Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Bezoekers in dit topic

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.
 
super vriend! Ben erg benieuwd hoe het verloopt. Wat voor kuur had je eigenlijk geplanned in nov ?
 
hmz intressant,

ik heb dus zo'n geitenwollesokken huisarts die vanalles wilde proberen, zit ondertussen aan de derde antibiotica kuur, de zwaarste en het is nog niet weg.

ik stelde in het begin al Roa voor, maar deze weigerde mee te werken voordat antibiotica was geprobeert.(toen was ik nog niet zo handig om dingen te eisen ;) )

ben nu verhuisd en bijna door de antibiotica heen (nee nogsteeds niet weg, wel minder maar nog niet weg) toch eens bij deze arts buurten.
 
Ik had mijn middelen in turkije gekocht. Zijn er niet online pharma's die het ook verkopen? Bedoel als roids worden aangeboden dan lijkt mij dit ook geen probleem
 
Ryu zei:
Ik had mijn middelen in turkije gekocht. Zijn er niet online pharma's die het ook verkopen? Bedoel als roids worden aangeboden dan lijkt mij dit ook geen probleem

GS heeft geloof ik ook roaccutane.


Ryu zei:
super vriend! Ben erg benieuwd hoe het verloopt. Wat voor kuur had je eigenlijk geplanned in nov ?

Mijn geplande a.s. kuur voor nov is als volgt:

wk 1- 8 1000mg test enth / 800mg tren enth
wk 2- 8 500mg test enth / 400mg tren enth ew
wk 4-10 50mg proviron ed
wk 9-11 100mg testprop eod

wk 12-17 40-80mcg clen ed (ik denk dat ik op 60mcg ga zitten)

wk 11-13 4x 2500iu hcg eo5d
wk 11-15 20mg nolva ed
wk 13 100mg clomid ed
wk 14-15 50mg clomid ed
 
Lekka kuurtje,ouwe anaboluhturk!:D
 
Ryu zei:
Ik had mijn middelen in turkije gekocht. Zijn er niet online pharma's die het ook verkopen? Bedoel als roids worden aangeboden dan lijkt mij dit ook geen probleem
werkende bestandeel van roa is isotretinoine, die shit kan je wel makkelijk aan komen...
 
Ik zweer ook al een tijdje bij roa ideaal vind ik het!
Ik ben alleen bang dat kuren in combinatie met roa een te zware leverbelasting is, wat is jullie mening hierover!?
De kuur bestaat uit winny tabs, test enth en primo inj.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of er tijdens een bloedcontrole voor roa (maandelijks) gezien wordt of er al dan wel of niet gekuurd wordt.
Ben erg benieuwd hiernaar
 
ik heb een roa kuur van een half jaar gedaan!100mg ed.
ik moet toch wel zeggen dat ik dat behoorlijk pittig vond.
ik had last van drooge lippen,oogen bloedneuzen de randen van mijn ooren scheurden open,en ga ook niet in de zon lopen of onder een zonnebank want je verbrand levend.
na een maand of 3 begon het echt goed te werken en heb het daarna ook nooit meer terug gahad! ook niet tijdens het kuren.
ook ik moest elke maand bloed onderzoeken doen en de waarden waren wel iets gestegen,toen heb daarna elke keer voor dat ik moest prikken een week lang mariadistel geslikt,of het nu daardoor wel goed was durf ik niet tewaarderen maar het werkte wel.

tip..voor het uitdrogen haal bij de apotheker (loco base repair)dit is de beste zalf die ik heb kunnen vinden en werkt echt heel goed.

suc6 met bijde kuren
 
Zal ook even mijn ervaringen erover delen.

Ik ben 5 maanden geleden begonnen met de kuur.

Maand 1: 20 mg/dag
Maand 2: 30 mg/dag
Maand 3: 35 mg/dag
Maand 4: 40 mg/dag
Maand 5: 40 mg/dag

Nog steeds bezig aan de laatste maand. Ik had ook een lichte , maar hardnekkige vorm van acne in het gezicht.

Wat me opvalt is dat men dus beweerd dat voeding niets te maken heeft met huidproblemen met name acne. Dit is een halve waarheid. Ja, het klopt dat je acne een genetische aandoening is die bij iedereen verschillend is. En het klopt ook dat hormonen op de tweede plaats een belangrijke rol spelen. Echter, voeding is als derde factor ook een speler in het aanwakkeren ervan. Toen ik op dieet was en vaak onder de zonnebank ging had ik er helemaal geen last van, tijdens de bulk en zonder zonnebank begon het terug.

Over de behandelingsmethoden: antibiotica is leuk voor puberacne die gemakkelijk te bestrijden valt (lichte vormen). Dit werkt tijdelijk en snel. Wil je echter een meer lastige acne aanpakken, of wil je er voor lange tijd (normaal voorgoed als je de pubertijd voorbij bent) vanaf geraken, dan is roaccutane het beste middel dat er te krijgen is.

Wat is nu het verschil tussen roaccutane en antibiotica?

Antibiotica doet niets anders dan de bacteriegroei stoppen waardoor de kans dat nieuwe puistje ontstaan kleiner wordt. Het doet echter niets aan de talgklieren (de oorzaak van het probleem).
Roaccutane doet wel iets aan die talgklieren, het laat ze langzaam krimpen zodat ze minder talg produceren en poriën dus niet meer verstopt geraken doordat de klieren opzwellen. Gevolg is geen puistjes meer en een gezonde huid.

Over de nadelen van roaccutane:

De enige nadelen die ik heb ondervonden zijn droge lippen (valt heel goed mee, zeker als je de juiste zalf gebruikt), droge ellebogen (typisch plaatsen die uitdrogen en kan scheuren, zelfde verhaal als lippen)
Dat is het, geen zelfmoordpogingen (imo pure onzin) en geen leververgiftiging (denk dat je dan al erg veel mg per dag moet binnenkrijgen).
Nu is het wel zo dat ik niet boven de 40 mg ben gegaan en mijn dermatoloog zei ook al dat alles onder de 40 mg, weinig bijwerkingen geeft. Ga je echter boven die 40 mg dan ga je zien dat bijwerkingen erger en duidelijker worden.

Enkele tips die je zeker moet weten:

- Begin nooit direct de eerste dag met 30 of 40 mg/dag. Het is een plotse niet opgebouwde dosis die je problemen geeft: je lippen gaan direct kapot. Opbouwen dus elke maand.
- neem geen speciale andere middelen om de huid nog verder uit te drogen zoals speciale shampoo, neem juist beschermende om de huid gezond te houden en tegen uitdrogen te beschermen.
- Elke dag lippen en ellebogen en indien nodig andere delen van gezicht (oren soms) insmeren met speciale zalf die de dermatoloog op recept zal laten maken.


Als je boven de 40 mg gaat kan je best een bloedonderzoek laten doen, maar dat zal je dermatoloog wel bevestigen. Ook laten doen als je leverziekten hebt of in een kuur zit (imo helemaal geen roaccutane tijdens orale kuur want het is echt om problemen vragen).

Als er nog vragen zijn...
 
Je hebt de afgelopen 24 uur te veel Karma gegeven, probeer het later nog eens

sorry bro maar idd een goede duidelijke post!
 
Goeie post man, ik zat zelf altijd te kloten met benzolperoxyde. Big_T ook thanx voor de duidelijke post!
 
Ryu zei:
Ik had mijn middelen in turkije gekocht. Zijn er niet online pharma's die het ook verkopen? Bedoel als roids worden aangeboden dan lijkt mij dit ook geen probleem

Ben ik ook wel benieuwd naar...
 
Idd roa is het enige middel dat de brandstof voor de acne weghaald. Ik heb het zelf ook gebruikt en het heeft bij mij goed geholpen. Ik had ook iets van 5 klasgenoten bij wie het ook goed is aangeslagen.

Waar kan je isotretitoine of roa online kopen btw?
 
Snap eigenlijk ook niet waarom ze zo moeilijk doen bij mensen. Heel veel doctoren onderschatten ook gewoon hoe naar acnee is. Zo van 'voor die paar puistjes hoef je niet zulke middelen te nemen'. Dikke onzin. Acnee is gewoon zwaar klote en beinvloed je leven. Gewoon die ro-accutane er tegenaan zodat je gewoon van je probleem af bent, period!

Hebben gebruikers hier eigenlijk last gehad van massaverlies want dat maakt het voor mij toch wel twijfelachtig om het te nemen.
 
Rob G zei:
Hebben gebruikers hier eigenlijk last gehad van massaverlies want dat maakt het voor mij toch wel twijfelachtig om het te nemen.

Dat heb ik idd ook gehoord Bro G, maar hopelijk is het zeer persoonsgebonden.
 
TongPo zei:
Dat heb ik idd ook gehoord Bro G, maar hopelijk is het zeer persoonsgebonden.

Laten we het hopen TongBro :)
 
Rob G zei:
Snap eigenlijk ook niet waarom ze zo moeilijk doen bij mensen. Heel veel doctoren onderschatten ook gewoon hoe naar acnee is. Zo van 'voor die paar puistjes hoef je niet zulke middelen te nemen'. Dikke onzin. Acnee is gewoon zwaar klote en beinvloed je leven. Gewoon die ro-accutane er tegenaan zodat je gewoon van je probleem af bent, period!
Hebben gebruikers hier eigenlijk last gehad van massaverlies want dat maakt het voor mij toch wel twijfelachtig om het te nemen.
Ben ik wel benieuwd na, wat je vertelde van Jan...
 
Ik heb last gehad van massaverlies. Roa is troep...iedereen zegt wel, het werkt zo goed en alleen wat droge dingetjes hier en daar... Niet dus. Je hersteld als een opa'tje en na groei (zonder as) kun je fluiten tijdens je roa kuur. Erg demotiverend, vooral voor zkr een half jaar. De kans dat de acne terug komt is ook aardig groot, wat je huid word gewoon weer vet en vies en evt. acne na het stoppen met de roa. Mijn ervaring is dat bb/sport op een goed niveau niet samen gaan met roa. Je kunt geen topprestaties neerzetten met die rommel want het helpt je alleen maar na de klote. Ik herstelde er zeer traag van, zette extra vet aan, door die medicijnen ga je functioneren als een 65+'er....das mijn ervaring. Je acne verdwijnt wel(tijdelijk)..
 
Back
Naar boven