Fitness Seller

Binge Eating Disorder

Bezoekers in dit topic

Ik vraag me af of je niet veel gaat inleveren voor die laatste 1-2%. Zit zelf nu op het moment dat ik naar de 10 ga en het gevoel heb dat er niets over blijft dat vet is toch leuk voor de massa:D
 
Insane droog! Heb je nog een before foto? Als dit idd een accurate 8-9% is, is mijn doel 10% komende cut :D
 
Ik herken borstkas zijn verhaal, heb hetzelfde meegemaakt en dit probleem had ik ervoor nooit . Had nooit cravings naar junkfood en at clean elke dag zonder enkel probleem . Bij mij is het eigenlijk op een stomme manier begonnen , ik begon vaak geld te verliezen bij gokspellen en erna had ik z'n gevoel van ; schijt ik ga lekker pizza en ijs bestellen lekker vreten lekker boeien. Dit resulteerde in een gewoonte die heel vervelend is, ik kocht alle troep die je maar kunt bedenken en indd moest ik een schatting maken kwam ik zeker op 8000/10k kcals op z'n dag uit vol met vet en suiker gewoon totale schijt en ook door dit had ik geen motivatie of minder motivatie om naar de gym te gaan . Gewoon op bank thuis troep eten , ik wist heus wel dat ik heel fout bezig was maar het boeide me niet. Ik ben gewoon naar een meer positief levenstijl gegaan , geen gokken onzin meer en in mijn geval is het een raar verhaal maar ik moet gewoon zorgen dat ik geen stress heb of wat dan ook dan kan ik prima me dieet volgen en clean eten zonder enige cravings . Het is een heel vervelende aandoening dat bingen , want eigenlijk heb je ook Vaak geen honger maar eet je gewoon uit stress of andere factoren.
 
Ik kan me niet echt identificeren want ik heb nooit zo van die binges. Ik heb wel eens een nacht dat ik bv naar de klote ga (dope) en dan die dag er na haal ik alleen lekker eten (snackbar, m&m's, luchtig toetje banaan). Maar goed echt boven de 3-4k kcals zal ik niet komen.

Maar goed, probeer gewoon jezelf niet zo gek te maken qua strikt eten. Hanteer een wat meer iifym achtig dieet. Het komt echt zo nauw niet man. Doe even een tijdje 2 gram eiwit / kg vvm, 30% van je kcals aan goede vetten en neem 200 gram kh's. Vul de rest gewoon aan met worstenbroodjes, berenklauw, wat je ook maar lekker vind. Zorg dat je kcals op of net onderhoud zitten. Installeer mij fitnesspal of wat voor app. Ok het is niet het meest gezond, maar blijkbaar heb jij toch een bepaalde behoefte aan crap in je systeem.

Je kan iedere dag bij de McD eten als je maar niet binged tot 3k+ kcals. Doe dit zo een paar weken en je zal zien dat je helemaal niet dik wordt. Dit geeft je hopelijk wat innerlijke rust en wat meer 'feeling' voor eten en wat belangrijk is.

Lees het topic van jwdoetookmee over metabolisme eens. Ik heb het idee dat veel mensen op dbb het zichzelf echt onnodig moeilijk maken. Het hoeft niet alleen witte rijst met witte vis te zijn.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Kap iig met deze shit voor het echt een extreme stoornis wordt. Dat je even een paar maanden hiermee bezig bent en jezelf verliest is niet zo een ramp. Maak het niet meer beladen dan het is.

En richt je anders even op wat anders dan de weegschaal en spiegel. Je hebt een hele prestatie neer gezet. Ben daar trots op. Ga bv eens een tijdje de focus leggen op kracht. Probeer 20% bovenop je max lifts te maken. Dan heb je even een wat ander doel. Andere focus. Vind je het ook niet zo erg om misschien wat vetpercentage extra te hebben. Even een dikke powerlifter worden is ook mooi. Ga het allemaal niet te gek maken kerel. Maar ga vooral je huidige 'probleem' voor jezelf niet erger maken dan het is. Bedoel. Waar hebben we het over? Paar uit de hand gelopen vreetbuien. Fuckit. Man up and move on. Hervind je focus. Even nieuwe doelen en dan kan je over een tijdje als je je er goed bij voelt weer eens overwegen nog wat te droppen in vetpercentage.

Edit: zie net je foto in laatst genomen foto. Je bent een fucking ripped beast man. Kijk hem gaan dan. Doe even gewoon relaxed baas. Je hebt volgens mij echt een verstoord zelfbeeld man. Loosen up.
 
Bij mij werd het echt op een gegeven moment extreem , soms was ik 3 dagen lang gewoon thuis en 3 dagen lang achter elkaar echt heel veel junk eten . En ik geraakte ook niet vol, ja ff pauze na een large pizza maar daarna zat ik weer aan de chocolade repen en chips. Ik wou ook niet buitenkomen omdat ik zogenaamd niet in "vorm" was . Bloated en zo als jullie beetje begrijpen wat ik ermee bedoel . Enja ik kwam veel vet aan , ook vocht . Ik werk parttime dus ik zit soms wel 4 dagen gewoon thuis en in plaats van dat ik deze benutte door keihard te trainen en goed te eten , ging ik thuis zitten en heel erg slecht eten dus wist dat hier een einde aan moest komen . Nu ik gelukkig geen stress heb , heb ik geen enkele reden meer om dit weer te gaan doen. Het was best rot nu ik eraan terug denk , ook merk ik de dagen dat ik train wil ik niet verkloten dus eet ik altijd goed en stipt op deze dagen . Dus das ook een belangrijk punt geweest bij mij , dus geen rustdagen meer zo geef ik mezelf niet een reden om naar junk te grijpen. Moest ik geen gym mens zijn was ik echt een dikzak want ben gek op eten
 
Denk dat het ook juist van refeeds kan komen, met honger iifym boodschappen doen en dan wordt het meer en meer alles wat maar lekker is.
 
Ja nooit met honger de supermarkt in wandelen want wat er dan in je mand terecht komt ...:D
 
Denk dat het ook juist van refeeds kan komen, met honger iifym boodschappen doen en dan wordt het meer en meer alles wat maar lekker is.
Dit
 
Ik heb dit probleem zelf ook gehad 2 jaar geleden tijdens mijn eerste cut ik dacht de hele dag alleen maar aan eten.. bij mij kwam dit door de extreme refeed/cheatdagen die ik op zondag had hierdoor werd mijn honger en drang naar junkfood alleen maar meer en meer. Tegenwoordig heb ik geen enkele moeite meer om maanden lang in een kcal deficit te zitten, en als ik wat cheat houd ik het beperkt.
 
Herkenbaar dit.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ermee om te gaan maar de oorzaak ligt idd ergens in het te strikt schema op te stellen en cheatdag te hebben waar je naar uitkijkt. Nu had ik dus mijn cheats eruit gegooid en dat ging eigenlijk goed (voor 8 dagen) toen opeens werd het weer heel groot in mijn hoofd allemaal. Gisteren weer allerlei troep gegeten wat in huis was. Terwijl ik ervoor zorg dat ik juist niks in huis heb. Maar kenbaar werd ik opeens heel creatief met hagelslag, hagelvlokken, pannenkoekenstroop, fruithagel, wraps....

*Dem guilt feels are strong today :o:mad::(

Note to self. jonko's en honger hebben van cut gaan niet samen

Vandaag was eigenlijk rustdag, maar wordt nu strafcardiodag. Disorder is real:o:o
 
Nemen jullie wel een eetlust onderdrukkende fatburner?

Verder heb ik zelf de koelkast vol komkommers en zakken wortelen liggen. Als ik vreetkick krijg dan ga ik eerst die weg werken, meestal is mijn maag dan al dermate gevuld dat de honger even weg is.

Verder kan je na een hele dag bingen van 5-10 k kcals die dag erna bij wijze van 500 kcals eten, dan zit je ook wel weer ff ok.

Heb wel het idee dat het bij sommige hier echt extreem tussen de oren zit. 'The forbidden fruit must be tasted', maak het minder forbidden.
 
Nemen jullie wel een eetlust onderdrukkende fatburner?

Verder heb ik zelf de koelkast vol komkommers en zakken wortelen liggen. Als ik vreetkick krijg dan ga ik eerst die weg werken, meestal is mijn maag dan al dermate gevuld dat de honger even weg is.

Verder kan je na een hele dag bingen van 5-10 k kcals die dag erna bij wijze van 500 kcals eten, dan zit je ook wel weer ff ok.

Heb wel het idee dat het bij sommige hier echt extreem tussen de oren zit. 'The forbidden fruit must be tasted', maak het minder forbidden.

Sluit ik me bij aan.. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en zorg dat het past. Dat je concessies moet doen is natuurlijk logisch, maar full retard op alleen kip rijst broccoli en witvis slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vreette brood voor ik begon met sporten en ik doe dat nu nog steeds, belachelijk veel zelfs.. Per week toch al snel 2KG brood... Reken uit je kcal.. Anyway ik vind het lekker en waarom zou ik het dan links laten liggen. Als ik frisdrank wil drinken met suiker, dan eet ik wat minder brood.. etc.

Ik ben hier niet om je probleem op te lossen overigens, enkel om te laten zien dat je ook groot kunt worden op voedsel dat je gewoon lekker vind. Zoals Rob zegt, loosen the fuck up!
 
Nemen jullie wel een eetlust onderdrukkende fatburner?

Verder heb ik zelf de koelkast vol komkommers en zakken wortelen liggen. Als ik vreetkick krijg dan ga ik eerst die weg werken, meestal is mijn maag dan al dermate gevuld dat de honger even weg is.

Verder kan je na een hele dag bingen van 5-10 k kcals die dag erna bij wijze van 500 kcals eten, dan zit je ook wel weer ff ok.

Heb wel het idee dat het bij sommige hier echt extreem tussen de oren zit. 'The forbidden fruit must be tasted', maak het minder forbidden.

Beste rob.. uit deze en je voorgaande post merk ik dat je niet helemaal snapt waar het probleem zit.

Het is niet zomaar een vreetkick, maar een drang naar eten wat de hele dag / lange periode door je hoofd spookt. Het is niet zo dat je dan maar even een zak wortelen op eet en het probleem voorbij is.

En honger onderdrukkende fat burners en 500 kcal compensatie, really? Het gaat er om wat de oorzaak van het probleem is, en dat ligt vaak iets dieper dan zomaar wat stevige trek. Het is aardig van je dat je probeert mee te denken, maar je snapt het probleem blijkbaar niet helemaal.
 
Beste rob.. uit deze en je voorgaande post merk ik dat je niet helemaal snapt waar het probleem zit.

Het is niet zomaar een vreetkick, maar een drang naar eten wat de hele dag / lange periode door je hoofd spookt. Het is niet zo dat je dan maar even een zak wortelen op eet en het probleem voorbij is.

En honger onderdrukkende fat burners en 500 kcal compensatie, really? Het gaat er om wat de oorzaak van het probleem is, en dat ligt vaak iets dieper dan zomaar wat stevige trek. Het is aardig van je dat je probeert mee te denken, maar je snapt het probleem blijkbaar niet helemaal.

Man man man, als je het zo goed weet allemaal, doe er dan wat aan.. Iedereen komt je hier advies geven, probeert zich in te leven. Maar zoals het nu overkomt weet je het zelf allemaal veel beter en maak je het probleem veel groter dan het is.. Het komt nu allemaal wat aandachtshoerig over en weet je, ga naar een psycholoog als je er echt zo mee zit.. :rolleyes:
 
Sluit ik me bij aan.. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en zorg dat het past. Dat je concessies moet doen is natuurlijk logisch, maar full retard op alleen kip rijst broccoli en witvis slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vreette brood voor ik begon met sporten en ik doe dat nu nog steeds, belachelijk veel zelfs.. Per week toch al snel 2KG brood... Reken uit je kcal.. Anyway ik vind het lekker en waarom zou ik het dan links laten liggen. Als ik frisdrank wil drinken met suiker, dan eet ik wat minder brood.. etc.

Ik ben hier niet om je probleem op te lossen overigens, enkel om te laten zien dat je ook groot kunt worden op voedsel dat je gewoon lekker vind. Zoals Rob zegt, loosen the fuck up!

Ook hier.. het probleem zit hem juist niet in het groot worden.. maar in het strenge dieten voor een langere periode. Zo ben ik al sinds januari bezig met mijn cut, en is dit probleem pas de laatste x aantal weken op komen spelen, daar waar ik voorheen nooit problemen had lang strikt dieten. Doordat ik zo streng gedieet heb, heb ik mijn vetpercentage van 19% wel naar 8 weten te brengen, en dat was me niet gelukt met 2kg brood en frisdrank.
 
Man man man, als je het zo goed weet allemaal, doe er dan wat aan.. Iedereen komt je hier advies geven, probeert zich in te leven. Maar zoals het nu overkomt weet je het zelf allemaal veel beter en maak je het probleem veel groter dan het is.. Het komt nu allemaal wat aandachtshoerig over en weet je, ga naar een psycholoog als je er echt zo mee zit.. :rolleyes:

Waar weet ik het beter dan? Hetgeen waar ik benieuwd naar ben is wat een dergelijke drang/prikkel kan veroozaken. Je kunt wel roepen loosen up, vreet gewoon wat je wilt.. maar dat is ook niet echt iets waar we wat aan hebben..
 
I lol'd in een van je eerste posts... Klagen dat je binge maaltijden eet en er vanaf wil maar wel vrolijk een foto in de supermarkt van je zondig-producten nemen terwijl je afrekent, lol
 
Waar weet ik het beter dan? Hetgeen waar ik benieuwd naar ben is wat een dergelijke drang/prikkel kan veroozaken. Je kunt wel roepen loosen up, vreet gewoon wat je wilt.. maar dat is ook niet echt iets waar we wat aan hebben..

Zo moeilijk is dat antwoord niet te vinden, in je hoofd heb je een verkeerde situatie gecreëerd door het strikte diëten. Het gaat er niet om hoe dit ontstaan is, al is me dat wel duidelijk door het lezen van je posts hier, denk dat je dat zelf wellicht wat moeilijk kunt zien omdat je er zoveel en zo diep over na blijft denken/piekeren. Het gaat er meer om hoe je het tij kunt keren. Je zult alles drastisch om moeten gooien en met een voedingscoach aan de slag moeten gaan. Het enige symptoom dat je nog mist van boulimia is het uitkotsen.. En zulke "ziektes" worden altijd behandeld in klinieken waarbij voedingscoaches en psychologen met jou werken aan een oplossing. En die combinatie van hulp ga je hier op DBB echt niet vinden.
 
ik heb hier zelf ook extreem veel last van, ik kan het echt niet tegen gaan, ik ben echt dedicated betreft trainingen en eten, totdat de hel lost barst en alles naar binnen schuif wat er voor mij komt, het maakt me dan niets meer uit.
ik denk dat het probleem vooral mentaal zit en dat het door langdurig dieten komt.
ben 3 jaar geleden van honderd kilo en een beetje naar 70 kilo gegaan in 3 maanden.
 
Ik denk dat het ook een mentaal probleem is..

Ik ken het heel erg goed. Ik kan heel strict dieeten.. maar ik heb ook m'n periodes dat ik alles naar binnen stouw wat ik tegenkom / tegen wil komen.. En dat kan dagen / weken aanhouden.. Ik kan zo dagelijks 5000kcal eten als ik wil (ook als ik niet wil).

Ik mag er ook graag over klagen en er argumenten en redenen voor bedenken.. maar wat heb je daar uiteindelijk aan.. Je zit er nog steeds mee en je moet het veranderen.. want je wordt er ook niet gelukkig van. Ik voel me altijd hopeloos kut na die dagen / weken vreten.. Om vervolgens weer in een idioot strict schema te vervallen.

Ik heb er nog niet een oplossing voor gevonden.. Ik hoop gewoon dat wanneer ik mijn doel bereik ik de wil heb om dat eens vast te houden.
 
Back
Naar boven