AndroidHealthClinic

Advies nodig bij 2 jaar langdurige bicepspijn (pees)

Bezoekers in dit topic

Bikkel94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2013
Berichten
560
Waardering
101
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
17%
Dag BB'ers,

Al 2 jaar last van mijn biceps bij heffen (tillen). Het is twee jaar geleden ontstaan bij armpje drukken. Met rust is het overgegaan. Op een gegeven moment kwam het terug. Toen naar 3 fysio's gegaan die het lokaal hebben behandeld. Ze zeiden allemaal triggerpoints in mn biceps. Veel massage gehad en dry needling etc. Ben toen gaan doortrainen zonder biceps en rug oefeningen te doen. Ik hield het redelijk vol maar het bleef irriteren. (korte pijn momenten en soms irritatie in de vorm van tintelingen).

Jaar mee doorgetraind, totdat een fysio zei dat het waarschijnlijk uit de bicepsspees komt. Ik denk dat die bedoeld 'lange bicepspees tendinitis'. Het is bilateraal, links meer pijn dan rechts. (pijn zit tussen elleboog en midden biceps, aan de buitenkant/midden van mijn arm).

De oorzaak ligt waarschijnlijk uit mijn bovenrug (wat impingement en winged scapula?).
Hier wat filmpjes van de functionaliteit van mijn bovenrug:

Rond oktober:
- Kreeg oefeningen voor schouderstabiliteit, dumbel rows, dumbel naar je toe trekken, kickback, rotator cuff en wat strech oefeningen.

Januari:

- Weinig resultaat.. goede manueel therapeut gevonden en de oefeningen gaan beter:
De status op 23 februari:



Het is nu 10 maart en ik denk dat de functionaliteit meer verbeterd is. De pijn is iets minder. Merk het bij het dragen van de schooltas (iets minder gevoelig), maar ben er nog lang niet.

Ik doe nu verschillende oefeningen:
- serratus punch
- pullover
- op een bosu bal liggen met mijn buik en met hele lichte gewichten excentrisch trainen. Beweeg mijn arm in gestrekte positie omhoog langs mijn lichaam (soort kickback, maar dan met gestrekte armen). Waarbij ik 4 varianten doe: 1. volledige strekking (15sec vasthouden x 15 x 3) 2. volledige strekking arm omhoog en dan omlaag (15x3)3. handpalm omlaag armen gestrekt links 4. en rechts bewegen en hetzelfde maar dan draaibewegingen.

Dit doe ik 5-7 keer per week.


Ik wil zo graag weer sporten (al een jaar niet meer getraind). Hebben jullie nog adviezen, zodat ik mijn herstel kan versnellen en het beste resultaat kan bereiken?

Ps: echo van mijn linkerschouder gehad, daar was niks op te zien.

Edit: 15 maart 2016:
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe fysio zei dat ik mijn infraspinatus, supraspinatus en serratus anterior moet verbeteren om resultaat te verwachten.

Ik merk zelf bij een oefening als de rotator cuff dat als ik mijn onderarm/elleboog naar buitendraai, dat rechts veel verder naar buiten kan draaien ten opzichte van links.
Zou ik mezelf hierop kunnen verbeteren?
 
ging jij niet langs bij Dienase? Ben je alweer verder aan het shoppen?
 
Met enkel serratus anterior oefeningen zou het gevaar erin kunnen zitten dat je schoudergordel tever in protractie komt te staan. Bent over raise achtige oefeningen zouden dit tegen kunnen gaan zonder de biceps teveel te irriteren. Probeer er goed op te letten dat je hierbij de schouderkop mooi naar achteren houdt.
Ik zou ook eens kijken naar de lengte van je pectoralis minor en mayor als ik zo naar je scapularitme kijk om deze vervolgens te rekken mits nodig omdat het erop lijkt dat er ook een vorm van anterieure tilt in de scapula zit)
 
Met enkel serratus anterior oefeningen zou het gevaar erin kunnen zitten dat je schoudergordel tever in protractie komt te staan. Bent over raise achtige oefeningen zouden dit tegen kunnen gaan zonder de biceps teveel te irriteren. Probeer er goed op te letten dat je hierbij de schouderkop mooi naar achteren houdt.
Ik zou ook eens kijken naar de lengte van je pectoralis minor en mayor als ik zo naar je scapularitme kijk om deze vervolgens te rekken mits nodig omdat het erop lijkt dat er ook een vorm van anterieure tilt in de scapula zit)

Bedankt voor je advies. Ik zal het voorleggen bij mijn manueel therapeut, zodat we een goed revalidatieprogramma kunnen opstellen.

Superveel thnx!
 
Met enkel serratus anterior oefeningen zou het gevaar erin kunnen zitten dat je schoudergordel tever in protractie komt te staan. Bent over raise achtige oefeningen zouden dit tegen kunnen gaan zonder de biceps teveel te irriteren. Probeer er goed op te letten dat je hierbij de schouderkop mooi naar achteren houdt.
Ik zou ook eens kijken naar de lengte van je pectoralis minor en mayor als ik zo naar je scapularitme kijk om deze vervolgens te rekken mits nodig omdat het erop lijkt dat er ook een vorm van anterieure tilt in de scapula zit)

Ik doe sinds deze week ook de bent over raise als oefening + serratus punch + rotator cuff met kussentje onder bovenarm + ik doe een strech oefening waarbij ik mijn armen op 90 graden hou en tegen
de zijkanten van de deur druk. Ik denk dat je dit ook precies bedoelt met pectoralis?

Corrigeer me als ik iets fout zeg ;)
 
Ik doe sinds deze week ook de bent over raise als oefening + serratus punch + rotator cuff met kussentje onder bovenarm + ik doe een strech oefening waarbij ik mijn armen op 90 graden hou en tegen
de zijkanten van de deur druk. Ik denk dat je dit ook precies bedoelt met pectoralis?

Corrigeer me als ik iets fout zeg ;)
lijkt me goed. Ook nog ff de lengte van de pectoralis minor laten checken. Je rekt nu de pectoralis mayor. Echt een goede rektechniek van de pectoralis minor zelfstandig heb ik nog niet gezien, wie weet dus middels manuele technieken dat er iets bereikt kan worden mits dit nodig is.
 
lijkt me goed. Ook nog ff de lengte van de pectoralis minor laten checken. Je rekt nu de pectoralis mayor. Echt een goede rektechniek van de pectoralis minor zelfstandig heb ik nog niet gezien, wie weet dus middels manuele technieken dat er iets bereikt kan worden mits dit nodig is.

Thnx ik laat het checken!


Ik zag in een ander topic dat je dit plaatje posten. Nu begrijp ik het iets beter.

protr3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status nu (doe pas sinds een weekje nieuwe oefeningen, dus op functionaliteit weinig verandering):


Ik vind persoonlijk links nog erg uitsteken, vooral onderkant schouderblad.
 
Voor mijn gevoel lukt het maar niet om mijn serratus ant. te activeren. Komt dt door eventuele verkortingen en kan ik daar zelf nog iets aan doen? Ik ga maandag namelijk pas weer fysio en wil kyken wat ik er voor die tijd zelf uit kan halen. Voel nu vooral de onderkant van mijn schouderblad branden (activeren).

Tegen een muur aan en mn armen negentig graden en dan omhoog brengen zag ik op youtube. Morgen even kyken of dat effect heeft. Ik merk zelf als beperking dat ik mijn armen niet volledig boven mijn hoofd kan strekken, zoals te zien is in de video, dan ga ik namelijk compenseren met andere spiergroepen.
 
trainen van je lower trap kan echt WONDEREN doen voor dit soort shit. deadholds, lpd met schouderbladen continu omlaag getrokken houden, etc.
 
trainen van je lower trap kan echt WONDEREN doen voor dit soort shit. deadholds, lpd met schouderbladen continu omlaag getrokken houden, etc.


Thnx vanavond maar even kijken. Ik zag trouwens tijdje geleden dat jij ook langdurig met schouderproblemen liep/loopt.
 
Thnx vanavond maar even kijken. Ik zag trouwens tijdje geleden dat jij ook langdurig met schouderproblemen liep/loopt.
yes klopt. nog niet over maar kan wel redelijk goed trainen weer, oa doordat ik mn traps fix
 
Laat ook je humero-radiair gewricht eens nakijken.
 
yes klopt. nog niet over maar kan wel redelijk goed trainen weer, oa doordat ik mn traps fix

Jaa ik had ooit foto's van jou gezien helemaal ondergetaped, hahah. Ik vind het alsnog knap hoe jij zo ver bent gekomen, als ik blessure vrij ben, dan wil ik hetzelfde bereiken. Maar hoezo kan je niet volledig trainen dan?
 
Laat ook je humero-radiair gewricht eens nakijken.

Is goed, maar waarop? Actieve en passieve pronatie-supinatie? Separatie? Humeroradiaal/ulnair systeem? Tennis/golferseleboog? breuken/scheurtjes?
 
Laatst bewerkt:
Dispositie/strek beperking
 
Dispositie/strek beperking

Thnx voor je snelle antwoord! Ik laat het checken. Denk jij dat een eventuele beperking van dat gewricht zorgt voor een beperking bij het uitvoeren
van oefeningen voor bijvoorbeeld mijn rotator cuff spieren/upperback?
 
Thnx voor je snelle antwoord! Ik laat het checken. Denk jij dat een eventuele beperking van dat gewricht zorgt voor een beperking bij het uitvoeren
van oefeningen voor bijvoorbeeld mijn rotator cuff spieren/upperback?
Aanhechting bicepspees...
 
Back
Naar boven