MuscleMeat

Altijd hoge rugpijn na borstdag

Bezoekers in dit topic

Highline

Novice
Lid geworden
27 okt 2014
Berichten
10
Waardering
0
Hallo,

ik merk dat de dagen nadat ik mijn borst en biceps heb getraind ik veel klachten heb.
De dag erna heb ik altijd hoofdpijn en zit mijn nek vast. Grote kans dat ik dan ook last heb van mijn hoge rug, tussen de schouderbladen. Afgelopen maandag borst getraind en nu doet weer heel mijn boven rug pijn.

Ik heb al meerdere malen mijn houding laten bekijken en deze is volgens de instructeurs en fysio's goed. Volgens fysio is het overbelasting die iedere keer terug komt. Ook als ik daal in trainingsgewicht heeft dit geen invloed, mijn lijf is heel blessure gevoelig helaas

iemand nog enig idee wat ik kan doen? Ik ben bijna op het punt om mijn abonnement op te zetten

Mijn borst/ bicep raining is als volgt:

4x 10 hh chestpress
4x 10 hh dumbell press schuin
4x 10 hh dumbell press vlak
4 x 10 flies in cable jungle

4 x 10 hammercurl
4 x 10 bicep curl
4 x 10 arm curl machine
 
Wat doe je voor de rug?
 
4 x 10 lat pulldown
4 x 10 low pull
4 x 10 low row
4 x 10 vertical traction
4 x 10 machine voor de onderrug.

helaas een jaar lang fysiotherapie gehad voor een versleten tussenwervel
 
kan van het omhoogkomen/omhoogslingeren van het bankje zijn, volgende keer alleen incline doen, zien of je het dan nog krijgt.
 
dus jij hebt het vermoeden dat het kan doordat het bankje schuin staat? dat dat een verkeerde belasting geeft?
 
nee, het vlakke bankje kan de oorzaak zijn, kost teveel kracht /inspanning om omhoog te komen, de meeste slingeren zich omhoog, ook mijn probleem trouwens.
 
Komt door je form dat er teveel stress op je nek komt
 
4 x 10 lat pulldown
4 x 10 low pull
4 x 10 low row
4 x 10 vertical traction
4 x 10 machine voor de onderrug.

helaas een jaar lang fysiotherapie gehad voor een versleten tussenwervel

Lijkt een redelijke balans te zijn met het aantal bewegingen dat je doet voor de borst e.d.
Alleen mis ik een row/pull beweging die heel direct de bovenrug aanspreekt.
Wat je nu doet is met name lats en onderrug.

Je zou vanuit een pre/rehab idee de face pull nog kunnen toevoegen, omdat heel doelbewust de bovenrug (traps, rhomboids achterste delts en de zogenaamde rotator cuff spieren) aanpakt.
Je zult niet de eerste zijn die daar baat bij heeft....

Is het proberen waard denk ik!
 
Face pull toevoegen voor/bij iedere training werkte voor mij goed.
 
Doe gewoon een facepull met kabels en probeer de machines te vermijden die zorgen juist voor onbalans.
 
Back
Naar boven