MuscleMeat

Welke manier is beter: Stepping Lunge.

Bezoekers in dit topic

AKFIT

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
130
Waardering
2
Welke manier is beter bij de beenoefening: Stepping Lunge, en waarom ?:
upload_2017-1-19_20-0-25.png


Optie 1: Uitstappen met de rechterbeen - dan terugkomen - en dan uitstappen met de linkerbeen, en zo steeds om en om met de rechterbeen en de linkerbeen ?

of...

Optie 2: Uitstappen met de rechterbeen - dan terugkomen - dan weer uitstappen met de rechterbeen, en zo steeds verder gaan met de rechterbeen voor de aantal x herhalingen, en dan daarna net zo hetzelfde doen met de linkerbeen ?
*is de 2e optie niet beter, omdat je zo constant spanning hebt op 1 been ?

En: hoever moet je uitstappen - 1 meter ?
En: als je uitstapt - moet je achterste knie de grond nou wel of niet licht aanraken - als je dat wel zou doen, dan heb je toch de meeste ROM ?
 
Laatst bewerkt:
Walking lunge, die ander is net squatten met 45graden
 
Voor walking lunges moet je de ruimte hebben.

@TS: persoonlijk ga ik voor optie 2, dus ...reps links => ...reps rechts. Waarom? Geen andere reden dan dat het beter aanvoelt dan been voor been.
 
Wat zal het verschil in activiteit zijn tussen de 2? Bij walking zet je af naar voren, de tweede zet je af terug naar achter. De tweede vind ik minder, het gaat minder gecontroleerd dan de walking.
 
Maar de eerste is geen walking lunge waarbij zoals je zelf al zegt de afzet anders is.

Verschil tussen de twee genoemde oefeningen is dat bij de eerste de reps om/om gedaan worden terwijl bij de tweede alle reps voor het ene been gedaan worden voor je overschakel naar het andere ben.

Lichaamspositie blijft dus in tegensteling tot walking lunges op de zelfde locatie.
 
Eerste is ook geen walking lunge. Bij beide bovenstaande varianten blijf je op dezelfde locatie staan en is er in tegenstelling tot de walking lung geen verplaatsing. Afzet is dus idd anders bij deze twee varianten dan bij de walking lunge.

Enige grote verschil is dat bij variant 1 je de reps om/om doet en bij de tweede eerst alle reps voor het ene been gevolgd door alle reps voor de andere (reps per set)
 
Eerste is ook geen walking lunge. Bij beide bovenstaande varianten blijf je op dezelfde locatie staan en is er in tegenstelling tot de walking lung geen verplaatsing. Afzet is dus idd anders bij deze twee varianten dan bij de walking lunge.

Enige grote verschil is dat bij variant 1 je de reps om/om doet en bij de tweede eerst alle reps voor het ene been gevolgd door alle reps voor de andere (reps per set)

Wat prefereer jij, walking of stepping.
Ik walking
 
Als ik de ruimte heb => walking! en da het liefst met een stang en niet met dumbbells die tegen je benen klapperen :)
 
Als ik de ruimte heb => walking! en da het liefst met een stang en niet met dumbbells die tegen je benen klapperen :)
Moet je ook weer een rek hebben voor de stang. Vind dumbell wel lekker, kan ze loslaten als ik niet meer omhoog kon
 
Optie 2. Maar maak je liever zorgen om hoe 'ver' je stapt
 
Moet je ook weer een rek hebben voor de stang. Vind dumbell wel lekker, kan ze loslaten als ik niet meer omhoog kon
Je kunt de barbell toch laten vallen?
 
7469033.jpg
Je kunt de barbell toch laten vallen?
Kan, toch zou ik in deze positie niet graag een barbell droppen, plus dat ik vaak moet slalommen door de gym en er niet altijd een rek vrij is, is dumbell makkelijker.
 
7469033.jpg

Kan, toch zou ik in deze positie niet graag een barbell droppen, plus dat ik vaak moet slalommen door de gym en er niet altijd een rek vrij is, is dumbell makkelijker.
Gaat gewoon makkelijk zelfde als droppen van een squat in een volle gym moet je ook niet tussen de mensen gaan lungen ...
 
Met ssb bar, en handen bijna tegen schijven. Duivelse oefening
 
Eerste is ook geen walking lunge. Bij beide bovenstaande varianten blijf je op dezelfde locatie staan en is er in tegenstelling tot de walking lung geen verplaatsing. Afzet is dus idd anders bij deze twee varianten dan bij de walking lunge.

Enige grote verschil is dat bij variant 1 je de reps om/om doet en bij de tweede eerst alle reps voor het ene been gevolgd door alle reps voor de andere (reps per set)
Dus dan is optie 2 beter lijkt mij - want 1 been heeft zo constante spanning ? dus eerst met je rechterbeen uitstappen voor alle herhalingen, dan als je klaar bent met je rechterbeen dat je gaat beginnen met je linkerbeen, toch ??
En: hoever moet je uitstappen - 1 meter ?
En: als je uitstapt - moet je achterste knie de grond nou wel of niet licht aanraken - als je dat wel zou doen, dan heb je toch de meeste ROM ?
 
Laatst bewerkt:
Dus dan is optie 2 beter lijkt mij - want 1 been heeft zo constante spanning ? dus eerst met je rechterbeen uitstappen voor alle herhalingen, dan als je klaar bent met je rechterbeen dat je gaat beginnen met je linkerbeen, toch ??
En: hoever moet je uitstappen - 1 meter ?
En: als je uitstapt - moet je achterste knie de grond nou wel of niet licht aanraken - als je dat wel zou doen, dan heb je toch de meeste ROM ?
Als je je knie op de grond raakt is ook alle spanning weg van je spier.
Waarom wil je zelfs lunges doen?
Als je het wil doen voor balans of ter ondersteuning van een andere sport ok maar voor spiermassa zijn er betere opties.
 
Lunge hoort toch verticaal uitgevoerd te worden? Ongeacht of het walking of standing is..
En als je knie de grond raakt is de spanning er niet af hoor. Tenzij je echt op je knie gaat zitten. Het is voor mij een indicatie om full-Rom te gaan.
Hoever je uit moet stappen is per persoon verschillend. Korte benen, lange benen. Ik doe 'm op gevoel..
 
Back
Naar boven