XXL Nutrition

Blubberbuik moet weg. hoe?

Bezoekers in dit topic

Sjakiee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
93kg
Hoi,

Ik ben afgelopen jaar(tussen januari en juli) ruim 20 kilo afgevallen door dagelijks 100km te fietsen op mijn hometrainer (Ja ik was erg gemotiveerd ). Ik ben nu 90 kilo, ben ongeveer 1.95 meter en 18 jaar, veel aandacht van meisjes nu enz. Heb alleen 1 probleem, ik schaam me voor mijn buik. Als ik zit heb ik een paar vetrollen en als ik sta is het totaal niet strak. Ja natuurlijk zie je het niet als ik kleren aan heb maar ik verwacht dat heus ooit wel iemand het komt te zien haha..
Het ziet er echt niet uit, alleen als ik mn schouders iets hoger dan normaal doe en mn buik inhoudt is het redelijk OK maar dat ziet er ook weer een beetje raar uit als ik zo sta. Kan ook lastig altijd mn hemd oid aanhouden

Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen? Ikzelf dacht nog rond de 5 kilo eraf en hopen dat het dan goed is, misschien buikspieroefeningen oid?. Iemand advies? Ik voel me er écht niet goed bij... En een BWC kan ik echt niet zelf betalen..

Aangezien ik me graag wil vertonen in de zomer op het strand nu ik veel dunner ben, durf ik het toch nog niet met zo'n lichaam. Ik werd ook raar aangekeken toen ik laatst niet ging douchen na een voetbaltoernooi. Het ziet er gewoon niet uit en durf me zo niet naakt te vertonen. Ook op mn kont en benen zit nog aardig wat vet. Mijn armen en schouders zijn wel goed, dit omdat ik altijd waterpolo deed denk ik. Heeft iemand dé oplossing? Ik gebruik trouwens nu al wel ong. 2 week een scrubcréme maar of dat werkt, weet ik niet.

Groeten,

Sjakiee
 
Laatst bewerkt:
100 km fietsen ? :D dat is 4 uur ongeveer per dag op je crosstrainer ?

en je kan niet plaatselijk afvalle, je lichaam valt af als een geheel, het is niet zo als je meer buikspier oefeningen doet dat je buikvet weggaat :roflol: zou je rare verhoudingen krijgen als dit zo was haha

anyway, zou wat krachttraining pakke als ik jouw was, 3/4 x per week en 30 min cardio erachteraan

rug+biceps
schouders+benen
borst+triceps

hf.
 
Ja klopt dat is 4 uur per dag. Met 2 films achter elkaar kijken valt dat best te doen. Ik was toen erg gemotiveerd en moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik het heb gedaan alleen mn buik ziet er gewoon niet uit. Voor de rest ben ik heel tevreden. Krijg genoeg complimentjes maja, ze hebben mn buik niet gezien.
 
Daar zat vast ook een hoop spiermassa bij wat je hebt verbrand. Maar gelukkig ben je hier op de goede plek om verantwoord vet te verliezen. Ik verwijs je daarom door naar de sticky's waar alles prima staat uitgelegd. Goede voeding i.s.m beweging. Een uurtje per dag is Ruim voldoende!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja klopt maar ik lees op allerlei sites dat er al geen hoop meer is e.d. Dat een BWC de only way out is. Zijn er ook nog tips om vooral een strakkere buik te krijgen? Het valt bij mij eigenlijk nog best mee denk ik als ik sommige plaatjes zie, alleen ik durf me er echt niet mee te vertonen, ook omdat er nog Striae op mijn blubberbuik zit. Waar ik overigens ook al een creme voor gebruik. Ik wil er zo graag vanaf..
 
Als het overtollig vel is dan zou ik mij geen zorgen maken, je bent nog jong en dat komt wel weer goed. En zoals hierboven als is aangegeven kan krachttraining ook geen kwaad.
 
Is het dan vet of vel? Want Zo zwaar was je toch niet? Mischien toch eens een foto posten dan...
 
Ik was altijd rond de 120 kilo, toen ben ik door sporten 2 jaar terug 10 kilo afgevallen, toen stopte ik even, en vorig jaar heb ik de rest er dus afgesport, 20 kilo. Dus in totaal heb ik zo'n 30 kilo eraf gesport. Ik zal als het kan binnenkort wel een foto posten.
 
