MuscleMeat

Vast op gewicht? wat nu

Bezoekers in dit topic

Gewoon elke dag je kcal tellen!
 
Ik vond drie oude quotes van jou cnh, wat heb je hierop te zeggen!!







:eyebrow::popcorn2:
Beste advies ooit gegeven op dit forum, zonder uitzonderingen :cool:

Wie is het er niet mee eens? Kom maar! :schoot:
 
Vandaag aantal kcal gegeten is 1855, dit is ongeveer ook wat ik elke dag eet met uitzondering op zaterdag.

Weet niet of het verstandig is om lager te gaan in voedsel, toch zit er ergens nog iets niet goed aangezien de progressie stil ligt.

Ben nu begonnen om voedsel te vespreiden op een dag, appel dat ik normaal na de lunch pakte pak ik nu om 16:00 uurtje voor het sporten.

Na het sporten pak ik eerst een eiwit shake en 30-45 min later avondeten, dit was eerst tegelijk.
 
Vandaag aantal kcal gegeten is 1855, dit is ongeveer ook wat ik elke dag eet met uitzondering op zaterdag.

Weet niet of het verstandig is om lager te gaan in voedsel, toch zit er ergens nog iets niet goed aangezien de progressie stil ligt.

Wat is je onderhoud?

Lijkt mij dat 1855 laag genoeg is om af te vallen met uw lengte en gewicht.

Als die 1855 onder je onderhoud ligt moet je afvallen. Is dit niet het geval dan zal je wrs meer eten dan die 1855,Niet afvallen is op onderhoud eten.verkeerd optellen van je kcals ofzo of hier en daar wat vergeten te tellen ofzo.
 
Wat is je onderhoud?

Lijkt mij dat 1855 laag genoeg is om af te vallen met uw lengte en gewicht.

Als die 1855 onder je onderhoud ligt moet je afvallen. Is dit niet het geval dan zal je wrs meer eten dan die 1855,Niet afvallen is op onderhoud eten.verkeerd optellen van je kcals ofzo of hier en daar wat vergeten te tellen ofzo.
Onderhoud is 3588 kcal, zit daar dus echt ver onder, tot een paar weken terug heeft dit aantal kcal er voor gezorgd dat ik elke week 1-2 kilo afviel, dat is nu op een of andere manier veranderd.
Zullen best wel paar kleine dingen zijn die ik niet mee heb geteld, maar dat zal nooit niet meer zijn dan 100-200 kcal.
 
Onderhoud is 3588 kcal, zit daar dus echt ver onder, tot een paar weken terug heeft dit aantal kcal er voor gezorgd dat ik elke week 1-2 kilo afviel, dat is nu op een of andere manier veranderd.
Zullen best wel paar kleine dingen zijn die ik niet mee heb geteld, maar dat zal nooit niet meer zijn dan 100-200 kcal.

Dan klopt er helemaal iets niet. je zit 1733 onder onderhoud en je valt niet meer af. Hoelang val je niet meer af? een weekje blijven hangen kan wel eens. Heb ik ook soms voor als ik cut.
 
Waarom niet proberen Lipovon. Dit is een zeer goed product. Voor een periode van vier weken verloor ik 7 kg. Dit is een goed resultaat voor mij!
 
Waarom niet proberen Lipovon. Dit is een zeer goed product. Voor een periode van vier weken verloor ik 7 kg. Dit is een goed resultaat voor mij!
Waste of money. Heb de ingedienten nog eens niet bekeken. Ben er zeker van dat het praktisch niks gaat doen.
 
Allereerst mijn complimenten Derpxoxo

Wat een discipline om de knop om te zetten en op eigen kracht zo veel af te vallen. Jammer dat de laatste tijd de motivatie wat minder lijkt te worden als gevolg van (in jouw ogen) te weinig resultaat.

Meten is weten. Dat geldt voor gewicht, dat geldt voor training en dat geldt voor voeding.

