MuscleMeat

8 kilo aankomen binnen 8 weken

Bezoekers in dit topic

jordy zei:
Ik heb het gehaald met 6000kcal+, en dat was echt proppen maar wel 23 kg in 5 maanden. jammer dat er maar 6 kg massa bij zat. Dus het is wel te doen hoor.

Alleen moet je wel flink wat eten


haha das wel een smeerlapperij achteraf gezien, zowat 17 kg vet erbij :D
 
Blackadder zei:
haha das wel een smeerlapperij achteraf gezien, zowat 17 kg vet erbij :D

inderdaad :P

jezelf moddervet vreten om je so called monstergenen te willen bewijzen :P

'ik gainde 30 kilo in mn eerste jaar :cool:'
 
RvR zei:
jezus..

je weet waarschijnlijk allang dat je een keuring krijgt en je gaat 8 weken van tevoren je pas bedenken dat je misschien even 8 kilo aan moet komen.. zelfs al zou je door de keuring heenkomen, je zal de opleiding echt niet aankunnen.. mensen zoals jij kunnen beter voor de administratieve kant van het verhaal gaan..

je bent te laat begonnen met voorbereidingen treffen en nu zal je er niet bij komen.. sorry..

denk je sowieso dat jij 10 km kan hardlopen als je straks 8 kilo zwaarder bent?

8 kilo voor iemand met jouw lengte is niet te doen.. mensen van 1.90+ die zwaar ondervoed zijn die kunnen nog weleens heel snel aankomen, maar mensen van 1.72 zetten echt niet zo eenvoudig 8 kilo aan..

1 ding: als je het doorzettingsvermogen hebt om die 8 kilo te behalen, dan is er ook een (kleine) kans dat je genoeg doorzettingsvermogen voor de opleiding hebt..

Bro dat is echt wel gewoon te doen hoor. Als jij normaal maar 2500 kcal eet dan knal je er echt zo flink wat kilo's bij als je op 5000 kcal gaat zitten!

Ik zou gewoon beginnen elke dag 7 a 8 keer te eten, dus elke 2,5 uur. Begin met wat kleinere maaltjiden maar probeer dit gewoon snel op te schroeven naar wat grotere maaltijden. Als je moeite hebt met eten pak dan veel vloeibaar eten. Neem sowieso elke dag 1 of 2 liter melk er bij (volle als je wil).
Qua trainen zou ik gewoon 4x per week een uurtje gaan trainen. Standaart split schema wat hier wel ergens te vinden is. Natuurlijk stoppen met hardlopen en alle andere activiteiten die veel kcal vreten.
 
Is zeker wel mogelijk..... maar...

Eerst je calorie-inname verhogen naar 5000+ calorieën per dag, verdeeld over 7-8 maaltijden. Probeer wel een beetje 'schoon' te eten. Ga ook niet direkt beginnen met 5000 calorieën, maar voer dit dagelijks op met 200-300 calorieën per dag extra, tot je aan de 5000 calorieën per dag zit (of meer). Je zult merken dat je na een paar weken steeds meer honger gaat krijgen en daardoor makkelijker kunt eten).

Als aanvulling op je normale eten moet je zeker gebruik gaan maken van weightgainers. Dat is op een makkelijke manier om veel 'schone' caorieën binnen krijgen. Ook eiwit-shakes zijn aan te raden om je spieren te voeden voor de krachttrainingen.
Creatine is in jouw geval ook een 'must'. Zo snel mogelijk mee beginnen en mee door blijven gaan tot na de keuring!!!
Een goede multivitamine-mineralen complex is ook aan te bevelen.

Meer als drie keer per week trainen zou ik zeker niet doen. Train kort en zwaar; ca. drie kwartier per training. Train alleen maar basis met losse gewichten (barbell en dumbbells). Train telkens je hele lichaam.
Voor mij werkte dit in het verleden perfect: Benchpress (borst), deadlift (rug-hamstrings), squat (benen), lying French press (triceps), barbell curl (biceps).
Verspil geen tijd aan kleinere spiergroepen (eventueel zou je zelfs de biceps weg kunnen laten). Train erg zwaar, gebruik gewichten waar je met veel moeite 6-8 herhalingen kan doen. Train netjes om de kans op blessures te verkleinen!