100km :D, netjes hoor!
 
Ben bang dat het tussen je oren zit en dat je er te druk over maakt. Als jij v/d zomer over het strand loopt, zullen er mensen zijn die het veel erger hebben. Maar goed, ik zie geen foto. Je bent immers op de goede weg als ik lees dat je 20 kg bent afgevallen in iets meer dan een half jaar. Gewoon lekker verder gaan, alleen 100 km fietsen is niet nodig.
Kijk eens in de sticky's betreft voeding en cardio.
En tja, de buikzone is nu eenmaal het lastigs. Heel veel succes!
 
ik denk dat het overtollig vel EN vet is
zoals hierboven gezegt word, buikzone is het lastigste om weg te krijge
ik heb trouwens ook last van hetzelfde probleem
 
Ja klopt het is eigenlijk wel een beetje van beide. Overtollig vet en vel. Het ziet er eigenlijk hetzelfde uit als toen ik dik was alleen nu met een dunner lijf erachter, als iedereen snapt wat ik bedoel :p
 
tuurlijk :p
maar maak je geen zorgen, je bent nog jong en het trekt wel bij
 
Even om het zeker te weten:
Uit het topic over cardio:
HRrust = 45bpm

HRmax = 220 – 30 = 190 bpm
HRrust = 45 bpm

HRstreef = [(HRmax - HRrust) x % van inspanningsintensiteit] + HRrust
Mijn hartslag is 60bpm.
HRmax = 220 - 16 = 202 bpm
HRrust = 60bpm
HRstreef = (202 - 60) x 60%(?)] + 60
HRstreef = (202 - 60) x 70%(?)] + 60
142 x 0,6 + 60 = 145.2
142 x 0,7 + 60 = 159.4

Moet ik dan mn hartslag tussen 145.2 en 159.4 houden als ik aan het fietsen bv ben? Volgens mij haal ik nu al niet eens zoveel bpm.
 
gewoon 3x naar de sportschool situps doen, en cardio, dan komt alles zo in orde

want nu heb je vel over op je buik al ga je dan je rug enorm trainen trekt dat wel weer bij :D

op naar 200 deadlift :D:D
 
Even om het zeker te weten:
Uit het topic over cardio:

Mijn hartslag is 60bpm.
HRmax = 220 - 16 = 202 bpm
HRrust = 60bpm
HRstreef = (202 - 60) x 60%(?)] + 60
HRstreef = (202 - 60) x 70%(?)] + 60
142 x 0,6 + 60 = 145.2
142 x 0,7 + 60 = 159.4

Moet ik dan mn hartslag tussen 145.2 en 159.4 houden als ik aan het fietsen bv ben? Volgens mij haal ik nu al niet eens zoveel bpm.
die 220-16 is theorie.
op de hometrainer stappen en elke 2 minuten verzwaren en tot het uiterste gaan. als je niet meer kan je hartslag aflezen. dit is je HRmax. als dit bv 180 is kom je al op een andere berekening. (180-60)*60%+60=132
4 keer /week zware krachttraining doen(meer spieren = meer verbranden) gevolgd door maximum 1 uur cardio.
elke 3 uur maaltijd met 20 à 30 gr eiwit, 40gr trage suikers en 10gr goede vetten om je verbranding hoog te houden.
als je 4u/dag fietst val je gewicht af. (vocht, spieren en vet)
als je juist eet, KT en cardio doet, dan behoud je spieren en val je vet af!!
succes;)
 
een foto:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe krijg ik dit strakker, hoe meot ik beginnen?

jup zit ook nog striae helaas, maar valt meer op door de lichtval rechts.
hopelijk gaat dat iig nog weg, gebruik wel een camouflerende creme maar dat zal helaas wel niet meer werken. Ik zal al blij zijn als ik dit strak zou kunnen krijgen.
 
Dat ziet eruit als gewoon vet.

2500 kcal schoon voedsel. veel eiwit/vetten. Daarnaast Krachttraining en Cardio

bijv. Dagelijks 45 min. cardio. 3x per week KT.

Zie ook de stickys cutten wat ik je heb aangegeven hierboven
 
Back
Naar boven