Zorg ervoor dat je dagelijks (iedere dag hetzelfde tijdstip) je gewicht bijhoudt. Laat je niet ontmoedigen door een dag een kilo meer (en begin niet meteen te juichen bij een kilo minder), want dat verschil heeft waarschijnlijk eerder te maken met vocht en darminhoud dan met vetverlies of vetaanmaak. Probeer over de periode van een paar weken te bekijken of je gewicht geleidelijk aan omlaag gaat. Als dat niet het geval is, zul je minder moeten eten of meer moeten gaan bewegen (of een combinatatie van beide).

Hou je voeding bij in een app zoals MyFitnessPal.

Uitgangspunt: bereken je energiebehoefte (hierboven heb ik ergens gelezen dat die op 3.600 uit zou komen). Ga daar 500 kcal onder zitten. Dan resteert 3.100 kcal per dag.

Die 3.100 kcal ga je als volgt verdelen:
- 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht. Uitgaande van 90 kg: 180 gram eiwit (x 4 =720 kcal)
- 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht. Uitgaande van 90 kg: 90 gram vet (x 9 =810 kcal)
- en de rest opvullen met koolhydraten. 3.100 min 720 min 810 =1.570 kcal (delen door 4 maakt dus 390 gram koolhydraten).

Eet eens twee weken lang volgens deze verdeling en kijk wat dit met je gewicht doet. Als je niet afvalt, ga je minder kcal eten (wekelijks 100 kcal minderen tot je wel weer afvalt), waarbij je koolhydraten gaat schrappen en de hoeveelheid eiwitten en vetten gelijk houdt) en/of meer bewegen.

Je hebt al een lange weg afgelegd, dus heb er vertrouwen in dat deze laatste loodjes jou ook gaan lukken. Geduld, toewijding en discipline zijn in dat kader essentieel.

Succes!
 
Bedankt voor alle tips!
Helaas vandaag (mijn vaste weeg dag) niet kunnen meten aangezien de weegschaal kapot was.
Heb een aantal nieuwe oefeningen gehad van zowel mensen hier als van mijn coach, ben benieuwd!
 
Waarom niet proberen Lipovon. Dit is een zeer goed product. Voor een periode van vier weken verloor ik 7 kg. Dit is een goed resultaat voor mij!

Ik geloof niet in zulke dieet supplementen, gewoon lekker gezond eten en elke dag sporten!
 
Bedankt voor alle tips!
Helaas vandaag (mijn vaste weeg dag) niet kunnen meten aangezien de weegschaal kapot was.
Heb een aantal nieuwe oefeningen gehad van zowel mensen hier als van mijn coach, ben benieuwd!

Eens zien of dat het gewenste resultaat gaat opleveren - ik hoop dat het effect zal hebben! :thumb:

Hoe ga je het met je voeding nu doen trouwens? Ben je van plan om 1855kcal toch aan te houden of heb je daar ook veranderingen in gebracht?
 
Eindelijk kunnen wegen, in twee weken tijd van 91,5 naar 89,8.
Nog niet helemaal wat het was, maar het valt niet tegen!
Ook weer een progressie foto gemaakt nu ik weer een mijlpaal heb behaald (onder 90 kg)

Ik heb twee extra voedingsmomenten toegevoegd aan de dag, om 16:00 een extra stuk fruit en voor 't slapen soms kwark dit lijkt het probleem opgelost te hebben.
Bedankt voor de tips iedereen!
 
Ik zit dit onderwerp een beetje te lezen, en ik moet zeggen dat ik mij hier wel in herken. Ik ben de afgelopen 2 jaar serieus bezig geweest met afvallen, in anderhalf jaar zo,n 24 kg kwijtgeraakt (120 naar 96 kilo), vooral door erg op mijn eten te letten (geen kcalorien tellen, maar laag in koolhydraten en veel eiwitten/gezonde vetten) dit werkte perfect, alleen merkte ik het laatste half jaar dat mijn trainingsresultaten bleven steken (alleen krachttraining) dus na de zomervakantie weer meer koolhydraten gaan eten.
Mijn kracht en uithoudingsvermogen schoten omhoog, echter mijn gewicht ook! Binnen een maand of 3 zo maar 10 kg erbij. Nu ben ik sinds 2 maanden weer strikter in mijn dieet, maar het effect is veel minder als voorheen.
Ben nu zo,n 3 kg kwijt. Het lijkt wel alsof mijn stofwisseling het "truucje" doorheeft. Ik weet niet of dit onzin is, maar het werkt soms niet motiverend.
Ik denk echter wel dat de spiegel belangrijker is dan de weegschaal, en dan heb ik niet echt het idee dat ik veel dikker ben dan toen ik <100 kg woog, dus misschien zit een deel van het gewicht wel in spiermassa.
 
