MuscleMeat

27 jaar en heeft post finasteride syndrome (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ah dus jij stelt voor om een al verneukt hormoonsysteem dan maar volledig te ontregelen? Want kaalheid is het grootste risico van AAS? Klinkt slim! Kan ik me inschrijven voor jouw maandblad?

:roflol:
 
Herken je verhaal heel erg. Niet om reclame te maken, maar ik raad je aan om naar de arts A.A. van Dinteren in Ridderkerk te gaan. Hij heeft mij in ruim 3 weken van PFS afgeholpen.

Finasteride brengt veranderingen aan in je hormonen en hierdoor kan het evenwicht van je lichamelijke stoffen overhoop gegooid worden. Daardoor ga je je kut voelen en beland je in een depressie. Deze arts heeft een apparaat waarmee hij precies kan zien van welke lichamelijke stoffen je een tekort hebt waardoor je je depressief voelt. Aan de hand van dit schrijft hij pillen op natuurbasis voor (lees: niet antidepressiva)die ervoor zorgen dat die stoffen weer op een goed niveau terecht komen. In mijn geval heeft het 100% geholpen en ik ken ook een paar anderen die door hem uit een depressie zijn gekomen.
 
Als ik dat zo lees lijkt een psychiater een betere optie. Gesprekstherapie in combinatie met anti-depressiva gaan je veel meer helpen..

WtF? Beter eens bloedtest laten doen mss? Anti depressiva is troep!
 
Laatst bewerkt:
Herken je verhaal heel erg. Niet om reclame te maken, maar ik raad je aan om naar de arts A.A. van Dinteren in Ridderkerk te gaan. Hij heeft mij in ruim 3 weken van PFS afgeholpen.

Finasteride brengt veranderingen aan in je hormonen en hierdoor kan het evenwicht van je lichamelijke stoffen overhoop gegooid worden. Daardoor ga je je kut voelen en beland je in een depressie. Deze arts heeft een apparaat waarmee hij precies kan zien van welke lichamelijke stoffen je een tekort hebt waardoor je je depressief voelt. Aan de hand van dit schrijft hij pillen op natuurbasis voor (lees: niet antidepressiva)die ervoor zorgen dat die stoffen weer op een goed niveau terecht komen. In mijn geval heeft het 100% geholpen en ik ken ook een paar anderen die door hem uit een depressie zijn gekomen.

Dit klinkt mij als een zweverig verhaal met een aanzienlijke dosis slangenolie.
 
Ah dus jij stelt voor om een al verneukt hormoonsysteem dan maar volledig te ontregelen? Want kaalheid is het grootste risico van AAS? Klinkt slim! Kan ik me inschrijven voor jouw maandblad?

nee het kan zeker een reden voor vele minder zijn om geen aas te gebruiken. zeg toch niet ga je haar scheren en misbruik aas, tevens betekent kaalheid geen verneukt hormoonsysteem het is gewoon het haar dat reageert op dht. de laatste regel is meer in de trant van leer er mee leven en heb er vrede mee en doe gewoon wat je wilt doen.

ben van mening dat een kuurtje beter voor je is als de rest van je leven die fina of duta rotzooi te nemen. het zijn niet alleen de libido bijwerkingen en depressie bijwerkingen die maar al te bekend staan maar ook het feit dat het erge dingen met je prostaat kan maskeren totdat het te laat is.. dus ja..
 
Dit klinkt mij als een zweverig verhaal met een aanzienlijke dosis slangenolie.

Well, het werkte voor mij. Het is een feit dat je depressief voelen een gevolg is van een ontregeling van het evenwicht van bepaalde stoffen in je hersenen.
 
Jongens ik lees nu pas jullie reacties, na ruim 1 jaar... had het erg druk met van alles en nog wat.

De laatste keer dat ik naar de Endo ben geweest is begin augustus 2015. Ik kreeg 1 of andere assistent voorgeschoteld die mij niet serieus heeft genomen. Ze zei simpelweg dat het psychisch kan zijn en mij niet verder wilde helpen. Omdat mijn testosteron in orde was, wilde ze geen uitgebreide bloedtest afnemen. Het enige wat extra is getest zijn; vitamine D en Prolactine.

Vitamine D: nmol/l 77 (50-185)
Testosteron: nmol/l 22 (9-35)
Prolactine: 440 (55-384) was dus te hoog, 2e bloedtest 330. arts vond het prima. omdat erg kan verschillen.

lever, glucose en TSH is goed.

Na ruim een jaar zit ik nog steeds met dezelfde klachten.

Ik ben sowieso niet van plan om antidepressiva te gebruiken.
Heel misschien tijdelijk wel Xanax proberen (vult de GABA niveau aan), voor een betere slaap en nachtrust. Schijnt volgens PFS forum dat de PFS 'slachtoffers' GABA niveau onwijs verlaagd is waardoor je lichaam niet in een slaapmodus wilt belanden of iets in die richting.

