MuscleMeat

[Hoax] 2016 is het jaar van het 6-pack

Wordt 2016 het jaar van het 6-pack?

  • Uiteraard ! Geen twijfel mogelijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • No way, nog in geen miljoen triljoen jaar

    Stemmen: 0 0,0%
  • Enkel indien not natty

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    0

Bezoekers in dit topic

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
4.031
Waardering
485
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Kan mijn eigen topics niet meer sluiten (of niet gevonden hoe dat moet...)

Anyways, 2de ronde carb nite ging niet zo goed, 2 weken veel te veel eten met de feestdagen in het vooruitzicht en 't was om zeep. Bloemkool met koolvis was ik ook wel ff beu.

Ben al sinds begin 2014 pogingen aan het doen om te cutten maar tot dusver niet veel succes ...
Gelukkig is 2016 het jaar van het 6-pack ! (2016-pack), als ik het nu niet haal, is het wachten tot 2026 :)

Stats 03/01:
33 jaar
1m77
87,5 kg
21% BF
91 cm buikomtrek

Doel: 10% BF rond 31/05 (22 weken) of 30/06 (indien nodig)
Dan 2 maanden op hetzelfde % BF blijven en vanaf augustus/september langzaam bulken, maar dan maximum tot 15%.

Methode: Bigger Leaner Stronger - Mike Matthews

Na zijn pdf gelezen te hebben is de trainingsmethode quasi hetzelfde als Max-OT (https://ast-ss.com/max-ot/introduction/) wat ik wel een toffe manier van trainen vond.
Voeding is standaard cut/bulk eigenlijk, met wat Carb Backload principes.

2000 kcal, 189 kh, 228 eiw, 37 vet
Terug koolhydraten (en ontbijt) dus, maar veel minder vetten.
Geen waanzinnige full retard carb nites meer, maar een bescheiden cheat meal 1x per week (of minder)

Ga niet elke dag loggen, daarvoor heb ik te weinig tijd (en te weinig trouwe volgelingen :)), maar zal wel wekelijks een update plaatsen.
Wat betreft trainingen zal ik elke 8-9 weken (voor de rustweek) de "hoogtepunten" plaatsen.

Vandaag was het bvb DL en zijn begonnen met 3x6 100 kg wat best zwaar aanvoelde na 2 weken rust.

De vriendin is ondertussen ook helemaal into weightlifting en volgt de sportmeiden(.nl) online (rachelle baggen, havermouttrutje, ... ) op instagram etc... Ze gaat ook 5x pw trainen, haar stats 52 kg, 1m60, 23% BF, maar moet haar eerst een beetje op een "normaal" voedingsschema laten eten en daarna langzaam bulken, want ze ondervoedde zich nogal een beetje.
Mijn wob2 doet ook 5x pw mee (alhoewel die 2 jaar geleden nog niet zo gemotiveerd was), wob1 is voor langere tijd afwezig (alhoewel dat de meest gemotiveerde was) wegens vernauwing van een zenuw en nog wat andere kwalen aan zijn rug etc (artrose icm hypermobiliteit, ... )

Dus in 2016 zal ik zo'n 2u per trainingsdag in mijn home-gym doorbrengen (gelukkig hangt daar de poster van Evelien Nellen, tnx XXL)
 
Eerste week zit erop
Gemiddeld gewicht: 87,2
Min: 86,6, max: 87,5 (sprong -1 kg, +1 kg, -1 kg ... )
Buikomtrek: 90 cm (-1 cm)
Vetpercentage niet gemeten want kan niet veel verschillen op 1 week, zal dit maandelijks (proberen) te doen.

Highlights deze week: 2x buik zwaar getraind met spierpijn... is altijd al een spiergroep geweest waar ik weinig aandacht aan besteed heb en daar moet ik nu even voor boeten :-)
Buurvrouw is gestopt met trainen, heeft een nieuwe job en moet zich daar even op concentreren. Mijn vriendin wilt ook 5x pw trainen en zij heeft daar de tijd niet voor dus dat was even lastig...
Vriendin traint nu met de mannen gewoon mee, is wel wat meer gewichten en barbells verwisselen, maar dat bekijken we dan maar als extra cardio.
Deze week 2x cardio gedaan, spinningfiets: 4 min rustig, 30 sec volle bak, 5x herhalen

Nu de home-wat gaan stofzuigen...
Straks cheatmeal bij de schoonouders, gisteren een kleine 4/4de cake 200 gr gedeeld met de vriendin = 436 kcal http://shop.delhaize.be/nl-be/Zoete...rvierdencake-7C-Natuur/p/S1989110800050550000
http://d195t5qshxliho.cloudfront.ne...hce/8896610795550.jpg?buildNumber=ec30d40f8f3
Heb nu een startpunt, zal wel aanpassen naargelang het vordert, wat mij betreft mag het aantal kg zo blijven, als die buikomtrek maar blijft afnemen ...
 
Suc6 man, dat zijn goede voornemens! Vorig jaar had ik trouwens ongeveer dezelfde doelstellingen, en het grappige is dat ik ook Carb backloading heb toegepast icm sommige uitgangspunten van Michael Matthews.
Mij was het gelukt mijn doelstellingen te behalen hiermee, dus gaat jou ook vast lukken met een beetje doorzettingsvermogen! Dit jaar is mijn doel doel om het nog weer iets beter te doen dan vorig jaar.
Zet m op!
 
Je vet inname vind ik wel wat aan de lage kant. Matthews schrijft zelf 70 gr vet als richtlijn, vanwege carb backloading, en de energie die je daarbij overdag uit je vetten moet halen zit ik zelf rond 90-100 gr.
Is je streefinname van 2000 kcal zowel op rust als op trainingsdagen? Klinkt wel erg laag, met name op je trainingsdagen. Ik denk dat je het makkelijker volhoudt als je je kcal inname langzaam terugschroeft?
 
Hmz, ik ga straks of morgen mijn voedingsschema's eens terug bekijken inderdaad.

Deze week ben ik op 2000 kcal bijgekomen in gewicht... wss door teveel kh, te weinig vetten en ontbijt.

Ik denk dat ik eens ga proberen: 3 gr eiwit/kg, 1 gr vet/kg en dan kh, en ontbijt skippen

In zijn pdf ergens gelezen: 0,2 gr vet per pound lichaamsgewicht, dus dan kom ik op +- 40 gr vet, maar heb die pdf vlug doorgelezen, vlak voor het nieuwe jaar ...
 
Hoe gaat ie, maak je een beetje progressie?
 
Nopez, not really ...vandaar dat het hier zo stillekes is :-)
 
Long story short: ik doe geen "beetjes".
Mijn "managers" vinden mij altijd te wit/zwart, als ik iets doe, is het 0% of 100%...
Dus een beetje koolhydraten na de training kwam niet goed :) stond wel mooi voller, maar steeg elke week met 1 kg (en had nog honger met ontbijt erbij)

Ondertussen terug geswitched naar Carb Nite Solution, maandag was het nog 89,3 kg, vandaag 87,6 kg, zijn weer vertrokken voor een 6-tal maanden, hoop onder de 80 te raken deze keer
Deze maand nog geen cardio, volgende maand misschien. Trainen is wel ineens een pak zwaarder zonder carbs ...
Maar kan mij beter houden aan iets wat koolhydraten volledig verbied en dan 1x per week full out gaan op koolhydraten.

Ook één van de redenen waarom ik nooit sigaretten, alcohol, drugs zal doen, dat is dan ook ineens de volle 100%.
 
Eerste carb nite was weer geweldig :) gisteren 88 kg, vandaag 87 kg.
Kracht gaat nog een beetje omhoog: benchpress is bvb 3x6 90 kg (en dat is dan de derde oefening), dl 3x6 120 kg, squat 3x6 100 kg
DB benchpress met 34 kg (max dat mijn ironmasters toelaten)
 
Rustweekje achter de rug...

Vanaf deze week terug 8 weken Max-Ot en ik denk dat ik bij deze trainingsmethode blijf, is nu eenmaal het leukste (voor mij).

Training gisteren:
SQ 3x6 90 kg
Front SQ 3x6 30 kg (opbouwen, deze oef nog nooit gedaan, voelt nog onwenning "and like choking")
Stiff Leg DL 3x6 50 kg

Standing Calf Raise 2x8 100 kg
Seated Calf Raise 2x8 100 kg

BW gisteren 88,8, vandaag 87,8
Nog aan't twijfelen om Carb Nite verder te doen en terug te gaan naar een "normaler" eetschema, 6x per dag eten met koolhydraten...
 
In! Zelfde schuitje hier ook maar es tijd voor een 2016pack
 
Back
Naar boven