XXL Nutrition

Boksen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 7 jaar tai boks gedaan dan kickboks en nu al bezig met engelse boks en franse.

Je schouders krimpen niet in bij gewone boks.

Zal ik kleine tips geven dat met touw is id wel goed probeer comb. te herhalen en eerst traag en let op techniek ( bzn je rap weg mee) idd zoals al vermeld bij stoten dekkeing van ander hand niet lossen of ge krijgt zwaar op uwe teut!

30 min aan 1 stuk==> zet je wekker in om d etwee minuten 1 minuut rust

in die twee minuten ga je lekker touw springen goe dtempo ( voor je vegint eerst rustig touw springen) je gata met twee voeten terg elijk springen dan als je wekke rgata of gsm na twe eminuten ga je 10 kee rpompen en dan u minuut rusten ( door u pompen is u minuut al verkleind)
dan de ekke rgata weer dan 2 minuten touw springen maar met je benen springen en eaar voor terwij andere naar achteren dan weer pause 1 minuut maar als de wekke rgaat eerst 10 kee rpompen ....

enzovoort
soorten voetwisseling
op linke rbeen (alleen) ( been = voet ...je begrijpt wel e )
rechterbeen ( alleen)
zijdelings omwisselen linkerbene naar rechts en rechter naar links

dan ge je simpel weg dit na klein 30 min stoppen en wat sit ups doen.

Dan ga je in de lucht slaan met links links rechts upercut . ( 10cm boven je voorhoofd in d elucht voor je)

zo een minuut loop terwijl aar een overkant al sje dan aan d emuur beland zijn ga dan achterwaarts gewoon stoten geven terug in de lucht maar dan likns rechts links rechts... tot wnr je terug bent.

zo kleine 10 min.

dan weer wat rustig touwspringen om te rusten ( maar niet al sene kindje doen e gewoon lekekr door gaan)

dan is het tijd om stoten te geven tegen de zak let terug op je bescherming hoofd , houding van boks handschoenen : zet ze tegen elkaar dan vorm je een V gelijk doe je handschoenen beetje open en voor je gezicht ( maak oko dat je ellebogen je mild en lever beschermen ( dus ietske gebogen stan want na paar lever stoten mag je het vergeten ) dan zo comb. doen liks liks recht upercut .... onmeduur vind je er zelf uit! let erop eerst houding dan kracht!!

eventueel wil je dan tai boks doen dan kan je bene werk bij doen ....idem kickboks


voo tai boks kan je oefenen op elleboog stoot naar het borstbeen van d etegen strever toe


hopelijk helpt dit iedreen



benodigheden ; bokshandschoenen , bokszak ( eventueel cementzak indien geld probleem), mond bescherming en krus beschermen ( voor te sparren) spiegel.... en veel motivatie en doorzetting vermogen en lekker hard lopen e met bandjes riond je en dikke pull aan zoals rocky! en lekek rlopen met arm beweging ( ziet e rbelaheijk uit opstraat doe het dan op loop band ofzo) i dunno


greats

belgisch boks kampion 2005-2006
 
ok,

post eens waat foto's van jezelf in aktie, zou wel vet zijn
 
Ik snap niets van de 2 bovenstaande posts
 
goede kick, slotje op dit bijna 2 jaar oude topic...
 
zal ik doen maar moet dan thuis op laptop zitten ...

als er nog vragen zijn geen probleem...

verdiend da gene karma mijn uitleg hehe lolzz

ik ging toch fotos opzetten want nu zijn mijn trainingen verander den let ik mee rop mijn voeding ... vroeger wel nodig maar niet zo hard ....
 
ik weet niet hoe je van te boksen zwaardere schouders zou krijgen hoor, je schouders zijn het eerste die krimpt als je serieus begint te boksen

Is dit nou een serieuze post?
Juist je schouders gaan groeien van boksen, dat is een feit.
 
idd zoals ik al zei ze gaan niet krimpen , bij engelse franse boks gaan ze breer worden dan tai boks want bij tai boks en kickbokq train je ook op de voeten bij gewone boks ook wel maar niet kicks en dergelijke...

je schouders gaan zowiezo ontwikkelen ( zi emijn oefenong in de lucht boksen je schouders werken constant
 
Is dit nou een serieuze post?
Juist je schouders gaan groeien van boksen, dat is een feit.
x2


je houd altijd je handen hoog met boksen/thaiboksen,,(in iedergeval wel verstandig als je dat doet) en daar ontwikkel je je schouderspieren wel mee,met stoten
 
idd dus de mensen die beweren dat het ni zo is is er iets mis mee :)
 
bij kick boks was ik kamp. ( middengewicht)
 
een zakje op hangen en hem op en af laten slingeren en hem proberen te ontwijken ,met gewichten boksen pak 2kg ofzo ,lopen natuurlijk, schaduwboksen, (zorg dat je een spiegel hebt daarvoor) anders sta je daar mss gelijk een halve gare zonder dat je het weet:D is gewoon in een club inschrijven zij zullen wel de gepaste training daarvoor weten.
 
hoe n de vorderingen met boksen ? ik ben nu full contact aan het doen en in A klasse dus gaat lekker
 
Ik wil zo verdomde graag op boksen dat ik me niet kan inhouden, het roept me. Maar, ik weet niet WAAR? ik woon in winterswijk, dat is in de achterhoek. Heeft iemand enig idee waar hier in de buurt (straal 50km) een boksschool zit? en ik wil dan niet in zo'n stomme gymzaal waar basisscholen gaan gymen. Ik bedoel gewoon echt een boksschool met ring en etc. Gewoon iets wat er een beetje fatsoenlijk uitziet.. of is dat teveel gevraagd?

Maakt toch niks uit hoe het er uit ziet? Toen ik nog bokste was het ook in een oude gymzaal, dit zegt niks over het niveau. Een bodybuilder hoeft toch ook niet in een blits health care center te trainen??
 
Maakt toch niks uit hoe het er uit ziet? Toen ik nog bokste was het ook in een oude gymzaal, dit zegt niks over het niveau. Een bodybuilder hoeft toch ook niet in een blits health care center te trainen??

x2.
 
feit iedreen wil in een mooi super moderne flashy i dont know what gym zittn pfff WTF wil je leren boksen of powertrainen of ni ?
Ik haat mensen met excuses.... vele van de reacties hier en nieuwe topics weet je al op voorhand dan ze het ni langer volhouden dan 3 maand en pas op bij boxen ik coach nu ook ik zie vele die alle materiaal gaan kopen en ik weet op voorhand da ze weggaan ,... rome wasn't build in a day e sow are you :p lolz aloewel ....

Nee pff ofwel ben je 100 procent ofwel ga je naar de tekenschool

Vele na de opwarming van tai boks zeggen ze dat ze weg moesten dat z emaar een uurtje konnen blijven ,... iedreen die dat zei heb ik nooit meer gezien...

het is niet zoals op tv dat ze beginenn trainen lachen tijdens lopen met 5 man u helpen trainen ?.... je moet het zelf alles doen e ( mits trainer of club verband)
Maar meeste ligt bij u let je op voeding loop je ? doe je zelf initiatief om eens iets te doen zonder op de club of andere te rekenen


OKe zwaar off topic aan t gaan maar denk eerst na doe eerst gratis lessen mee( soms 2 gratis) kijk of je het lukt wil je het doen en als je er vr wilt gaan beseffes dan dat het een beetje je levensstijl ga veranderen e )


aleez pfffff:d:d

Yuuuu
 
Kan iemand me uitleggen waar dit hele topic nou over gaat?

En als niemand het weet, mag er dan een slotje op? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven