MuscleMeat

Buik dikker door buikspieroefeningen? :(

Bezoekers in dit topic

sterretjah

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
2
Waardering
0
Help.. In plaats van dat mijn buik strakker wordt, is hij nu helemaal opgezet en dikker dan normaal! Balen! :(
En dan terwijl ik maar 1 a 2 keer intensief een paar minuutjes buikspieren heb gedaan, de gewone zeg maar.. gewoon omhoog komen..
Kan dit dus van deze oefening komen?
Of is iets anders de oorzaak?
Wat kan ik hier aan doen? -> kan ik de gedane oefeningen 'ontdaan' maken?
Of worden de spieren vanzelf weer slapper als ik er niets meer aan doe?
HELP!!! :( :( :(

Ps. Ik ben absoluut niet dik.. :( En ik eet eigenlijk ook zelfs iets te weinig.. dus daar ligt het niet aan.. denk ik..
 
even afwachten denk ik zelf ,
 
van buikspieroefeningen wordt je niet dik. punt uit
 
Zwanger of eet je vlak voor je kijkt je koolhydraten?
 
Zwanger of eet je vlak voor je kijkt je koolhydraten?

blahbadiebloehblah wat ? Sorry, wat bedoel je hier te zeggen ?

Van "1 a 2 keer intensief een paar minuutjes buikspieren " wordt je buik niet dikker. punt.
 
kzou dan maar gauw stoppen met de buik trainen voor je bierbuik ervan krijgt
 
In de volksmond zegt men als je een te dikke buik hebt dat je buikspieroefeningen moet doen. ik zou eerder het omgekeerde doen, buikspieroefeningen nog wat uitstellen.
Het is toch niet als je een spier traint zich daar het vet gaat verbranden, vet ontwikkelt zich over gans het lichaam en verbrandt over gans het lichaam waar jij totaal geen controle op hebt.
Misschien kan het dikker lijken in die zin als je spieren zich beetje uitzetten in de buik alsook je vetlaag 'hoger' gaat liggen en je een dikkere buik gaat krijgen.
correct me if I'm wrong
 
je buikspieren worden strakker en trekken daardoor je buik wat naar binnen.
Wat sterkere buikspieren zijn het laatste waar je je zorgen over moet maken lijkt me...
 
Ik dacht als je veel zijkant buik pakt dat je buik dikker/breder word op een gegeven moment.
 
Hmm vreemd. Ik heb juist dat ik een betere houding heb wanneer ik mn buik getrained heb. Dus minder "protruding gut"

Alleen nu doe ik dat niet meer dus zie ik eruit als een powerlifter met scheurbuik.
 
Het is wel een feit dat bij dikkere mensen hun buik ook dikker wordt door veel buikspieren te trainen want je ontwikkelt dan als het ware buikspieren (blokjes..) onder dat vet dus duwen die buikspieren dat vet nog meer naar voor.. maar hier kunnen we echt wel niet over spreken bij je dus! Dus ofwel had je je regels :tomato: ofwel dacht je dat je buik dikker was omdat je meer woog op de weegschaal (dit zou dan ook normaal zijn na een tijd trainen, spiermassa weegt meer als vet, je ziet er na hoop trainen slanker uit maar je zal mss zelfde of meer wegen) ofwel ben je dikker omdat je veel hebt gegeten etc.. zoveel redenen maar van die paar buikspieroef? nene don't think so :nope:
 
de stand van je bekken doet ook veel met 'een buikje'. En de gezondheid van je rug. :D

Serieus, als je al een dikke gut zou krijgen van buikspieroefeningen (hetgeen overigens niet zal gebeuren), zouden de nadelen nooit opwegen tegen de voordelen van een goed getrainde core. (je midsectie)

Maar het begint met een fatsoenlijke houding.
 
Het is wel een feit dat bij dikkere mensen hun buik ook dikker wordt door veel buikspieren te trainen want je ontwikkelt dan als het ware buikspieren (blokjes..) onder dat vet dus duwen die buikspieren dat vet nog meer naar voor..

Dat is helemaal geen feit. De buikspier (de rectus abdominis om precies te zijn) is een dunne spier. Na jarenlang trainen train je er hoogsten een paar milimeter dikte bij. Blokjes onstaan door een gebrek aan vet, niet door het dikker maken van de spier.
 
Die site waar naar verwezen is, is wel de moeite ik doe dit tussen mijn abs sessies en het werkt wel degelijk. Wat vroeger ook nog geholpen heeft is 2 keer lopen per week gedurende een uur. :cool:
 
[Link niet meer beschikbaar] zag er me wel interessant uit :D

forum hier -> idd paar milimeter maar je buik wordt wel dikker ;)

@ Blokjes onstaan door een gebrek aan vet, niet door het dikker maken van de spier.

eh? gebrek aan vet? no way, je kan al blokjes hebben bij een BF van 10% dat noem ik nu echt geen gebrek aan vet! ;)
en blokjes ontstaan niet door het dikker maken van de spier? waarom moet je je buikspieren dan trainen? :rolleyes:
 
[Link niet meer beschikbaar] zag er me wel interessant uit :D

forum hier -> idd paar milimeter maar je buik wordt wel dikker ;)

@ Blokjes onstaan door een gebrek aan vet, niet door het dikker maken van de spier.

eh? gebrek aan vet? no way, je kan al blokjes hebben bij een BF van 10% dat noem ik nu echt geen gebrek aan vet! ;)
en blokjes ontstaan niet door het dikker maken van de spier? waarom moet je je buikspieren dan trainen? :rolleyes:

Iedereen heeft blokjes, hoe minder vet hoe meer zichtbaar ze zijn. Toen ik 16 was en elke week aan de pillen zat, had ik de beste blokjes van m'n leven. Nog nooit een crunch gedaan maar m'n vetpercentage was gewoon erg laag.

