AndroidHealthClinic

Beginner gains en spier geheugen?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
100kg
Beginner gains en spier geheugen?, Wat ik mij afvraag heeft iemand dit weleens bijgehouden en dan welliswaar in gekregen kilo's?

Ik lees namelijk op het internet de meest uiteenlopende verhalen. Om enkele voorbeelden te noemen van 5 kilo in één maand en 10 kilo in 3 maanden. ik ben benieuwd over hier mensen zijn met ervaring met dit fenomeen?
 
Dat lijkt me toch allemaal heel erg persoon gebonden...
 
Jazeker, ik ben binnen een jaar tijd bijna 15kg aangekomen. Zag al fliksnel resultaat! Eerste paar maanden vlogen de kilo's eraan. Nu valt het wel mee.
 
Meestal is snelle winst meer een gevolg van meer eten. Bv Een 18 jarige beginner van 60kg bij een lengte van 1.75m (wat eigenlijk ondergewicht is) zal als hij meer gaat eten ongeacht het schema snel aankomen (eigenlijk op gewicht komen).
 
explosief aankomen in een zeer korte periode kan je ook zelf doen maar of het echt gezond is durf ik te betwijfelen, maar fuck it, alles voor de gains,

gewoon eerst een paar weken standje anorexia ,net zoveel dat je nog net kan functioneren en dan gevolgd door een periode van flink bulken


het spierverlies door een periode van niet trainen heb ik weleens goed in de gaten gehouden

wat bleek,

een gewicht van 117kg

bijna 1 jaar niet getraind

weging 1e keer trainen na die periode 108kg

dus 9 kilo verlies ,

terug op 117kg duurde 2 maanden



en naar de huidige stand van 124kg ?

heel lang :grumble:
 
Laatst bewerkt:
Ik was op 20 jarige leeftijd bij 60kg 185cm binnen 3 en een halve maand naar 70kg gegaan.

Maar dat kan ook door het ondergewicht komen dat het zo snel ging haha
 
Beginner gains en spiergeheugen zijn 2 zeer verschillende dingen.

Bij beginner gains is het lichaam gewoonweg nog nooit op zo'n manier geprikkeld en doet het z'n uiterste best om dit soort schade te herstellen (survival instinct zeg maar).
Dit zorgt voor relatief snelle gains als je het lichaam maar op de juiste manier prikkelt.

Terwijl bij spiergeheugen er door het trainen al extra nuclei (celkernen) in de spiermassa zijn gekomen door de lange trainingstijd.
Als iemand die eerst zeer gespierd was dus na een lange periode niet trainen weer gaat krachttrainen dan hebben de spieren al genoeg "apparatuur" om de eiwitsynthese te optimaliseren.
Maar ook de neurale verbindingen die spierefficiëntie en kracht vergroten zijn er in principe wel deze moeten alleen, net zoals bij blokken voor een examen nadat je over meerdere jaren de stof al geleerd hebt,
weer deze verbindingen optimaliseren en dit gaat veel sneller als ze er al ooit geweest zijn.

edit: zag net pas de datum.... oeps :o
 
Muscle memory simpel uitgelegd:

 
Zal hopelijk snel het muscle memory mogen beleven. Ben na heel lang te stoppen deze week terug begonnen :')
En beginnersgains, ja... Het eerste jaar van 55kg bij 178 naar 72kg bij 178 gegaan. Wat in principe nog steeds laag is :p
 
Back
Naar boven