AndroidHealthClinic

[Beginner] Lager vetpercentage, toename kracht. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klasbak7

Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hallo, hier ben ik weer maar niet voor mezelf.

Een vriendin van mij wil graag een lager vetpercentage en vroeg me om wat hulp.

Helaas weet ik(nog) niet super veel over dit onderwerp en schakel ik jullie hulp dus in..

VP 30%
Lengte: 176
Gewicht:69,4

Ze wil dus afslanken maar ook wat kracht opbouwen, ik had wat vragen over een trainingschema maken:

Maandag
Borst Tricep

Dinsdag
Bicep rug

Woensdag
Cardio 65% max hartslag 20 min.

Donderdag
Benen
Schouders

Vrijdag
Rust

Zaterdag
Cardio 65% max

Zondag
Rust

Graag jullie idee hier over? voeding is al in orde!
 
Volgens mij kan je niet in spiermassa aankomen en afvallen tegelijk? Denk dat ze helaas eerst zal moeten afvallen voordat ze progressie maakt met kracht.

Krachttraining kan natuurlijk niet verkeerd, en het is (vaak) leuker dan cardio :D
 
Met de beginners gains zal ze wss wel wat kracht pakken en afvallen. Maar na dat is het of het een of het ander.
 
Ik zou als ik jou was geen split adviseren. Ik zou eerder gaan voor een lower/upper schema of full body. Rustig aan beginnen en de techniek onder controle krijgen.

Misschien heb je nog iets aan dit artikel bij de opbouw van je schema: http://bayesianbodybuilding.com/why-women-should-not-train-like-men/

Dankjewel voor je reactie.

Ik dacht aan om wel de deadlift, benchpress en squat te doen omdat dit belangrijke compounds zijn. En dan eigenlijk alles op 60-70% van 1RM.

En zou je bij lower 4 oefeningen doen en bij upper body 4 oefeningen?
 
Dankjewel voor je reactie.

Ik dacht aan om wel de deadlift, benchpress en squat te doen omdat dit belangrijke compounds zijn. En dan eigenlijk alles op 60-70% van 1RM.

En zou je bij lower 4 oefeningen doen en bij upper body 4 oefeningen?
Compounds zijn altijd goed. 4 Oefeningen in totaal is misschien weinig, maar ik weet niet wat de volume + intensiteit zijn op de oefeningen die je verder op oog het oog hebt.

Kijk hier eens, daar staat een mooi UB/LB schema tussen: https://forum.bodybuilding.nl/topics/welk-trainingsprogramma-is-geschikt-voor-mij.139327/
 
Back
Naar boven