Fitness Seller

Blog 515 (Thaiboks)

Bezoekers in dit topic

Donderdag 26-09-2013 PM
Thaiboksen
Opwarming, 3 rondjes met springtouw, wat push ups, sit ups, squats, ...

Klein beetje techniek trainen.
Vervolgens sparren, goed kunnen sparren technisch en kalm, voorlaatste rondje wel even door gedaan. Wat je geeft kan je krijgen ook... (beetje karma ??? ). In het begin toen ik nieuw was en nog NIETS kon enkel in dekking staan, deed iedereen rustig behalve één iemand die me steeds opzocht dan en gewoon voluit ging...
Niet zo fijn, na enkele maanden veranderde dat wel toen ik iets begon te kunnen en nu al helemaal!

Abs en stretchen.

Fijn. Wel meer naar voor gaan met sparren en doorzetten eens dat ik een "actie" begin.
 
Vrijdag 27-09-2013 PM
Bokszaktraining en achteraf snel nog wat uittrappen op de bokszak.

Zaterdag 28-09-2013 AM
Rustige training beetje basics en spinning back fitst.

Zaterdag 28-09-2013 PM
Opwarming met springtouw, push ups, sit ups en squats en wat schaduwboksen en uittrappen.

Wat technieken en dan enkele rondjes sparren (bitje thuis vergeten :( ) was allemaal al lekker conditioneel.
Vervolgens met de trapkussen aan de slag; 1 minuut R low kicks, dan partner, dan L low kicks dan partner, mid kicks (L&R), high kicks (L&R). Dan terug low kicks 1-2-3-4-5 en zo terug met low kicks, mid kicks en high kicks.
Fijne training! Ook al had ik niet veel energie of fut om te gaan en te starten.
Goede trainingspartners ook.


Lichaam is al aardig brak sinds donderdag. R schouder doet ook wat k*t, maar das jammer voor hem :)
Vandaag misschien toch maar eens een rustdag inlassen.
 
Gaat lekker!:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: 515
leuke log man zo!
 
  • Like
Waarderingen: 515

Ik vind het ook wel fijn maar helemaal tevreden zal ik niet snel zijn (wat ook niet nodig is in mijn ogen) maar er is progressie, dat is goed!
Hoe lopen de trainingen bij jullie? Nog wedstrijden in het vooruitzicht?


leuke log man zo!

Thanks! Volgende keer proberen sneller na de training te loggen zodat ik niet de helft vergeet. :p
 
Hoe lopen de trainingen bij jullie? Nog wedstrijden in het vooruitzicht?

Jerry zou volgende week draaien voor FPA maar dit heb ik gecanceld. Jerry zou weer tegen een oudere staan. Van zijn 12 partijen heeft hij er 10 tegen oudere gestaan. Hij heeft daar vooral de laatste 4 partijen wel van gewonnen maar waren zware partijen. Wil hem nu de komende 2-3 partijen tegen even oude tegenstanders laten draaien. Had eventueel de partij wel door laten gaan maar had tegen de gozer die de mm beheerd van FPA naar geboortedatum van de tegenstander gevraagd. Niet dat ie de week na de partij jarig is en er bijna nog een jaar tussen zit begrijp je?
Met dit verzoek heeft hij niks gedaan, dus dan cancel ik 'm.
13 oktober staat een gala voor MT Apeldoorn gepland, er staat een partij voor jerry maar de kans is groot dat het gala uitgesteld word. Te weinig partijen omdat er veel andere gala's staan.
Even afwachten dus of dit door gaat.
 
Jerry zou volgende week draaien voor FPA maar dit heb ik gecanceld. Jerry zou weer tegen een oudere staan. Van zijn 12 partijen heeft hij er 10 tegen oudere gestaan. Hij heeft daar vooral de laatste 4 partijen wel van gewonnen maar waren zware partijen. Wil hem nu de komende 2-3 partijen tegen even oude tegenstanders laten draaien. Had eventueel de partij wel door laten gaan maar had tegen de gozer die de mm beheerd van FPA naar geboortedatum van de tegenstander gevraagd. Niet dat ie de week na de partij jarig is en er bijna nog een jaar tussen zit begrijp je?
Met dit verzoek heeft hij niks gedaan, dus dan cancel ik 'm.
13 oktober staat een gala voor MT Apeldoorn gepland, er staat een partij voor jerry maar de kans is groot dat het gala uitgesteld word. Te weinig partijen omdat er veel andere gala's staan.
Even afwachten dus of dit door gaat.

Begrijpelijk dat je liever eens iemand zou vinden van zijn leeftijd! Het zal hem ook goed doen eens een iets lichtere partij te kunnen doen tegen een tegenstander die van zijn leeftijd is.
Het lijkt echt zo'n heel gedoe om een goede partij te kunnen regelen (en dan nog hopen dat ze niet afhaken zoals jullie in het verleden ook al overkwam)...
Niet heel motiverend zo!

Maandag 30-09-2013 AM
Cardio
2,70km (nuchter) lopen, wat te laat opgestaan dus kortere afstand maar wel sneller gelopen.
Het was lekker fris buiten!


Afstand: 2,70 km
Calorieën: 172 C

Reistijd: 13:00
Elapsed Time: 13:26
Gem. snelheid: 12,3 km/u
Avg Moving Speed: 12,5 km/u
Max. snelheid: 15,0 km/u

Gem. HS: 160 bpm
Max. HS: 176 bpm


Nu mijn slaapritme een fixen en op tijd gaan slapen!!
Ik heb wel het gevoel dat mijn lichaam blij was met de rustdag gisteren (maar het is nog niet volledig hersteld, maar dat is bijna nooit het geval :D ).
Straks thaiboks training, vooral conditioneel gericht waarschijnlijk.
 
Maandag 30-09-2013 PM
Thaibokstraining;

Opwarming met springtouw, squats, push ups, sit ups, jumping jacks, jumping lunges, schaduwboksen, knieën, lengtes boksen, ...

Technieken oefenen, ook redelijk conditioneel

*pauze omdat trainer zijn schouder uit de kom is*

Training wordt verder gezet:
Circuit conditioneel (burpees, trappen, boksen+trappen, dumbells, kettlebels, ...)

Circuitje voor de buikspieren, killer, fijn!


Extra: Uittrappen op de zak, 50 trappen links om en om met partner dan meteen wisselen en rechts doen, FIJN!! Volgende keer ook de pads daarna er terug bij nemen en 60 trappen doen op de zak!
 
Eerst amper/niet loggen, en nu twee logs :D :p
Ben alleen niet zo actief in het reageren, ken de ballen van gevechtssport.
 
Eerst amper/niet loggen, en nu twee logs :D :p
Ben alleen niet zo actief in het reageren, ken de ballen van gevechtssport.

Oh no, ontdekt :(
Haha.

Ja nu ik weer train kan ik ook weer loggen hé :D Werd wel eens tijd zo stilaan om te stoppen met dat gek*t!!


Daarstraks wou ik een powernapje doen (18u10-18u50) en dan trainen rond 19u, uiteindelijk werd ik wakker om 21u10 :o
Toch besloten om niet die luie zak te zijn die ik voorheen was, 2 scoops noxi pro en trainen! (begonnen rond 22u).
Vroeger merkte ik zo goed als niets van noxi pro/jack3e/... zelfs niet bij 3 goed opgehoopte scoops, nu lijkt het iets te doen mooi zo!


Dinsdag 01-10-2013 PM
Sumo deadlift against bands:
4x60
6x60
3x60 + short MM bands
3x60
3x80
3x80
3x100
10x100 + magnesium
10x100
10x100 + short L bands, 3 reps OHG, 7 reps MG.
30-60s rust.
Voor het eerst weer eens deadlifts sinds...


Military press: (1 clean, te lui om die staanders buiten te zetten :o )
12x20 (BB)
6x40
3x40
5x50 VPR?
3x60, pffft ik moet eens leren doorduwen. Op mijn triceps viel dit het moeilijkste. VPR?
8x50, VPR? Weak triceps :(
6x50 + 6x40 VPR?

Pull up:
8xBW, deadhang, VPR?
6+2xBW, " (2 reps met lichte cheat) VPR?
6xBW, " VPR?

Chin up:
8xBW, na 2 reps terug met deadhang
6xBW, deadhang
6xBW, "

DB lunges:
12x10 (12 stappen per been dus)
12x12
36xBW, De oprit op en af. STOM PLAN :D

Band scarecrows + DB one arm lying tri. ext.:
26x + 26x10, VPR!
26x + 20x12, VPR!
26x + 12x14, VPR!

Cardio
Springtouw:
2x 2 min springen + 30s sprint ter plaatse met springtouw.
Verzuring in de schouders, lol!

Training van +-50minuten + cardio. Nu ben ik blij dat ik toch nog getraind heb. Ik ben benieuwd dat ik hier bij het opstaan nog zo over zal denken!
 
Woensdag 02-10-2013 AM
Cardio
Ochtend looptraining, nuchter. 2e Looptraining sinds ontstekingen.


Afstand: 8,50 km
Tijd: 44:47
Winst hoogte: 15 m
Calorieën: 629 C
Gem. temperatuur: 7,0 °C

Gem. snelheid: 11,4 km/u
Max. snelheid: 13,6 km/u

Gem. HS: 171 bpm
Max. HS: 180 bpm


Beginhartslag heb ik niet gezien, maar na 1 minuut zal ik al aan 165bpm... Nog een effect van de noxi pro? De bedoeling was om te lopen rond de 160-165bpm, maar daar heb ik dus geen rekening mee gehouden en het ging lekker zo. :)
Nachtrust was niet zo ideaal van 1u50 tot 4u10, wakker tot 4u30 dan slapen tot 6u30 en tussendoor nog wat wakker worden enzo.
Achja, training voelde goed!! Spierpijn van gisteren is ook beperkt precies.

Vanavond padtraining.
 
Das al een mooie gemiddelde snelheid..
Goed bezig!
 
Woensdag 02-10-2013 PM
Padtraining

Zelf opwarmen (springtouw, uittrappen, schaduwboksen, push ups, squats, sit ups, ...)
2 rondes enkel boksen, simpele combinaties.
1 ronde met trappen erbij
1 ronde "freestyle" (trainingspartner gaf aan)
1 ronde met tegen het einde een dubbele trap
Tabata

Extra:
Uittrappen op de bokszak 60 trappen rechts snel ademen en meteen daarna 60 trappen rechts.

FIJN! :D
Ging lekker, conditioneel ook zwaar. :)

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 23:56 ----------

Das al een mooie gemiddelde snelheid..
Goed bezig!

Thanks!
Maar het MOET beter!! :D
 
Gisteren na de training voelde ik alle spierpijn weer goed in mijn lichaam en dit is nu nog wat erger :)

Straks sparren!!!
 
Donderdag 03-10-2013 PM
Thaibokstraining.
Opwarming, techniek, sparren.
Tijdens één van de laatste rondjes een slag op mijn oor gehad (ik denk door eerst eentje op mijn gezicht gehad te hebben dekking helemaal toegetrokken heb waardoor mijn oor niet bedekt was).
Tuut, geruis, slechter gehoor, ... Ellendig! Gescheurde trommelvlies, again! 4-8 weken rust dus gewoon en geen vocht in laten komen, gok ik.
:(

Note to self: MEER INGAAN EN BLIJVEN DOORGAAN EENS IK BEGIN!!!

Vrijdag 04-10-2013 PM
Bokszaktraining.
Intensief, fijn.
Extra: uittrappen op de bokszak 60 trappen rechts, 60 trappen links (om en om met partner, bij links trapte partner nog een 61e keer, dan doe ik natuurlijk niet onder! Dan maar blijven trappen totdat hij stapte en dan nog 3 extra trappen :D ) vervolgens meteen op de pads trappen rechts van 1 tot 10 en dan met links net hetzelfde. Dan partner op de pads laten trappen (en wat afgejaagd :P ) dan nog op de bokszak wat trappen links en rechts.

Zaterdag 05-10-2013 AM
Thaibokstraining.
Kalm en technisch.

Zaterdag 05-10-2013 PM
Thaibokstraining.
Opwarming
Om en om met partner op de bokszak 30s alle technieken die je maar wilt en dan 1 minuut op de pads met de trainer
Technieken inoefenen
Sparren (waaraan ik niet meedeed; 1 rondje op de bokszak, 1 rondje op de pads met de trainer, ...)
2x een circuitje
Stretchen.

FIJN en conditioneel ook zwaar.

Zondag 06-10-2013 PM
Powerclean:
3x40
5x40
5x40
3x50
3x50
3x60
1x65
2x0x70 F
2x1x70
3x0x70 F
Bij de 70kg reps en fails 5-20s rust. Bij de andere sets 45s rust.
Moet beter kunnen... maar ik had al hoofdpijn voordat ik begon te trainen.


SSB squat:
4x25 (BB)
6x25
6x65
6x65
5/6x85
6x85
10x85
10x85
Mja... begint misschien wat terug te komen. Korte rust!

Bench press:
12x20
12x20
6x50 We. G.
6x50
6x50 CG
5x60 We. G.
4x80
3x90 Bah! Te zwaar om 90kg te zijn :( Misschien wat frequenter trainen dan!!!
3x90
3x90
3x90
3x90
3x90

Cable row:
8x50
10x50
10x60
10x60
10x60
10x60

45° hypers:
18xBW
16xBW
14xBW
12xBW
10xBW
8xBW

Seated OH tri. ext.: (2-H)
20x22
12x30
8x38 PR?
8x38 VPR?
16x30 VPR?
16x30 VPR?

Training van +-73 minuten. Oké.

Maandag 07-10-2013 PM
Thaibokstraining.
Bweik! Ging slecht. Eten lag op de maag, raar want daar heb ik anders normaal bijna nooit last van, daar nog wat water op en het was nog erger.
Paar keren goed moeten doorbijten!

Naar het einde toe ging het iets beter.