In ieder geval ga ik woensdag naar de huisarts voor een 2e poging naar een ENDO.

Kan iemand mij de contactgegevens van een goede arts neerzetten of mij PBen?

Bedankt allemaal.
 
Laatst bewerkt:
^Waarom heb je DHT waarden niet laten checken?
 
die arts wilde NIKS anders laten testen. puur om het feit dat mijn testosteron in orde was en het zonde van de kosten zou zijn.. Schandalig of niet
 
Een ander arts opzoeken misschien?
 
ik heb bij dr de Ronde de volgende bloedtesten gedaan:

T4 Free: 14.5 pmol/l (10.0-19.0)
TSH: 1.24 mU/l (0.27-4.20)
LH: 3 U/l (1-12)
FSH: 2 U/l (1-12)
Oestradiol 17b: 89 pmol/l (40-162)
Testosteron Total: 23.8 nmol/l (9.0-37.3)
SHBG: 42 nmol/l (14-71)
Testosteron Free (calculated): 456 pmol/l (100-1290)
Prolactine: 345 mU/l (55-384)
25-OH Vitamin D Total: 77 nmol/l (50-185)

Alles valt dus in de marge en is volgens de dokter geen behandeling nodig. hij nam de post finasteride syndrome ook niet serieus en dacht ook dat het psygisch was. maar dit keer was deze dokter wat begripvoller. ik ben nu weer zonder dokter en moet het blijkbaar alleen gaan oplossen. gelukkig vaak ik veel kennis op uit propeciahelp.com/forum.

wat vinden jullie van mijn waardes? prolactin is aan de hoge kant, bij verhoogde prolactine is de theorie dat de dopamine enorm verlaagd is. dus balans verstoord, daarom voel ik me ook kut. emotioneel vlak. dat de dokter zegt ja prolactin zegt helemaal niks is ook te kort door de bocht. ze bekijken het allemaal veel te simpel.
 
Prolactine hoog (maar niet te hoog): Probeer dan mucuna pruriens. Goedkoop en het zou werken. En dan doe je het op een natuurlijke manier.
Vit D: niet te laag maar elke dag 1000 iu vit D zal je geen kwaad doen en je waardes toch wat hoger brengen.

Voor de rest prima waardes.
 
prolactin was eerst op 440 gemeten, 2e bloedtest kwam 100 punten lager uit. mucuna prurien klinkt veelbelovend, ik zal dat even onderzoeken voor PFS gevallen.

ik slik gelcapsules Cod liver oil complex van Solgar = vitamine A + D 1000IE + DHA + EPA
 
Laatst bewerkt:
Beste Sporter,
Als apotheker zou ik graag weten of je klachten inmiddels zijn afgenomen en hoelang je al gestopt bent met de finasteride.
Weet je hoelang je het hebt gebruikt? Continue of niet en in welke dosering?
Heb je tegelijkertijd ook andere medicijnen gebruikt?

Zowieso is het verstandig om hiervan melding te doen bij het Lareb. Is dit al gedaan?

Op basis van je antwoorden zou ik graag verder onderzoek hiernaar doen...
Ik hoor graag van je.
 
Beste Sporter,
Als apotheker zou ik graag weten of je klachten inmiddels zijn afgenomen en hoelang je al gestopt bent met de finasteride.
Weet je hoelang je het hebt gebruikt? Continue of niet en in welke dosering?
Heb je tegelijkertijd ook andere medicijnen gebruikt?

Zowieso is het verstandig om hiervan melding te doen bij het Lareb. Is dit al gedaan?

Op basis van je antwoorden zou ik graag verder onderzoek hiernaar doen...
Ik hoor graag van je.

Hoi Apotheker.

Wil kort reageren op je bericht als partner van iemand die 15 jaar finasteride 1mg pd heeft gebruikt tegen haar verlies en er al 3,5 jaar mee is gestopt. De bijwerkingen zijn er nog steeds zoals beschreven voor PFS. Geen verbetering in zicht :(

Geeft aub dit "medicijn" niet mee aan mensen tegen haar verlies. Ons leven is erdoor verwoest. Ook omdat ik -heel egoïstisch- een kinderwens heb.

Melding heb ik gedaan bij Lareb. Hopelijk doen ze hier wat mee.
 
prolactin was eerst op 440 gemeten, 2e bloedtest kwam 100 punten lager uit. mucuna prurien klinkt veelbelovend, ik zal dat even onderzoeken voor PFS gevallen.

ik slik gelcapsules Cod liver oil complex van Solgar = vitamine A + D 1000IE + DHA + EPA

Hoe gaat het nu met je alfap0wer1 ?
 
Well, het werkte voor mij. Het is een feit dat je depressief voelen een gevolg is van een ontregeling van het evenwicht van bepaalde stoffen in je hersenen.

Hoi TJBG

Hoe gaat het nu met je? Heb gebeld met van Dinteren maar vriendelijk kwam hij niet over. Moet ik hier doorheen kijken en toch een afspraak maken? Ben ten einde raad...
 