En hoe oud zijn die quotes?3 jaar idd, Ik moet mijn profieltje niet op prive zetten de enige reden dat mensen jouw log volgen is omdat je tetten en een vagina hebt.

Btw obesitas patienten die zelfs opgenomen worden krijgen een dieet van 800 kcal per dag dit is misschien 4000 kcal onder hun onderhoud erg he?
Iemand van toen 16-17 jaar quoten ook :roflol:
Ik heb al men doelen bereikt op welke manier dan ook van 130kg vet en een jeugd van overgewicht naar een redelijk droge 100kg+

Ik kan echt niet laten om hierop te reageren...
Mensen met obesitas en na een gastric bypass zitten inderdaad vast aan een crashdieet tussen de 500 - 1000kcal per dag.
Maar je vergeet er wel bij te zeggen dat ze enorm veel supplementen bijnemen om uberhaupt gezond te blijven.

Ook na het bereiken van het hun gezond gewicht blijven ze vast zitten aan die 1000 kcal per dag. Dus maakt dit voor hen niet uit of ze al dan niet spieren verloren hebben. Hun inname blijft levenslang extreem laag waardoor het jojo effect uitgesloten is.

Feit is dat meer dan 500 kcal onder je gewicht blijven niet de beste methode is.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dan zal je met veel kennis van zaken aan de slag moeten.
vb, je dieet geleidelijk aanpassen over vele maanden in combinatie met de krachttraining om de verloren spiermassa tijdens de cut terug te kunnen winnnen.
Op het einde van de rit bereik je dan je doel sneller met de klassieke "onderhoud - 500kcal methode"
 
Eindelijk kunnen wegen, in twee weken tijd van 91,5 naar 89,8.
Nog niet helemaal wat het was, maar het valt niet tegen!
Ook weer een progressie foto gemaakt nu ik weer een mijlpaal heb behaald (onder 90 kg)

Ik heb twee extra voedingsmomenten toegevoegd aan de dag, om 16:00 een extra stuk fruit en voor 't slapen soms kwark dit lijkt het probleem opgelost te hebben.
Bedankt voor de tips iedereen!

Lekker bezig man.

Je doel is te bereiken dus ga vooral door.
 
Even een update nu de "eind" datum steeds dichterbij komt.

Na deze post nog een aantal weken vast opgewicht gezeten, na een mindere periode kwa voeding ook besloten om niet op de weegschaal te gaan staan (misschien een beetje uit angst). Toen ik 2-3 weken geleden op de weegschaal ging staan was ik bang dat ik terug zou zijn gezakt naar 92 KG tot mijn grote verbazing bleek dit 87,5 KG te zijn. ik ondanks het "slechter" eten toch een heel stuk meer afgevallen als toen ik zwaar naar mijn dieet keek.

Ik ben nu door gegaan met een hogere calorie innamen en weeg inmiddels 85.5 KG, zeker niet verkeerd. Met nog twee weken te gaan hoop ik de 83 KG te halen, dan ben ik toch ondanks alle tegenslagen dichtbij mijn doel van 80 KG gekomen.

In totaal nu 31 kilo afgevallen en van maat XXL naar maat M gegaan :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf inmiddels 26 kilo afgevallen in ongeveer een half jaar. Hierbij heb ik ook wel eens het zelfde gehad als jij hebt. Door lang tijdig calorie tekort kan je stofwisseling in een soort spaarstand schieten. Wat ik hier tegen doe is 2 dagen even niet op je calorieën te letten en gewoon even lekker wat meer te eten. Hierdoor zal je stofwisseling weer harder moeten werken en zul je zien dat wanneer je weer terug gaat in je calorieën je ook weer gaat afvallen. No worries! and keep up the good work!!!
 
Back
Naar boven