Extra na de training: uittrappen op de bokszak, 60 trappen links, 60 trappen rechts (om en om met partner).
Daarna nog wat tips gekregen.
Ook moet ik proberen korter bij te komen als ik trap omdat ik nog te veel met mijn "voet" trap i.p.v. helemaal met mijn scheenbeen.

Fysiek zit goed, zeiden ze, fijn om te horen Maar zelf ben ik natuurlijk helemaal nog niet tevreden!!
Naar het einde van de training toe werd het nog wel aangenaam. :)
 
Dinsdag 08-10-2013
Rustdag.


Woensdag 09-10-2013
Padtraining.
+tabata op het einde.


Donderdag 10-10-2013
Spartraining.
Oordop in gehad om te sparren, oké.
Sparren kon op zich beter.

Extra: trappen op de bokszak (met partner om en om) 60 links/60 rechts, goed letten op het indraaien op de voet, ook bij zulk conditiewerk!

Vrijdag 11-10-2013
Bokszak training.
Fijn en vermoeiend!!!

Extra na de training:
uittrappen op de bokszak met partner om en om 60 rechts/60 links vervolgens meteen op de pads trappen 1-10-10-1 met rechts en vervolgens ook met links. Dan 10 harde trappen met rechts en als laatste 10 harde trappen met links.
(Lichte?) verzuring in de kuiten. Ook hier goed gelet op het "indraaien". GOEDE TRAINING!
 
Zaterdag 12-10-2013 PM
Ik dacht vandaag 2 trainingen te moeten missen vanwege het Sportcongres maar dat bleek een half uur eerder gedaan te zijn dan gepland en zo kon ik net op tijd komen voor de avondtraining. :)

Opwarming met springtouw, ter plaatse lopen, push ups, sit ups, squats, ...
Enkele technieken en snel door naar het sparren, wat ik niet heb meegedaan (oor) maar in plaats daarvan heb ik me uitgeleefd op de bokszak.
Dan nog een beetje grappling, FIJN dit wil ik er echt wel bij doen!

Goeie training, blij dat ik deze nog kon meedoen!


Zondag 13-10-2013 PM
SSB squat:
4x25 (BB)
6x25
6x65
6x65
6x85
6x85
6x105 PR!
6x105 VPR, beetje meer goodmorning dat er in sluipt, bweik!
8x105 VPR, same
45-60s rust. GM beweging kwam er lichtjes in maar nog niet (te) hard.

Bench press: (We. G)
16x20 (BB)
16x20
6x50
5x50
4x50
3x60
2x80
1x90
6x95 VPR? 6e grinder +
6x95 VPR? 6e grinder ++
5x95 VPR? 6e F

Dippen:
12xBW, rechter schouder doet flauw.
12xBW
12xBW
12xBW
12xBW
12xBW
11xBW
10,5xBW
Strikt 45s rust. Dit ben ik niet meer gewend precies, teleurstellend!

Pull up:
4xBW

Chin up:
6xBW
6xBW
6xBW
6xBW
45s rust.

Cable row:
10x50
10x55
8x60
6x65
6x70 PR?
6x65 VPR?
8x60 VPR?
10x55 VPR?
12x50 VPR?

BW lunges + push ups + band pull aparts + ab wheel roll outs (op knieën):
16xBW + 16xBW + 16xM + 12xBW
20xBW + 20xBW + 20xM + 12xBW
40xBW + 27+3xBW + 40xM + 12xBW VPR!

Training van +-75 minuten. FIJN!
 
Maandag 14-10-2013 AM
Lopen (nuchter)
Afstand: 5,00 km
Tijd: 24:28
Gem. snelheid: 12,3 km/u
Winst hoogte: 7 m
Calorieën: 341 C
Gem. temperatuur: 9,0 °C


Gem. HS: 172 bpm
Max. HS: 184 bpm

De bedoeling was om rustig 5-6km te lopen om weer op gang te komen.
Na enkele meters zag ik dat het goed ging en versnelde ik nog wat. Benen voelden iets luier dan zonder training de avond voordien, maar dit viel goed mee. Ook (nog?) geen echte harde spierpijn van gisteren.
Slaap moet wel beter.

"Recordtijd" op de 5km is 23 minuten en 48 seconden, net voordat ik mijn Forerunner kocht, jammer dat ik daar dus geen verdere gegevens van heb.

Fijne training.
 
5km op nuchtere maag?! 's ochtends? Respect!
 
5km op nuchtere maag?! 's ochtends? Respect!

Thanks!
Al het lopen ga ik in de ochtend in plannen momenteel.
In de avond is het thaiboksen (maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag) en een beetje gewichtjes op dinsdag- en zondagavond. Dan is er niet veel keuze meer over :)

En nuchter lijkt me het beste voor mijn buikje :D (en wat karakter).
 
Back
Naar boven