XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Bezoekers in dit topic

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.
 
Blistex Med plus!! Wordt ook geadviseerd door de dermatoloog, uit ervaring van vele patiënten

Purrol werkt voor geen meter (bij mij)

Thanks man! zou even op zoek
 
Welke dosis roa en wel AAS?

Ik geloof niet dat roa bij mij gaat helpen tijdens een tren kuur :(

20 mg ed op test (max 700mg per week) en winstrol.

Eerste week dat ik Roa nam had ik iets meer puistjes, nadien bijna niets meer. Je kan ze op 1 hand tellen tijdens die cycle :)
 
Ik ben nu dik anderhalve maand begonnen. Eerste maand 40mg ED, toen naar 60mg ED gegaan. Nu weer terug gegaan naar 40mg ED omdat de 10mg pillen op waren bij de apotheek. Hebben meer mensen last dat ze altijd het gevoel hebben of ze de vorige dag zwaar gedeadlift hebben/onder een vrachtwagen gelegen hebben? Ik merk dat zware compounds haast niet meer te doen zijn. Doe nu vooral pompwerk en machines, trainingen gaan in het algemeen kutter en moet écht af en toe een dag overslaan wat heel kut is.

Nu eigenlijk mijn vraag: huid is heel veel opgeknapt, nu zijn het meer de rode vlekjes die weg gaan (acné was nooit ernstig, maar net genoeg om ROA te krijgen), geen nieuwe acné meer. Ik zit erover te twijfelen om begin juni 10 weken ON te gaan. Ik wil dan ROA op lagere dosis mee laten lopen, beginnen met 10mg ED. Nu krijg ik gewoon via de huisarts mijn ROA, en zijn van plan om gewoon de kuur van ong een half jaar af te maken (120mg per KG).
Nu is mijn idee om nog ongeveer 1 maand roa 40mg ED te nemen, daarna niets (spaar dan mijn ROA op voor later). En dan vanaf 2 weken voor begin van kuur 10 mg ED te beginnen tot en met 2 maanden na roidkuur.
Maakt dat iets uit voor de effectiviteit van de ROA kuur op het evt terugkeren van acne? Aas daarbuiten gelaten...
 
Iemand hier ook last van bloedneuzen? Heb de laatste tijd redelijk vaak bloedneuzen soms wel 3/4 keer per dag. Zit momenteel op 40mg ED hg roa.
 
Ik ben nu dik anderhalve maand begonnen. Eerste maand 40mg ED, toen naar 60mg ED gegaan. Nu weer terug gegaan naar 40mg ED omdat de 10mg pillen op waren bij de apotheek. Hebben meer mensen last dat ze altijd het gevoel hebben of ze de vorige dag zwaar gedeadlift hebben/onder een vrachtwagen gelegen hebben? Ik merk dat zware compounds haast niet meer te doen zijn. Doe nu vooral pompwerk en machines, trainingen gaan in het algemeen kutter en moet écht af en toe een dag overslaan wat heel kut is.

Nu eigenlijk mijn vraag: huid is heel veel opgeknapt, nu zijn het meer de rode vlekjes die weg gaan (acné was nooit ernstig, maar net genoeg om ROA te krijgen), geen nieuwe acné meer. Ik zit erover te twijfelen om begin juni 10 weken ON te gaan. Ik wil dan ROA op lagere dosis mee laten lopen, beginnen met 10mg ED. Nu krijg ik gewoon via de huisarts mijn ROA, en zijn van plan om gewoon de kuur van ong een half jaar af te maken (120mg per KG).
Nu is mijn idee om nog ongeveer 1 maand roa 40mg ED te nemen, daarna niets (spaar dan mijn ROA op voor later). En dan vanaf 2 weken voor begin van kuur 10 mg ED te beginnen tot en met 2 maanden na roidkuur.
Maakt dat iets uit voor de effectiviteit van de ROA kuur op het evt terugkeren van acne? Aas daarbuiten gelaten...

Ik zit momenteel ook op 40mg ed roa. Maar denk dat ik die 40mg ed gewoon blijf slikken tijdens mijn kuur.
Ga kuren met
1-10 400mg test e
1-10 400mg mast e
3-12 Hcg 1000iu pw
12-15 clomid 25mg ed

Heb meerderen gelezen die zwaarder kuren en ook gewoon roa bij slikten.
Btw over die 10mg caps ze hebben ook gewoon 20mg caps en 40 mg caps???
Ik gebruik de 20mg caps van actavis.
 
Zou een androgeen als mast wat lager zetten als je al veel last hebt van acne.

Ah maakt me niet zoveel meer uit. en gebruik toch roa dus denk dat het wel mee gaat vallen. En heb nog een gyno dus verkies liever een goeie verhouding boven acne.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die tijdens zijn Roa een tattoo heeft laten zetten?

Kwam laatst op internet tegen dat je dat eigenlijk niet moest doen.

Zit zelf al langer op 20mg per dag heb er niet echt een droge huid door. 17 december laat ik voor het eerst een tattoo zetten, twijfel of ik moet stoppen ermee.
 
Is er iemand die tijdens zijn Roa een tattoo heeft laten zetten?

Kwam laatst op internet tegen dat je dat eigenlijk niet moest doen.

Zit zelf al langer op 20mg per dag heb er niet echt een droge huid door. 17 december laat ik voor het eerst een tattoo zetten, twijfel of ik moet stoppen ermee.

Ik zat op 40mg per dag en heb me laten tatoeëren. Geen problemen mee gehad maar zorg voor een goede naverzorging! Laat je tattoo niet uitdrogen :cool:
 
Ik zat op 40mg per dag en heb me laten tatoeëren. Geen problemen mee gehad maar zorg voor een goede naverzorging! Laat je tattoo niet uitdrogen :cool:

Bedankt voor je reactie, zo dacht ik er zelf ook over. Maar wilde graag nog wat bevestiging.
 
Bedankt voor je reactie, zo dacht ik er zelf ook over. Maar wilde graag nog wat bevestiging.

Heb het net even bekeken en ik gebruikte bepanthol, een vettige babyzalf!
 
ROA is heel goed tegen ACNE, echter als het niet nodig is blijf je er beter van af.
Zie meer en meer studie's die aantonen dat Roa een negatief effect heeft op de hypofyse en hypothalamus. En in sommige gevallen tumoren kan veroorzaken.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25721216
 
Back
Naar boven