Slaap erg veel (lichaam herstelt en groeit allleen tijdens slaap), minimaal 8 uur per dag, maar beter is 10 uur per dag.

Doe niet te veel aan cardiotraining, omdat dit teveel calorieën verbrandt. Sterker nog, doe naast je krachttraining zo weinig mogelijk.
Nadeel is natuurlijk dat je conditie minder wordt en die heb je op je keuring ook nodig. Maar door jouw trainingsverleden heb je een goede basis opgebouwd: hopelijk red je het daarmee. Je gewicht is op dit moment belangrijker! Is dat voldoende, dan kan je je conditietraining wel weer voorzichtig oppakken, maar hou je gewicht daarbij in de gaten!

Drink erg veel water: 4-6 liter! Doe dit ook voor je keuring, dit kan al weer gauw een kilo (of twee?) schelen. Pissen doe je maar na het wegen.


Met bovenstaande tips moet het wel mogelijk zijn, maar doorzettingsvermogen en discipline zijn ook wel heel belangrijke factoren. Als je er met de pet naar gooit, kun je je beter de tijd en moeite besparen (en het geld voor de supplementen!).
Wat dat betreft heeft RvR wel een beetje gelijk: je weet het al heel lang en nu moet je alles op het laatste moment gaan doen! Een erg nonchalante instelling! Iets wat je de komende weken dus absoluut niet kan gebruiken. Maar als je die 8 kilo wel haalt, dan heb je idd ook een redelijke kans om de opleiding te halen.

Playtime is over! Time to work!!!

Hou ons even op de hoogte of het uiteindelijk gaat lukken, in ieder geval... Succes! Groeten, Bo.
 
Hou je vet% ook in de gaten want anders ben je straks 8 kilo zwaarder maar word je afgekeurt op te hoog vet%
 
en eet echt eten geen troep van de mc ofzo maar bruine boterhammen met spek ed
 
RichardV zei:
Zou idd gaan voor een 3x per week fullbody en ca. 7500 cals per dag.
nonkel Richard slaat direct weer met de grote hamer:D
 
RvR zei:
jezus..

je weet waarschijnlijk allang dat je een keuring krijgt en je gaat 8 weken van tevoren je pas bedenken dat je misschien even 8 kilo aan moet komen.. zelfs al zou je door de keuring heenkomen, je zal de opleiding echt niet aankunnen.. mensen zoals jij kunnen beter voor de administratieve kant van het verhaal gaan..

je bent te laat begonnen met voorbereidingen treffen en nu zal je er niet bij komen.. sorry..

denk je sowieso dat jij 10 km kan hardlopen als je straks 8 kilo zwaarder bent?

yup, ga ik helemaal mee akkoord. Geef mensen een kans die wel geschikt zijn voor de job (zullen ze dan wel aanwerven ;) ).
Laatste 8 weken voor je keuring er eens aan denken om te beginnen :rolleyes:
Ik wil je dan idd ook wel eens aan hetzelfde tempo met 8kg extra + uitrusting (reken minstens 10kg) + kledij hele dagen zien lopen. Niet perse dat je het niet zou kunnen, wat wrs zelf wel nog zo zal zijn, maar ik vind niet dat je daar dan op je plaats zit.
imo ...
 
Laatst bewerkt:
BoTo zei:
yup, ga ik helemaal mee akkoord. Geef mensen een kans die wel geschikt zijn voor de job (zullen ze dan wel aanwerven ;) ).
Laatste 8 weken voor je keuring er eens aan denken om te beginnen :rolleyes:
Ik wil je dan idd ook wel eens aan hetzelfde tempo met 8kg extra + uitrusting (reken minstens 10kg) + kledij hele dagen zien lopen. Niet perse dat je het niet zou kunnen, wat wrs zelf wel nog zo zal zijn, maar ik vind niet dat je daar dan op je plaats zit.
imo ...

ben ut hier helemaal mee eens maar dat neemt niet weg dat iedereen een kans verdient en als je niet geschikt bent dan kom je daar vanzelf achter of tijdens de keuring en anders tijdens de training. het is nl niet zo dat als je door de keuring komt je ook de training succesvol afrond
 
astrix zei:
ben ut hier helemaal mee eens maar dat neemt niet weg dat iedereen een kans verdient en als je niet geschikt bent dan kom je daar vanzelf achter of tijdens de keuring en anders tijdens de training. het is nl niet zo dat als je door de keuring komt je ook de training succesvol afrond


yup uiteraard, sta ik achter en bedoel ik ook zo, maar kon me weer eens niet verwoorden (niet uit frustratie, razernij, ... :p maar door een frans examen :o ).
 
Met creatine en veel voeding moet t echt makkelijk te doen zijn. Flink veel (volle!!) melk drinken en brinta eten.
 
Ten eerste bedankt voor alle goede tips!

Ik besef heel goed dat ik veel te laat ben begonnen met aankomen, maar dit is niet omdat ik een nonchalante instelling heb, maar omdat ik geen idee dat het zo moeilijk zou zijn. Iedereen zeurt altijd zo veel over afvallen dat ik dacht dat aankomen niet echt een probleem zo zijn. Ik heb het puur onderschat.

Ik ben al maanden bezig met voorbereiden voor de keuring, het is waarom ik in de eerste plaats ben gaan hardlopen om mijn conditie te verbeteren.

Als ik de keuring of training niet haal zal het zeker niet aan mijn mentaliteit of een gebrek aan doorzettingsvermogen liggen. Ik ben niet iemand die een beetje de hele dag op z'n luie reet zit of geen verantwoordelijkheid neemt voor wat hij doet, of snel opgeeft.

Om terug te komen op eten, ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om 5000 kcal in een dag aan voedsel te proppen. Zal wel gebrek aan ervaring zijn :)

Ik heb nu een dieet samengesteld van ongeveer 3500 kcal per dag om mee te beginnen. Dan ben ik van plan om in de dagen hierna meer te gaan eten bij de maaltijden waarvan ik voel dat er nog meer bij kan, om zo uiteindelijk op zo veel mogelijk kcal te komen.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Probeer wel iedere dag een beetje meer te eten dan de dag ervoor, ook al moet je je zelf daartoe dwingen. Het hoeft niet heel veel meer te zijn, 200-300 kcal. extra is al zat. Je zal zeker merken dat je steeds makkelijker meer zal gaan eten.

Succes, Bo
 
haha suc6 veel vreten en dan tijdens opleiding vliegt het er toch weer af.. zwemmen , etc daarna kan je max trainen zoals ik begrijp doet het korps mariniers dat max
 
Melk jonge.. Als je moeite hebt met genoeg eten binnenkrijgen moet je gewoon meer melk gaan drinken.
 
Blackadder zei:
haha das wel een smeerlapperij achteraf gezien, zowat 17 kg vet erbij :D

Ja je bent een endo of je bent het niet. maar goed je kan niet constant makkelijk gewicht blijven gainen. zit nou op 92 kg en kg gaan steeds langzamer er bij komen.
 
ik geloof er niet zo in je zult ook in vet aankomen
 
Vergeet niet om per 1000 kcal +/- 1 liter water te drinken. Hoeveel weken heb je nog te gaan? Ik ben benieuwd.
 
hou je vetpercentage wel goed in de gaten, ik geloof dat hier ook een maximum voor staat!

enne, rvr, ik neem aan dat je weet dat je voor de administratieve kant van de marine ook lichamelijke en geestelijke keuringen moet ondervinden?
 
Back
Naar boven