AndroidHealthClinic

8 kilo aankomen binnen 8 weken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

franky999

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
4
Waardering
0
Is dit mogelijk? ???

Ik weeg momenteel 57kg, ben 1m72 lang. Ik moet binnen 8 weken minimaal op de 65kg zitten (plus 1tje voor de zekerheid), zodat ik door de keuring heen kom van het Korps Mariniers.

Ik weet dat ik daarvoor krachttraining moet doen, en verschikkelijk veel moet gaan eten, maar mijn vraag is of het mogelijk is dit binnen deze tijdsperiode te bereiken als ik elke dag rond de 2500 kcal binnenkrijg aan voedsel, plus een weightgainer shake 2 uur voor de krachttraining (Bodylab Weight Gainer Pro, ik heb 10kg van dat spul tot mijn beschikking).

Ik ben van plan 3 keer in de week te trainen (ma, wo, vr). Ik denk om voornamelijk Squats, calf raises, push ups, pull ups, bench dips, bicep curls, military presses, en crunches te doen om de grootste spieren te trainen in combinatie met mijn budget (ik heb beschikking over gewichten, maar niet over abonnoment op een sportschool).

Normaal loop ik 3 keer per week hard (45min, 20min, en 35min, op respectievelijk ma, wo, en vr), maar ik weet dat dit te veel kcal zou verbranden in combinatie met de krachttraining, dus dit laat ik vallen.

Nu is mijn vraag; is dit voldoende om binnen 8 weken 8kg aan te komen? Is het zelfs mogelijk om binnen 8 weken 8kg aan te komen? Moet ik het schema aan passen? Tips? Suggesties?

Alvast bedankt.
 
Met 2500 Kcal red je het in ieder geval niet, met die weightgainer kom je misschien op 3000 kcal of je moet dat ding echt van beton maken zodat je met moeite het naar binnen kan gieten.

8 kilo binnen 8 weken is prima te doen, maar wel op een hogere inname. Met jouw gewicht moet het nog beter te doen zijn, genoeg ruimte omhoog om aan te komen.
 
Wat is je vet percentage en leeftijd? Aangezien je nog maar een beginner bent is het wel mogelijk, maar je moet serieus meeeeer gaan eten. 5000+ Kcal per dag, geen maaltijd overslaan en veel water drinken. Train kort en intensief, compound oefeningen. Als je je doel wil behalen moet je toch echt naar de sportschool.
 
8 kg aankomen binnen 8 weken is heel goed mogelijk. Het is mij gelukt door drie keer per week fullbody te trainen en boven je onderhoud te gaan eten. Hou er wel rekening mee dat het niet 8 kg puur spieren zal zijn, dat red je niet binnen 8 weken, tenzij je monstergenen hebt misschien ;)
 
Zou idd gaan voor een 3x per week fullbody en ca. 7500 cals per dag.
Rennen zou ik beperken, aangezien je anders te weinig gaind.
Maar wist je niet eerder dat je naar die keuring toe moest?
 
7500 Kcal per dag is wel weer het andere uiterste, op 5000 Kcal moet je het prima kunnen redden als je niet te veel activiteiten ontplooit naast je training.
 
Goed te doen. Gewoon elke dag 5000+ kcal eten en flink met dat ijzer beuken.
 
Wow! Bedankt voor de snele reacties!

Ik ben blij om te horen dat het in ieder geval te doen is volgens de algemene consensus.

Ik zal zeker proberen de 5000 kcal per dag te halen. (Lang leve de caloriechecker.nl).

Guillermo zei:
Wat is je vet percentage en leeftijd?
Ik ben 22 jaar. Ik heb geen idee van mijn vetpercentage. Ik gok dat deze niet erg hoog is, aangezien ik nog tot vorige week heb hardgelopen, en dit veel vet verbrand (zo ver ik weet).

Ik heb ook een tijdje gewichtoefeningen gedaan, maar dit was geen training voor massa maar uithoudingsvermogen (veel reps, laag gewicht). Kwa spierdefinitie is dit nog steeds een beetje blijven hangen (ik weet niet of het wat uit maakt).

Guillermo zei:
Train kort en intensief, compound oefeningen. Als je je doel wil behalen moet je toch echt naar de sportschool.

Als ik naar de sportschool ga, hoe veel keer per week zou dan nodig zijn? Als ik daar advies vraag aan een instructeur, waar moet ik dan op letten? Is het nodig om advies te vragen?

RichardV zei:
Maar wist je niet eerder dat je naar die keuring toe moest?
Jazeker. Ik heb het aankomen alleen een beetje... uhm... onderschat, zal ik maar zeggen.
 
