Fitness Seller

Anterior Pelvic Tilt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GeenEiwittenVoorJe18Bent

Ripped Bodybuilder
Winner Of The Internet
Lid geworden
24 okt 2016
Berichten
3.660
Waardering
2.616
Lengte
1m80
Massa
50kg
Vetpercentage
35%
Goeieavond iedereen,

Een 2-3maanden terug begon ik met Stronglifts 5x5. Ik begon met de lege bar en ik had geen problemen dus de naïve beginner die ik was(en mogelijks nog ben) begon ik met gewicht te verhogen. Toen ik op 5x5x60-70kg squat zat begon ik serieus last te krijgen van een uitgeputte rug na het squatten. Na het bekijken van mijn form zie ik dat ik te veel naar voren leun. Ik heb het gewicht verlaagd naar een lege bar maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik gewoon mijn bovenlichaam niet omhoog kan houden en dat ik precies mijn bekken steeds naar voor kantel. Vandaar mijn volgende vragen:

Is dit APT?
Zoja, kan dit de reden zijn dat ik niet kan squatten?

P.S.: Ik hoop dat dit het juiste subforum is.


[
AnteriorPelvicTilt.jpg
 
aan de hand van deze foto kan je dat echt niet zien hoor.
 
goed van de zijkant en niet zo dichtbij, je kan ook naar een fysio gaan om het te vragen:)
 
goed van de zijkant en niet zo dichtbij, je kan ook naar een fysio gaan om het te vragen:)
Ok bedankt. Maar afgaande op mijn postuur en foto's op het internet is het wel vrij duidelijk voor mezelf denk ik. Ik lees dat APT vaak het gevolg is van tight hip flexors,
klopt dit?
 
Kan allerlei redenen hebben, maar gezien het feit dat je nog maar 2-3 maanden traint en squat, houd ik het er maar even op dat je gewoon te snel hebt verhoogd.
Je synergisten en stabilisatoren zijn nog niet voldoende (mee) ontwikkeld, waardoor je dit soort technische problemen hebt.
Wat wel direct kan helpen is om tijdens het zakken bewust je knieën opzij te bewegen. (in plaats van ze te veel naar voren te laten schieten)

Dit gezegd hebbende, de meeste personen hebben het er moeilijk mee om op diepte te komen zonder te veel voor over te buigen (waardoor het een goodmorning-squat wordt) en/of hun onderrug te bollen (de zogenaamde buttwink)
Meestal wordt dit veroorzaakt door een combi van factoren:

- Weinig bewegingservaring in het algemeen. Da's op te lossen door langere tijd consequent en correct te trainen.

- gebrekkige techniek. Kan van alles zijn, maar om dat te beoordelen hebben we een goed filmpje nodig , liefst vanuit verschillende invalshoeken.

- Immobiliteit. Doe de prying squat om soepeler onderin te worden.


P.S. als je geen eiwitten consumeert voor je achttiende, zul je never nooit de achttien halen!!!
 
Lang leve internet, als je iets niet kan dan zoek je net zo lang tot je er een aandoening aan kan koppelen...

Je techniek is gewoon ruk.
 
Op de foto lijkt het er wel op dat je een anterior pelvis tilt zou kunnen hebben. Laat het even onderzoeken door een fysio.
Mocht dat het geval zijn dan kun je dat oplossen door goed je core te trainen en naast de goede compounds die je doet voldoende volume aan je hamstrings en gluteus te besteden en dan ben je er zo vanaf.

Bovenstaande kan geheel los staan van het niet goed kunnen squatten. Daarvoor kun je misschien beter een filmpje van je squat techniek posten.
 
Op de foto lijkt het er wel op dat je een anterior pelvis tilt zou kunnen hebben. Laat het even onderzoeken door een fysio.
Mocht dat het geval zijn dan kun je dat oplossen door goed je core te trainen en naast de goede compounds die je doet voldoende volume aan je hamstrings en gluteus te besteden en dan ben je er zo vanaf.

Bovenstaande kan geheel los staan van het niet goed kunnen squatten. Daarvoor kun je misschien beter een filmpje van je squat techniek posten.
Dat jij hier een anterior pelvic tilt uit kunt halen, of er zelfs naar hinten, snap ik niet hoor, maar goed. Je zegt (samen met enkele anderen) dat hij het bij een fysio moet na laten kijken. Prima en dan? Een anterior pelvic tilt krijg je niet als een verkoudheid, zo is jouw bekken aangelegd. Je hebt verschillende bekkentypes, waarvan een overbelastingstype voor dit soort positionering kan zorgen. Dat is dus ook niet iets ergs, van binnen zijn je structuren er al op aangepast. Hier geleden dus dezelfde regels voor balans als bij een ieder ander en is dus niet per definitie een zwakte van van alles.

Sorry voor de rant (in zijn algemeen gericht, niet specifiek op jou), maar Jan en alleman gelijk aan weak points etc laten werken terwijl ze op dit moment 1 groot weak point zijn (net begonnen met trainen), daar krijg ik echt jeuk van.

@TS post een filmpje van je squat dus...
 
