XXL Nutrition

22-25% -> 10% in 3 maanden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik het leest gebruik je creatine voor het sporten? Ik gebruik ze altijd erna, dus ik gebruik de energie die jij noemt nergens voor :(. Is het beter als ik ze voor de training neem?
Creatine zorgt niet voor energie. Ik denk dat je creatine verward met Pre-workout. Creatine kan je de hele dag door nemen, bij voorkeur sochtends met water of een fruitdrank, of vlak na het sporten. Dan word het beste opgenomen.

Correct me if i'm wrong
 
5g is natuurlijk niks, dat kan bijna ook niet. Dat is nog geen eens een eetlepel.

zoals de rest ook al zegt moet je echt veel meer gram erin doen. Ik zit soms op 100gram en dan nog whey ernaast. Een lekkere combinatie voor na het sporten bijvoorbeeld. Zit je bijvoorbeeld op 452Kcal. En daar kan je natuurlijk mee spelen.

Betreft creatine (stukje online)
De waarheid is dat het eigenlijk geen praktisch verschil maakt wanneer je het neemt.

Ten eerste, heeft creatine geen onmiddellijke effecten. Zodra je lichaam volledige creatine verzadiging heeft bereikt, is die creatine altijd direct beschikbaar voor je spieren om te gebruiken wanneer ze het nodig hebben. Daarom is er geen specifiek voordeel om creatine voor de training te nemen.

Ten tweede, het maakt niet uit wanneer je creatine neemt, het zal uiteindelijk allemaal worden opgenomen. Creatine na de training nemen kan zorgen voor een snellere opname, maar snellere opname geeft geen unieke voordelen.

Aan het einde van de dag, gaat het geen enkel verschil maken. In de ochtend, bij de lunch, voor de training, na de training, voor het slapen gaan… neem je 3-5 gram creatine wanneer je maar wilt
 
5 gram oats? Wtf moet dat voorstellen.. Zoals Hoxyz zegt is dit natuurlijk veel te weinig.
Hmm dus, moet me eetschema zeker aanpassen. 's ochtends oatmeal omhoog gooien en brood weghalen? Misschien moet ik eens verder verdiepen in het boek van burn the fat and keep the muscle. Zo te zien is me eetschema dus niet helemaal goed

Sent from my MI 4W using Tapatalk
 
Heb je je voedingsschema niet in 1 foto? ik vind het een beetje klote om hele tijd heen en weer te switchen tussen tabs. Als je die heb zou je die dan opnieuw kunnen posten. Zal je ook sneller reacties daarop krijgen. Meeste zijn lui hier op het forum :D :P (ik tenminste)
 
5g is natuurlijk niks, dat kan bijna ook niet. Dat is nog geen eens een eetlepel.

zoals de rest ook al zegt moet je echt veel meer gram erin doen. Ik zit soms op 100gram en dan nog whey ernaast. Een lekkere combinatie voor na het sporten bijvoorbeeld. Zit je bijvoorbeeld op 452Kcal. En daar kan je natuurlijk mee spelen.

Betreft creatine (stukje online)
De waarheid is dat het eigenlijk geen praktisch verschil maakt wanneer je het neemt.

Ten eerste, heeft creatine geen onmiddellijke effecten. Zodra je lichaam volledige creatine verzadiging heeft bereikt, is die creatine altijd direct beschikbaar voor je spieren om te gebruiken wanneer ze het nodig hebben. Daarom is er geen specifiek voordeel om creatine voor de training te nemen.

Ten tweede, het maakt niet uit wanneer je creatine neemt, het zal uiteindelijk allemaal worden opgenomen. Creatine na de training nemen kan zorgen voor een snellere opname, maar snellere opname geeft geen unieke voordelen.

Aan het einde van de dag, gaat het geen enkel verschil maken. In de ochtend, bij de lunch, voor de training, na de training, voor het slapen gaan… neem je 3-5 gram creatine wanneer je maar wilt
Zo'n vermoeden had ik ook al, als je creatine maar in neemt. Had ik het toch goed begrepen dat het na de training sneller word opgenomen, maar dat het in princiepen niet echt toegevoegde waarde heeft op korte termijn.
 
Ik heb me eetschema wel even aangepast, zo ziet hij er nu uit. Ik dacht dat het niet mogelijk was om excel bestanden up te loaden, maar ik had een verkeerde extensie.

Avondeten zit er niet bij opgeteld, ik heb 500 kcal overgehouden voor avondeten
 

Bijlagen

  • Cutten.xlsx
    119,9 KB · Weergaven: 167
Vandaag weer gemeten, deze keer te veel afgevallen. Ik weeg nu 69kg, terwijl ik eigenlijk 70 kilo moest wegen. Ik ga door blijven cutten tot eind februari en dan beslissen of ik door ga met cutten of niet. Voedingsschema ga ik iets aanpassen, misschien dat ik meer oatmeal ga eten 's ochtends.

Sent from my MI 4W using Tapatalk
 
Vandaag de operatie gehad, ik skip toch wel een weekje om niet te trainen. De dokter had me dat aangeraden.

Sent from my MI 4W using Tapatalk
 
Ik ga met 1 paracetamol, rustig op de loopband joggen/lopen en benen trainen, maar niet te zwaar.

Sent from my MI 4W using Tapatalk
 
Ugg ik kan helemaal niks, de revalidatie duurt toch langer dan wat ik verwacht had. Hechting bij die plekken is kut om te trainen. 1 weekje rust moet hopelijk voldoende zijn en dan ga ik lichtjes bulken denk ik

Sent from my MI 4W using Tapatalk
 
Hoe gaat het nu? Weer aant trainen?
 
Ik heb sinds vorige week maandag weer getraind. Tijdens met revalidatie heb ik gelijk mijn cheat week gehouden, waardoor ik eigenlijk de maand februari een beetje heb weggegooid, ik woog nu71.5KG.
Ik ga nu 1 maand lichtjes bulken, omdat ik toch merk dat me spieren weg zijn. Het kan misschien zijn dat ik een weekje niet meer getraind heb en daarnaast natuurlijk nog 2 maanden heb zitten cutten.

Aankomende maandag komen de definitieve foto's en gegevens.

Ik ben dan van plan om in Mei te beginnen met cutten en de forum starten, tenzij als ik ook mijn lichtjes bulken proces hier mag posten?
 
Laatst bewerkt:
De 3 maanden zijn nog niet om? Hoe sta je ervoor ?
 
Maandag 22-2-2016 ging ik even 1 week bulken, omdat ik zag dat ik wat spieren kwijt ben geraakt. Maar het kwam omdat ik een/anderhalve week niet had gesport.
Fck it, wat andere mensen denken. Ik ga gewoon cutten, het maakt niet uit als ik pussy spieren heb. Ik bouw dan wel rustig vanaf een lage percentage, want voor mij hoef ik niet heel erg gespierd te zijn.

Ik weeg dus nu 72KG, waardoor ik eigenlijk vanaf in 2 maanden maar 1/1.5 kg ben afgevallen. Zonder dat ik door die operatie, een week ben gaan cheaten....... Hierdoor heb ik een heel maand weggegooid voor niks...
Nieuwe gegevens zijn:
Borst: 8,9,9 cm
Buik: 23, 24, 24cm
Benen: 13,14,14 cm

Vetpercentage (9, 24, 14cm) = 18.20% ongeveer
Gewicht = 72KG

Doel nu is om weer te gaan cutten, ik ga die gvd 15/12% halen

IMG_5096.JPG


IMG_5097.JPG


IMG_5098.JPG
 
Creatine gewoon gebruiken in je cut! Het extra vocht gaat in je spieren zitten dus ze worden alleen maar beter zichtbaar.
 
Nieuwe trainingsschema

Maandag: Upperbody

Rug
  • Barbell Row 3 sets 8-12 reps, 1 set 15-20 reps
  • Pull-up 3 sets 8-12 reps
  • Seated cable row 3 sets 8-12 reps
Borst
  • Incline fly 3 sets 8-12 reps
  • Bench Press 4 sets 4-7 reps
  • Incline press 3 sets 8-12 reps
Schouders
  • Barbell shoulder press 4 sets 4-7 reps
  • Superset
    - Cable one arm rear lateral raise: 3 sets x 10 reps
    - Cable one arm Lateral raise: 3 sets x 10 reps
  • Shrugs 3 sets 15 reps
Biceps
  • Cable touw bicep curl 8-12 reps
Triceps
  • Cable pushdown (met touw): 3 sets x 8-12 reps superset (0 second rust)
Dinsdag: Lowerbody
  • Barbell Squat
  • Lunge
  • 2 oefeningen kuiten
  • 2 oefeningen onderbeen
  • Barbell deadlift
Woensdag: Cardio + Abs
  • Hanging knee raises
  • Kneeing Cable Crunch
  • Reverse Crunch
  • Planking
  • HIIT-roeien
Donderdag: Upperbody
Rug
  • Barbell Row 4 sets 4-7 reps
  • Chin-up 3 sets 8-12 reps
  • Seated Pull down machine 3 sets 8-12 reps
Borst
  • Flat fly 3 sets 8-12 reps
  • Bench Press 4 sets 8-12 reps
  • Decline press 3 sets 8-12 reps
Schouders
  • Arnold shoulder press 4 sets 8-12 reps
  • Superset 4
    - Dumbell Front raise: 3 sets x 10 reps
    - Dumbell Lateral Raise: 3 sets x 10 reps
    - Dumbell Rear Lateral Raise: 3 sets x 10 reps
Biceps
  • Barbell bicep curl 3 sets 8-12 reps
Triceps
  • one arm Cable pushdown (met touw): 3 sets x 8-12 reps
Vrijdag: Cardio + obliques + Biceps + Triceps
  • 3 obliques oefeningen
  • HIIT-loopband
  • 1 oefening biceps
  • 1 oefening triceps
Zaterdag: Rust

Zondag: Cardio

  • HIIT-traplopen
 
Veeeeel te veel volume en sets imo voor een cut! Je onderhoudt je spieren, groeien doe je niet aangezien je in een deficit zit.. Focus je op de grote compound oefeningen als squats/bench/dl/ohp/dips/rows enz en neem 3 werksets waarin je 3-5 reps doet met een zo zwaar mogelijk gewicht (niet tot fail gaan!!!) Eventueel met een warm-up set met 5-8 reps. Daarnaast wellicht een fb schema hanteren wat je 3x pw doet, imo effectiever. Doe 't zelf ook en voelt heerlijk!

Iig suc6 met je doelen kerel, ga je volgen! ;)
 
Veeeeel te veel volume en sets imo voor een cut! Je onderhoudt je spieren, groeien doe je niet aangezien je in een deficit zit.. Focus je op de grote compound oefeningen als squats/bench/dl/ohp/dips/rows enz en neem 3 werksets waarin je 3-5 reps doet met een zo zwaar mogelijk gewicht (niet tot fail gaan!!!) Eventueel met een warm-up set met 5-8 reps. Daarnaast wellicht een fb schema hanteren wat je 3x pw doet, imo effectiever. Doe 't zelf ook en voelt heerlijk!

Iig suc6 met je doelen kerel, ga je volgen! ;)

Je post heeft me de laatste tijd aan het denken gezet. dit is inderdaad een beetje te veel van het goeie, omdat ik namelijk echt wel 1,5 tot 2 uur in de sportschool zit for upperbody days. Ik ben druk bezig om een nieuw schema te maken, maar het is voor mij echt onmogelijk. Ik zit op engelse bodybuilding te kijken en naar boeken voor de volgende dingen:
1. Fullbody of split
2. Goeie fullbody en splitschema, voor gevorderde fitnesser, dus niet beginners.
3. Goeie hiit training, beginner/gevorderd
Door zoveel reacties en boeken is voor mij waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben momenteel even een boek aan het lezen namelijk: Beyond Bigger Leaner and stronger van Michael Matthews, omdat dit toch wel iets voor gevorderde is.

Ik klink niet als gevorderde trainer, maar ik heb het gevoel dat het beter kan, wat ik nu doe is niet optimaal om te cutten denk ik.


Voor de rest heb ik maandag mezelf weer gewogen en ik weeg 71.5KG, ik hoop dat ik aankomende maandag weer wat ben afgevallen, maar ik vrees dat ik teveel ben afgevallen.
1 maand perfect uitgevoerd en daarna toch wel veel ups en downs, zeer zonde.....
Maar ik heb wel het gevoel dat ik wel iets hebt bereikt, als ik me zelf in de spiegel zie.
 
Als ik het goed begrijp van boeken, hoeft een HIIT training niet per se allemaal verschillende oefeningen binnen een korte tijd, bijvoorbeeld squat, springen, opdrukken, bla bla bla. Zelf had ik verwacht als je zulke HIIT training doet, dat je beter vet verbrand in het algemeen dan dat je HIIT cardio doet, met HIIT cardio bedoel ik gewoon, interval met rennen, roeien en fietsen. Als iemand dit beetje kan bevestigen, zou dat zeer fijn zijn, want ik zie niet expliciet in boeken dat HIIT cardio training beter is dan HIIT squat, springen, opdrukken etc.
 
Volgende week maandag ga ik dit maar eens uitproberen:
NORMAL WEEK:

DAY 1: PUSH

Warm up chest

Power Sets 2-3 reps, 3-5 min. rest :

2x Incline Barbell Bench Press

Warm up shoulders

Power Sets:

2x Military Press

Myofibrillar Sets 4-6 reps, 2-3 min. rest:

3 x Flat Barbell Bench Press

3 x Dumbbell Shoulder Press

Sarcoplasmic Sets 8-10 reps, 1-2 min. rest:

2 x Dips (weighted if possible)

2 x Close-Grip Bench Press

DAY 2: PULL

Warm-Up

Power Sets:

2 x Deadlift

Myofibrillar Sets:

2 x Deadlift

2 x Barbell Row

2 x One-Arm Dumbbell Row

Sarcoplasmic Sets:

2 x Pull-Ups (weighted if possible)

2 x Barbell Curl

DAY 3: LEGS

Warm-Up

Power Sets:

2 x Barbell Squat

Myofibrillar Sets:

2 x Barbell Squat

2 x Romanian Deadlift

2 x Hack Squat or Barbell Lunge

Sarcoplasmic Sets:

2 x Leg Press

3 x Calf Press on the Leg Press

3 x Standing Calf Raise

POWER WEEK:

DAY 1: PUSH

Warm up chest

Power Sets:

1 x Incline Barbell Bench Press

One-Rep Max Sets:

1 x Incline Barbell Bench Press

Warm up shoulders

Power Sets:

1 x Military Press or Overhead Press

One-Rep Max Sets:

1 x Military Press or Overhead Press

Myofibrillar Sets:

Myofibrillar Sets:

2 x Flat Barbell Bench Press

2 x Dumbbell Shoulder Press

Sarcoplasmic Sets:

2 x Dips (Chest Version, weighted if possible)

2 x Close-Grip Bench Press

DAY 2: PULL

Warm up

Power Sets:

2 x Deadlift

One-Rep Max Set:

1 x Deadlift

Myofibrillar Sets:

2 x Barbell Row

2 x One-Arm Dumbbell Row

Sarcoplasmic Sets:

2 x Pull-ups (weighted if possible)

2 x Barbell Curl

DAY 3: LEGS

Warm up

Power Sets:

2 x Barbell Squat

One-Rep Max Sets:

2 x Barbell Squat

Myofibrillar Sets:

2 x Romanian Deadlift

2 x Hack Squat or Barbell Lunge

Sarcoplasmic Sets:

2 x Leg Press

2 x Calf Press on the Leg Press

2 x Standing Calf Raise
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven