XXL Nutrition

Barbarian Power Cage + Lat Pulley + Rubberen Halterschijven

Bezoekers in dit topic

Dit is mijn review van de Barbarian Power Cage met Lat Pulley. Besteld bij Fitness-Seller.

Allereerst de communicatie met fitness-seller was erg goed. Snelle reactie op mijn e-mails en bepaalde dingen die aan bod kwamen zijn goed afgehandeld, top. De levering duurde iets langer dan normaal aangezien de power cage uitverkocht was. Ik werd hiervan op de hoogte gesteld en kreeg de cage anderhalve week later netjes thuis bezorgd.

Ik heb in mijn kamer (student die nog thuis woont, ik weet het) een compleet rubberen vloer van te voren ingebouwd waar de kooi nu op staat. Eerst zat ik te twijfelen tussen rubberen tegels maar ik kwam een mooie advertentie tegen op marktplaats en op dit forum van iemand die industriele rubberen matten te koop had. De matten zijn doorweven met 3 lagen polycarbonaat en zijn echt onverwoestbaar, perfect om onder zo'n cage te zetten.

Nog iets over de vloer. Ik heb verhalen gehoord van mensen die op zolder gingen deadliften en door de vloer heenzakten. Na wat zoekwerk en advies van mijn pa heb ik verder geen actie ondernomen om de vloer te verstevigen. Aangezien ik eerder een 2 persoonswaterbed (waar ca. 800 liter water in zat) heb gehad en daar nooit problemen mee heb gehad, dan zou die 500-600kg ook geen probleem moeten zijn.

Terug naar de power cage.

Eerst zat ik te twijfelen om de een 2ehands power cage van barbarian te kopen (oud model), ik ben blij dit niet gedaan te hebben. De 10cm extra ruimte tussen de palen is erg fijn (en nodig naar mijn mening) en de nieuwe kogelgelagerde lat pulley zou ik ook niet willen missen.

De power cage is erg stevig, hij voelt dankzij zijn eigen gewicht van 160kg zeer vast en degelijk aan en er is geen beweging in te krijgen. Mijn pa die timmerman van beroep is was benieuwd naar oneffenheden van de cage, dit werd uiteindelijk millimeterwerk (erg gunstig dus).

De safety-bars die bij de kooi geleverd zijn voelen zeer zwaar uitgevoerd aan. Ik zou hier met een gerust hart 250kg op durven laten vallen zonder het gevoel te hebben dat ze gaan buigen. De bar-catchers waar je de halterstang uitpakt bij bijv. squats zijn ook zeer fijn. Ik heb er een paar extra bijbesteld omdat ik dat handig vind om de halterstang op te leggen bij hoogteverwisseling.

Zoals ik al eerder zei is de ruimte tussen de palen groot zat. Bij het oude model was de afmeting 60cm (in diepte), waar denk ik een aantal klachten binnen zijn gekomen en ze de afmeting 70cm hebben gemaakt. Veel bewegingsvrijheid.

De Barbarian Lat Pulley. Erg degelijk en zeer goed gelagerd. Voelt aan als enig andere lat pulley die ik de laatste 3 sportscholen ben tegengekomen. Zonder enig gewicht is het trekgewicht denk ik al zo'n circa 8 of 10kg. Dit komt mede door de 50mm adapters die ik erop heb zitten. Iets om rekening mee te houden voor zij die van omgekeerde flys houden voor de achterkant van de deltoideus (omdat de 50mm adapters bij elkaar aardig wat wegen). Dat het een systeem is waar je ook aan de onderkant een kabel hebt waar je van alles aan vast kan maken is echt geweldig. Ik heb gisteren rows gedaan met een triangle roeigreep die ik erbij besteld had, top.

Als laatste de Barbarian Rubberen Halterschijven. Erg degelijk en sportschool kwaliteit (hadden ze deze maar op de sportschool). Uiteraard betaalde ik meer voor de looks en het logo dan enig andere rubberen schijven, maar ik vind ze het dubbel en dwars waard. Mooie afwerking, mooi logo, 4 handgrepen die goed liggen in de hand, ja, geen spijt.

Vragen over de cage zijn welkom. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Sportschool abonnement gelijk opgezegd!

Foto's:

DSC_3412.jpg


DSC_3414.jpg


DSC_3425.jpg


DSC00006(1).jpg
 
Bij mij beweegt het rack ook geen mm...
 
Mss is je vloer gewoon niet waterpas, of moet je gewoon de bouten even los draaien en terug aanspannen zodat de poten zich nog eens kunnen zetten. Lijkt me toch dat dit een probleem is wat eenvoudig opgelost moet kunnen worden.
 
De poten van het rack staan wel op rubberen tegels, denk niet dat dat heel veel mag uitmaken aangezien fitnessfreak82 hem ook op een vaste vloer had staan en het zelfde probleem had.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Het gaat voor de duidelijkheid NIET om het nieuwste model maar blijkbaar om een model daarvoor, en er zit in mijn ogen best veel verschil tussen dit en het nieuwste power rack.
Hier onder een foto van het desbetreffende rack
2013-12-06_1621451.png
 
  • Like
Waarderingen: M.N
Ah, ik heb het nieuwste en dit kan ik alleen maar aanraden. Stevigste rack wat ik heb gezien/ getest.
 
De poten van het rack staan wel op rubberen tegels, denk niet dat dat heel veel mag uitmaken aangezien fitnessfreak82 hem ook op een vaste vloer had staan en het zelfde probleem had.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Het gaat voor de duidelijkheid NIET om het nieuwste model maar blijkbaar om een model daarvoor, en er zit in mijn ogen best veel verschil tussen dit en het nieuwste power rack.
Hier onder een foto van het desbetreffende rack
2013-12-06_1621451.png

Ik heb nog een model voor dat van jou. Beweegt geen mm hoor. Staat wel op een betonvloer. Ik zou ook alle bouten nog eens los- en vastdraaien...
 
Ik had ook hetzelfde rack als Brimpeh, daar zal het gewoon aan liggen.
Het rack is niet voor niets na 1 of 2 leveringen vernieuwd. Er zijn 2 schagen toegevoegd en ook 2 verstevigde platen aan de achterzijde. Het Rack wat ik had heeft alleen platen aan de voorpoten. Ze zullen wel klachten hebben gehad.
 
Meet tussen de 2 zijkanten ? Dus het gedeelte waarin je staat.
Van poot tot poot. Als deze afwijken,is er al iets mis.
Gebruik je rondellen ? Dan kun je harder aantrekken.
Wat je ook kunt doen is, barbell opsteken, legt er 100 kg op. Vervolgens de bouten wat losserdraaien en terug vast.
Kwestie voor een aantrekmoment te creeeren, deed ik bij de mijne ook.

En anders heb je inderdaad een afwijking op je vloer, maar zou normaal niet zoveel invloed mogen hebben
 
lat pulley barbarian line

Hallo,

ben ook tevreden van Barbarian line power cage, maar niet zo van lat pulley.
Na een jaar is deze krakende geluiden aan het maken en heb ik schrik dat de geleiders het op een keer zullen begeven.
Kan enkel het lat pulley systeem aangekocht worden ?
Of kunnen hiervoor vervangende onderdelen aangekocht worden ?

mvg
 
Hallo,

ben ook tevreden van Barbarian line power cage, maar niet zo van lat pulley.
Na een jaar is deze krakende geluiden aan het maken en heb ik schrik dat de geleiders het op een keer zullen begeven.
Kan enkel het lat pulley systeem aangekocht worden ?
Of kunnen hiervoor vervangende onderdelen aangekocht worden ?

mvg
Bewegende onderdelen zoals katrollen zijn altijd onderhevig aan slijtage, ik vermoed dat je een plastic katrol hoort kraken of dat een katrol losse kogellagers heeft. Je kunt allerlei reserveonderdelen, waaronder katrollen, gewoon bestellen via onze website. Je moet de Lat Pulley natuurlijk ook goed onderhouden door deze regelmatig schoon te maken en te behandelen met bijvoorbeeld (anti-statische) siliconespray.

Het frame zelf zou je normaal gesproken overigens niet snel mogen horen kraken, tenzij er iets niet helemaal goed is gemonteerd. Neem anders even contact op met onze klantenservice (bij voorkeur tijdens een training een video maken waarop het kraken hoorbaar is).
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf nu al even de nieuwe barb line rack met pulley thuis en ben er tevreden over maar wil grote mensen toch verwittigen dat je niet volledig kan strekken als je op een bankje zit. (45cm hoog is de multi bench) Dat kon je wel bij de vorige generatie pulleys. Best vervelend maar ik zet me dan maar op de grond. Nt ideaal want het gewicht trekt me naar boven.
 
Heb zelf nu al even de nieuwe barb line rack met pulley thuis en ben er tevreden over maar wil grote mensen toch verwittigen dat je niet volledig kan strekken als je op een bankje zit. (45cm hoog is de multi bench) Dat kon je wel bij de vorige generatie pulleys. Best vervelend maar ik zet me dan maar op de grond. Nt ideaal want het gewicht trekt me naar boven.
Het is wel handig om ook even te vermelden hoe lang je bent. Zelf heb ik er met 1m88 bijvoorbeeld geen problemen mee om volledig uit te strekken. Tot 1m90 zou dit normaal gesproken toch geen probleem moeten zijn.

De Barbarian Power Cage heeft een Lat Pulley met een extra hoge strekmaat, bij veel andere toestellen is dit een stuk kleiner. Het toestel kan helaas niet nog hoger worden gemaakt omdat deze wel nog in huis moet passen :p Dit soort combinatie-toestellen zijn vrijwel altijd wat compacter dan vrijstaande toestellen. De zitting van de vrijstaande lat pulley is bijvoorbeeld slechts circa 37 cm hoog dus deze is zelfs geschikt voor nog langere personen! Maar omdat een multi bench inderdaad meestal zo'n 45 cm hoog is kunnen die 8 cm een groot verschil uitmaken. Als je dan ook nog rubbermatten in de kooi hebt leggen en niet onder de cage zelf scheelt dat ook alweer 1 tot 3 cm, afhankelijk van de dikte van de matten. Het kan ook een verschil uitmaken hoe diep de kabel hangt. Allemaal zaken om rekening mee te houden.
 
Het is wel handig om ook even te vermelden hoe lang je bent. Zelf heb ik er met 1m88 bijvoorbeeld geen problemen mee om volledig uit te strekken. Tot 1m90 zou dit normaal gesproken toch geen probleem moeten zijn.

De Barbarian Power Cage heeft een Lat Pulley met een extra hoge strekmaat, bij veel andere toestellen is dit een stuk kleiner. Het toestel kan helaas niet nog hoger worden gemaakt omdat deze wel nog in huis moet passen :p Dit soort combinatie-toestellen zijn vrijwel altijd wat compacter dan vrijstaande toestellen. De zitting van de vrijstaande lat pulley is bijvoorbeeld slechts circa 37 cm hoog dus deze is zelfs geschikt voor nog langere personen! Maar omdat een multi bench inderdaad meestal zo'n 45 cm hoog is kunnen die 8 cm een groot verschil uitmaken. Als je dan ook nog rubbermatten in de kooi hebt leggen en niet onder de cage zelf scheelt dat ook alweer 1 tot 3 cm, afhankelijk van de dikte van de matten. Het kan ook een verschil uitmaken hoe diep de kabel hangt. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Ja sorry even wat duidelijkheid scheppen.

Ik ben 1m94 groot. Zowel de bench als cage staan op rubberen matten (1cm dikte) dus geen hoogte verschil.
Als ik op de bench zit in rust kan ik me net volledig strekken. Ik probeer me wat naar achteren te houden en me zeer vast te zetten maar echt voluit gaan lukt niet zonder tegen het onderstel te botsen. Ik heb de bench pas dinsdag bij jullie komen afhalen dus ik moet nog wat men draai vinden maar voorlopig kan ik die oefeningen beter op de grond doen (heb ook zo'n zitje), kan me dan wel niet vastklemmen ..

Een paar cm zou inderdaad het verschil maken. 5cm zal denk ik al voldoende zijn.

Een maat van mij heeft de oudere versie maar ook met een bench van 45cm hoog en daar heb ik dat probleem niet. Ik kan daar net met mijn vingers aan de stang maar kan er niet omheen. Op zich is dat maar een paar cm verschil maar blijkbaar genoeg want heb er na 2 jaar nooit last van gehad.

edit: de kabel hangt mogelijks wat diep .. misschien moet ik maar eens een foto posten. Kan die ingekort worden of wat voor een mogelijke oplossingen hebben we?
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry even wat duidelijkheid scheppen.

Ik ben 1m94 groot. Zowel de bench als cage staan op rubberen matten (1cm dikte) dus geen hoogte verschil.
Als ik op de bench zit in rust kan ik me net volledig strekken. Ik probeer me wat naar achteren te houden en me zeer vast te zetten maar echt voluit gaan lukt niet zonder tegen het onderstel te botsen. Ik heb de bench pas dinsdag bij jullie komen afhalen dus ik moet nog wat men draai vinden maar voorlopig kan ik die oefeningen beter op de grond doen (heb ook zo'n zitje), kan me dan wel niet vastklemmen ..

Een paar cm zou inderdaad het verschil maken. 5cm zal denk ik al voldoende zijn.

Een maat van mij heeft de oudere versie maar ook met een bench van 45cm hoog en daar heb ik dat probleem niet. Ik kan daar net met mijn vingers aan de stang maar kan er niet omheen. Op zich is dat maar een paar cm verschil maar blijkbaar genoeg want heb er na 2 jaar nooit last van gehad.

edit: de kabel hangt mogelijks wat diep .. misschien moet ik maar eens een foto posten. Kan die ingekort worden of wat voor een mogelijke oplossingen hebben we?
1m94 is inderdaad vrij lang, dan is elke centimeter belangrijk.

Je kunt de kabel een klein beetje verstellen met de schroef die in de gewichtslede gaat. Als het om meer centimeters gaat kun je ook een stuk kabel afknippen en vervolgens een nieuwe kabelklem erop plaatsen. Let wel op dat de kabel dan niet te kort wordt, je moet circa 6 cm kabel overhouden om de kabelklem te kunnen bevestigen. Wellicht zou je ook nog de karabijnhaak kunnen vervangen door een kleiner exemplaar, als je een goede kunt vinden.
 
Ik train soms thuis met 2 vrienden, een is 1m90 en de ander 2m0. Nog geen problemen hiermee ondervonden. Ik heb echter geen barbarian bench, gewoon een oud verstelbaar bankje van technogym.
 
Ik train soms thuis met 2 vrienden, een is 1m90 en de ander 2m0. Nog geen problemen hiermee ondervonden. Ik heb echter geen barbarian bench, gewoon een oud verstelbaar bankje van technogym.

En dat is geen 45 hoog dan? Kan trouwens goed zijn dat hun lengte meer in de benen zit etc.
Ik post morgen ff een foto van de huidige kabelklem. Denk wel dat ik wat speling heb.

Als ik wat naar achteren leun heb ik er geen last van trouwens maar is niet altijd evident.
 
hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Als ik er oude topics op nalees zijn de prijzen precies serieus de hoogte ingegaan van power cages tegen een paar jaar geleden?
 
hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Als ik er oude topics op nalees zijn de prijzen precies serieus de hoogte ingegaan van power cages tegen een paar jaar geleden?
De Barbarian Power Cage is de afgelopen jaren inderdaad meerdere keren in prijs verhoogd omdat de kosten ook zijn gestegen: de constructie is aangepast, het gewicht is gestegen (meer materiaal), de optrekstang is uitgebreid, de J-Hooks en Noodsteunen zijn sterk verbeterd etc.

Als de prijs doorslaggevend is, is het MegaTec Power Rack het kleine broertje van de Barbarian Power Cage. Deze is voor thuisgebruik meer dan voldoende geschikt en een stuk goedkoper.

Voor je beeldvorming: de Barbarian Power Cage (133 kg) kost € 769 en het MegaTec Power Rack (80 kg) kost € 489. Vergelijk dat bijvoorbeeld met het Powertec Power Rack dat € 699 kost en 80 kg weegt (en geen monkey chin-up bar, geen rubberen J-Hooks etc).
 
Back
Naar boven