XXL Nutrition

My Personal Body Plan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wow, zie net dit plaatje op MPBP (zie spoiler)... Ik zou echt gehuild hebben met zulke resultaten :emo:
(Heeft verder niks met MPBP te maken hoor, maar wist niet waar ik het anders kwijt moest :p)

2017-01-22 02_26_31-PBP heeft me zoveel opgeleverd! - Personal Body Plan.png
 
Heb het een jaar geleden gedaan en zou er niet zo snel opnieuw aan beginnen. Voordeel nu is dat je een eigen coach kunt kiezen, dat was een jaar geleden nog niet zo.
Als je de coaching dat halve jaar hebt gevolgd kun je 'solliciteren' naar een baantje als coach. Hoewel er ook best coaches zijn die meer ervaring en kennis meebrengen, kun je je dus afvragen wat je daar precies mee opschiet.
Mijn coach kon mijn vragen niet beantwoorden. Waarom mijn caloriebehoefte op 1334 kcal was berekend en of dat niet wat laag was ('wil je nou afvallen of niet?'), waarom mijn eiwitten zo hoog stonden (160 gram of zo) ('dat berekent het systeem' en 2 weken later 'o ja je macro's zijn aangepast, foutje in het systeem'). ???

Trainingsschema's waren wel leuk, iedere maand een nieuwe cycle. Wel uit een standaard database van 'eigen / aangepaste' oefeningen: je herkent meteen iedere mede PBP'er in je sportschool!
Toen ik echter een schouderblessure kreeg en dat aangaf bleken de schema's niet zo personal te zijn: ik kreeg nog steeds overhead oefeningen en moest mijn sportschool maar vragen vervangende oefeningen te verzinnen.

Ik denk dat als je je inleest in de sticky's hier, dat je 80% van de kennis al hebt. En dat je voor dat geld ook wel een coach kunt vinden die wél een persoonlijke benadering toepast. En dat als je - zeker als vrouw - een blog opent en iedere maand je voortgangsfoto's post zoals je dat bij PBP doet, je wellicht genoeg gratis coaching krijgt van al je volgers. :D

Heel herkenbaar, vriendin van me deed dat ook als newbee. Iedereen kan laagdrempelig coach worden bij MPBP dus hangt erg af van de kwaliteit van de coach. Vond de begeleiding in dit geval wel ruk, de reden dat die vriendin naar mij toekwam omdat ze de oefeningen niet begreep. Die waren veel te complex voor newbee zeker bij coach online concept. Ook basale vragen waarom ze bepaalde dingen deed kon ze niet beantwoorden en haar coach kwam naderhand met flauwekul antwoorden. Positief vond ik wel dat van alles tot in detail werd gemeten en alle oefeningen via je phone goed uitgelegd waren in woord en beeld.
Wat uiteindelijk met alle informatie werd gedaan zag ik niet direct terug.
Denk dat het concept zeker niet slecht is, maar de kwaliteit van de coaches te wisselend is.
 
Ik kan alleen voor mezelf praten. Maar mijn ervaring kan ik wel delen. Iedereen heeft tegenwoordig zijn mening over alles. Soms durf je daardoor je mening niet te zeggen omdat je bang bent om aangevallen te worden. Maar doe het toch maar ;).


Hier net mijn 4e meting gehad, en mij heeft het veel gegeven. Zat iets teveel in mijn comfort zone met isolatie oefeningen en heb mij opgegeven om meer kennis te krijgen. Geniet nu veel van compound oefeningen. Ben me nog bewuster geworden van macro’s, en ook de gedragsregels hebben ervoor gezorgd dat ik een goede balans heb. Ik was iets te extreem met extreem gezond eten of een dag helemaal los gaan op ongezond eten.


Ook miste ik in mijn sportschool training in goede houding met oefeningen die buiten mijn comfort zone lagen, nu ga ik 2 keer per week naar de hub (PBP’s sportschool) waar trainers rondlopen die mijn corrigeren op houding of me aanpakken wanneer ik te zacht voor mezelf ben.


