XXL Nutrition

bepaalde oefeningen kunnen niet meer gedaan worden i.v.m. elleboogblessure

Bezoekers in dit topic

Gast 147539

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
160
Waardering
64
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
hallo allemaal. ik heb nu een tijdje last van mijn ellebogen wat in het begin meeviel en waar ik alleen maar last bij had met tricep oefeningen is nu erger geworden en kan ik gewoon bepaalde oefeningen niet meer doen, zoals de bent over row, dumbell row, upright row, dumbell press.

Wat er gebeurt is dat ik eerst me ellebogen hoor kraken en dat ook voel al doet het niet echt pijn, als ik dan op iets zwaarder gewicht triceps ga trainen begint het echt pijn te doen. Sinds ik dit heb train ik triceps nooit meer op losse gewichten en alleen maar op kabels maar de laatste tijd heb ik er ook al last van als ik op kabels train en begint het hinderlijk te worden omdat zoals eerder gezegd ik bepaalde oefeningen voor andere spiergroepen niet eens meer kan doen terwijl ik er vroeger nooit last van had terwijl ik toch al wel zon 4 jaar, 5 tot maximaal 6x per week train.

Ik wil met deze topic vragen of jullie mschn of sommigen van jullie dit probleem herkennen en of er oplossingen voor weten zo ja, dan hoor ik het heel graag !!!
 
Yep, herkenbaar. Overtrained. Minimaal 2 weken je triceps totale rust geven. De rest van je lichaam kan je wel trainen.
Je pezen van je elleboog naar je triceps zijn waarschijnlijk licht beschadigd.

Voortaan niet meer verder dan 90 graden je arm buigen. Elleboog in de zij, push of pull, terug naar borsthoogte 90graden.

Ook bij push-ups niet meer zo diep gaan. Dips hetzelfde.
 
Excentrisch belasten met veel herhalingen en laag gewicht. Rustig opbouwen in gewicht. Dus rust en training goed combineren. Anders even Fysio bezoekje.
 
Post je trainingschema eens
 
Thanks voor de adviezen
Mijn trainingschema is

Maandag: Borst/rug
Dinsdag:schouders/tricep/bicep
Woensdag: Benen
Donderdag: Borst/Rug
Vrijdag: Schouders/Tricep/Bicep

Ik doe voor benen altijd zes oefeningen van vijf sets omdat grootste spiergroep is.

Borst ook vijf oefeningen van vijf sets
Rug: vijf oefeningen van vijf sets
Schouders en armen: vier oefeningen van vier sets

Ik.train op me triceps na bijna geheel alleen maar op free weights
 
4 x per week triceps en dan afvragen waarom je er last van hebt?
Met onnodig volume ook nog
 
3 setjes van 10-12 reps per oefening
Eventueel kunnen benen en buik 15-20 reps. Maar niet meer dan 3 setjes.

Het hangt een beetje af wat de doelstelling is, maar over het algemeen bij spiergroei gaat het om spierschade creëren en dat doe je het snelst met zware gewichten waar je maar 3 setjes mee kunt halen.
Voor spierconditie zijn 3 setjes met 15 reps ook al voldoende.

Samenvattend:
Elke spiergroep 3 of 4 oefeningen met 3 setjes en 12 reps elk voor spiergroei en 15 reps voor conditie.
 
Nee gwn twee per week.
Bij chest en schouder doe ik vrijwel alleen maar isolatie oefeningen waarme tricep nauwelijks in betrokken worden

En.gaat laatste tijd ook beter en kan ik gwn weer trainen. Ik heb en week rust gehouden en van me ellebogen had ik gelijk al en stuk minder last.
 
Als je meer dan 3 setjes met 12 reps kunt halen, dan train je met te lichte gewichten. Dus meer gewicht erop tot je maar 10-11 herhalingen correct kunt doen en dan de laatste mag een beetje gesmokkeld worden.

Maar in het geval van revalidatie; excentrisch trainen is al gezegd en dat is een hele goeie. Middelmatig gewichtje uitkiezen maar gewoon 3 sets van 12 doen. Maar ik zou EERST 2 weken totale rust nemen.
 
3 setjes van 10-12 reps per oefening
Eventueel kunnen benen en buik 15-20 reps. Maar niet meer dan 3 setjes.

Het hangt een beetje af wat de doelstelling is, maar over het algemeen bij spiergroei gaat het om spierschade creëren en dat doe je het snelst met zware gewichten waar je maar 3 setjes mee kunt halen.
Voor spierconditie zijn 3 setjes met 15 reps ook al voldoende.

Samenvattend:
Elke spiergroep 3 of 4 oefeningen met 3 setjes en 12 reps elk voor spiergroei en 15 reps voor conditie.
Ik geef je daar eigenlijk gelijk in maar ik heb heelang op deze manier getraind, zware trainingen die relatief kort waren waardoor ik op gegeven moment op plateau terechtkwam en andere trainingen ging uitproberen
 
Ja tuurlijk. Zodra er een plateau is, variëren.

Ik had als ik jou was dan vooral op kracht getraind. 6-8 herhalingen. Maar dat is voor ieder anders.
 
Ik train zelf op dit moment altijd met de repranges 5-9 voor borst rug.

12-15 voor schouders en armen omdat het kleinere spiergroepen zijn en ik het niet nodig vindt om ze elke set zwaar te pakken doe ik overigens wel elke laatste set om niet constant op hetzelfde gewicht te blijven trainen

Benen train ik alleen.zwaar met de compound oefeningen, alle andere oefeningen voor benen die ik doe zijn nu 15-20 reps per set
 
Wat voor jou werkt gozer. Maar ook kleinere spiergroepen mogen evenveel herhalingen hebben als de grotere. Dat maakt helemaal niks uit. Alleen de doelstelling met de daarbij behorende sets/herhalingen is belangrijk.

Ikzelf ben helemaal gekapt met leg-days. Heb namelijk echt megagrote benen gekregen en moet broeken ook vaak een maatje groter kopen. Benen train ik nog wel, maar dan vooral met plyometrische oefeningen en lenigheidsoefeningen. Is ook nog goed voor je longinhoud.
 
Progressieve overload en voeding is de key. Betekent helemaal niet zo zwaar mogelijk en waarom geen legs meer trainen? Post is foto.

Ik dacht trouwens dat rug grootste spiergroep is?
 
Progressieve overload en voeding is de key. Betekent helemaal niet zo zwaar mogelijk en waarom geen legs meer trainen? Post is foto.

Ik dacht trouwens dat rug grootste spiergroep is?
-edit- Progressief overload = zo zwaar mogelijk trainen. Je overload toch nav je vorige max? dus als 20 kilo makkelijk gaat, verschuif je naar 25 kilo? Oftewel je max gaat omhoog = maximaal trainen = zo zwaar mogelijk/telkens zwaarder.

Of begin je telkens opnieuw?

Grootste spiergroep:
Tik maar eens in op Google: grootste spiergroep in lichaam.
Kuiten, Glutes, Quads en Hams zijn toch echt nergens mee te vergelijken in je lichaam.

Maar als je het hebt over de grootste spier an sich, dus qua enig in zijn soort en oppervlakte, dan heb je het over de latissimus dorsi, oftewel de brede rugspier.

Wilde je van mij die foto? Of van Gast 147539

Ik zal eens kijken voor een foto van de benen/kuiten
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven