 kg
Bench 100 kg
Deadlift 160 kg

Of een andere 3 daagse split? Bij de standaard split vind ik het jammer dat je de spiergroepen maar 1x in de week pakt.
 
5x5 is imo altijd een goed schema om op te gainen
 
Is het trouwens 'slecht' om 2 bakken kwark per dag te eten? Als ik ga trainen eet ik 1 bak (500gr) voor het trainen en 1 bak voor het slapen.

Of beter die 2e bak skippen en wat meer rijst met kip en groente eten. Qua honger gevoel denk ik dat rijst met groente en kip beter vult? 1 bak kwark met 24gr whey is 380 kcal.

Kan dus ook 100 gr gekookte rijst. 125gr kip en nog wat groente eten.
In de kwark zitten in totaal wel meer eiwitten. Carbs wil ik het liefst zo laag mogelijk houden.
 
Die lage carbs gaan je nekken man Zou die wel wat omhoog gooien als je nog beetje wilt knallen tijdens je trainingen. En ik zou idd ook wat hoger in kcal starten en kijken hoe dat gaat, wellicht wat extra cardio toevoegen.
 
ik ben ook 1M84 en ik was ook 85kg. Ben deze maand de 5e beginnen cutten op 2550 kcal per dag. Na 5 dagen 4,5 kg kwijt. Dan een heel weekend alles wat ik tegenkwam gegeten. (frituur, kebap, pizza, cake,.......... ook wel wat kip en steak met groentjes op bbq maar ok) vanaf die maandag terug op schema maar aan 2700 kcal. Dat is wel beter. Ben nu op 79 kg 's ochtends voor ontbijt. Ben wel tevreden met resultaat, ga wel nog ongeveer 2 weken door.

Mijn idee was ECHT niet om zoveel kilo kwijt te raken maarja.. wat ik wil zeggen is : ga niet zo laag in kcal! je lichaam heeft voedsel nodig
 
Back
Naar boven