Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

partysander zei:
Is het ingewikkeld Engels? Of vrij standaard begrijpelijk Engels?
Zeker niet ingewikkeld, heel standaard engels. Op een paar uitzonderingen na maar die woorden hoor je hier op het board ook regelmatig.

Inkt + papier, dan gaat het nog ong. 10euro extra kosten.
Heb het papier veel goedkoper, maar goed, het boek is zo goed voor beginners en "semi-gevorderden" dat het geld echt onbelangrijk is.
 
Ook in Nederlands...?

Is deze ook in het nederlands te verkrijgen trouwens, en heb je er VEEL aan gehad?

Grtz
DiS
 
Nee, is niet in het Nederlands te verkrijgen.

Ik heb het wel eens gelezen, maar niet gevolgd, dus geen ervaring... ging erg lang door over motivatie, nu is dat voor het gros van de mensen wel ene probleem misschien, maar niet voor mij (behalve als ik te veel spier verlies of uberhaupt te licht wordt). Bevat verder geen onzinverhalen, gewoon een goed overzicht van alle common-sense rond vetverlies.
 
DiSTuRBeD zei:
Is deze ook in het nederlands te verkrijgen trouwens, en heb je er VEEL aan gehad?

Grtz
DiS
Ik heb er veel aan gehad in de zin dat de "motivatie" chapters voor mij een fantastisch mooi deel van het boek was. Dit is het deel waar ik het meest aan gehad heb. De rest van het boek daarvan wist ik 99% al, maar ik was al 3-4 jaar bezig met bodybuilding en dieten. Voor beginners is dit boek gewoon het beste wat je kan vinden op het net over diëten, dat weet ik zeker. Er komt nog een dutch versie van, heeft Tom me gezegd, helaas zal dit nog een hele tijd duren en zal dit enkel in duurder papieren versie verkrijgbaar zijn (dus geen ebook).
 
Kun je dit boek gewoon niet kopen in een boekenwinkel ofzo?
 
Cyan zei:
Kun je dit boek gewoon niet kopen in een boekenwinkel ofzo?
Op dit moment is er enkel een ebook beschikbaar (PDF/ adobe reader)
 
Ik heb het boek net uitgeprint op de universiteit. Kostte me ongeveer 8 euri. 2printkaartjes en even laten inbinden. Ik heb wel 2 pagina`s per vel gedaan anders was het zoooo veeel, maar het is goed te doen zo en ga er vanavond tijdens de nachtdienst weer in verder!!
 
Leeft die vent trouwens nog? 3,8% vet percentage? Levensgevaarlijk!
 
ka2 zei:
Leeft die vent trouwens nog? 3,8% vet percentage? Levensgevaarlijk!

geen paniek, alleen voor de fotoshoot. (en wat is 3,8%, dat is de uitkomst van de vetmeting, ewat niet wil zeggen dat dat echt zijn vetpercentage is... who cares, t'is laag)
 
ka2 zei:
Leeft die vent trouwens nog? 3,8% vet percentage? Levensgevaarlijk!
In de IFBB gaan ze nog lager. Het is maar voor 1 of 2 dag(en) natuurlijk.
 
ka2 zei:
Leeft die vent trouwens nog? 3,8% vet percentage? Levensgevaarlijk!

zo heel gevaarlijk is dat niet hoor. Indien je onder de 3% komt dan pas wordt het vet rond en op je organen aangesproken.

Ik heb het boek sinds eergisteren ook aangeschaft. Wat ik lees is duidelijk en het leest lekker weg. Staat veel al bekende informatie in maar toch fijn dat alles even op een rijtje wordt gezet. Ik ga zeker tips in praktijk brengen.
 
Ik heb nog een vraagje aan degenen die het boek hebben gelezen en het ook daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd. Ik ben er namelijk ook mee begonnen vandaag en in het begin van het boek heeft de schrijver het over affirmations: herinneringen aan je doel die overal plaatst zodat je je doel niet kunt vergeten. Hiermee samenhangend heeft hij het ook over een zelfbeeld dat je creëert; dus dat je in gedachten je eindoel al vormt. Dit alles om je onderbewustzijn te prikkelen.

Heeft iemand dit ook daadwerkelijk gedaan? En zo ja, heb je ook echt het idee dat dit helpt?

Ik hoor het wel.

Leuk boek trouwens. Leest makkelijk weg, maar het is wel iets anders dan ik in gedachte had (veel psychologische benaderingen).

Saint
 
saint zei:
Ik heb nog een vraagje aan degenen die het boek hebben gelezen en het ook daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd. Ik ben er namelijk ook mee begonnen vandaag en in het begin van het boek heeft de schrijver het over affirmations: herinneringen aan je doel die overal plaatst zodat je je doel niet kunt vergeten. Hiermee samenhangend heeft hij het ook over een zelfbeeld dat je creëert; dus dat je in gedachten je eindoel al vormt. Dit alles om je onderbewustzijn te prikkelen.

Heeft iemand dit ook daadwerkelijk gedaan? En zo ja, heb je ook echt het idee dat dit helpt?

Ik hoor het wel.

Leuk boek trouwens. Leest makkelijk weg, maar het is wel iets anders dan ik in gedachte had (veel psychologische benaderingen).

Dat eerste stuk over motvatie heb ik maar half gelezen, vond het niet echt nuttig voor mij, aangezien ik mezelf moet inhouden om niet teveel te trainen. Volgens mij bedoelde hij niet echt dat je zo je doel sneller bereikt doordat je spieren van die gedachte harder gaan groeien. Het ging er dacht ik meer om dat je gewoon je doel voor ogen houdt zodat je niet verslapt.
Saint
 
Voor sommige mensen is het verschrikkelijk moeilijk om zich netjes aan een dieet te houden... iets van 75% van de Amerikanen heeft overgewicht, die hebben alle beetjes hulp nodig die ze kunnen krijgen (en dus ook post-it memo's op de koekjestrommel).

En het is tenslotte een Amerikaans boek.
 
Ik heb het boek nu ook gelezen, het is best wel een goed boek, geen rare onzin feiten. En er staat ook in dat alle sportpreperaten onzin zijn en dat ze niet werken, behalve eiwit poeders en creatine. Alleen al voor het feit dat hij dit naar voren brengt krijgt dit boek een 10 van mij.

Maar een ding snap ik niet helemaal. Als je wilt afvallen moet je een calorie tekort creëren. Dit kan door dieet en cardio. Maar als ik 500 calorien van mijn dieet afhaal, moet ik dit dan niet compenseren door mijn cardio? (ik verbruik ook 600 calorien met 45 minuten cardio per dag)

Dus met andere woorden moet ik mijn dieet gewoon weer opschroeven met 500 calorien? Anders crëeer ik denk een tekort van 1100 calorien per dag.
 
dat lijkt me inderdaad correct... hij zegt het ook al met de titel van het boek eigenlijk... vet moet je verbranden (cardio) en spieren moet je voeden... dus niet minder gaan eten, maar juist meer gaan verbranden.
 
Zou het niet handig zijn, (voor degene die het boek hebben gelezen, en willen toepassen.) We een aparte thread openen, waar je wekelijks je resultaten toont en waar elk persoon zijn stats/bodytype/dieet plaats, en hoeveel je traint/cardio doet?

Ik weet dat elk persoon anders is, maar zo moet het volgens mij allemaal wel veel makelijker worden.
 
ka2 zei:
Ik heb het boek nu ook gelezen, het is best wel een goed boek, geen rare onzin feiten. En er staat ook in dat alle sportpreperaten onzin zijn en dat ze niet werken, behalve eiwit poeders en creatine. Alleen al voor het feit dat hij dit naar voren brengt krijgt dit boek een 10 van mij.

Maar een ding snap ik niet helemaal. Als je wilt afvallen moet je een calorie tekort creëren. Dit kan door dieet en cardio. Maar als ik 500 calorien van mijn dieet afhaal, moet ik dit dan niet compenseren door mijn cardio? (ik verbruik ook 600 calorien met 45 minuten cardio per dag)

Dus met andere woorden moet ik mijn dieet gewoon weer opschroeven met 500 calorien? Anders crëeer ik denk een tekort van 1100 calorien per dag.

ik begrijp je niet helemaal ??? Om af te vallen is het het verstandigst om niet meer dan 500 kcal per dag onder je onderhoud te zitten. Veelal wordt 500 kcal geadviseerd. Of je dit nu met cardio of via je voeding is aan jezelf hoewel cardio wel in eerste instantie de voorkeur heeft. Als je onderhoud bijvoorbeeld 3000 kcal per dag is. Dus 21.000 kcal per week is. En je doet in jouw geval elke dag 45 minuten cardio per dag, waar je 600 kcal per dag mee verbrandt (dit is dus 4200 kcal per week).

Dus je onderhoud is 21.000 per week, waar in jouw geval 4200 kcal aan cardio is inbegrepen. Om dus op een verantwoorde manier af te vallen moet je dus je totale aantal kcal van 21000 terugschroeven naar 17500 . (21000 -/- 500 kcal*7 dagen). Dit kan je doen door je cardio per dag te verhogen en/of je voeding aan te passen.

Wat is hier het probleem?
 
Heb het boek niet gelezen, maar weet wel dat Dan Duchaine, de schrijver van Body Opus aanried om het verschil niet groter dan 20% te maken tussen je onderhoud dwz de hoeveelheid kcals waarbij je niet aankomt of afvalt.
En dat voor 10% uit je voeding te halen en 10% uit je cardio.
Minder snijden mag, meer is niet verstandig. En alleen aan te raden voor korte tijd plus refeeds of met hulpmiddelen zoals cutting-AS, schildklierstimulantia en/of efedrine-combo's.

Dat houdt automatisch in dat als je 3000 kcal onderhoud hebt, je gemiddeld rond 300 kcal /dag extra zou moeten cardioën en gemiddeld 300 kcal minder moet eten. Je behoefte komt dus op 3300 kcal te liggen. En je inname op 2700 kcal. Dus ongeveer 20% minder.
 
Smoothmold zei:
ik begrijp je niet helemaal ??? Om af te vallen is het het verstandigst om niet meer dan 500 kcal per dag onder je onderhoud te zitten. Veelal wordt 500 kcal geadviseerd. Of je dit nu met cardio of via je voeding is aan jezelf hoewel cardio wel in eerste instantie de voorkeur heeft. Als je onderhoud bijvoorbeeld 3000 kcal per dag is. Dus 21.000 kcal per week is. En je doet in jouw geval elke dag 45 minuten cardio per dag, waar je 600 kcal per dag mee verbrandt (dit is dus 4200 kcal per week).

Dus je onderhoud is 21.000 per week, waar in jouw geval 4200 kcal aan cardio is inbegrepen. Om dus op een verantwoorde manier af te vallen moet je dus je totale aantal kcal van 21000 terugschroeven naar 17500 . (21000 -/- 500 kcal*7 dagen). Dit kan je doen door je cardio per dag te verhogen en/of je voeding aan te passen.

Wat is hier het probleem?

Ik dacht dat cardio extra was. Vroeger (1 week geleden) was mijn dagelijks calorie aantal 2100 calorien. (2600 was mijn bmi+extra) en toen deed ik ook nog een uur cardio per dag (800) dus ik heb anderhalve maand maar 1300 calorien per dag binnen gekregen. Ben wel 8 kilo afgevallen en 2% vetpercentage, maarja tegen welke prijs. Ik weet nu dus wel beter.
 
Back
Naar boven