AndroidHealthClinic

Advies nodig bij 2 jaar langdurige bicepspijn (pees)

Bezoekers in dit topic

Het is de insertie pees bij de elleboog aan beide kanten. Revalidatie gaat waarschijnlijk 3 maanden duren. Komende tijd de circulatie in de biceps verbeteren en daarna trainen op kracht. Net geroeit en wat andere simpele oefeningen gedaan met 30 herhalingen. Pfoe wat is mijn biceps toch verzwakt na 2jr inactivartie hahah. Ben benieuwd ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is de insertie pees aan beide kanten. Revalidatie gaat waarschijnlijk 3 maanden duren. Komende tijd de circulatie in de biceps verbeteren en daarna trainen op kracht. Net geroeit en wat andere simpele oefeningen gedaan met 30 herhalingen. Pfoe wat is mijn biceps toch verzwakt na 2jr inactivartie hahah. Ben benieuwd ;)
Succes! De biceps geeft een naar beneden gerichte kracht voor de schouderkop wat je klachten positief gaat beinvloeden denk ik. Goed opletten dat je hem echter niet te zwaar belast, anders werkt je training misschien averechts.
 
Ik ben redelijk positief omtrent de progressie in mijn biceps. Om de 2-3 dagen belast ik de biceps. Doe laag gewicht en heel veel herhalingen (20-30x). Ik heb de belasting langzaam opgeschroefd qua gewicht (van 0 kg tot 2kg bij bicep curls).
Vorige week ging ik bowlen, zonder enige pijn in de biceps (belastbaarheid is groter).

Eergister had ik mn schoonvader geholpen met het opzetten van de tent voor het circuit in zandvoort. Toen moest ik wel een paar keer erg zwaar tillen. Daar voel ik nu pas wat lichte pijnprikkels van rondom de bicep/elleboog (buitenzijde) aan de linker arm.
Mijn fysio denkt dat ik 3 maanden nodig heb voor revalidatie. Misschien zal het wel iets eerder zijn. YEAHH ;)
 
Naast het excentrisch trainen van mn bicep/elleboog pees (insertie), focus ik me nu ook op andere zaken.
Om het kort te houden vroeg ik mij af of de volgende zaken nut hebben bij de revalidatie van de tendonosis:

1. Vitamine C, Omega 3 en glucosomine supplemeren
2. Dagelijks ijs op irritatie gebied leggen

Ik merk dat ijs irriteert, maar las dat ijs nieuwe bloedstroming stimuleert + voedstoffen goed de pezen bereiken (verhoging collegenen?).

Dus wat is het nut van deze twee zaken?
 
Omega 3 schijnt ontstekingen wel wat te remmen.
Vitamine C en glucosamine heb ik mijn twijfels over. Ik suppleer glucosamine ook wel, maar betwijfel of het veel doet, is ook vooral voor gewrichten, en niet specifiek voor pezen volgens mij.
Kan geen kwaad natuurlijk.

IJs irriteert? Je moet het ook wel goed verpakken opdat het niet direct op de huid zit. Het is vooral in het begin bij acute blessure het nuttigst. Het verdoofd de pijn een beetje en het idee is dat juist na het verwijderen van verkoeling, het bloed er beter doorheen stroomt. Ik weet niet, ik vind het ook maar twijfelachtig of dat soort acties nou echt veel doen.
Als jij er last van krijgt omdat het 'irriteert', zou ik er sowieso laten.

Allemaal geen wondermiddelen.
 
Inn, zelf ook reeds 2,5mnd last vn me bicepees.
 
Het gaat stukken beter. Naja even kleine terugval, 'omdat ik teveel wil'. Ik merk bij de tendonosis dat het keyword FAST FAST FAST x veel herhalingen is. Echter, lees ik hier weinig over op internet. Zie veel excentrisch de 'pees' trainen.
Ook weinig specifiek over deze blessure te vinden, behalve dit filmpje:

Deze blessure heeft wel langer herstel nodig dan de 3 maanden die de fysio aangaf. Ik hoop dat het ooit nog lukt 100% te trainen en niet forever op 80%. :\
 
Het gaat stukken beter. Naja even kleine terugval, 'omdat ik teveel wil'. Ik merk bij de tendonosis dat het keyword FAST FAST FAST x veel herhalingen is. Echter, lees ik hier weinig over op internet. Zie veel excentrisch de 'pees' trainen.
Ook weinig specifiek over deze blessure te vinden, behalve dit filmpje:

Deze blessure heeft wel langer herstel nodig dan de 3 maanden die de fysio aangaf. Ik hoop dat het ooit nog lukt 100% te trainen en niet forever op 80%. :\

Je leest er weinig over op het internet omdat het gewoon compleet fout is? Wanneer ga je het nu eens leren gast? Ik heb echt medelijden met jou.

Excentrische peestraining, stretch en fricties zijn nog steeds de gouden standaard bij peestendinopathie. Recent werd ook de meerwaarde van isometrisch trainen aangetoond. Heb niet naar zijn uitleg geluisterd maar wat deze mongool op het filmpje laat zien heeft niets met bicepspees klachten te maken.
 
BPC 157. Witte olien erop smeren (Osmonds). Wie weet
 
Je leest er weinig over op het internet omdat het gewoon compleet fout is? Wanneer ga je het nu eens leren gast? Ik heb echt medelijden met jou.

Excentrische peestraining, stretch en fricties zijn nog steeds de gouden standaard bij peestendinopathie. Recent werd ook de meerwaarde van isometrisch trainen aangetoond. Heb niet naar zijn uitleg geluisterd maar wat deze mongool op het filmpje laat zien heeft niets met bicepspees klachten te maken.


Beetje agressieve en onprofessionele reactie van je. Het is niet dat ik het van internet heb geplukt. Mijn fysio raadde het aan voor mijn specifieke klacht. Ik merk wel degelijk verschil. De pijn komt uit de insertie by de elleboog biceps.

Ik geloof jouw verhaal wel en snap jou kijk als ervaren therapeut. Alleen vind ik jouw reactie ongepast. Ik was gewoon benieuwd hoe pezen etc. Werken. Toen kwam ik dit filmpje tegen en vroeg ik me af waarom hij een andere kijk heeft dan bv jouw goudenregel, meer niet...
 
Beetje agressieve en onprofessionele reactie van je. Het is niet dat ik het van internet heb geplukt. Mijn fysio raadde het aan voor mijn specifieke klacht. Ik merk wel degelijk verschil. De pijn komt uit de insertie by de elleboog biceps.

Ik geloof jouw verhaal wel en snap jou kijk als ervaren therapeut. Alleen vind ik jouw reactie ongepast. Ik was gewoon benieuwd hoe pezen etc. Werken. Toen kwam ik dit filmpje tegen en vroeg ik me af waarom hij een andere kijk heeft dan bv jouw goudenregel, meer niet...

Dit is een forum, ik hoef helemaal niet professioneel te zijn. Agressief is misschien hard uitgedrukt. Ik zou het eerder geïrriteerd noemen. Dat word ik weleens als ik al die onzin van jou hier lees.

Je hebt ondertussen pagina's vol over je klachten waar je zelf doktertje en therapeutje speelt terwijl het allemaal niet opschiet. Je weet het altijd beter maar het is er steeds compleet naast. Getuige ook het feit dat je klachten maar blijven aanslepen.

Je zegt dat er weinig op internet te vinden is over je zelf uitgevonden 'fast fast fast' principe buiten het filmpje. Het lijkt me dan sterk dat je therapeut dit aangeraden heeft.
Als je benieuwd bent hoe pezen werken zoek dan wetenschappelijk onderbouwde artikels. Daar zal je lezen dat de 'gold standard' weldegelijk overal gebruikt wordt, recenter aangevuld met ook statisch isometrisch spierwerk.
 