Als je net begint met trainen dan zou ik niet meteen 5/7 dagen gaan trainen maar gezond eten (vel veel, maar wel gezond) ik zou het wel rustig aandoen met trainen om blessures te voorkomen. Bij de keuringdienst maakt het hun niet uit of je spierpijn hebt of niet, het gaat hun op je prestatie en als die goed is, ben je goed gekeurd ;)..dus ga er fit en gezond heen zonder spierpijn en dan moet dat wel goed komen. om de paarmaand zijn er toelatingen tot het Korps, dus mocht het nou niet lukken kan je altijd nog mee doen aan de volgende selectie.

Ik heb zelf bij het korps mariniers gezetten in rotterdam en je eet daar wel meer dan 5000kcal dus dan kom je genoeg aan ;) succes !
 
Begin ook gelijk aan de Creatine, heb je al snel wat makkelijk gewonnnen kilo's er bij.
 
Ja koop:
Whey, Creatine, Weight Gainers en nog veel meer shit!!!
Dan ben je ook meteen 300 euro lichter als je een beetje voorraad wil.
Goeie tip ! :P
 
Jah precies zoals de meesten zeggen, flink vreten en probeer rond de 3000 kcal uit te komen of zelfs nog meer liever:D Eet alles..
 
Zorg dat Brinta je beste vriend word!
 
RichardV zei:
Zou idd gaan voor een 3x per week fullbody en ca. 7500 cals per dag.
Rennen zou ik beperken, aangezien je anders te weinig gaind.
Maar wist je niet eerder dat je naar die keuring toe moest?
:roflol: arme jongen!

Gewend om 2500 kcal. binnen te krijgen en jij wilt em meteen het 3 dubbele naar binnen stouwen:D.
Hoewel met een paar keer per dag naar de Mac zit je er al gauw aan:D
 
Ik heb het gehaald met 6000kcal+, en dat was echt proppen maar wel 23 kg in 5 maanden. jammer dat er maar 6 kg massa bij zat. Dus het is wel te doen hoor.

Alleen moet je wel flink wat eten
 
Eerste paar dagen eten opvoeren, om te wennen. En daarna de 5000+ uitproberen, als je van dat en de nodige supplementen [creatine, proteine, weightgainers, etc] nog niet genoeg aankomt... nog meer eten :)

En zoals de rest zegt, veel compound oefeningen. full body workouts!
 
Eerlijk gezegt was ik een beetje gedemotiveerd voor dat ik hier kwam, maar nu is duidelijk dat het allemaal goed te doen is! :) Daarvoor bedankt!

Nog wat vraagjes:

Ik weet niet of ik in 1 keer gelijk 5000 kcal naar binnen kan werken op een dag. Is het misschien verstandig om op te bouwen? Ik zag deze post:http://forum.dutchbodybuilding.com/44749-post2.html wat me wel een effectieve manier leek, maar neemt dat niet te veel tijd in beslag?

Ook vroeg ik me af wat voor oefeningen ik nou moet gaan doen. Ik weet dat ik compound oefeningen moet doen, maar welke precies? En hoeveel? Als ik bijvoorbeeld 5 keer in de week train, maar elke dag andere spiergroepen train, wat voor oefeningen zouden jullie dan aanraden? En hoe bepaal ik hoeveel reps/sets ik moet hoeveel kg ijzer moet?
 
jezus..

je weet waarschijnlijk allang dat je een keuring krijgt en je gaat 8 weken van tevoren je pas bedenken dat je misschien even 8 kilo aan moet komen.. zelfs al zou je door de keuring heenkomen, je zal de opleiding echt niet aankunnen.. mensen zoals jij kunnen beter voor de administratieve kant van het verhaal gaan..

je bent te laat begonnen met voorbereidingen treffen en nu zal je er niet bij komen.. sorry..

denk je sowieso dat jij 10 km kan hardlopen als je straks 8 kilo zwaarder bent?

8 kilo voor iemand met jouw lengte is niet te doen.. mensen van 1.90+ die zwaar ondervoed zijn die kunnen nog weleens heel snel aankomen, maar mensen van 1.72 zetten echt niet zo eenvoudig 8 kilo aan..

1 ding: als je het doorzettingsvermogen hebt om die 8 kilo te behalen, dan is er ook een (kleine) kans dat je genoeg doorzettingsvermogen voor de opleiding hebt..
 
Squat, deadlift, barbell row, Bench, barbell Curl, Militairy press (wel toepasselijk), Leg press.

Als je deze oefeningen doet, 5 sets per oefeningen 5-10 reps, moet je wel wat massa kunnen gainen.

@Eric:7500 cals is toch niks joh. Makkie!
Hij wil 8 kg in 8 weken, dus zal die moeten schransen;)
 
Back
Naar boven