AndroidHealthClinic

20 Years of a Fatboy - Road to 12%

Bezoekers in dit topic

Tim Gieteling

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 mrt 2016
Berichten
286
Waardering
132
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Hallo Allemaal,

Voorstellen
Eerst maar eens even voorstellen, mijn naam is Tim, 20 jaar en in juli 2015 begonnen met afvallen. Op dat moment woog ik 116kg en kreeg ik ineens een heldere ingeving. Toen als een idioot begonnen met afvallen, 1500kcal per dag eten. Dit resulteerde in een hoop up en downs, maar toch heb ik het voor elkaar gekregen af te vallen naar 102kg.

En nu?
Nu is het tijd om de laatste vetlaag weg te werken, het zit zich voornamelijk verspreid rondom m'n buik en aangezien de zomer komt, moet ik daar gewoon hard voor gaan werken om het eraf te krijgen. Gemotiveerd als de pest dus 2 weken geleden begonnen met "The Ultimate Cut".

Waarom dit topic?
Als motivatie voor mezelf en nog een extra stok achter de deur. Voor de rest om andere ook te motiveren dat iedereen af kan vallen, hoe druk hij het ook heeft. Ik werk namelijk 45+ uur per week (eigen bedrijf en bijbaan), ga naar school (Technische Bedrijfskunde, Saxion), voetbal en maak tijd voor 5 keer per week sportschool. Tevens hoop ik hier anderen mee te motiveren en te inspireren om ook hun doelen te behalen! :)

Begin stats:
Gewicht: 103
VP: 20,8%
Buikomtrek: 111 cm

Goals voor 1 augustus:
Gewicht: <88 kg
VP: <12%
Buikomtrek: <90 cm

Gegevens:
Leeftijd: 20
Lengte: 1.78
Gewicht: 91kg
VP: 14% (Huidplooimeting, wordt gemeten op de sportschool, bijgewerkt op: 14 juni 2016)
Buikomtrek: 93 cm

Trainingen
Maandag: Chest & Back
Dinsdag: Legs
Woensdag: Arms
Donderdag: Chest & Back
Vrijdag: Legs
Zaterdag: Shoulders

Verder zit er na iedere training een cardio sessie (fietsen, crosstrainer of hardlopen) van minimaal 20 minuten en maximaal 45.

Voeding
Ik ga voor deze cut op trainingsdagen 2800 kcal eten, op rustdagen ga ik voor 2600 kcal. Voor mijn voeding en motivatie word ik begeleid door een coach. Die stelt elke 4-6 weken een voedingsschema op en monitort wekelijks mijn voortgang. Tevens is hij er als ik in een motivatie dip terecht kom. De voedingsschema's van nu zijn te vinden in de bijlage.
Ik kies er expres voor om dit "uit te besteden", omdat ik geen verstand heb van voeding laat ik het liever doen door iemand die er wel verstand van heeft.

Progress:
14 maart 2016: 102 kg - 20,8% VP
30 maart 2016: 98,5 kg
8 april 2016: 98,1 kg - 19,3% VP
14 april 2016: 97,0 kg
21 april 2016: 96,1 kg
28 april 2016: 95,5 kg
12 mei 2016: 95,5 kg
17 mei 2016: 93,6 kg - 17,3% VP
26 mei 2016: 92,1 kg
2 juni 2016: 91,5 kg
9 juni 2016: 91,0 kg - 14% VP
23 juni 2016: 91,6 kg
30 juni 2016: 89,7 kg
(metingen thuis)

Voedingsschema Rustdagen.png


Voedingsschema Trainingsdagen.png
 
Laatst bewerkt:
;'a;ldf

2015-07-12 Voorkant.jpg


2016-03-14 Voorkant.jpg
 
Laatst bewerkt:
In! Goed om te lezen dat je tijd maakt voor het sporten. Zo zie je maar dat iedereen kan sporten, dan is het alleen nog een kwestie van willen bij velen ;)

Ik lees in ieder geval mee ;)

EDIT: Wat is je sport achtergrond of heb je die niet? Nette stats namelijk voor iemand die pas een half jaar bezig is (wat ik uit je tekst haal).
 
