Fitness Seller

Handen trillen na boks-kickbokstraining

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 feb 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
76kg
Hoi, ik train een keer in de week kickboksen en een keer in de week boksen. Alleen na de training heb ik altijd last van mijn handen in de zin van dat ze de hele tijd trillen en ik ze niet stil kan houden. Dit duurt dan nog de hele avond en de volgende dag is het weer weg.

Kan het komen doordat ik steeds combinaties opvang met mijn bokshandschoenen bij de training of door mijn bandages of zo? Als iemand soortgelijke klachten heeft en/of weet wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen dan hoor ik 't graag.
 
Heb ik ook altijd last van gehad...geen idee hoe dat komt...
 
Ik heb daar ook last van. Kunnen paar dingen zijn. Te laag suiker, adrenaline... je handen krijgen flink wat klappen te verduren ondanks dat ze in een handschoen zitten dus je spieren krijgen er flink van langs. Dus kan ook vermoeidheid zijn.
 
Heb ik ook soms last van. Vooral als ik een tijdje wat minder ben gaan boxen of thaiboxen.

Geen idee hoe het komt.
 
Same here, is volgens mij gewoon vanwege de geleverd inspanningen van de spieren. Niks om je zorgen over te maken.
 
Dat is een hypo: je bloedsuikerspiegel is te laag en als tegenreactie is je adrenaline en noradrenaline verhoogd. Meer snelle suikers tijdens de training nemen, of meer trage voor de training. Of gewoon niet om geven, het is niet schadelijk.
 
Tip: had dit vroeger ook heel de tijd word je helemaal gek van, kan ook soms zijn dat je zonder zuurstof getraind hebt(maar denk dat je daar al voorbij bent), zoals Opa vroeger zei : BLIJVEN ADEMEN OF JE STIKT !

Rijstkoeken! werkt makkelijk binnen tijdens of voor training.
Aquarius! ( GEEN!! REDBULL of soort gelijke "energie" dranken)

Ook eens even checken als je je hoofd naar beneden houd en je komt op een normaal tempo omhoog of je vlekken begint te zien. Niet Sparren! als je dit hebt of je zou wel eens ko kunnen gaan met een pussy punch :D
zoals hier boven vermeld "adrenaline" maar dat houd je ook dan niet op elk moment recht!

dus:

Goed vocht bij houden voor, tijdens en na je training
30-40min voor training je K binnenspelen
Tijdens training rijstkoekje eten(witte geen bruine)(of andere snelle K)
(Niet te zwaar eten voor je training )

Succes!
 
Ik had hier zelf altijd last van als we veel harde combinaties in de handschoen gaven en als ze dan laag op mijn handschoen/pols gegeven werden. Nu tik ik zelf heel rustig met het midden van mijn handschoen naar de klap toe, sindsdien heb ik nooit meer last van mijn handen na een training en je traint er direct een stukje reactievermogen mee. Misschien het proberen waard als je dit nog niet deed.
 
Waarschijnlijk te hard getraint moet over gaan als je vaker gaat
 
heb er zelf ook last van.. is normaal.
 
Back
Naar boven