Even korte update:

Veel op houding getraind. Merk dat curls goed te doen zijn op laag gewicht met veel herhalingen. Alleen merk ik dat ik minimaal 3-4 dagen moet wachten voor het trainen van de biceps en bovenrug, anders gaat mn gehele bicep spier (beide kanten) en stukje elleboog irriteren, waardoor er geen progressie meer is. Hopelijk kom ik er volledig van af en kan ik weer goed het bovenlichaam trainen. Mensen hier bedankt voor de tips! Meer tips zijn altijd welkom ;)
 
Excentrisch trainen lijkt toch rendement op te leveren :p :)

Sorry voor de bump, maar wil graag het volgende weten. By rotator cuff oefeningen, oftewel 'external rotation' van de schouder oefeningen ervaar ik pijn in het midden van schouder (klein beetje richting nek). Ik zal het by de volgende fysio afspraak bespreken. Ik pak de oefeningen licht en gecontroleerd. By andere schouder oefeningen nergens last van. Wat zouden oorzaken daarvan zijn?

Bij voorbaat bedankt!
 
Even updatetje:

Veel bullshit gepost, als ik zo terug lees. Bij huidige Fysio voornamelijk veel gefocused op distale gedeelte van de biceps, veel 'excentrische' curls gedaan, wat mijn biceps sterker maakt, maar het probleem niet oplost.

Train nu veel grip, waardoor mn rows veel beter gaan. Verder qua bovenrug oefeningen prima, serratus oefeningen geeft nog wel lichte verzuring in midden biceps richting elleboog. Ook weer begonnen met dumbell press. Merk dat het goed aanspannen van de bilspieren tijdens mijn oefeningen veel goede baat doen en ik de pijn/verzuring goed kan bedwingen en het belangrijkste mijn houding daardoor veel en veel beter is. Alleen het zwaarder gaan in gewicht is nog een struggel by:
- vastpakken zwaar gewicht (voornamelijk voor langere tijd (>10sec) vastpakken
- curls met zwaar gewicht (voelt net of dan mijn biceps eruit wordt getrokken haha)
- benchen (eigenlijk pressen) met zwaar gewicht
- Military press en afgeleide
- front raise ( kleine irritering)
- flyes



Wat dan wel zonder problemen gaat:
- alle triceps oefeningen
- rows
- dips
- achterkant schouder
- lateral raises
- onderarm oefeningen

Heb nu ook door goed rust en training af te stemmen minder pijn dan voorheen.

Af en toe na de training of dag erna wat kriebel gevoel, soms pijn (prikkels) en zelden nog verzuring ( laatste treed op als ik voor mij doen veel te zwaar train dan voelen de biceps compleet verzuurd).

Voor mij gevoel gaat het nu beter door alle spiertjes rustig te trainen, bilspiertjes en core goed aan te spannen. Weer lekker bikkelen
 
Advies over een forum leid vaak tot bullshit omdat het stukje verhaal wat een leek normaal neerzet vaak onvoldoende is om een specifieke diagnose te stellen, hierdoor is het gevaar groot dat er als TS een verkeerde keuze wordt gemaakt.
Gelukkig dat het beter gaat daarentegen.
 
Ik heb het denk gevonden!

Het is denk ik de infraspinatus!! Was echt per toeval. Ging met een klein balletje over de infraspinatus rollen en voelde meteen een rare uitstraling (soort schokje) door de bicep heen tot de elleboog.
Probeer nu soort te rollen en arm naar buiten te exoroteren, auw!!

Denk alleen dat het rollen van de knoopjes niet geschikt is voor de lange termijn. Toch goed gaan focussen op de spieren eromheen!
 
Ik heb het denk gevonden!

Het is denk ik de infraspinatus!! Was echt per toeval. Ging met een klein balletje over de infraspinatus rollen en voelde meteen een rare uitstraling (soort schokje) door de bicep heen tot de elleboog.
Probeer nu soort te rollen en arm naar buiten te exoroteren, auw!!

Denk alleen dat het rollen van de knoopjes niet geschikt is voor de lange termijn. Toch goed gaan focussen op de spieren eromheen!

Proficiat, je hebt je nervus ulnaris ontdekt ;)
 
Proficiat, je hebt je nervus ulnaris ontdekt ;)

Het is wel de plek waar de pijn vandaan komt. Het geeft een verzuurd en jeukerig gevoel.
 
De hoeveelste x is dit wel niet dat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden?
No offence maar heb je wel eens eraan gedacht dat het probleem psychisch kan zijn?
 
Back
Naar boven