MuscleMeat

Forum Challenge N°2 max reps Bench press met bodyweight

Archen/bruggen is toegelaten


  • Totaal stemmers
    65
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Om op die gewichten zonder cuffs en wrist wraps te gaan reppen lijkt me eerder ongezond dan competitievervalsing.

Denk ik ook en ik bench daarnaast op hoge frequentie dus ook dat is extra belasting. Maar die discussie is hier al gevoerd denk ik, als de meeste mensen inclusief moderators vinden dat dat niet toegestaan moet zijn dan is dat zo.
 
Ik snap het probleem eigenlijk niet van cuffs en wrist wraps, daardoor ga je toch niet meer benchen maar is toch enkel alleen voor bescherming?
 
Gijs bencht volgens mij bijna nooit en ik doe het niet zonder cuffs en wrist wraps - en die zaken zijn volgens de regels hier niet toegestaan - dus nee, ik denk het niet.
Vind t zelf wel leuk om te kijken hoe ver ik kom met 120 en heb morgen weer een high rep bench dagje dus zal eens kijken hoe t voelt. Voor spek en bonen.

Zolang t geen slingshot is... Cuffs en wraps zijn geen cheattools imo.
 
Ik snap het probleem eigenlijk niet van cuffs en wrist wraps, daardoor ga je toch niet meer benchen maar is toch enkel alleen voor bescherming?

Zolang t geen slingshot is... Cuffs en wraps zijn geen cheattools imo.

Bij de squat challenge kwam er kritiek omdat we een belt toelieten, het zou oneerlijk zijn omdat niet iedereen de beschikking heeft erover, met deze middelen idem.
 
rip.

was ik nog maar 88kg :roflol:
 
22x120 vandaag, valt toch wat tegen, zal later uploaden. Zaten misschien nog twee reps in de tank. Zal t volgende week nog eens voor m'n werksets proberen, dat zal wel aardig wat schelen ook. Verzuring was echt afschuwelijk nadat ik al 5x8x145 had gedaan
 
22x120 vandaag, valt toch wat tegen, zal later uploaden. Zaten misschien nog twee reps in de tank. Zal t volgende week nog eens voor m'n werksets proberen, dat zal wel aardig wat schelen ook. Verzuring was echt afschuwelijk nadat ik al 5x8x145 had gedaan

Zeker met wraps en cuffs? Dan kan iedereen t..

Sterk man:)
 
Na 2 nacht diensten en slechts 2 x 3 uurtjes slaap de afgelopen 55 uur toch eens een probeersel gewaagd direct na de tweede nachtdienst... slechte timing kan ik wel zeggen. :rolleyes:
@41 kg (I know.. *foreverbulking* :( ), BP gewicht 25 kg (geen schijfjes van 1,25 kg, dus dan maar op 60%) kwam ik echt niet verder dan 19x25 kg.
Wordt hem dus sowieso niet... Misschien voor de poederprijs dat ik het filmpje nog een keer post :roflol:
 
Na 2 nacht diensten en slechts 2 x 3 uurtjes slaap de afgelopen 55 uur toch eens een probeersel gewaagd direct na de tweede nachtdienst... slechte timing kan ik wel zeggen. :rolleyes:
@41 kg (I know.. *foreverbulking* :( ), BP gewicht 25 kg (geen schijfjes van 1,25 kg, dus dan maar op 60%) kwam ik echt niet verder dan 19x25 kg.
Wordt hem dus sowieso niet... Misschien voor de poederprijs dat ik het filmpje nog een keer post :roflol:
Slechte timing, 60% en toch nog 19 reps... Met goeie timing en 50% zit het er toch in denk ik? :)
 
Slechte timing, 60% en toch nog 19 reps... Met goeie timing en 50% zit het er toch in denk ik? :)
Zit zeker wel meer in als ik de 1,25 schijfjes heb en wat meer geslapen zou hebben :).... misschien lukt dat nog een keer voor 15 februari...
 
Ik zou nog een keer OR van mannen en vrouwen vergelijken. Het is wat lastig omdat de gewichtscategorieen andere grenzen hebben. Lijst van olympische records gewichtheffen - Wikipedia
Vrouwen zitten eerder tussen de 75-80% van mannen. Dus als je 50% aanhoudt is het nog niet te vergelijken in een competitie.
 
Ik zou nog een keer OR van mannen en vrouwen vergelijken. Het is wat lastig omdat de gewichtscategorieen andere grenzen hebben. Lijst van olympische records gewichtheffen - Wikipedia
Vrouwen zitten eerder tussen de 75-80% van mannen. Dus als je 50% aanhoudt is het nog niet te vergelijken in een competitie.

Misschien was 50% + 5kg beter geweest. Maar die OR lijst is denk ik niet een goede afspiegeling van de gemiddelde dbb vrouw hier. Qua test levels zitten de OR zo hoog dat je je kan afvragen hoe vrouwelijk het nog is.
 
Misschien was 50% + 5kg beter geweest. Maar die OR lijst is denk ik niet een goede afspiegeling van de gemiddelde dbb vrouw hier. Qua test levels zitten de OR zo hoog dat je je kan afvragen hoe vrouwelijk het nog is.
Mijn hoop is (naief???) dat de records uit de recente jaren wel drugvrij zijn, gezien de strenge controles bij OS.
Beste oplossing voor hier is natuurlijk een eerste plaats voor de mannen en een voor de vrouwen :)
 
Denk dat er nog wel wat vrouwen van me winnen als ik 60 kg zou moeten reppen :(
 
Heb mn minimale reps verhoogd naar 30 reps ivm bday half febr. Kan net voor sluiting :engel:
 
Back
Naar boven