MuscleMeat

Aangekomen in het gezicht door eiwit shakes

Bezoekers in dit topic

ErasmusStudent

Cool Novice
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
127
Waardering
6
Lengte
1m62
Massa
77kg
Vetpercentage
29%
Hallo,

Ik ben al een aantal weken bezig wat overgewicht weg te werken. Ik doe dit door middel van een goed voedingsschema, krachttraining en cardio, en goede supplementen.

Een van de supplementen die ik gebruik zijn eiwit shakes. Ik drink 1 shake in de ochtend samen met havermout, en 1 shake na de training.

Ik eet ook elke avond 250gr magere kwark. Soms eet ik smulkwark, die heeft aardbijen er, dus meer kh en suikers.

Na 3 weken merk ik wel dat ik ben afgevallen bij mijn middel. Mijn nekomvang is precies hetzelfde gebleven. En het lijkt erop dat me gezicht erg is opgezwollen.

Elke ochtend als ik opsta zie ik me gezicht ronder worden, en me wangen boller.

Kan dit komen door de eiwit shakes? Of kan dit misschien komen door de zuivel en de havermout.

Heeft iemand enkele tips om het vet in mijn gezicht te pakken bij het trainen.
 
Waarschijnlijk de zuivel.
 
Gerbuik je creatine?
 
misschien eet je veel zout, wat ook vocht vasthoud
 
Heeft iemand enkele tips om het vet in mijn gezicht te pakken bij het trainen.

moest je female zijn had ik wel wat training voor je...

Serieus antwoord:

kan de lactose zijn in de whey. Oplossing: naar whey zonder lactose zoeken
kan een allergie op havermout zijn(zeer vaak voorkomende voedingsallergie), waardoor je cortisol stijgt wat je vocht doet vasthouden. Oplossing: geen havermout meer eten.

Hangt er beetje vanaf of het vet of vocht is.
 
Laatst bewerkt:
moest je female zijn had ik wel wat training voor je...

Serieus antwoord:

kan de lactose zijn in de whey. Oplossing: naar whey zonder lactose zoeken
kan een allergie op havermout zijn(zeer vaak voorkomende voedingsallergie), waardoor je cortisol stijgt wat je vocht doet vasthouden. Oplossing: geen havermout meer eten.

Hangt er beetje vanaf of het vet of vocht is.

Allergie voor havermout? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Hoe kan je dat testen?
 
Allergie voor havermout? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Hoe kan je dat testen?

gewoon een allergie-onderzoek. Vraag aan je arts.

Ik had het door omda ik altijd verschrikkelijk moe werd van haver en overdreven stinkend veel moest farten. Dacht dat dat normaal was omdat mijn pa het ook had.

tot ik dit las

http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance/question_of_strength_october

Second, you're not Asian, and oatmeal is the most common food allergen. It comes from the grass family after all.

In 2001 I ran blood work on every single one of my clients using six different labs. Oatmeal always came out as the most frequent food allergen. It can raise cortisol and lead to the storage of fat in the abdominal area.

I'm anti-oatmeal, especially for Caucasians. Quinoa may be a better choice.


Beetje gezocht naar de symptomen, kwamen overeen, bloedtest en voila.

Alleen is die arts zo achterlijk geweest om me op niks anders te testen, terwijl ik wel volle pot moest betalen.
 
Laatst bewerkt:
gewoon een allergie-onderzoek. Vraag aan je arts.

Ik had het door omda ik altijd verschrikkelijk moe werd van haver en overdreven stinkend veel moest farten. Dacht dat dat normaal was omdat mijn pa het ook had.

tot ik dit las

http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance/question_of_strength_october

Second, you're not Asian, and oatmeal is the most common food allergen. It comes from the grass family after all.

In 2001 I ran blood work on every single one of my clients using six different labs. Oatmeal always came out as the most frequent food allergen. It can raise cortisol and lead to the storage of fat in the abdominal area.

I'm anti-oatmeal, especially for Caucasians. Quinoa may be a better choice.


Beetje gezocht naar de symptomen, kwamen overeen, bloedtest en voila.

Alleen is die arts zo achterlijk geweest om me op niks anders te testen, terwijl ik wel volle pot moest betalen.

Ik moet er inderdaad altijd fcking smerig van puffen.. Als ik om 9 uur havermout eet dan gaan mijn darmen om 10.00 helemaal los! Ga zeker ff een bloedonderzoekje laten doen bij de huisarts..
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Het zou best kunnen zijn dat ik last heb van de lactose. Ik zal eens naagaan of ik hier misschien een allergie voor heb. Het zou ook best aan de havermout kunnen liggen.

Zijn er geen testjes die je gewoon in de drogist kan kopen, of moet ik echt persee naar de huisarts hiervoor?

Ik denk niet dat het aan mijn zoutinname ligt. Ik heb altijd al vrij weinig zout gegeten, en nu let ik extra op.

@Ronson Ik grbuik geen creatine

Wat een gedoe allemaal dat letten op het eten. Heb ik eindelijk een goed schema waar ik me aan kan houden moet ik misschien alles weer wijzigen. Ik heb net een pot whey gekocht van 2kg, ik hoop niet dat dit verloren geld is.
 
gewoon een allergie-onderzoek. Vraag aan je arts.

Ik had het door omda ik altijd verschrikkelijk moe werd van haver en overdreven stinkend veel moest farten. Dacht dat dat normaal was omdat mijn pa het ook had.

tot ik dit las

http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance/question_of_strength_october

Second, you're not Asian, and oatmeal is the most common food allergen. It comes from the grass family after all.

In 2001 I ran blood work on every single one of my clients using six different labs. Oatmeal always came out as the most frequent food allergen. It can raise cortisol and lead to the storage of fat in the abdominal area.

I'm anti-oatmeal, especially for Caucasians. Quinoa may be a better choice.


Beetje gezocht naar de symptomen, kwamen overeen, bloedtest en voila.

Alleen is die arts zo achterlijk geweest om me op niks anders te testen, terwijl ik wel volle pot moest betalen.

Hm interessant bro!
Elke keer als ik een tijd op het leger eet (opleiding of kamp), wat toch ook vettige nest is worden mijn hamsterwangetjes dunner..daar ik eet ik geen havermout en ook geen kwark..heb het al een paar keer gemerkt..
 
Overstappen op whey isolaat heeft voor mij gewerkt.
 
Ik ben inderdaad overgestapt op 100% whey isolaat van B&F. Ik ben ze even verteld wat mijn probleem was, en ze hebben me een korting gegeven op de 100% whey isolaat. Prima service van B&F!!

De tijd toe ik de dieet eiwit van b&f gebruikte leek ik zoals gezegt elke morgen echt op een gepofte aardappel, echt bolle wangen.

Nu gebruik ik de isolaat al een paar dagen en volgens mij ziet me gezicht er weer normaal uit als ik wakker word en ga douchen. Tenminste ik merkte oznet dat ik er normaal uitzag.

Zit mijn verstand nou gewoon echt spelletjes met me te spelen of kan het echt zo snel een verschil geven.
 
Als het echt een allergie is zou het best mogelijk zijn dat het zo'n groot verschil geeft. Kijk het gewoon nog een weekje aan met die 100% whey isolaat, en anders toch even een check bij de dokter doen lijkt mij.
 
Nu gebruik ik de isolaat al een paar dagen en volgens mij ziet me gezicht er weer normaal uit als ik wakker word en ga douchen. Tenminste ik merkte oznet dat ik er normaal uitzag.
placebo efect?
 
placebo efect?

Ik heb de afgelopen week het potje weer gerbuikt, mijn islaat was op. Ik merkte na 2-3 dagen direct weer dat m'n kop bol is bij het opstaan.

Ook merk ik dat me hoofd rood word in de ochtend, dus ik heb een rode bolle kop. Dat rode was me in het verleden ook opgevallen, maar ik dacht dat het aan iets anders lag, maar het ligt dus aan de dieet eiwitten. Nu weet ik het zeker.

Vandaag weer een nieuwe pot isolaat binnen gehad gelukkig.
 
Back
Naar boven