XXL Nutrition

Calorie berekenen voor cutten

Bezoekers in dit topic

johnnyTSC

Novice
Lid geworden
10 jun 2015
Berichten
23
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
Goedemorgen iedereen.

Kunnen jullie mij helpen berekenen wat mijn calorie inname moet zijn voor cutten? Ik wil graag nog 5% (nu 15%) vet kwijt onder mijn navel bijvoorbeeld ;)

Momenteel doe ikintermittent fasting en zijn mijn macros 120g eiwit 99g vet 27g koolhydraten 1420 calorieen. Ik ben 69kg 172cm. Ik sport 5x in de week om de dag kracht training ma,wo,vrij, en tussen liggende dagen cardio, hitt. Kracht training bestaat uit 3x in de week kracht training bestaat uit full body 5x5 reps met laatste setje zoveel mogelijk.

Alleen vraag me af als ik lager moet zitten met calorie inname. En wat het precies moet zijn aan de hand van de onderstaande gegevens.


Alvast bedankt Johnny!

uploadfromtaptalk1434093266002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo misschien wat duidelijker...

uploadfromtaptalk1434093962619.jpg
 
Laat je resultaten bepalen wat ongeveer je kcal inname is. Maak een educated guess, en kijk wat het doet. 25-28 x je lichaamsgewicht is doorgaans een prima uitgangspunt. Kijk vervolgens wat voor resrultaat je haalt en pas het gaandeweg indien nodig wat aan.

Begrijp ik nou dat je vrij extreem lowcarb doet? Lijkt me niet heel handig en totaal overbodig op jouw vp. Komt dat printje overigens uit een electronische weegschaal waar je met je voeten en/of handen verbonden bent dmv ijzeren plaatjes? Zo ja, dan is die analyse nagenoeg waardeloos.
 
Waarom naar de 10%, dan wordt je echt een schrale man.
 
Laat je resultaten bepalen wat ongeveer je kcal inname is. Maak een educated guess, en kijk wat het doet. 25-28 x je lichaamsgewicht is doorgaans een prima uitgangspunt. Kijk vervolgens wat voor resrultaat je haalt en pas het gaandeweg indien nodig wat aan.

Begrijp ik nou dat je vrij extreem lowcarb doet? Lijkt me niet heel handig en totaal overbodig op jouw vp. Komt dat printje overigens uit een electronische weegschaal waar je met je voeten en/of handen verbonden bent dmv ijzeren plaatjes? Zo ja, dan is die analyse nagenoeg waardeloos.

Ja klopt de fysio op de sportschool heeft z'n weegschaal met stalen plaatjes waar je op moet staan en een ding vasthouden... :rolleyes:
Bedankt voor je info!

---------- Toegevoegd om 08:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:14 ----------

Waarom naar de 10%, dan wordt je echt een schrale man.

Hej Flexx je hebt gelijk ik vind het vet onder mijn navel alleen lelijk!
 
Ik heb nu een 4 pack en wil graag een 6pack...



uploadfromtaptalk1434097011203.jpg
 
Doen dan paar procent eraf cutten en dan massa bouwen om vervolgens als je wat meer massa hebt wat dieper cutten.
 
Ik zou doen waar je je prettig bij voelt qua vp. Bodybuilders hebben vaak een hele skewed visie op wanneer je te weinig massa hebt of mager wordt in mijn ervaring. Zou wel je huidige plan herzien.
 
Misschien wil ik te snel resultaat en moet ik wat meer geduld hebben.. ik ben nog maar 12 weken aan het trainen.

uploadfromtaptalk1434098191635.jpg
 
Doen dan paar procent eraf cutten en dan massa bouwen om vervolgens als je wat meer massa hebt wat dieper cutten.

Ja goed idee flex.. wat vind je van 5x5 reps?
 
Grappig hoofd :D.is die erop gefotshopped ?

Kom je vet bij van wat je nu eet -> ja, eet wat minder of sport wat meer cardio.
Val je af en behoud je zo goed als wat je spiermassa -> ga zo door.
Blijf je op hetzelfde gewicht-> sport wat meer cardio, of eet iets minder.
 
Deed jij geen begeleiding?
 
Grappig hoofd :D.is die erop gefotshopped ?

Kom je vet bij van wat je nu eet -> ja, eet wat minder of sport wat meer cardio.
Val je af en behoud je zo goed als wat je spiermassa -> ga zo door.
Blijf je op hetzelfde gewicht-> sport wat meer cardio, of eet iets minder.

Bedankt voor je info.. het na deel is dat ik vorige week voor het eerst mijn vet heb laten meten. Maar begrijp nu dat dat apparaat niet betrouwbaar is..

Nee dat is mijn kop :D:D:D die camera in mijn telefoon is een groothoek en dat komt mijn kop niet ten goede!
 
Wie ?

Oh sorry, kreeg echt lachziek hier omdat sommige andere dit wel doen namelijk :P.

Hoelang is de periode tussen die 2 foto's ?
 
Deed jij geen begeleiding?

Ik denk dat iedereen het verkeerd begreep (of ik heb het verkeerd begrepen). Hij volgt zelf een schema (uit buitenland van een personal trainer) en wilt mensen 'inspireren' om óók dat schema/trainingsmethode ed te doen en heeft met toestemming van die buitenlandse personal trainer een nederlandse facebook pagina aangemaakt zodat hij samen met anderen ervaringen kan delen en zo.

Zo begreep ik het.
 
Ik denk dat iedereen het verkeerd begreep (of ik heb het verkeerd begrepen). Hij volgt zelf een schema (uit buitenland van een personal trainer) en wilt mensen 'inspireren' om óók dat schema/trainingsmethode ed te doen en heeft met toestemming van die buitenlandse personal trainer een nederlandse facebook pagina aangemaakt zodat hij samen met anderen ervaringen kan delen en zo. Zo begreep ik het.

Je bedoeld hij kreeg korting op zijn coaching als hij dit in NL ging promoten
 
Deed jij geen begeleiding?

Ik begeleid niemand... ik adviseer anderen die willen beginnen met fitness en niet weten waar of hoe te beginnen ook het zelfde fitness/voeding programma te doen dat ik doe. Want ik heb er resultaat mee geboekt. alleen is het maar voor 10 weken. En dat is nu 3 weken geleden en wil ik nu verder en meer leren.
 
@TS: Heb je misschien een voedingsschema die je kunt posten? Ben erg benieuwd wat je zoal eet op een dag, misschien dat ik er wat tips uit kan halen aangezien jij maar 27 gram carbs per dag eet en ik nog wat moet schrappen uit mijn voedingsschema.
 
Back
Naar boven