Laatst bewerkt:
In! Goed om te lezen dat je tijd maakt voor het sporten. Zo zie je maar dat iedereen kan sporten, dan is het alleen nog een kwestie van willen bij velen ;)

Ik lees in ieder geval mee ;)

EDIT: Wat is je sport achtergrond of heb je die niet? Nette stats namelijk voor iemand die pas een half jaar bezig is (wat ik uit je tekst haal).
Als je het inderdaad uit de tekst haalt klinkt het alsof ik pas een half jaar sport. Ik hang eigenlijk al 2 jaar in de gewichten, waarvan een half jaar echt serieus.
Daarvoor vanaf jongs af aan gevoetbald.
 
Als je het inderdaad uit de tekst haalt klinkt het alsof ik pas een half jaar sport. Ik hang eigenlijk al 2 jaar in de gewichten, waarvan een half jaar echt serieus.
Daarvoor vanaf jongs af aan gevoetbald.

Aha! Dat verklaart een hoop ;)

Vind overigens dat je wel veel brood eet, zo krijg je veel zout binnen en waarschijnlijk wat overbodige e-nummers en dergelijke. Geen fan van havermout/brinta of wat is de reden?
 
Aha! Dat verklaart een hoop ;)

Vind overigens dat je wel veel brood eet, zo krijg je veel zout binnen en waarschijnlijk wat overbodige e-nummers en dergelijke. Geen fan van havermout/brinta of wat is de reden?
Ik laat mijn voedingsschema maken door mijn coach, geen idee wat de precieze reden erachter is.
Zelf vind ik het wel makkelijk, ik kan het allemaal snel klaar maken. Al duurt de bereiding van brinta/havermout ook niet lang. Vermoed dat dit ook meer terug komt in m'n tweede schema over 2/4 weken.

In ieder geval goed om in m'n achterhoofd te houden! Thanks! :)
 
Succes! Is wel een beetje meer dan 20% though, dus bereid je voor op een hele lange cut.
 
Poe zijn wel lekkere pr's gek. Hebben de meeste hier niet eens. Zelfs ik niet :( Succes met je doelen!
 
Succes! Is wel een beetje meer dan 20% though, dus bereid je voor op een hele lange cut.
Thanks, gemotiveerd als de pest, na 20 jaar mezelf "verpest" te hebben wil ik er nu goed uit gaan zien. Weet dat het een hele tijd zal gaan duren, maar uiteindelijk gaat het om resultaat. :)

Poe zijn wel lekkere pr's gek. Hebben de meeste hier niet eens. Zelfs ik niet :( Succes met je doelen!
Thanks! Never give up zeg maar, ik heb m'n bouw gewoon mee. Elke keer dat je jezelf overtreft moet je gewoon super tevreden en blij mee zijn. Vergelijk jezelf ook met jezelf en niet met anderen, dat is 1 ding wat ik echt heb geleerd de laatste tijd.
Elke stap vooruit voor jou is er weer 1 die niemand je afpakt, wat anderen ook zeggen of zelf doen.
 
Thanks, gemotiveerd als de pest, na 20 jaar mezelf "verpest" te hebben wil ik er nu goed uit gaan zien. Weet dat het een hele tijd zal gaan duren, maar uiteindelijk gaat het om resultaat. :)


Thanks! Never give up zeg maar, ik heb m'n bouw gewoon mee. Elke keer dat je jezelf overtreft moet je gewoon super tevreden en blij mee zijn. Vergelijk jezelf ook met jezelf en niet met anderen, dat is 1 ding wat ik echt heb geleerd de laatste tijd.
Elke stap vooruit voor jou is er weer 1 die niemand je afpakt, wat anderen ook zeggen of zelf doen.
Jaa dat weet ik ;) heb in de afgelopen half jaar dat ik serieus train zwaar goede gains gemaakt. Kijken naar andere doe ik ook al niet meer. In het begin natuurlijk wel maar dat zijn die noob dingen :P
 
Succes in ieder geval! Cutten is super kut maar als je straks klaar ben kan je trots op jezelf zijn ;)
 
Aha! Dat verklaart een hoop ;)

Vind overigens dat je wel veel brood eet, zo krijg je veel zout binnen en waarschijnlijk wat overbodige e-nummers en dergelijke. Geen fan van havermout/brinta of wat is de reden?

Not sure if srs....

