MuscleMeat

10KG in 10 days? Heeft iemand ooit een soortgelijke iets/dieet geprobeerd?

Bezoekers in dit topic

thelionwge

Novice
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
95kg
2 appels, 6 eieren (gekookt!), klein beetje wortels, klein beetje komkommer, een graanpapje met een klein beetje gepast fruit, en groene thee. <-- 10 dagen lang, en 10kg afvallen.

Heel veel blijken er succes mee te hebben gehad, en ik wil het nu zelf ook proberen. Ik ben namelijk 15kg aangekomen aangezien ik een blessure had en niet meer kon sporten voor een paar maanden.

Is er een betere manier om snel af te vallen? Ik ben nieuw, en heb niet zo veel verstand. Maar probeer wel op mn kcal inname te letten. Momenteel lukt het me om zonder veel moeite 500 kcal per dag te sporten. 1000 kcal gaat met moeite.

Weeg 95kg, 187cm, 23 jaar, man. Ik wil heel graag 78-80kg gaan wegen, en zo snel mogelijk ook aangezien ik me heel ziek voel in mn huidige lichaam.

Wat kan ik het beste doen? En hoe snel kan het op een gezonde manier?
 
Dat is gewoon uithongeren...slecht plan!
Beter ga je 500 kcal onder je onderhoud zitten dmv voeding of cardio. En flink wat krachttraining natuurlijk
 
Dat is gewoon uithongeren...slecht plan!
Beter ga je 500 kcal onder je onderhoud zitten dmv voeding of cardio. En flink wat krachttraining natuurlijk

Is 1000kcal onder onderhoud een goed plan? Het lukt mij namelijk om 500kcal te sporten en 500kcal minder te eten. Uiteraard let ik eerst op eiwit inname en groente.
 
Laatst bewerkt:
Als je snel wilt gaan wel maar kost je wel spiermassa dan
 
2 appels, 6 eieren (gekookt!), klein beetje wortels, klein beetje komkommer, een graanpapje met een klein beetje gepast fruit, en groene thee. <-- 10 dagen lang, en 10kg afvallen.

Heel veel blijken er succes mee te hebben gehad, en ik wil het nu zelf ook proberen. Ik ben namelijk 15kg aangekomen aangezien ik een blessure had en niet meer kon sporten voor een paar maanden.

Is er een betere manier om snel af te vallen? Ik ben nieuw, en heb niet zo veel verstand. Maar probeer wel op mn kcal inname te letten. Momenteel lukt het me om zonder veel moeite 500 kcal per dag te sporten. 1000 kcal gaat met moeite.

Weeg 95kg, 187cm, 23 jaar, man. Ik wil heel graag 78-80kg gaan wegen, en zo snel mogelijk ook aangezien ik me heel ziek voel in mn huidige lichaam.

Wat kan ik het beste doen? En hoe snel kan het op een gezonde manier?
als je toch al de hele dag op je reet zit achter de computer hoe moeilijk is het dan om uit te zoeken hoe je wel verantwoord afvalt ipv een crash dieet.
 
2 appels, 6 eieren (gekookt!), klein beetje wortels, klein beetje komkommer, een graanpapje met een klein beetje gepast fruit, en groene thee. <-- 10 dagen lang, en 10kg afvallen.

Heel veel blijken er succes mee te hebben gehad, en ik wil het nu zelf ook proberen. Ik ben namelijk 15kg aangekomen aangezien ik een blessure had en niet meer kon sporten voor een paar maanden.

Is er een betere manier om snel af te vallen? Ik ben nieuw, en heb niet zo veel verstand. Maar probeer wel op mn kcal inname te letten. Momenteel lukt het me om zonder veel moeite 500 kcal per dag te sporten. 1000 kcal gaat met moeite.

Weeg 95kg, 187cm, 23 jaar, man. Ik wil heel graag 78-80kg gaan wegen, en zo snel mogelijk ook aangezien ik me heel ziek voel in mn huidige lichaam.

Wat kan ik het beste doen? En hoe snel kan het op een gezonde manier?

Wat kan je het beste doen? Langzaam afvallen, 500kcal onder onderhoud.
Wat gaat het snelste? Crash dieten! Gezond? NEE
Hier een schema wat je aan kan houden waarmee je 1-2 procent per week kan verliezen:
Zoiets hou ik zelf ook aan:

120 gram kalfsvlees of kipfilet gebakken in olijfolie
2 snee bruin brood
300 +- kcal 35 gram eiwit

300 ml magere franse kwark
300 ml melk
Shaken in shake beter en drinken
300 +/- kcal 34 gram eiwit

Yoghurt mager 500ml
Een appel
In stukjes door de yoghurt, beetje vloeibaar zoetstof erdoor
300 +/- kcal 25 gram eiwit


120 gram kalfsvlees of kipfilet gebakken in olijfolie
25 gram pindas
300 +/- kcal 34 gram eiwit

Whey poeder 30 gram
Water 250 ml
50 gram fijne havermout
Shaken in shake beter en drinken
300 +/- kcal 30 gram eiwit

500 ml kwark
25 gram amandelen
400 +/- kcal 51 gram eiwit

1900 kcal 209 eiwit
vetten:genoeg om te blijven leven.

2 dagen dit gevolgd door 1 dag op 3500 kcal.
Dus 1600 kcal extra uit carbs gaan halen op die derde dag
 
1900kcal is ook niet veel op jou gewicht. ow 3e dag 3500:P
 
1% van je gewicht per week afvallen is verantwoord

vraag me overigens af of je uberhaupt 10kg af zou vallen in 10 dagen ookal at je noppes :roflol: misschien water en spieren ja vanwege no carbs no protein
 
1900kcal is ook niet veel op jou gewicht. ow 3e dag 3500:P
Is indd niet veel.. Is zo'n 1600 onder onderhoud. Of 1000-1100 onder onderhoud over 3 dagen. Maar vergeleken met wat OP eet is het nog wel veel.
 
Srs ga hier eens zoeken bij voeding
Misschien leer je dan nog wat..
 
Wat een crap diet is dat. Welke mongool heeft dit uitgevonden?

En no way dat je 1kg vet verliest op 1 dag. Ookal eet je niets.
 
Laatst bewerkt:
heb wel eens 11 dagen lang zon 1200 kcal per dag gegeten en ik leef nog

ask me anything

En no way dat je 1kg vet verliest op 1 dag. Ookal eet je niets.

Zelfs als je 100% vet zou verbranden voor je energie haal je dit inderdaad niet.

Dan zou je op de een of andere manier ongeveer tour de france deelnemer level actief moeten zijn terwijl je tien kilometer onder onderhoud eet :roflol:.

Gewicht kan wel gigantisch schommelen qua water/glycogeen/maag- en darminhoud maar daar heb je niet direct iets aan.
 
ook 10 kg verloren? :)
nop

kan best tegenvallen hoeveel vet je kunt verliezen op een dag als je activiteit echt 0,0,0 is zowel qua exercise als de rest van de dag omdat je fucking moe bent

uiteraard verlies je alsnog wel vrij veel vet op die manier in vrij korte tijd want die energie moet ergens vandaan komen, maar je mag rekenen op echt flinke down regulatie van je onderhoudsbehoefte
 
nop

kan best tegenvallen hoeveel vet je kunt verliezen op een dag als je activiteit echt 0,0,0 is zowel qua exercise als de rest van de dag omdat je fucking moe bent

uiteraard verlies je alsnog wel vrij veel vet op die manier in vrij korte tijd want die energie moet ergens vandaan komen, maar je mag rekenen op echt flinke down regulatie van je onderhoudsbehoefte

als je een berg vet van 10 kg ziet liggen dan kan je zo al zien dat dit op 10 dagen niet gaat lukken :)
 
Ja die 10kg in 10 dagen lijkt mij dus geen goed plan. Ik zag namelijk heel veel reacties onder het dieet en dacht dat het werkt. Het blijkt dus heel ongezond te zijn en ik zit in mijn examenperiode en dus niet te wachten op hoofdpijn tijdens school.

Ik zal proberen 500-1000kcal minder te eten/ te sporten en geduld te hebben en op m'n kcal inname en voedsel te letten. Hopelijk ben ik dan binnen 2-3 maanden 10KG afgevallen :).
 
Binnen een week van 122 naar 117 ggegaan. Echt een festijn.
 
Ja die 10kg in 10 dagen lijkt mij dus geen goed plan. Ik zag namelijk heel veel reacties onder het dieet en dacht dat het werkt. Het blijkt dus heel ongezond te zijn en ik zit in mijn examenperiode en dus niet te wachten op hoofdpijn tijdens school.

Ik zal proberen 500-1000kcal minder te eten/ te sporten en geduld te hebben en op m'n kcal inname en voedsel te letten. Hopelijk ben ik dan binnen 2-3 maanden 10KG afgevallen :).

Ik zou beginnen met max 500 kcal en zien wat dat geeft.
 
nop

kan best tegenvallen hoeveel vet je kunt verliezen op een dag als je activiteit echt 0,0,0 is zowel qua exercise als de rest van de dag omdat je fucking moe bent

uiteraard verlies je alsnog wel vrij veel vet op die manier in vrij korte tijd want die energie moet ergens vandaan komen, maar je mag rekenen op echt flinke down regulatie van je onderhoudsbehoefte
DUs je onderhoud kan dan zo 500 kcl zakken >? blijft dat dan voor altrijd zo?
 
lager verbruik door lagere hoeveelheid vetmassa en totale massa blijft zolang je op dat lichaamsgewicht zit, maar het component van de adaptieve thermogenese veroorzaakt door minder eten verdwijnt als je weer meer gaat eten (duh)

dus om je vraag te beantwoorden: deels
 
Back
Naar boven