AndroidHealthClinic

[Afvallen]Hometrainer

Bezoekers in dit topic

RQWQF

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
19
Waardering
1
Heey,
Ik ben net nieuw hier ik hoop dit dit goed geplaatst is :) Ik ben nu 14 jaar, 1,75 lang en 80kg. Ik ben dus te zwaar. Nu ga ik naar de sportschool en daar heb slechts 30 minuten per week beschikking over de Cardio apparaten. Nu wil ik wat gaan afvallen en heb ik laatst een hometrainer gekocht, een hele simpele (helaas geen display). Nou heb ik iedere dag wel 30-60 minuten tijd om te sporten. Mijn vraag is dus hou lang ik het beste kan trainen per dag om na een tijdje echt afgevallen. Ik at eerst ook erg ongezond en probeer gezonder te eten, bv als tussendoortjes een stukje komkommer oid (eigenlijk best lekker :P). Ik hoop dat iemand mij zou willen helpen.

Mike
 
Dankjewel :)
Ik ga alleen in de zomervakantie naar Frankrijk, zou een uurtje mountainbiken dan ook goed zijn ipv van hometrainer?

Mike
 
- klein uurtje op de hometrainer is voldoende. paar dagen geleden eens op zo'n hometrainer gezeten na een kleine uurtje krachttraining. 30 minuten op niveau 5 met 92rpm/gemiddeld. MOORDEND is het.

- Verder is een goed voedingsschema belangrijk. Kijk eens in de sectie voeding.

- Uurtje MTB'en is zeker voldoende, zeker in de Franse Alpen. Das pas een harde sport .. Keihard en lekker veel zweten.
 
Gezien je nog geen BB hebt gedaan en ik veronderstel dat je geen spiermassa hebt, waar je bekommerd om bent om kwijt te geraken, is elke vorm van cardio goed. Normaal raadt men je aan om tussen een bepaalde hartslag te blijven, en niet te lang etc. ivm spierverlies. In jouw geval zou ik zeggen : doe whatever je wil/kan om aan die calorieverbranding te komen. Combineren met een degelijk voedingsschema (dus ook niet te weinig eten !) en je komt er wel.
 
Bedankt!
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu eerst vet gaan verbranden en daarna met krachttraining beginnen?
 
Bedankt!
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu eerst vet gaan verbranden en daarna met krachttraining beginnen?

Goed begrepen knul.

Krachttraining kan je evengoed doen tijdens je vet verbranden.
Ga je eerst krachttraining doen en dan op eventuele rustdagen of na de krachttraining cardio.

Succes!:)
 
je hoeft toch niet per se krachttraining te doen om af te vallen, en je bent pas 14.
ik heb thuis ook een hometrainer en ik train elke dag een uur op, ik begon met een halfuur. en ik doe het gewoon in mijn eigen tempo, dus niet een uur lang als een gek zitten fietsen. maar toch ga ik wel steeds sneller, en als je dan ook nog gezond eet dan val je zeker af.

ik begon trouwens te snel en zwaar op die hometrainer en daardoor kon ik een paar weken niet meer fietsen door de pijn in mijn knie. gewoon in eigen tempo opbouwen en stretchen helpt ook bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt :)
 
Edit:
Misschien ben ik nu irritant maar ik heb nog een vraagje, train ik dan gelijk ook me conditie?

trainen voor conditie is anders dan trainen om vet te verbranden, vet verbranden doe je een lager tempo, ik heb net een uurtje gefiets in een wat sneller tempo dan normaal, dus is het ook goed voor mijn conditie. maar ook al train je wat langzamer, voor je conditie is het altijd goed, maar een top conditie krijg je er natuurlijk niet van.
 
trainen voor conditie is anders dan trainen om vet te verbranden, vet verbranden doe je een lager tempo, ik heb net een uurtje gefiets in een wat sneller tempo dan normaal, dus is het ook goed voor mijn conditie. maar ook al train je wat langzamer, voor je conditie is het altijd goed, maar een top conditie krijg je er natuurlijk niet van.

Klopt. Het is geen kwestie van wel of niet conditie trainen. Voor optimale conditietraining ga je beter wat hoger in hartslag. Maar het heeft sowieso wel een (minimaal) effect.
 
Oke, Ik heb vanmiddag 1 uur getraind en nu zit ik tijdens het voetbal ook erop want ik vind het eigenlijk leuk :P Kan je het teveel doen?
 
Oke, Ik heb vanmiddag 1 uur getraind en nu zit ik tijdens het voetbal ook erop want ik vind het eigenlijk leuk :P Kan je het teveel doen?

Elke dag kan, maar het hoeft niet. Maar hoe meer uren je sportief bezig bent per dag, hoe meer je ook zal moeten eten, want bij te weinig eten, zal je je doel ook niet bereiken. Dus niet met honger rondlopen, maar je ook niet volstoppen ofcourse.
 
Oke, ik zal het voedings baord nog eens goed lezen :)
 
Oppassen dat je niet teveel calorieen gaat verbranden in verhouding met wat je binnenkrijgt. Als je echt teveel onder je onderhoud gaat beginnen leven, gaat volgens mij je metabolisme in survival-modus overschakelen. Dan loopt je vetverbranding ook niet optimaal meer en gaat je lichaam spieren beginnen afbreken om voedingsstoffen te zoeken. Je mag wel wat extra cardio doen omdat je geen BB doet, je mag dus wel wat meer onder je onderhoud gaan. Teveel is echter nooit goed.
 
Wat betekent BB?
Ik doe wel krachttraining in de sportscxhool
 
Dankjewel :)
Ik ga alleen in de zomervakantie naar Frankrijk, zou een uurtje mountainbiken dan ook goed zijn ipv van hometrainer?

Mike

Tuurlijk , waarom niet ?

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

Wat betekent BB?
Ik doe wel krachttraining in de sportscxhool

Daar bedoelen ze bodybuilding mee .
 
Oke, bedankt :)
 
Back
Naar boven