Hier was ik erg tevreden over mijn coach die ik zelf gekozen heb, wel vind ik dat je na 6 maanden al zoveel weet dat je feitelijk de 2e periode geen coach meer nodig hebt, dus ik ga straks ook verder zonder coach en betaal dan maar 19.50 per maand.


Hier 4 maanden geleden begonnen met 19%, en nu rond de 12%, planning is dat ik over 1 maand ga bulken. Ik fitness niet om ooit wedstrijden te gaan doen, sporten is mijn passie, en ik doe het omdat ik me er goed bij voel ;)


En natuurlijk zijn er ook andere wegen en andere trainers die je hetzelfde kunnen aanbieden. Daar kom je maar op 1 manier achter, en dat is door het te doen.


Ik vind persoonlijk het PBP wereldje ook erg leuk. Veel mensen leren kennen, en leuke contacten aan overgehouden, dus vind het de 79,- meer dan waard.
 
Lijkt me een goed programma voor jou Erwin
 
Kijk anders ook eens naar de begeleiding van Victor Mooren. Daar was ik zelf erg tevreden over. Goedkoper ook dan dat mpbp.
 
Wow, zie net dit plaatje op MPBP (zie spoiler)... Ik zou echt gehuild hebben met zulke resultaten :emo:
(Heeft verder niks met MPBP te maken hoor, maar wist niet waar ik het anders kwijt moest :p)


Zal vast aan mij liggen, maar ik vind haar er beter bijstaan in 'week 0' dan week 12....
 
Ik kan alleen voor mezelf praten. Maar mijn ervaring kan ik wel delen. Iedereen heeft tegenwoordig zijn mening over alles. Soms durf je daardoor je mening niet te zeggen omdat je bang bent om aangevallen te worden. Maar doe het toch maar ;).


Hier net mijn 4e meting gehad, en mij heeft het veel gegeven. Zat iets teveel in mijn comfort zone met isolatie oefeningen en heb mij opgegeven om meer kennis te krijgen. Geniet nu veel van compound oefeningen. Ben me nog bewuster geworden van macro’s, en ook de gedragsregels hebben ervoor gezorgd dat ik een goede balans heb. Ik was iets te extreem met extreem gezond eten of een dag helemaal los gaan op ongezond eten.


Ook miste ik in mijn sportschool training in goede houding met oefeningen die buiten mijn comfort zone lagen, nu ga ik 2 keer per week naar de hub (PBP’s sportschool) waar trainers rondlopen die mijn corrigeren op houding of me aanpakken wanneer ik te zacht voor mezelf ben.


Hier was ik erg tevreden over mijn coach die ik zelf gekozen heb, wel vind ik dat je na 6 maanden al zoveel weet dat je feitelijk de 2e periode geen coach meer nodig hebt, dus ik ga straks ook verder zonder coach en betaal dan maar 19.50 per maand.


Hier 4 maanden geleden begonnen met 19%, en nu rond de 12%, planning is dat ik over 1 maand ga bulken. Ik fitness niet om ooit wedstrijden te gaan doen, sporten is mijn passie, en ik doe het omdat ik me er goed bij voel ;)


En natuurlijk zijn er ook andere wegen en andere trainers die je hetzelfde kunnen aanbieden. Daar kom je maar op 1 manier achter, en dat is door het te doen.


Ik vind persoonlijk het PBP wereldje ook erg leuk. Veel mensen leren kennen, en leuke contacten aan overgehouden, dus vind het de 79,- meer dan waard.

Bedankt voor je reactie, waar betaal je dan nog 19.50 voor uiteindelijk?

Lijkt me een goed programma voor jou Erwin

Ik zal het overwegen, Sven

Kijk anders ook eens naar de begeleiding van Victor Mooren. Daar was ik zelf erg tevreden over. Goedkoper ook dan dat mpbp.

Goede suggestie inderdaad. Hij heeft wel ergens een site, right?
 