Jaap er staat lijkt. Ik zeg niet dat het zo is ik zeg lijkt. Ik begrijp even niet waarom jij je geroepen voelt om deze reactie te sturen. Heb jij het monopolie om uitspraken op dit vlak te doen omdat je een fysiotherapeut bent? Ik heb geen zin om steeds op je verhalen in te gaan want je weet ondertussen wel dat ik niet erg onder de indruk ben van je kennis op dit gebied en daar zou ik het graag bij laten. Deze posts van jouw daar krijg ik namelijk jeuk van.
 
  • Like
Waarderingen: pkc
Jaap er staat lijkt. Ik zeg niet dat het zo is ik zeg lijkt. Ik begrijp even niet waarom jij je geroepen voelt om deze reactie te sturen. Heb jij het monopolie om uitspraken op dit vlak te doen omdat je een fysiotherapeut bent? Ik heb geen zin om steeds op je verhalen in te gaan want je weet ondertussen wel dat ik niet erg onder de indruk ben van je kennis op dit gebied en daar zou ik het graag bij laten. Deze posts van jouw daar krijg ik namelijk jeuk van.
:roflol: Gelukkig denken heel veel mensen daar anders over. :thumbup:
 
Jaap er staat lijkt. Ik zeg niet dat het zo is ik zeg lijkt. Ik begrijp even niet waarom jij je geroepen voelt om deze reactie te sturen. Heb jij het monopolie om uitspraken op dit vlak te doen omdat je een fysiotherapeut bent? Ik heb geen zin om steeds op je verhalen in te gaan want je weet ondertussen wel dat ik niet erg onder de indruk ben van je kennis op dit gebied en daar zou ik het graag bij laten. Deze posts van jouw daar krijg ik namelijk jeuk van.

Geen reden tot jeuk, hij valt je toch niet persoonlijk aan ? Ik verkies zijn kennis boven de rest hier, mij heeft hij iig al goed geholpen en als ik in de toekomst nog eens iets voor heb rij ik liever 45 minuten naar DieNase ipv 5 minuten naar de fysio hier iets verder.
 
:roflol: Gelukkig denken heel veel mensen daar anders over. :thumbup:
Professionele reactie om een voormalig patiënt uit te lachen. Het doet je schijnbaar niets dat er patiënten zijn die niet tevreden zijn over je dienstverlening (ik ben niet de enige die er zo over denkt). Maar gelukkig voor jou interesseert je dat niets.

Geen reden tot jeuk, hij valt je toch niet persoonlijk aan ? Ik verkies zijn kennis boven de rest hier, mij heeft hij iig al goed geholpen en als ik in de toekomst nog eens iets voor heb rij ik liever 45 minuten naar DieNase ipv 5 minuten naar de fysio hier iets verder.
True ik heb dat ook. Ik rij nu ook liever 45 minuten naar mijn huidige fysio dan naar dienase die daadwerkelijk 5 minuten van me verwijderd is. :)
 
Laatst bewerkt:
Alle neuzen en kippen nog an toe zeg......................

Wat in ieder geval wel heel duidelijk lijkt, is dat de betreffende foto volstrekt ontoereikend is om een diagnose zoals APT te stellen.......
 
DieNase jij zegt dat zijn techniek ruk is zonder dat je een filmpje hebt gezien. Dat is hetzelfde als dat je zegt dat ts een APT heeft aan de hand van de geposte foto.

Leuke rel maar ik bemoei niet.
 
In....goed topic.
 
Professionele reactie om een voormalig patiënt uit te lachen. Het doet je schijnbaar niets dat er patiënten zijn die niet tevreden zijn over je dienstverlening (ik ben niet de enige die er zo over denkt). Maar gelukkig voor jou interesseert je dat niets.
True ik heb dat ook. Ik rij nu ook liever 45 minuten naar mijn huidige fysio dan naar dienase die daadwerkelijk 5 minuten van me verwijderd is. :)
Ik lach niet een voormalige patient uit, ik lach jouw poging mij neer te zetten als 1 of andere prutser uit. Die opmerking was totaal onnodig namelijk, net als de opmerking dat kritiek me niets zou interesseren en de toevoeging dat er nog meer zijn die mijn werk niet waarderen.

Je kunt nou eenmaal niet iedereen helpen, dat heeft iedere zorgverlener. Je krijgt de patienten die bij je passen, bij jouw werkwijze. Jij past duidelijk niet bij mij. Bij jou komt het er op 1 of andere manier altijd weer op uit dat je zo ontevreden bent over die paar keer dat je bij me bent geweest en voel je altijd de noodzaak dat te ventileren op het forum. Dat doe je niet over de hele verzameling andere therapeuten waar je geweest bent (zoals oa die geweldige chiropractor die je toen de hemel in prees en de therapeut die bij Oranje Wit zit).
Nog geen week geleden schreef ik iets in je log en was je gematigd en zei je dat je niet in het verleden bleef hangen. Korte vreugde blijkbaar?
 
@ ts

als je echt vermoed dat er wat aan je short dan bezoek je een orthopeed en laat je kiekjes maken , echo en evt nog MRI.

Dan kan je pas echt weten wat je mankeert.............
 
Back
Naar boven