XXL Nutrition

Androgel + buikvet

Bezoekers in dit topic

wittekabouter

Novice
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
62kg
Ik stel deze vraag omdat ik niet direct een antwoord gevonden heb in de topic's.
Mijn eigen testo aanmaak is 0,0.
Eerst een 2tal jaar nebido gekregen maar de werking hiervan was na die periode afgenomen. Nu bijna 1j androgel aan het smeren 50mg/dag. Op gebied van fitness moet ik zeggen dat ik hierdoor meer spierontwikkeling heb gekregen dan bij de nebido!
Het enige nadeel dat ik nu begin te ondervinden is buikvet en vet op de borst.
Ik probeer zoveel mogelijk clean te eten maar ben geen Heilige dus af en toe eet of drink ik wel iets dat ik beter niet doet!
Heb een paar jaar geleden primobolan gebruikt (1 kuur) maar was voor ik in behandeling was en weet niet of ik dit kan voorstellen aan mijn arts :-)
Iemand een idee of er een middel bestaat om dit tegen te gaan?
 
Ja minder eten
 
Ligt volgens mij niet echt aan mijn eten maar je kan gelijk hebben misschien eet ik te weinig!?
s'morgens havermout met schepje whey
s'middags 150gr kippewit, 60gr rijst en groenten
s'avonds wat de pot schaft maar geen sauzen en max.4 kleine aardappelen
tussendoor stuk fruit, Cashewnoten soms eiwitreep
drinken water en cola zero en af en toe eens een pintje maar zeker niet elke dag
weekend gaan we 1x frietjes halen maar dan neem ik geen vlees.
Denk dus niet dat dit zo overdreven veel is.
Heb geen zittend werk veel rond wandelen maar geen fysieke inspanning ,probeer 3-4 maal per week wat kracht te trainen en probeer elke zaterdag 5km te joggen.
Zelf ben ik 47jaar - 1m68 - 71Kg.
Voor de androgel had ik hier veel minder problemen mee.
 
Als je vet word eet je gewoon teveel kerel zeker niet te weinig .
Testosteron verlaagd vetopslag als je daarvoor een tekort had aan test teminste .
Bijkomen is altijd meer eten dan je verbruikt.
Snap sowieso niet dat je van injects naar gel bent overgestapt.
Wanneer heb je nog bloed laten testen? Kan zijn dat je meer vocht vasthoud door een hoger estrogeen.
 
Bloed laat ik om de 6 maanden testen volgende afspraak is eind deze maand.
Wat die injecties betreft ik voel me nu beter met de androgel dan nebido.
Nebido deed in het begin zijn werking maar na ongeveer 2j was mijn testowaarde terug zeer laag vandaar dat ze beslist hebben om met androgel te proberen.
Hier ben ik nu 1j mee bezig.
Spieropbouw is hier ook beter mee dan met de nebido, kan toeval zijn. Op mijn werk vroegen sommige jongeren of ik aan het kuren was.
 
Een lage testowaarde, heb je dat altijd gehad of is dat op latere leeftijd ontstaan door een bepaalde reden (lang gebruik AS, castratie, of iets anders). Je dokter schrijft je nu androgel voor en je voelt je daar goed mee. Dat wil zeggen dat je dokter toch weet waarmee hij bezig is. Wacht op je volgende bloedtest. Pas op met wat je op dit forum leest. Het is tenslotte internet en iedereen geeft daar zijn mening op en 90% daarvan is bullshit.
 
Een lage testowaarde, heb je dat altijd gehad of is dat op latere leeftijd ontstaan door een bepaalde reden (lang gebruik AS, castratie, of iets anders). Je dokter schrijft je nu androgel voor en je voelt je daar goed mee. Dat wil zeggen dat je dokter toch weet waarmee hij bezig is. Wacht op je volgende bloedtest. Pas op met wat je op dit forum leest. Het is tenslotte internet en iedereen geeft daar zijn mening op en 90% daarvan is bullshit.
De vraag is waarom hij bijkomt in vet heeft niets te maken met jouw antwoord
 
Snap sowieso niet dat je van injects naar gel bent overgestapt.
En waarom niet? Sommigen voelen zich beter met gel en anderen met langwerkende injecties. Voor TRT is gel ideaal als het door je lichaam goed opgenomen wordt. En doordat het een normaal 24 ritme nabootst wat testosteronpiek betreft veel gezonder ook dan een constante hoge testosteronspiegel. Injects zijn beter om te kuren maar dan spreken we over iets helemaal anders. Ik heb ook lange periodes TRT dosis gebruikt en kan niet zeggen dat ik gel minder geschikt vond dan een wekelijkse injects.
 
De vraag is waarom hij bijkomt in vet heeft niets te maken met jouw antwoord
Heb ik iets geschreven ivm bijkomen in vet? Ik stel hem een vraag uit interesse en ik schrijf erbij dat hij vooral moet weten dat er hier veel bullshit verkondigd wordt.
 
Vet worden is te veel eten.
 
En waarom niet? Sommigen voelen zich beter met gel en anderen met langwerkende injecties. Voor TRT is gel ideaal als het door je lichaam goed opgenomen wordt. En doordat het een normaal 24 ritme nabootst wat testosteronpiek betreft veel gezonder ook dan een constante hoge testosteronspiegel. Injects zijn beter om te kuren maar dan spreken we over iets helemaal anders. Ik heb ook lange periodes TRT dosis gebruikt en kan niet zeggen dat ik gel minder geschikt vond dan een wekelijkse injects.
Gel is altijd een hoop geklooi als je een vrouw of kinderen hebt zeker de nebido schommelt gewoon teveel dus frequentere injects met sust zou de betere optie zijn
 
En waarom niet? Sommigen voelen zich beter met gel en anderen met langwerkende injecties. Voor TRT is gel ideaal als het door je lichaam goed opgenomen wordt. En doordat het een normaal 24 ritme nabootst wat testosteronpiek betreft veel gezonder ook dan een constante hoge testosteronspiegel. Injects zijn beter om te kuren maar dan spreken we over iets helemaal anders. Ik heb ook lange periodes TRT dosis gebruikt en kan niet zeggen dat ik gel minder geschikt vond dan een wekelijkse injects.
gel wordt slechter opgenomen dan welke inject ook.
 
gel wordt slechter opgenomen dan welke inject ook.
Daarom zit er ook 50mg testosteron in een dosis omdat daar maar een klein deel wordt van opgenomen. Daarvan wordt 5 tot 10mg van opgenomen wat genoeg is. Je moet gewoon doen wat het beste bij je werkt. Bij de ene man is dat gel, bij de andere sust of enanthaat of nebido. Daarom doen HRT artsen ook om de zes maanden bloedcontroles. Dr Hertoge bijvoorbeeld zal voor een bepaalde patient een testosterongel voorschrijven en voor een andere patient testosteron enanthaat. Hij gaat af op je bloedtesten.
 
Lage waarden zal altijd zo geweest zijn maar is maar een paar jaar geleden ontdekt.
De gel smeer ik afwisselend op mijn bovenkant borst+schouder en binnenkant onderarm. Dit werd/wordt aangeraden door arts en bijsluiter.
 
Heb hetzelfde probleem en begonnen met gel smeren. Stinkt, plakt en is vervelend. Bovendien hangt de ene dag 45mg in je kleren en de andere dag niets waardoor je gegarandeerd schommelingen zal hebben.
Bij mij zijn we de lage testwaardes te weten gekomen doordat ik last had van humeur en moeheid. Ik hoef dus geen bloed te trekken om te weten op welke dag ik 2 of meer tubes diende te smeren en welke dag niet.
Dit was op doktersvoorschrift maar een doos met 30 tubes kost al gauw 50 euro. Gemiddeld 2 tubes per dag is dus 100 euro per maand, waarvan 0,0 wordt terugbetaald bij ons.
In een andere post vertelde ik ook over buikvet en de moeilijkheid die ik had om daar vanaf te geraken, ondanks correcte voeding.

Gezien hier in België bij TRT enkel Sustanon wordt terugbetaald ben ik daar op overgestapt. Wat een verschil in gemoedstoestand en, ja hoor, vetverlies. Dit middel slaat pas echt aan. Ik val beter af dan voorheen en dit terwijl ik in het weekend iets minder strikt omga met men intake aan kcal. Spiermassa is gestegen en vet verminderd en dit in een luttele 2 weken.

Ondanks dat veel leden hier genoeg ervaring hebben, zul je toch voor jezelf moeten uitzoeken wat voor jou best werkt. Want had ik gewoon blijven diëten dan was ik nooit gekomen waar ik nu ben.

Laat de arts eens sustanon voorschrijven. Kost je 12 euro per spuit, elke twee tot drie weken. Dit is dus stukken goedkoper, maar vooral ook stukken effectiever.

Bij je volgende bloedtest kan je vragen om dit uit te breiden naar ALLE hormonen die van invloed kunnen zijn. Zo ben ik niet oestrogeen gevoelig of whatever en zijn men oestrogeenwaardes "normaal", zijn men schildklierhormonen T3 en T4 ok enz... Enkel test was te laag. Jouw extra vet komt volgens mij dan ook door nog steeds te lage test waardes die bovendien niet constant zijn.

Succes!
 
Goed advies JelleO

Vind het wel bijzonder dat trt via de dokter 5x zo duur is dan als je gewoon via een dealer gear koopt.

Dan is het 1 vail van 10ml 250mg per ml voor 30-40 euro, en daar doe je 20 weken mee.
 
Straf middel die sustanon. Na 2 weken al resultaat in spiermassa en vet.
 
Ik vind 12 euro per prik niet duur. Pharma Grade gear, als je telt dat daar gratis (verzekerde) medische begeleiding bij op telt. Bloedonderzoeken, etc.
 
Goed advies JelleO

Vind het wel bijzonder dat trt via de dokter 5x zo duur is dan als je gewoon via een dealer gear koopt.

Dan is het 1 vail van 10ml 250mg per ml voor 30-40 euro, en daar doe je 20 weken mee.
Bij een dealer koop je UG middelen die niet gecontroleerd worden of HG middelen die gefabriceerd worden in het Oostblok of het Midden Oosten. Een merkproduct kost ook veel meer dan namaak uit China wanneer je over andere goederen spreekt.
 
Back
Naar boven