Kijk anders ook eens naar de begeleiding van Victor Mooren. Daar was ik zelf erg tevreden over. Goedkoper ook dan dat mpbp.

Enig idee wat de kosten zijn? Want op de site kan ik niets terugvinden anders dan dat alles 'maatwerk' is.

Ik krijg daar een beetje allergische reactie van omdat bij mijn sportschool een aantal PT'ers rondlopen waarvan ik weet dat ze klanten eerst googelen voor ze een ('maatwerk') tarief afgeven.

@GokuSsj3 als je inderdaad ook in de Hub kunt trainen heb je wel een groot voordeel ja! Die was er in 'mijn tijd' nog niet en ook je coach kon je niet zelf uitzoeken.
 
Bedankt voor je reactie, waar betaal je dan nog 19.50 voor uiteindelijk?

Uiteindelijk mag ik nog steeds in hun gym sporten, krijg ik nog steeds de macro's en nieuwe traininggschema's en maak je nog steeds gebruik van hun App. Je hebt alleen geen coach meer. Daar betaal je dus ook feitelijk 60,- extra voor als je die wilt. Doordat je geen coach meer hebt zit je op een forum waar je ook vragen kan stellen, antwoord duurt alleen iets langer.

Ook is het als je een coach hebt dat je binnen de app ook wat makkelijker de Kcal kan aanpassen. Zonder coach kan dat niet. Dus als je andere Kcal wilt aanhouden, dan voer je het gewoon zelf in MFP ipv hun app.

Vind het de 19,50 meer dan waard. dat heb je er feitelijk al uit als je af en toe in hun sportschool gaat sporten, ik houd mijn Eigen sportschool ook nog aan omdat ik ook squash en de sauna anders mis. Maar anders als je in de buurt van Amsterdam zou wonen, kan je ook je Eigen sportschool abbo opzeggen.,
 
Enig idee wat de kosten zijn? Want op de site kan ik niets terugvinden anders dan dat alles 'maatwerk' is.

Ik krijg daar een beetje allergische reactie van omdat bij mijn sportschool een aantal PT'ers rondlopen waarvan ik weet dat ze klanten eerst googelen voor ze een ('maatwerk') tarief afgeven.

@GokuSsj3 als je inderdaad ook in de Hub kunt trainen heb je wel een groot voordeel ja! Die was er in 'mijn tijd' nog niet en ook je coach kon je niet zelf uitzoeken.
Victor is/was een lid hier op het forum en ik kan je vertellen dat hij zo niet werkt. Dat ik begeleiding van hem had is wel 2 jaar geleden, dat dan weer wel.
 
Kijk anders ook eens naar de begeleiding van Victor Mooren. Daar was ik zelf erg tevreden over. Goedkoper ook dan dat mpbp.

Even op dit terugkomen, Victor is 129,- per maand en my body plan 79,-. Goedkoper is hij dus zeer zeker niet.

Die 129,- is als je in zijn standaard doelgroep valt. Als je per kwartaal betaalt wordt het 119,- per maand. En het is 99,- voor een week coaching inclusief individualisatie en een programma-ontwerp.
 
Dank voor deze info Starter20. Is voor mij qua tarief iets te veel van het goede, al krijg ik wel een goed gevoel bij zijn website.

Begreep dat er een wedstrijd bb'er in mijn sportschool loopt die ook schema's maakt en waar ik goede verhalen over hoor, wellicht dat ik die eens aan spreek.
 
Heb je het begeleidingsplan van Harry en Rene van muscletotaal al bekeken?
 
Dank voor deze info Starter20. Is voor mij qua tarief iets te veel van het goede, al krijg ik wel een goed gevoel bij zijn website.

Begreep dat er een wedstrijd bb'er in mijn sportschool loopt die ook schema's maakt en waar ik goede verhalen over hoor, wellicht dat ik die eens aan spreek.

You're welcome

Heb je het begeleidingsplan van Harry en Rene van muscletotaal al bekeken?

Heb je een linkje? Dan geef ik het aan haar.
 
Back
Naar boven