Beste Alphap0wer,
Ik zal me even voorstellen:

Ben 27 jaar en doe regelmatig aan krachttraining.

mijn situatie is als volgt, een paar jaar terug was ik begonnen met het slikken van finasteride, zogenaamde wondermiddel tegen haaruitval, nou eerlijk is eerlijk, ik kreeg dikker haar maar door de bijwerkingen ben ik er maar mee gestopt. Ondertussen zijn al mijn behouden haartjes utitgevallen en is alles voor niks geweest.

Het trieste is, ik heb me haaruitval 'probleem' links laten liggen en veel te veel bezig geweest met mijn permanente bijwerkingen waar ik aan over heb gehouden.

Ik lijd aan de volgende punten:

- depressie, in ieder geval niet gelukkig.
- praten en denken tegelijk gaat niet meer soepel, traag van begrip..
- altijd suf en moe
- testicles en penis gekrompen
- libido = zowat niks
- ik voel me onzekerder, minder mannelijk, net een mietje, heerst angst in me.
- Vet rond mijn buik is veel meer
- waarschijnlijk ook een vertraagde metabolisme
- ik train minimaal 4x per week en kom heel moeilijk en langzaam aan spiermassa!

ik was altijd het alphamale typetje met veel libido, super gezond mens (op het haaruitval na) en die bijwerkingen heeft mijn hele leven veranderd. ik denk dat ik ook lijd aan persoonlijkheidsstoornis.

Goed nieuws is, het is te genezen.

Volgens een forumlid bij de PROPECIAHELP: Persistent Finasteride Propecia Proscar side effects info & discussion forum moet ik beginnen met een GOEDE HRT dokter en direct beginnen met spuiten van testosteron etc.

Graag zou ik van jullie advies willen waar of wat ik het beste kan doen, om te beginnen zegmaar. zal ik naar de huisarts gaan ? of kan ik direct naar de HRT waar 1 van jullie misschien ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt !

Groetjes



Ik ben 27 jaar en heb gedurende 2 jaren finasteride geslikt. Ik heb ook last van alle neveneffecten die Alphap0wer heeft opgesomd. Ben vorige maand naar dr. Hertoghe in Brussel geweest die mij een Testosterongel, Pregnyl, Arimidex en nog andere zaken heeft voorgeschreven. Ik wil echter niet dat door het nemen van deze zaken de situatie nog verergert en ik nog meer troep in mijn lichaam spuit.

Gezien deze topic toch meer als een jaar oud is, zou o.a. Alphap0wer , e.a. even een update kunnen geven hoe het met hen gaat, welke behandeling ze volgen en welke arts in België/Nederland er aan te raden is?

Gr
 
Hoi iedereen

Ik heb 2 jaar finasteride geslikt tegen haaruitval en zit ook met blijvende bijwerkingen ( nu 3 jaar gestopt ) :

- Moeite met erectie te krijgen, zeer weinig sperma bij het klaarkomen, en het is ook gewoon helemaal doorzichtig.
- Bijna geen libido meer
- Kan niet op mijn woorden komen als ik iets uitleg, praten denken tegelijk is moeilijk. Praat binnensmonds
- Kom heel moeilijk in slaap, en geraak niet in een diepe slaap. Kan ook maar max 4-5 uur aan 1 stuk slapen, meestal minder
- Serieuze concentratieproblemen
- Extreem vermoeid, en geen energie.
- Penis en ballen kleiner
- Gele stoelgang, slechte spijsvertering
- Drastische afname van spieren
- Pijn in gewrichten
- Buikvet, maar juist serieuze vermagering in gezicht
- Onrustig, kan zonder enige aanleiding zeer nerveus worden

Internet en youtube staat vol met mensen die met dezelfde permanente bijwerkingen zitten. Het probleem is als je je verhaal gaat doen bij de dokter heb je de symptomen van een depressie. Dr. Hertoghe in Brussel is er wel mee bekend, omdat hij het middel ook vaak voorschrijft. Maar TRT is ook maar een "half zijn gat" lapmiddel.

Merk, het bedrijf dat finasteride verkoopt heeft ook al heel wat grote rechtszaken aan hun been hierover. In landen waar ze juridische
problemen hebben hebben ze dan ook de label dan ook aangepast, en staat er bij dat de bijwerkingen eventueel permanent kunnen zijn.

In landen waar ze nog geen juridische problemen hebben hebben ze de label niet aangepast (!) en staat er nog altijd op dat bijwerkingen
stoppen als je het middel niet meer neemt. Een farmaceutische gigant met een leger topadvocaten in kan dat gewoon maken.

Er zijn nu ook al wel verschillende onafhankelijke studies gepubliceerd die aantonen dat de bijwerkingen voor sommigen wel permanent
kunnen zijn.

Ik kan alleen maar aanraden het middel niet te nemen. Het kan echt je hele leven slopen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Boca
Back
Naar boven