Gewoon brood blijven eten Tim. Je bent goed bezig
 
Succes in ieder geval! Cutten is super kut maar als je straks klaar ben kan je trots op jezelf zijn ;)
Thanks! Ga m'n best er in ieder geval voor doen. :)

Not sure if srs....

Gewoon brood blijven eten Tim. Je bent goed bezig
Thanks! Ik bemoei me ook niet met m'n voedingsschema. Simpel weg omdat ik van mening ben dat je je niet moet bemoeien met dingen waar je geen verstand van hebt.
Ik heb amper verstand van voeding, dus dat besteed ik lekker uit aan iemand anders die er verstand van heeft. :)
 
Ik ga je volgen, veel succes en hopelijk heb je er veel plezier van na de tijd! ;)
 
Ik ga je volgen, veel succes en hopelijk heb je er veel plezier van na de tijd! ;)
We hebben in ieder geval hardstyle, gezien het Minus Militia logo, al als gedeelde passie! (Y)
Thanks!

Ik ben niet van plan dagelijkse updates te doen, maar sporadisch. Maar voor vandaag als start even een update.
Vanwege pasen schema een dagje opgeschoven, dus vandaag waren de borstspieren en biceps aan de beurt.

Borst
Cable crossover: 4x 10 reps (20kg, 25kg, 30kg, 35kg)
Dumbbell bench press: 4x 10 reps (18kg, 22kg, 22kg, 25kg)
Incline dumbbell press: 4x 10 reps (18kg, 22kg, 22kg, 25kg)
Low cable crossover: 4x 10 reps (20kg, 25kg, 30kg, 35kg)

Biceps
Dumbbell alternate bicep curl: 4x 10 reps (10kg, 12kg, 14kg, 16kg)
Dumbbell bicep curl: 4x 10 reps (10kg, 12kg, 14kg, 14kg)
Reverse barbell curl: 4x 10 reps (5kg, 7,5kg, 7,5kg, 10kg)
Overhead cable curl: 4x 10 reps (20kg, 25kg, 30kg, 30kg)

De trainingsdag afgesloten met 45 minuten Arc Trainer (crosstrainer), 680kcal verbrand.
 
Update time:

Weekend:

Ja, soms heb je het gewoon nodig. Even een "reset" weekend zoals ik het noem. Een "reset" weekend plan ik een paar keer per jaar in. Zo was afgelopen weekend een "reset" weekend. Wezen zeilen met maten, mannenweekendje. Vooral veel bier gedronken, niet op voeding gelet en een weekendje alles gedaan wat in afvaltermen verboden is. Af en toe is het gewoon nodig, dit houdt bij mij m'n motivatie hoog, Vervolgens kan ik vanaf maandag weer knallen voor een paar maanden.

Gewicht:
Dit resulteerde er natuurlijk in dat mijn gewicht omhoog schoot afgelopen maandag. 101,6kg om precies te zijn. Ach ja, dat nemen we maar voor lief. Vandaag zit ik alweer op 98,9kg, dus al met al 0,8kg er bij. Omtrek van m'n buik is wel van 102 naar 101cm gegaan.

Vanavond:
Moment van de waarheid, huidplooimeting. Kijken wat het verschil is met 1 maand geleden. Hieronder de gegevens van dat moment (11 maart)

Gewicht: 102 kg
VP: 20,8% (Huidplooimeting)
VVM: 80,8 kg

Zodra ik de meting heb gehad, maak ik ook nieuwe foto's. Over 1 week krijg ik ook weer een nieuw voedingsschema, deze post ik hier uiteraard ook weer.
 
Nou even een korte update:

Gister weer mijn maandelijkse huidplooimeting gedaan, ondanks het cheat / "reset" weekend is mijn vetpercentage gedaald naar 19,3% in 4 weken tijd.
Dik tevreden mee dus.

Vandaag staat borst & biceps op het programma. :)
 
adfjad

2016-04-09 Voorkant.jpg


2016-04-09 Zijkant.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet duidelijk verschil. keep it up ;)

En mooie g4h poster.
 
Tijd voor een nieuwe thuis meting. We zijn weer een week verder en weer een kilo naar beneden.
Gewicht van vanochtend was 97,0kg. Dikke prima dus, helemaal tevreden mee.

Ook begonnen, sinds maandag, met een upperbody / lowerbody schema.
 

Bijlagen

  • Trainingsschema.xlsx
    52,2 KB · Weergaven: 160
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven