XXL Nutrition

bulken (vet) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

krachtig

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
75
Waardering
0
leden,

ik begrijp de reden waarom je als je groter wilt worden niet onder je onderhoud moet gaan eten...
Op hetzelfde niveau gaan zitten als je verbruikt noem ik bulken (of schoonbulken zoals hier wel eens wordt gezegt) maar, waarom zou je er boven gaan zitten?? Dit wordt dan toch alleem maar omgezet in vet? en dus heeft het geen enkel nut lijkt me, ik zie het zelf als een overschot waar je lichaam toch niks mee doet.:rolleyes: en toch wordt het veel gedaan....

en dat snap ik niet....
 
als je 500 kcal boven je behoefte bij de mac gaat eten dan word het vet. niet als je clean voedsel eet..
 
alles wat erboven zit en dus niet wordt gebruikt wordt opgeslagen(bewaard) als vet dunkt me .

dus waarom wordt dit dan toch gedaan...
that's the question...
 
Je kan je onderhoud icm met krachttraining niet berekenen, aangezien protein synthesis (veel) energie vergt. Enige dat je dus kan doen is schatten, en daar boven gaan zitten zodat je je foutmarge compenseert (200gr kipfilet in het bakje is niet 200gr op je bord). Een "overschot" is dus nodig.
 
Als je boven onderhoud eet en krachttraining erbij doet wordt een groot deel van het overschot gebruikt om spiermassa op te bouwen. Of dat overschot clean of junk food is, maakt heel weinig uit mits je genoeg eiwit binnen krijgt. Je zult wel veel moeten eten als je groter wil worden.
 
Ahhh, ok das duidelijk :). heb em door.
 
Als je boven onderhoud eet en krachttraining erbij doet wordt een groot deel van het overschot gebruikt om spiermassa op te bouwen. Of dat overschot clean of junk food is, maakt heel weinig uit mits je genoeg eiwit binnen krijgt. Je zult wel veel moeten eten als je groter wil worden.


Yeah right... als mn onderhoud 3000 is en ga 500 erboven zitten door junk te eten, wordt mn spiermassa echt niet groter hoor. Dat wat je aankomt is dan gewoon vocht en vet. Schiet je niks mee op. Ga dus clean-bulk all the way en af en toe een refeed.
 
Ja idd, maar ik ga nu dus gewoon clean-bulken met net iets boven mijn onderhoud(effe uitproberen wanneer ik net iets aankom, of net gelijk blijf) met het juiste voedingsschema uiteraard. en zo nu en dan wat extra cardio om het ongebruikte overtollige voesel te verbranden.

heel simpel eigenlijk :D

tnx
 
Op hetzelfde niveau gaan zitten als je verbruikt noem ik bulken (of schoonbulken zoals hier wel eens wordt gezegt) maar, waarom zou je er boven gaan zitten??

Dit klopt niet. Als je op onderhoud eet word je nog zwaarder noch lichter, dit is dan ook geen bulken. Onderhoud houdt in dat je evenveel energie binnenkrijgt als verbruikt, pas als je hier boven zit ga je groeien. De nieuwe spiermassa komt namelijk niet uit de lucht vallen maar word juist gemaakt van het overschot.
 
Yeah right... als mn onderhoud 3000 is en ga 500 erboven zitten door junk te eten, wordt mn spiermassa echt niet groter hoor. Dat wat je aankomt is dan gewoon vocht en vet. Schiet je niks mee op. Ga dus clean-bulk all the way en af en toe een refeed.

welles

(en refeeds tijdens een bulk ... huh ?)
 
haha, zo zie je maar weer hoe snel er "logische" denkfouten worden gemaakt :D

maar vind de uitleg van vegan strength wel aardig :cool:
 
welles

(en refeeds tijdens een bulk ... huh ?)

De refeed was niet goed geplaatst :P. My bad...
Toch geloof ik niet dat als je elke dag 3000 calorieeen eet en dan elke dag ook 500 boven je onderhoud (3000) gaat eten, junk, dan slaat dat gewoon op als vet en vocht en weinig tot geen pure spiermassa.
 
wanneer je niet beweegt kom je alleen maar aan ja.
maar als je traint en dus de groei prikkelt zul je groeien lijkt me. alleen moet je dan wel de juiste bouwstenen binnen krijgen.

en niet alleen voor de spieren maar voor het hele lichaam
en junk food zijn meer een soort lege calorieen zeg maar. denk ik :D
want hard sporten en alleen mc donald dat gaat niet samen dan lig je zo plat.;)
 
Je spieren verbruiken energie. Denk je dan niet dat je meer energie moet leveren om deze spieren ook meer te laten verbruiken (oftewel, om ze te laten groeien)? Dus boven onderhoud eten.
 
De refeed was niet goed geplaatst :P. My bad...
Toch geloof ik niet dat als je elke dag 3000 calorieeen eet en dan elke dag ook 500 boven je onderhoud (3000) gaat eten, junk, dan slaat dat gewoon op als vet en vocht en weinig tot geen pure spiermassa.

"clean" food bevat koolhydraten en vet (en wat eiwit)
"junk" food bevat vet en koolhydraten. (en wat eiwit)

Ik zie het verschil niet echt.

Als je eiwitinname gelijk is en je totale calorie-inname gelijk is is er geen enkel verschil (ervan uitgaande dat je niet 100% junkvoedsel eet .... go see "supersize me" en zelfs dan valt er nog wel iets simpels aan te doen, er is ook een verhaal van iemand die enkel McD at en toch afiel en gezonder werd... go figure).
 
"clean" food bevat koolhydraten en vet (en wat eiwit)
"junk" food bevat vet en koolhydraten. (en wat eiwit)

Ik zie het verschil niet echt.

Als je eiwitinname gelijk is en je totale calorie-inname gelijk is is er geen enkel verschil (ervan uitgaande dat je niet 100% junkvoedsel eet .... go see "supersize me" en zelfs dan valt er nog wel iets simpels aan te doen, er is ook een verhaal van iemand die enkel McD at en toch afiel en gezonder werd... go figure).

"Junk" Food bevat vaker SNELLE CARBS(SUIKERS) die sneller worden opgeslagen als vet
 
"Junk" Food bevat vaker SNELLE CARBS(SUIKERS) die sneller worden opgeslagen als vet

en clean food bevat langzame carbs die langzaam worden opgeslagen ?

Trouwens met al dat vet in junkfood stijgt je bloedsuiker heus niet zo snel.
 
Back
Naar boven