Je buikspieren kan je trainen om verschillende redenen, statische en/of dynamische kracht, spieruithoudingsvermogen, etc maar veel dikker maak je ze echt niet.
 
Hier gaan we dan:

@ De buikspier (de rectus abdominis om precies te zijn) is een dunne spier
Haha, ooit al gehoord van DE buikspier?
der is al nx zoals 'DE' buikspier
de rectus abdominis is de rechte buikspier da wel
want jij nu zegt das tzelfde als zegge dater mar één spier in den buik zou ligge.. nice one...

om de mensen toch even de juiste info te geven:

Verschillende soorten buikspieren
De buikspieren worden onderverdeeld in 4 groepen:

De rectus abdominis (rechte buikspier) loopt van het schaambeen naar de lagere ribben. Ze zorgt ervoor dat de ribbenkast in de richting van het bekken kan bewegen.

De dwarse abdominis is een diepe, platte spierschede die dwars over de romp loopt. Ze dient om de inhoud van de buikzone te beschermen.

De externe obliques lopen diagonaal van de ribben naar de tegenovergestelde heup. Ze zorgen ervoor dat de romp naar de zijkant kan buigen, en draaien de romp naar de tegenovergestelde kant als u naar voor buigt.

De interne obliques lopen in de tegenovergestelde richting van de externe obliques. Ze helpen de rectus abdominis om de romp naar voren te buigen en helpen de romp te draaien naar de zijde waar deze spieren liggen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus over DE buikspier, daar spreken we niet meer over, als jij deze al kent zullen we al blij zijn :D

Voor de mensen die het precies willen weten gaan we nog wat precieser en dieper op de stof in: (ofwel we halen onze anatomische atlas erbij ;))
oppervlakkige:
- m. obliquus externus abdominis (buitenste schuine buikspier)
- m. obliquus internus abdominis (binnenste schuine buikspier)
- m. transversus abdominis (dwarse buikspier)
- m. rectus abdominis (rechte buikspier)
- m. pyramidalis (pyramidevormige buikspier)
diepe:
- m. quadratus lumborum (vierkante lendenspier)
- m. psoas major (grote lendenspier)

bronnen:
Buikspieren - ontwikkel sterke buikspieren
Weg met misverstanden over buikspieren (hoewel fouten op site)
Atlas van de anatomie: bewegingsapparaat: Sesam 1

Das 1, nu 2
ge hebt gelijk in bepaalde opzichten,
elke spier, dus ook buikspier en zelfs u hartspier kunt ge op verschillende manieren trainen...
elke spier zal dan ook door training hypertrofisch reagere zo dus ook bij buikspiere aangezien da da een gewone dwarsgestreepte spier is zoals elke andere (biceps, triceps enz krijgen allemaal hetzelfde effect)
conclusie, door trainen van u buikspiere wordt u buikspier dus echt wel dikker! heel zeker!
maar da is in verhouding me hoe dik ze was, nen biceps da verschil ziet ge sneller, bij u buikspiere ni, het dalen van het vetpercentage in de buikstreek vertrekt da effect, dus trainen van buikspiere doet eigelijk: dikker make van de spier (geen twijfel aan, puur gezever als ge zegt da da ni is), maar wel slecht weinig, omdat in verhouding is.

Nu, u dikte van u buikspieren is 80% rectus abdominis, 20% zijnt de schuine
rectus abdominis heeft een maximale hypertrofische waarde van 9.4
obliquus da dernaast ligt heeft wel een grote hypertrofie waarde: 57.9

maximale contractiekracht wordt bepaald door: initiële lengte, spierstijfheid en spierdikte (ook gekend als het aantal motorische eenhede waarover een spier kan beschikken) een deel gaat ook nar de andere factore, want door training maakt g u spier ook minder stijf
initiële lengte blijft echter altij tzelfde, allé das ne vaste factor, snapt ge

bronnen:
Atlas van de anatomie: bewegingsapparaat: Sesam 1
mijn hersenen, wijsheid

:D
 
Ik spreek over de buikspier enkelvoud omdat de rectus abdominis de spier is die verantwoordelijk is voor de blokjes.

Voor de rest bevestigt je verhaal alleen maar mijn verhaal want

Nu, u dikte van u buikspieren is 80% rectus abdominis, 20% zijnt de schuine
rectus abdominis heeft een maximale hypertrofische waarde van 9.4
obliquus da dernaast ligt heeft wel een grote hypertrofie waarde: 57.9

hier zeg je bijna letterlijk wat ik beweerde namelijk dat de rectus abdominis niet erg gevoelig is voor groei.
 
Back
Naar boven