1. Welkom!

    Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

    Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

    "Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

    Snel, eenvoudig en gratis

Biceps

Discussie in 'Oefeningen' gestart door masterco, 11 jul 2003.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. masterco

    masterco Cool Novice

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hoe kun je de specifiek de buitenkant van de biceps eigenlijk trainen???
     
  2. Rob G

    Rob G 10 year + member Elite Member

    Berichten:
    28.037
    Leuk Bevonden:
    2.609
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    15%
    Buitenkant? Uhhh, hammer curls...?
     
  3. dandyman

    dandyman Huge Freak

    Berichten:
    8.644
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    meen ook dat als je de ezbar smaller pakt dit ietwat meer nadruk legt op de brachialis maar ik zou idd voor hammerculs gaan
     
  4. Vinny

    Vinny Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.271
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hammer curls trainen meer de buitenste kop, maar met barbells curls kan dat ook, met een wijde grip d8 ik..
     
  5. dandyman

    dandyman Huge Freak

    Berichten:
    8.644
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    dan zijn vinny en ik t dus niet met elkaar eens...ben beniwud of iemand voor brandweer wil spelen ;)
    t is vaak een kwestie van tegenovergesteldne he..
     
  6. Vinny

    Vinny Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.271
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    kan ook smal zijn ben het ff vergeten :P
     

  7. wat bedoel je eigenlijk precies met de buitenkant?
     
  8. Daan-B

    Daan-B Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
  9. AnaboliC

    AnaboliC Monstrous Giant Elite Member

    Berichten:
    10.346
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Ik dacht juist meer met een smalle grip..
     
  10. Vinny

    Vinny Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.271
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    vind smal zelf ook een beetje raar aanvoelen..
     
  11. 3XL

    3XL Super Moderator Medewerker Super Mod

    Berichten:
    19.311
    Leuk Bevonden:
    530
    Geslacht:
    Man
    Wijde grip = lange kop meer (buiten kant)
    Smalle grip = korte kop (binnen kant)

    "The biceps brachii (bi'seps bra'ki-i)
    The biceps is a biarticular or two-joint muscle. Simply meaning it is made of the shoulder and elbow joints. The biceps is considered to be the strongest of all the elbow flexors, especially in the supinated (palm up) position. With the palms in pronation (down) position, the effectiveness of the biceps is greatly diminished because of the disadvantageous pull of the muscle in this pronated position. In any case, pronated or supinated the same muscles are used to flex the arm.

    While the biceps is only one muscle, it is made up of two distinct heads-- the long head and the short head. The long head originates at the supraglenoid tubercle which is located just under the collar bone and close to the shoulder joint. It inserts or attaches to the radius (small bone or top of the forearm) just about one inch below the elbow joint. The short head originates at the coracoid process of the scapula, which is just over the shoulder joint. It inserts at the same location as the as the long head. The biceps are responsible for flexion of the elbow joint, supination of the forearm, and weak flexion of the shoulder joint.

    Even though the two heads of the biceps are one muscle they both seem to have specific functions in flexion. Brown et al. (1993) using surface electromyograms (EMG) recorded from the long and short heads of biceps brachii, found that the long head produced more EMG activity at the beginning phase of the lift when the muscle was at it's longest. Furthermore, it was found that the short head seemed to produce the most EMG activity at the top phase of the lift when the muscle was at it's shortest. While both heads are used to complete a full range of flexion, partial movements may be used either at the top or bottom of the lift to further stress the two heads of the biceps.

    Now, because both the long head and the short head originate at the shoulder, rotation of the shoulder joint must have some effect on bicep training. So by changing the grip from wide to narrow we should be able to target different heads of the biceps. Right? Well, we already know that the long head works best when it is fully stretched. So obviously by rotating the shoulder laterally, the long head is streched even more. Brown (1993) and Kapandji (1982) both agreed that when the shoulder is laterally rotated, activation of the long head of the bicep is indeed increased. Furthermore, the same researchers added that when the shoulder is rotated medially, activation of the short head of the bicep increased. This simply means that a wider grip will hit the long head and a narrow grip will hit the short head.

    Once again I would like to remind you that the biceps are strongest with the forearm supinated (palm up). So any curling type exercise done in this position, with a full range of movement would easily strengthen the biceps. Dumbbell curl, barbell curls, or cable curls would all be excellent exercises."

    http://nbaf.com/nbaf/nov7pge.html

    Maw een wijde greep belast de lange kop meer, terwijl een smalle greep de korte kop meer belast. Verders word de lange kop meer belast tijdens het begin van de curl en de korte kop meer tijdens het eind.
    Als je dus echt de lange kop van de biceps wilt belasten kan je het best curls met een wijde greep doen en en een beperkte ROM (alleen de onderste helft van de rep)


    Hammercurl ed belasten meer de brachialis (eigenlijk moet je zeggen dat ze de biceps minder belasten) Als de brachialis groet duwt deze de lange kop naar boven, waardoor je meer piek krijgt
     
  12. Big-T

    Big-T Administrator Medewerker Admin

    Berichten:
    64.386
    Leuk Bevonden:
    3.117
    Geslacht:
    Man
    100% mee eens 3
     
  13. Bandiet

    Bandiet Cool Novice

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Wat wordt er bedoeld met een wijde/smalle grip? Is dat hoever je je polsen naar buiten/binnen draait met een dumbbell, of met een stang hoe dicht je je handen bij elkaar hebt?
     
  14. dandyman

    dandyman Huge Freak

    Berichten:
    8.644
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    laatste
     

Deel Deze Pagina