Fitness Seller

afvallen

Bezoekers in dit topic

mireile

Cool Novice
Lid geworden
24 jul 2016
Berichten
98
Waardering
5
Lengte
1m63
Massa
57kg
Vetpercentage
17%
Hallo
ik ben nieuw hier ,ik probeer om nog zo een 5 kg af te vallen maar niets lukt
ik sport 5 keer de week werk vooral op vetverbranding door cardio ongeveer een uur en begin mijn training met uur krachttraining
ik zou graag mijn vetoercentage naar 14 krijgen zit nu op 19
wat doe ik fout
heb wel probleem dat ik s avonds honger krijg tegen bedtijd
 
Begin eens met een voedingsschema in myfitnesspal/excel

Bereken je kCal behoefte en ga daar onder zitten, dan ga je zeker afvallen. Heb je de stickies al eens gelezen?
 
Hoe kan ik dat juist berekenen ,ik gebruik fitness pal en eet 1200 kal soms meer als ik snoep
 
Minder eten.
 
Hoe kan ik dat juist berekenen ,ik gebruik fitness pal en eet 1200 kal soms meer als ik snoep

Tel je wel alles? Suiker en melk in de koffie,tussendoortjes,frisdranken met suiker enz... . Of mss eet je 1 a 2 dagen veel te veel dat het de dagen dat je wel onder onderhoud eet teniet gedaan worden.

Op uw lengte en gewicht zit je met 1200 kcals ver onder je dagelijkse behoefte volgens de harris benedict methode.. Dus je eet meer dan de 1200 kcals die je zegt.

Volgens de harris benedict methode kom ik ik voor u uit op 2000 kcal als dagelijkse behoefte.Als je daar 500 Kcals onder gaat zitten kom je op 1500.

Dus uw 1200 kcals kloppen niet. als je niet afvalt eet je rond de 2000 kcal per dag.

Die harris benedict is natuurlijk niet 100% de ene mens is de andere niet maar zo heb je wel een begin punt.

Je kan beginnen met 250 kcal te minderen en als dat niet genoeg geeft 500 kcal per dag minderen.

Je zou af moeten kunnen vallen op 1500 kcal per dag.
 
Laatst bewerkt:
19 als vrouw? Dan zit je al echt laag....
 
Het wil niet zeggen dat wanneer je 5kg afvalt je %ook gelijk zover daalt.
 
Ik heb altijd zwaar respect voor fitnesscoaches. Zo begaan met hun cliënten dat ze geen tijd meer hebben om hun eigen fysiek te onderhouden.
:D

Ja en ze investeren in dure meetapparatuur ipv in calipers.
 
Ben van feb beginnen te fitnessen en ze wegen me en het vetoercentage daalt en nu zaterdag dys 19 en 36,6 spieren
 
Ben van feb beginnen te fitnessen en ze wegen me en het vetoercentage daalt en nu zaterdag dys 19 en 36,6 spieren
Okay goed verhaal lekker kort.
 
Gewicht op de weegschaal zegt niks. Wat zegt de spiegel? Spiermassa weegt meer dan vet dus voor het zelfde geld heb je gewoon meer spiermassa opgebouwd. Schaf gewoon een huidplooimeter aan zodat je zelf kunt zien of je vooruitgang boekt of niet. Wat zijn je macro's? En waarom zoveel cardio?
 
Zoveel sporten ( uur kracht + uur cardio) 5x per week en dan maar 1200kcal eten? Je lichaam heeft wel nog steeds energie nodig. Heeft die er echt te weinig, dan gaat die over in "overlevingsmodus" waar vet echt gespaard wordt om te overleven.

Sporten = stress = cortisol = hogere vetopslag.
Teveel sporten en te weinig eten zullen jou het verkeerde effect geven vrees ik!

Hoe zien je workouts eruit nu? ( oefeningen , sets, reps, supersets, split,...?)
 
Zoveel sporten ( uur kracht + uur cardio) 5x per week en dan maar 1200kcal eten? Je lichaam heeft wel nog steeds energie nodig. Heeft die er echt te weinig, dan gaat die over in "overlevingsmodus" waar vet echt gespaard wordt om te overleven.

Sporten = stress = cortisol = hogere vetopslag.
Teveel sporten en te weinig eten zullen jou het verkeerde effect geven vrees ik!

Hoe zien je workouts eruit nu? ( oefeningen , sets, reps, supersets, split,...?)

Als haar dagelijkse behoefte 2000 is dan zal ze op 1200 kcals afvallen. Daar gaat die fameuze overlevingsmodus of spaarstand niks aan doen.

Hoogstwaarschijnlijk eet TS gewoon te veel. Ze zal wel meer binnen krijgen dan 1200. Mss omdat ze niet alles telt.
Ze zal wel rond onderhoud zitten.
 
Als haar dagelijkse behoefte 2000 is dan zal ze op 1200 kcals afvallen. Daar gaat die fameuze overlevingsmodus of spaarstand niks aan doen.

Hoogstwaarschijnlijk eet TS gewoon te veel. Ze zal wel meer binnen krijgen dan 1200. Mss omdat ze niet alles telt.
Ze zal wel rond onderhoud zitten.

Ze eet gewoon veel te veel, ze heeft mij gepb't voor hulp, hulp gegeven maar niet weer een reactie toen ze (denk ik) niet het gewenste antwoord kreeg.

Overdag kan ze haar goed aan haar schema houden maar 'savonds heeft ze honger die niet te stillen is.... met als gevolg meer kcalinname dan ze verbruikt en tada.
 
Als haar dagelijkse behoefte 2000 is dan zal ze op 1200 kcals afvallen. Daar gaat die fameuze overlevingsmodus of spaarstand niks aan doen.

Hoogstwaarschijnlijk eet TS gewoon te veel. Ze zal wel meer binnen krijgen dan 1200. Mss omdat ze niet alles telt.
Ze zal wel rond onderhoud zitten.
Ze zal afvallen, maar het zal niet voornamelijk vet zijn
 
Back
Naar boven