XXL Nutrition

Biervaten vullen en hersluiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
wie heeft er ervaring mee?

Ik heb hier nu een paar vaten staan, heb de druk eraf gelaten, schroefdop losgemaakt maar ik krijg die dingen er niet uit
 
Wat precies krijg je waar niet uit?

Ben bierjongen geweest dus kan je mss helpen, nu ist alleen beetje vaag.
 
Wat precies krijg je waar niet uit?

Ben bierjongen geweest dus kan je mss helpen, nu ist alleen beetje vaag.

Het is een soort stop die erop zit, daar waar je de druk moet aflaten...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onder die groene stop zit dat ding waar je op moet duwen om de druk aftelaten, vervolgens kun je het losschroeven maar dan blijft er blijkbaar nog een stuk aan de binnenkant vasthangen

De brouwer waar ik ze heb gehaald verzekerde me dat ik ze er gewoon af kon halen en terug gebruiken, ben al terug geweest en toen had ik een ander model vat meegekregen, same story
 
HOW TO OBTAIN AND FILL A KEG

Kegs are easy to obtain. The proper way is to buy one from a liquor supplier, have a party, and drink it down! When you are done you should hold a small ceremony for the keg, as its useful life as a girl catcher has ended.

Another way is to buy an empty from the distributor. This will likely cost you quite a bit. A better way is to go to a liquor supplier after a big weekend and ask if you could have an empty, if you pay the deposit. Most will gladly sell you one. Be sure to go early, before the distributors show up to claim there empties.

The cheapest way is to borrow one from a party. Wait until everyone is passed out or gone home and take a couple! I'd recommend being nice and leaving the tap. The deposit is large on it.

Now that you have the keg, how do you fill it? There are two methods, but first make sure the beer isn't under pressure. If there is very little left, it's likely not under pressure. But always were proper eye protection, just in case.

The first method is useful IF you are only going to add water and are not in a hurry. Just wedge a screw driver into the ball, use a garden hose, and add water. A better method is described below.


2j35jpe.jpg

2qwe7sz.jpg




In most, maybe all kegs, there are two slots where the tap goes. As shown in the first picture, jam a thin standard screw driver between the outer metal and the steel split ring. You should be able to pop the split ring out without much trouble. It is shown with the pen in the second picture. Then simply lift up and twist the inner portion, with the ball, until the bumps on it line up with the slots and pull it out. You can cut the pipe off leaving only the plug portion. This makes it easier to reinsert the plug, if the keg is full of sand or rocks. Fill it with sand, pea gravel, or whatever. Then replace the plug and split ring.

You can replace the plug with PVC stoppers or other special stoppers. I hope to add some information on which products work best soon.

Happy lifting!


Hoop dat dit helpt, broertje :D
 
wat voor oefeningen doe je met die vaten? of is het de bedoeling dat je dat bier op gaat zuipen?
 
denk dat je veel kan doen met vaten hoor ivm trainen alle, als je ze kan opvullen met iets ;)
 
Thanks broertje!

Ik ga de vaten vullen met verschillend materiaal, water (62kg), zand (80kg?) en cement (90kg?) die gebruik ik dan voor clean and press, loadrace, bearhug enzo
 
Ik hoop dat ik het voor mekaar krijg op deze manier

Moet ik dan eerst de stop terug aandraaien? Is wat onduidelijk op de foto's, hopelijk bied die link van ross duidelijkheid, vast wel, ross is the man :D
 
milky heeft al het antwoord gegeven maar toch maar even posten. kan altijd nuttig zijn :)

op rosstraining stond er eveneens een artikel over hoe je een keg moest open met filmpjes:
http://rosstraining.com/blog/2008/05/22/keg-lifting-how-to-open/

Super linkje met die filmpjes!

Wel raar met die ring... bij mij heb ik gewoon die schroefdraad kunnen losdraaien en dan zie ik dat ik op het uiterste ben en dat er nog een buis aan hangt, die ring zie ik niet meteen, morgen eens terug vastdraaien en kijken
 
Super linkje met die filmpjes!

Wel raar met die ring... bij mij heb ik gewoon die schroefdraad kunnen losdraaien en dan zie ik dat ik op het uiterste ben en dat er nog een buis aan hangt, die ring zie ik niet meteen, morgen eens terug vastdraaien en kijken

Amerikaanse vaten zijn mss niet helemaal hetzelfde als Belgische.
 
K*tdingen... ik krijg ze dus ook niet open na twee pogingen. Dat binnenste deel met die twee vleugels is geen beweging in te krijgen.
 
K*tdingen... ik krijg ze dus ook niet open na twee pogingen. Dat binnenste deel met die twee vleugels is geen beweging in te krijgen.

Die heb ik bij ze alle drie losgekregen met een schroevendraaier en hamer maar dan schiet je nog niks op, het binnenwerk hangt er nog aan...
Zo een ring hebben die dingen trouwens niet

Ik heb er eentje al gevuld met water, met een schroevendraaier, een trechter en een engelengeduld

Cement zou eventueel ook nog kunnen, duurd dan een uurtje denk en dan moet de cement ubernat zijn (moet door de trechter dan)

Zand zie ik niet lukken zonder slijpwerk
 
Dat middenstuk heb ik open kunnen ´schroeven´ met de achterkant van een nijptang en een paar flinke tikken met een hamer.

Die lange staaf die er nog inzit, kun je er gewoon uit rukken...kost wel wat kracht.

Daarna vullen, staaf erin en weer dichtdraaien (ook gedaan d.m.v. nijptang en hamer)
 
sanca bel jules anders even op... hij heeft er toch ook gevult met cement water of iets dergelijks ;)
 
Dat middenstuk heb ik open kunnen ´schroeven´ met de achterkant van een nijptang en een paar flinke tikken met een hamer.

Die lange staaf die er nog inzit, kun je er gewoon uit rukken...kost wel wat kracht.

Daarna vullen, staaf erin en weer dichtdraaien (ook gedaan d.m.v. nijptang en hamer)

Dat middenstuk heb ik los, die staaf krijg ik er niet uit (jupiler/inbrewvat)


Zou mischien kunnen lukken maar lijkt me moeilijk met zo een klein gaatje

sanca bel jules anders even op... hij heeft er toch ook gevult met cement water of iets dergelijks ;)

I know, maar dat zijn andere vaten geloof ik
 
ke dan heb ik niks gezegt haha
 
Heb zelf een Heineken vat, maar daar zat ook zo'n ding in. Heb hem gewoon gevuld door de klep met veer in te duwen met een schroevendraaier en de tuinslang erop gehouden. Kost wat meer tijd, maar dan sloop je niks. Je zou evt. ook nog bij een bierbrouwer ofzo zo'n tapaansluiting kunnen lenen/kopen, die drukt dat ding ook naar beneden.
 
Back
Naar boven