Fitness Seller

Beste schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zuurrrr

Novice
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Ik vermoed dat ik in mijn vorige post iets verkeerd heb gepost / te weinig info heb gegeven, want helaas geen hulp :D

Even opnieuw beginnen dus:
Ik ben 18 jaar, +/- 1,78m, 75kg.
Ik train nu zo'n jaar, maar niet echt intensief.
Een voedingsschemaheb ik niet + gebruik ook geen supplementen (dus geen shakes, creatine, ...) Het doel is vooral mooie aflijning + uitzetten.

Momenteel probeer ik zoveel mogelijk te gaan fitnessen, minimum 4x in de week. Een vast schema heb ik niet, maar het ziet er ongeveer zo uit:

Dag 1: Borst - Schouders (Elks 4 oefeningen met 3 reps 10/8/6)
Dag 2: Biceps - Rug (3 oefeningen biceps 10/8/6 en 4 rug 12/12/12)
Dag 3: Borst - Triceps (4 oef borst 10/8/6 en 3 triceps 10/8/6)
Dag 4: Benen - Buik (4 oef benen 12/12/12 en 3 of 4 buik 20/20/20)

Ik heb geen vast schema, maar de spiergroepen die ik hierboven heb vermeld train ik meestal wel samen.
Ook probeer ik na alle oefeningen nog 10min cardio (crosstrainer).

Ik zou liever een vast schema willen, of toch weten of ik goed bezig ben of niet en misschien ook beginnen met creatine en shakes.

Alle hulp en tips zijn welkom!
+ kan iemand me eens uitleggen wat, bulken, cutten en droogtrainen is?

Alvast bedankt!
 
Bulken= boven je onderhoud te eten en zo goed massa te kunnen gainen
Cutten= precies op je onderhoud eten om zo snel vet te verliezen en er bij cardioen(droogtrainen)
Droogtrainen= je vet percentage omlaag brengen
 
Ten eerste is het beter als je wel een vast trainingschema maakt. Opzich is het schema wat je nu hebt wel oke. Ik zou wel RUG voor je BICEPS trainen, anders kan je je rug oefeningen niet goed uitvoeren.

Verder, je moet sowieso niet gaan beginnen met supplementen als je voeding niet in orde is. Dus wil je echt serieus gaan trainen, dan zou je eerst een voedingsschema moeten maken.
 
Ok bedankt voor de info!
Enja ik train altijd eerst grootste spier, had het gewoon ff verkeerd gezet ;).

Toch maar is horen acher zo'n voedingsschema dan.
+ Het kan geen kwaad om 2x in de week borst te trainen?
 
Als je bv borst op maandag en donderdag doet, dan kan het geen kwaad. Zelf vind ik borst en schouders op 1 dag niet een lekkere combi, maar ieder zijn ding :)
 
Back
Naar boven