MuscleMeat

Beetje over acne voor dummies

Bezoekers in dit topic

Sinds ik weer iedere ochtend en avond een capsule Cal+Mag+Zink+ koper + Vit D Slik voel ik me stuk fitter maar me huid ziet er ook stuk zuiverder uit.. Zou dit aan de Vitamine D misschien kunnen liggen want dan ga ik dit extra slikken?
 
zink heeft een positief effect op acne. denk dat het daardoor komt.
 
zink heeft een positief effect op acne. denk dat het daardoor komt.

Ik weet maar als je kijkt naar de hoeveelheid.. tis mar vrij weinig zink wat erin zit.

300 cal
150 mag
7,5 zink
0,5 koper
Vitamine D 120% DAH
 
In kipfilet beleg van aldi staat op verpakking (kan sporen van melk bevatten). Dus er is een kleine kans dat hier een beetje lactose kan bevatten toch? Wissel zowiezo af met kalkoen en kip beleg, iemand hier enig idee over?

Ben namelijk lactose uit heel me voeding et halen omdat dit toch echt de trigger van me acne is..
 
Weet iemand hoeveel Vit B5 je nou het beste kan pakken? En maakt timing/spreiding daarbij nog een groot verschil?

Merk tot dusver vrij weinig ervan.
 
Weet iemand hoeveel Vit B5 je nou het beste kan pakken? En maakt timing/spreiding daarbij nog een groot verschil?

Merk tot dusver vrij weinig ervan.

Probeer de oorzaak aan te pakken als je vit b5 wil gaan gebruiken moet je grote hoeveelheden gaan nemen. Ben er zelf ook achter gekomen dat ik dit niet op moet gaan lossen met supplementen en extra vitamine. Het helpt misschien maar uiteindelijk als je er mee stopt komt alles weer terug.

Enkel visolie zal ik altijd blijven gebruiken man wat maakt dat toch weer een mooie huid.
 
Weet iemand toevallig hoe je de rode huid verminderd bij acne.. heb niet echt veel puisten ( op dit moment rechtse kant v gezicht wel maar links helemaal niet) maar vooral mijn wangen zijn roder dan mijn voorhoofd etc. (en dit komt denk ik door acne, zou niet weten wat anders). Dus weet iemand hoe je de roodheid kunt minderen (zonnebank doe ik al)?
 
Probeer de oorzaak aan te pakken als je vit b5 wil gaan gebruiken moet je grote hoeveelheden gaan nemen. Ben er zelf ook achter gekomen dat ik dit niet op moet gaan lossen met supplementen en extra vitamine. Het helpt misschien maar uiteindelijk als je er mee stopt komt alles weer terug.

Enkel visolie zal ik altijd blijven gebruiken man wat maakt dat toch weer een mooie huid.

Gaat lastig worden, heb binnen kort wel afspraak bij de huidtherapeut, maar verwacht er niet veel van. Anders dan dat valt er op dit moment vrij weinig te doen. Dan maar supplementen.
 
Gaat lastig worden, heb binnen kort wel afspraak bij de huidtherapeut, maar verwacht er niet veel van. Anders dan dat valt er op dit moment vrij weinig te doen. Dan maar supplementen.

Ga is letten op je voeding en dan voornamelijk producten waar veel melk (lactose) inzit. Heb dat bijna volledig uit me eten gehaald en bijna nergens meer last van. (Natuurlijk is dit voor iedereen anders, maar voor de meeste verminderd het toch wel aanzienlijk).
 
Ga is letten op je voeding en dan voornamelijk producten waar veel melk (lactose) inzit. Heb dat bijna volledig uit me eten gehaald en bijna nergens meer last van. (Natuurlijk is dit voor iedereen anders, maar voor de meeste verminderd het toch wel aanzienlijk).

Ja zit ik al een tijdje aan te denken. Probleem is alleen dat ik te afhankelijk ben van zuivel om kcal behoefte te halen. Op het moment, lukte het al amper om genoeg binnen te krijgen en ik zit nog maar op onderhoud.

Als het alleen om lactose gaat kan kan ik wel weer lactose vrije melk pakken (heb ik alleen nog steeds m'n bak kwark). Had ook al aan m'n dermatoloog gevraagd of ze op lactose intolerantie kon testen, maar was niet bewezen o.i.d. dus wou ze niet testen.
 
Heb nog een doosje roaccutane over,(30x20mg) pm me bij interesse...
 
Krijg je van rukken meer last van acne? (srs)

Elke keer dat je, je kwak loost, verlies je ongeveer 5mg zink. Mensen slikken zink tegen acne, hmmm er zit hier een verband.

Maaar het lijkt mij verwaarloosbaar, want natuurlijk heb je een goed dieet en ruk je niet 5x per dag.
 
Laatst bewerkt:
even ROA gekocht en even doosje proberen, laatste red middel. Get acne free or die trying.
 
even ROA gekocht en even doosje proberen, laatste red middel. Get acne free or die trying.

1 doosje?

is toch 20 pillen?

heeft wel 3 maand nodig bro.

zker als je 1 pd neemt.
 
Hoezo?
Droge huid?
Wat is er aan de hand?
Mamma boos? :D
 
Ik zie dat brood ook veel melk kan bevatten, zou hier ook mate lactose in voorkomen wat je acne verergerd? Of is dit beetje te ver gezocht? Voornamelijk in broodverbeteraar
 
Hoezo?
Droge huid?
Wat is er aan de hand?
Mamma boos? :D

:rolleyes:

Bij mij nu nog steeds weinig resultaat te zien.
Uitgescheurde mondhoeken nog steeds, continu tot bloeden toe.
Lippen gaan stuk beter.
Huid verschilverd ook niet meer zo zeer, ogen branden niet meer zo etc etc.

Sides worden dus minder, alleen resultaat is nog niet te zien.
40mg pd.
1280mg totaal gebruikt nu.
 
Back
Naar boven