Fitness Seller

Borst triceps kort

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Ik hoor van mensen dat sommige mensen maar 4 soms zelfs maar 3 oefeningen doen voor de borst. Stel je doet 3 voor de borst en voor de triceps 2 dan ben je toch letterlijk in 20 min klaar met je workout? Dan heb je helemaal geem voldoening dat je wat heb gedaan. Of zie ik het nu verkeeerd?
 
Met alleen benchen ben ik vaak al minimaal half uur bezig.
 
Ik hoor van mensen dat sommige mensen maar 4 soms zelfs maar 3 oefeningen doen voor de borst. Stel je doet 3 voor de borst en voor de triceps 2 dan ben je toch letterlijk in 20 min klaar met je workout? Dan heb je helemaal geem voldoening dat je wat heb gedaan. Of zie ik het nu verkeeerd?
Dat zie jij verkeer denk ik. Het is ten eerste belangrijk om jezelf qua training niet te vergelijken met anderen. Iedereen reageert anders op bepaalde schema's. Ik zelf, deed vroeger altijd flat bench, incline bench, flat fly's, incline fly en dippen. 5 chest oefeningen dus. Vervolgens een week lang spierpijn en een uitgezakte borst, maar massa kreeg ik niet. Nu doe ik flat bench/db press, staande fly en incline machine press met hele lange TUT. Hier groei ik veel beter op.
Werk met benchen rustig naar je werksets toe, goed opwarmen kost ook tijd ;)
 
Ik hoor van mensen dat sommige mensen maar 4 soms zelfs maar 3 oefeningen doen voor de borst. Stel je doet 3 voor de borst en voor de triceps 2 dan ben je toch letterlijk in 20 min klaar met je workout? Dan heb je helemaal geem voldoening dat je wat heb gedaan. Of zie ik het nu verkeeerd?
Of het je voldoening geeft is volkomen irrelevant. De vraag is of je voldoende relevant volume hebt gebruikt om kracht en massa te winnen.
 
Progressiv overload met vreten is gains.

Niet 8 oef voor borst en 6 voor tricep
 
Of het je voldoening geeft is volkomen irrelevant. De vraag is of je voldoende relevant volume hebt gebruikt om kracht en massa te winnen.


Precies!!!

+godverdomme nog an toe zeg.

Voldoening dient voort te komen uit zichtbare/meetbare progressie en niet een of ander vaag onderbuik gevoel over hoe vreselijk goed je wel niet bezig bent geweest tijdens je training...

Denk hier nou gewoon eens goed over na, benaturel!
 
Ik hoor van mensen dat sommige mensen maar 4 soms zelfs maar 3 oefeningen doen voor de borst. Stel je doet 3 voor de borst en voor de triceps 2 dan ben je toch letterlijk in 20 min klaar met je workout? Dan heb je helemaal geem voldoening dat je wat heb gedaan. Of zie ik het nu verkeeerd?
Wat is belangrijker? Een boner van je training krijgen of de resultaten?

Mocht 20 minuten goede resultaten opleveren dan zie ik het probleem niet.
 
Ik doe maar 2 oefeningen per spiergroep per keer, doe full body dus wel 3 X per week= 6 borst oefeningen per week.
 
Ik hoor van mensen dat sommige mensen maar 4 soms zelfs maar 3 oefeningen doen voor de borst. Stel je doet 3 voor de borst en voor de triceps 2 dan ben je toch letterlijk in 20 min klaar met je workout? Dan heb je helemaal geem voldoening dat je wat heb gedaan. Of zie ik het nu verkeeerd?


Waneer de intebnsiteit hoog genoeg is kan 20min voldoende zijn, maar voldoening is een belangrijke factor om door te gaan(als je geen plezierheb in wat je doet hou je het meestal niet lang vol)

Probeer het gewoon eens een paar weken, 20min maar dan wel voluit, mischien dat het kwa voldoening best wel mee valt.
 
Je kan ook bv kuiten of buikspieren erbij trainen als je vindt dat je te snel klaar bent.
20 minuten is wel erg snel trouwens.
Ik doe ook maar 3 à 4 oefeningen borst en 2 à 3 oefeningen triceps, maar ik doe er ongeveer een half uur over.

En met wat gezellig ouwehoeren tussendoor 45 minuten.
Of is dat niet dedicated? :)
 
Je kan ook bv kuiten of buikspieren erbij trainen als je vindt dat je te snel klaar bent.
20 minuten is wel erg snel trouwens.
Ik doe ook maar 3 à 4 oefeningen borst en 2 à 3 oefeningen triceps, maar ik doe er ongeveer een half uur over.

En met wat gezellig ouwehoeren tussendoor 45 minuten.
Of is dat niet dedicated? :)

Lijkt me wel wat die gezellige oude hoeren.
 
Ja oke jongens, ik ga dan ook maar is proberen 4 oefening 2 triceps 30 min
En doe altijd 30 min hardlopen voor die tijd dan is de training toch wel.uurtje (L)
 
Waarom loop je niet hard ná de training?
Een half uur hardlopen en daarna krachttraining is niet bepaald een warming up.
 
Omdat veel lekkere trainen is als ke helemaal warm en bezweet bent na het hardlopen ben je meteen HELEMAAL WAAAAAKKKEEEEER!
 
Ja oke jongens, ik ga dan ook maar is proberen 4 oefening 2 triceps 30 min

Kwaliteit is uiteindelijk belangrijker dan kwantiteit.

Als je echt alles uit de kast haalt qua inspanning, dan zul je maar met moeite die 4 borst en 2 triceps oefeningen kunnen afmaken

Op die manier kan 30 minuten 'all out' trainen genoeg voldoening geven, want je bent dan blij dat je weer klaar bent! :)
 
Omdat veel lekkere trainen is als ke helemaal warm en bezweet bent na het hardlopen ben je meteen HELEMAAL WAAAAAKKKEEEEER!

Ok .
Lekker op je eigen manier blijven trainen dan.
Ooit word je wel HELEMAAL WAAAAAKKKEEEERR!
 
  • Like
Waarderingen: 13j
Ja oke jongens, ik ga dan ook maar is proberen 4 oefening 2 triceps 30 min
En doe altijd 30 min hardlopen voor die tijd dan is de training toch wel.uurtje (L)


Waarom 4?

3 is voldoende, zowel bekeken vanuit verdeling van de spier als position of flexion.
 
Ok .
Lekker op je eigen manier blijven trainen dan.
Ooit word je wel HELEMAAL WAAAAAKKKEEEERR!

Ik zou er niet op rekenen. De beste man traint al 10 jaar.
 
Omdat veel lekkere trainen is als ke helemaal warm en bezweet bent na het hardlopen ben je meteen HELEMAAL WAAAAAKKKEEEEER!
Ik zou in dat geval minimaal anderhalf uur gaan hardlopen en de laatste 10 minuten flink sprinten, dan ben je nog veel meer wakker als je gaat beginnen.
 
Omdat veel lekkere trainen is als ke helemaal warm en bezweet bent na het hardlopen ben je meteen HELEMAAL WAAAAAKKKEEEEER!
Ben jij zo iemand die dan de toestellen onderzweet en niets afkuist?
 
Back
Naar boven