1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Bloedwaarde laten testen bij de docter?

Discussie in 'Gezondheid en Uiterlijk' gestart door grimlock2009, 7 jan 2013.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. grimlock2009

grimlock2009 Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    101kg
    Vetpercentage:
    15%
    Hey,

Nu ga ik vaak naar de supplementen winkel (TNHC) om proteines en preworkouts te kopen ect.
    De man achter de balie zij dat het soms wel goed is om je bloedwaarde te laten testen bij de docter.
    Dit omdat je toch aan behoorlijk wat supplementen zit.

Ik neem

Creatine Monohydraat
    Multi Vitamine
    Whey Protein
    Vit B5
    Casein protein
    Swollen
    Mutant Mass

In de cut zal ik ook de oude Dexaprine gebruiken
    Weten jullie of een bloedwaarde test altijd verzekert wordt? Je kan wel snappen dat ik geen zin heb om er voor te betalen.
    Of valt dit onder je "Eigen risico" ? ik heb geen idee

Thnx

ps: het lijkt me goed om te doen omdat ze thuis denken dat ik zo ongezond bezig ben met een raar diet van kip en broccoli en rijst -.-
    kan ik het ze ff in hun gezicht douwen en laten zien dat ik neem ik aan 10 x gezonder ben

2. haaii

haaii Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.466
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Joa dat wordt verzekerd, in België toch. Persoonlijk weet ik niet waarom een gezond iemand dit nodig acht maar als je perse je familie ongelijk wilt geven dan kan ik dat ergens wel begrijpen. Alleen spijtig dat er nergens opstaat hoe gezond je bent. Je zou je ldl en hdl ratio kunnen gebruiken voor wat je risicofactor is qua cholesterol, dit wordt soms automatisch gedaan door het labo. Maar voor de rest is er weinig waarmee je kan bewijzen dat je 10keer gezonder bent dan hun, hoogstens kan je aantonen dat er niks mis is met jou.

3. grimlock2009

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    101kg
    Vetpercentage:
    15%
    Oke ik zal als ik naar de docter ga om een Hdl en ldl ration vragen en of dat nodig is.

Alvast hardstikke bedankt :)

4. haaii

haaii Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.466
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Je kan ook zeggen dat je je wat moe voelt en dat hij wat vitamintjes moet laten testen; omdat je vriendin dit en dat tekort had en dat heeft haar erg geholpen.

Hoewel veel vitamine geen goede weergave zijn van je voedingspatroon. Maar dat weten jouw ouders toch niet:D

5. grimlock2009

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    101kg
    Vetpercentage:
    15%
    hahahahah ja dat kan ook de multi vitamine die ik gebruik is nu nog Solgar Formula VM-75

http://www.solgar.com/pub/supplement/1180.pdf

maar als ik volgende maand ga cutten en onder de 12 % kom switch ik naar Multi pro

http://www.scitecsupplements.co.uk/ekmps/shops/ownlogosupply/resources/Design/multi-pro.png

6. wazzup

wazzup Super Moderator Medewerker Super Mod

Leuk Bevonden:
    1.458
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Dat is ook tamelijk ongezond. Dus ik geef ze gelijk

7. grimlock2009

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    101kg
    Vetpercentage:
    15%
    wow wat zeg jij nou op een BB forum dat kip 150gr (gebakken) en 80 gr zilvervlies rijst en 300 gram broccoli ongezond is ?!

8. Ano_91_34

Ano_91_34 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    88
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    110kg
    Vetpercentage:
    17%
    Bloed test verzekerd?
    Ook in Nederland?
    Met welke reden en welke waardes krijg je dan uiteindelijk?

9. haaii

haaii Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.466
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Denk dat hij doelt op eentonigheid.

Ja ik moet wel een deel betalen 3euro, maar de rest wordt vergoed. Sommige bloedtesten noemen labratoria ongegrond, of voor één patient specifiek overbodig, dan kost het duurder omdat die ene bepaling dan niet vergoed wordt. Dat was bij mij het geval toen ik 1,25(OH)2D3 liet bepalen bv.

Deel Deze Pagina