XXL Nutrition

Advies mini-cut

Bezoekers in dit topic

physiquenl

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
1.012
Waardering
56
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Sinds half december ben ik aan het reversen geweest na een periode van een crashdieet, inmiddels een goede 8kg aangekomen maar ik kom op het punt dat voor mij mijn vetpercentage iets te hoog wordt. Nu wil ik een mini-cut doen van vier weken om weer een redelijk vetpercentage te krijgen (van 12% naar 10% ongeveer).

Nu heb ik twee vragen;
1. Is de periode van vier weken genoeg om dit te bereiken en zal er spierverlies aanwezig zijn in deze korte tijd? Deficit wordt in het begin veroorzaakt door macros te laten dalen en 4x15min steady cardio die ik de laatste week of twee weken kan uitbreiden met 3x interval erbij.

2. Kan je ja de mini-cut weer direct terug op je oude macros. Mij lijkt reversen echt nodig als je lange tijd in een deficit zit en de periode van 4 weken te kort is om je stofwisseling te verlagen (hebben jullie bronnen hier over?)

Bedankt alvast!
 
Stel je weegt nu 80 kg @ 12% en je wil naar 78 @ 10% en je wil geen VVM verliezen, dan zul je ongeveer 2 kg vet moeten verliezen. Dit zou in theorie wel goed te doen moeten zijn, ware het niet dat er een paar hormonen zijn die dat tegen kunnen gaan werken bij een wat lager vetpercentage.

Ik heb even geen research om het te onderbouwen maar mijn persoonlijke ervaring is dat je een aantal weken op weinig calorieën best kan lijden als daar een periode van 'bouwen' aan vooraf is gegaan. Bij een langere cut is het inderdaad wel aan te raden om af- en op te bouwen qua kcals.
 
Weet niet hoeveel kilo er af moet.
Maar 4 kilo is goed te doen, kilo per week.
 
Back
Naar boven