Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Bezoekers in dit topic

Prima boekje voor beginners, of gevorderden die nog niet alles goed begrijpen.

Niet in Nederlands verkrijgbaar, maar het is geen moeilijk te begrijpen Engels.


Stuur ff pm dan kan ik verder helpen (overschrijving).

Waar kan ik die bffm boek lezen op de computer?

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Waar kan ik die BFFM boek te lezen krijgen ??
 
Graag zou ik een vraag stellen aan de gene die het boek al uit hebben. Ik ben onderweg met het boek, en vroeg me eigen het volgende af. Ik heb al mijn Cals berekend, ik kom uit op 2170 Cals (inclusief 26% vermindering voor vet verlies). Zoals vandaag heb ik vanmorgen 50 min cardio gedaan en vanavond getraind, ik heb hierbij dus ong. 1200 Cals verbrand. Moet ik nu die 1200 Cals er weer bij eten? Om op de 2170 te blijven?
 
Waar kan ik die bffm boek lezen op de computer?

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Waar kan ik die BFFM boek te lezen krijgen ??

die boek
 
Graag zou ik een vraag stellen aan de gene die het boek al uit hebben. Ik ben onderweg met het boek, en vroeg me eigen het volgende af. Ik heb al mijn Cals berekend, ik kom uit op 2170 Cals (inclusief 26% vermindering voor vet verlies). Zoals vandaag heb ik vanmorgen 50 min cardio gedaan en vanavond getraind, ik heb hierbij dus ong. 1200 Cals verbrand. Moet ik nu die 1200 Cals er weer bij eten? Om op de 2170 te blijven?

Iemand ervaring hiermee wat het beste te doen?
 
Dat is toch simpel? Wil je -26% afvallen of wil je tijdelijk extra afvallen door die cardio? Overigens is 1200kcals voor 50min cardio en wat krachttraining zwaar overschat hoor.

Ik heb trouwens alleen de vorige versie van het boek gelezen, laat hij in zijn laatste versie de mythe van "je moet om de X uur eten anders vallen je spieren eraf" vallen? Ik weet dat hij destijds met oa Martin Berkhan aan het discussiëren was?
 
Ik zou verwachten dat iemand met jouw stats dat al wel weet. Als je niet bij-eet wordt je tekort te groot en zou je wel eens spieren kunnen gaan verbranden. Die kans is groter als je vet percentage kleiner is. Zo staat het geloof ik in het boek.

Als je 94 kg weegt en intensief cardio (50 min) en krachttraining (een uur?) doet vind ik 1200 kcal niet overdreven eigenlijk.
 
@DieNase op die manier heb ik het nog niet gelezen, wel staat er dat je om de zoveel uur moet eten, maar niet dat je spieren er af vallen als er wat meer tijd tussen de maaltijden zit.

@Tatie mijn stats die zijn al 4 jaar oud. :( die zijn niet meer up to date. Mijn gewicht is 96,1kg en vet is 16 a 17% helaas. Aha ik stelde mijn vraag omdat ik het niet zeker wist, want ik ben al een paar jaar aan het aanrommelen met vet verliezen en weer aankomen (wellicht ook spiermassa verloren). Maar nu wil ik het gewoon altijd goed doen. En het vet wegbranden! Nu eet ik dus 2170 Cals per dag. Met een 40/40/20 K/E/V verhouding.

Cardio is de ene dag 50 min de andere dag 60 min. 4 keer per week minimaal 1 uur krachtraining. Laten we zeggen 1000 Cals, dus het beste is om nog eens 1000 Cals extra te eten?
 
Volgens mij zeggen zowel BFFM als de sticky over cutten: Ja de cardio moet bijgegeten worden tot je weer op je gewenste tekort (of overschot) zit.

Als je dus -500 eet en vervolgens 1000 cardio doet, moet je weer 1000 bij eten om weer op -500 te komen. Zo zou je dus kunnen cutten tewijl je boven onderhoud eet. Als je dit na laat, kun je dus een te groot tekort creeren en het gevaar lopen op spierverlies.
 
Ik eet liever minder, zodat ik geen cardio hoef te doen (ye ik ben een luie negert)
 
Ja zoiets had ik ook al wel in gedachten, maar voor je gevoel lijkt het anders, eerst flink cardioën en vervolgens extra eten.

(wel lekker)
 
lol wat maken jullie het nou overbodig moeilijk? Cardio is er alleen maar om een tekort te creëren of om een bestaand tekort te vergroten. Waarom zou je in godsnaam cardio doen om daarna een te groot tekort er terug bij te eten, dat is moeite doen voor niks.

Je moet eerst de hele rekensom maken zonder cardio in de picture. Pas als je alles hebt en je formule stabiel is (geen surplus noch tekort) komt cardio erbij en kijk je hoeveel cardio je nodig hebt om genoeg vet te verliezen.

En ja je kan ook de cardio weglaten en het tekort maken met meer andere bewegingsvormen of met minder eten. Minder eten is meestal het minst interessant vanwege het effect op de stofwisseling (menselijk lichaam heeft niet de neiging om flink vet te verbranden als het "merkt" dat je in een soort hongersnood zit, en dan is de kans op spierverlies ook groter).

Maar cutten zonder cardio kan prima, gewoon carbs schrappen, eiwit hoog houden, massa groenten en wat fruit, en regelmatig wat beweging. Om echt een laag vet% te bereiken is cardio waarschijnlijk voor de meesten wel nodig.
 
Tja, je hebt volkomen gelijk als je cardio alleen als hulpmiddel voor het bodybuilden gebruikt.

Persoonlijk ben ik zo'n zot die cardio (wielrennen) ook leuk vind. 1000 kcal cardio sesies zijn voor mij meer regel dan uitzondering en dan eet ik er weer wat bij.
 
Ok, maar ik vind het persoonlijk beter om die twee dan gescheiden te houden. Maw. al je activiteiten die los staan van het doel vetverlies zet je in een aparte kolom bij activiteiten als werk en hobbies. Dit hoort dan allemaal bij onderhoud. De cardio is de andere zijde van de kolom en is er specifiek om onder het onderhoud te gaan. Dit geeft een duidelijker beeld en maakt het later makkelijker om bij te sturen.
 
lol wat maken jullie het nou overbodig moeilijk? Cardio is er alleen maar om een tekort te creëren of om een bestaand tekort te vergroten. Waarom zou je in godsnaam cardio doen om daarna een te groot tekort er terug bij te eten, dat is moeite doen voor niks.

Je moet eerst de hele rekensom maken zonder cardio in de picture. Pas als je alles hebt en je formule stabiel is (geen surplus noch tekort) komt cardio erbij en kijk je hoeveel cardio je nodig hebt om genoeg vet te verliezen.

En ja je kan ook de cardio weglaten en het tekort maken met meer andere bewegingsvormen of met minder eten. Minder eten is meestal het minst interessant vanwege het effect op de stofwisseling (menselijk lichaam heeft niet de neiging om flink vet te verbranden als het "merkt" dat je in een soort hongersnood zit, en dan is de kans op spierverlies ook groter).

Maar cutten zonder cardio kan prima, gewoon carbs schrappen, eiwit hoog houden, massa groenten en wat fruit, en regelmatig wat beweging. Om echt een laag vet% te bereiken is cardio waarschijnlijk voor de meesten wel nodig.
Dit inderdaad, well spoken T.
 
JA, mijn doel is puur vet verlies. Volgends het boek kan je 12 kg vet in 3 maanden afvallen. Vond het aan de hoge kant, ik heb mijn doel gezet op 6kg in 3 maanden.
 
JA, mijn doel is puur vet verlies. Volgends het boek kan je 12 kg vet in 3 maanden afvallen. Vond het aan de hoge kant, ik heb mijn doel gezet op 6kg in 3 maanden.
Het kan zelfs sneller dan 12kg in 3mnd, maar dan moet je heel goed weten wat je doet.
 
Ok, maar ik vind het persoonlijk beter om die twee dan gescheiden te houden. Maw. al je activiteiten die los staan van het doel vetverlies zet je in een aparte kolom bij activiteiten als werk en hobbies. Dit hoort dan allemaal bij onderhoud. De cardio is de andere zijde van de kolom en is er specifiek om onder het onderhoud te gaan. Dit geeft een duidelijker beeld en maakt het later makkelijker om bij te sturen.

Eens

Wat ik elke dag verbrand met alleen werk en forenzen noem ik mijn onderhoud en ik tel cardio en krachttraining er gewoon bijop op de dagen dat ik die doe (nooit beide op één dag)

Daarna doe ik dan weer + of - 500kCal naar gelang ik wil cutten of bulken. Voor mij werkt dat goed omdat ik soms enorme pieken heb in cardio. Je moet dan wel leren om jou persoonlijke verbranding met KT en cardio goed in te schatten want de meeste apps overdrijven behoorlijk.
 
Het kan zelfs sneller dan 12kg in 3mnd, maar dan moet je heel goed weten wat je doet.

wow! hoe? ik loop al jaren te tobben om mijn vet voorgoed weg te krijgen!
 
Weet niet of dit in Nederlands is...denkt het namelijk niet....maar een goed cutt-schema met behoud van massa is zeker wel te vinden
 
Back
Naar boven