XXL Nutrition

Cardio op lege maag

Bezoekers in dit topic

baksteen123

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
6.479
Waardering
290
Beste mensen,

Ik ga nu korte tijd een kleine cut doen (voor het eerst sinds ik nu al en jaar lang bulk) en ben van plan s'ochtends cardio te doen op lege maag. Dit wil ik gewoon buiten doen, dus een combinatie van lopen en rennen. Van te voren zal ik wat BCAA's mengen met water en opdrinken om de spieren te beschermen.
Mijn vraag is nu wat is een goed schema om te volgen. Hoe lang moet de workout zijn?? Ik zat zelf te denken aan een soort HIIT schema, waarin ik dus lopen en joggen afwissel.

Tips en comments zijn zeer welkom!

ps uiteraard pas ik men voeding ook aan en zal ik na de KT ook wat cardio toevoegen...
 
Ik ben ook begonnen met cardio na mijn kt.
Zou ook eventueel joggen/lopen op lege maag maar denk nie dat ik het zal kunnen opbrengen als ik er aan denk dat ik nog moet gaan werken.:o
 
Doe het ook smorgens.. 40min op het fietsje (wel binnen)
 
Gewoon 30min interval werkt volgens mij goed.
Ik deed altijd joggen en dan sprinten tot je niet meer kan,
dan wandelen tot hartslag weer redelijk normaal is daarna weer joggen.
 
Wat ik me afvraag, ga je niet ook ontzettend hard spieren verbranden met cardio op een lege maag 's ochtend, desondanks de BCAA's? Ik weet dat pro's het ook wel doen maar die hebben er loads of AS naast lopen om spierverlies uit te sluiten.
 
Wat ik me afvraag, ga je niet ook ontzettend hard spieren verbranden met cardio op een lege maag 's ochtend, desondanks de BCAA's? Ik weet dat pro's het ook wel doen maar die hebben er loads of AS naast lopen om spierverlies uit te sluiten.

Ja dat vraag ik me nou ook af...is het niet beter gewoon na je training?
 
Om spierafbraak te beperken neem je idd best BCAA's voor je workout en doe je best aan low-medium intensity cardio.
Hou je hartslag tussen 120-140.
HIIT of hoge intensiteit op een nuchtere maag kan je best vermijden aangezien dit niet echt zorgt voor meer vetverbranding maar wel voor meer spierafbraak.
 
owwww ik dacht dat s'morgens cardio echt the way to go was. Maar blijkbaar zijn jullie er niet zo over te spreken...
Opzich hoeft er maar 4% vanaf, ik zit nu gok ik rond de 15% dus het is ook geen zeer diepe cut.
HWat is een goede duur voor cardio na de KT dan? En ik laat het smorgens maar achterwegen dan...
 
Om spierafbraak te beperken neem je idd best BCAA's voor je workout en doe je best aan low-medium intensity cardio.
Hou je hartslag tussen 120-140.
HIIT of hoge intensiteit op een nuchtere maag kan je best vermijden aangezien dit niet echt zorgt voor meer vetverbranding maar wel voor meer spierafbraak.

Wel jammer dat BCAA's insuline verhogen waardoor vetverbranding vermindert.
 
ik dacht dat dat verhaal opging voor een eiwitshake. niet voor bcaa's.
 
spierafbraak valt wel mee hoor! idd bcaa nemen als je je daar zorgen over maakt,
evt caffine helpt de vetverbranding ook (200-400 mg)
 
ohja en groene thee extract, heeft dat nog meerwaarde?
 
owwww ik dacht dat s'morgens cardio echt the way to go was. Maar blijkbaar zijn jullie er niet zo over te spreken...
Opzich hoeft er maar 4% vanaf, ik zit nu gok ik rond de 15% dus het is ook geen zeer diepe cut.
HWat is een goede duur voor cardio na de KT dan? En ik laat het smorgens maar achterwegen dan...

Als je op 15% zit hoef je je (als je niet al te radicaal doet) geen zorgen te maken over spierafbraak. Alleen bij het streven naar extreem lage vetpercentages (en 10% valt daar niet onder) of op een uiterst stupide manier kun je je lichaam verkloten. (je weet wel pro-ana sT bijvoorbeeld)
 
Help bij vetverbranding tijdens cutten
-BCAA supplementation (76% leucine) in combination with moderate energy restriction has been shown to induce significant and preferential losses of visceral adipose tissue and to allow maintenance of a high level of performance (E14).
-In adipocytes from fed rats, the rate of fatty acid synthesis in the presence of glucose and insulin was inhibited 40% by valine (5 mm) (E4).
-Twenty-five competitive wrestlers restricted their caloric intake (28 kcal.kg-1.day-1) for 19 days. A high-BCAA diet provided 4 kg of weight loss, and 17,3% decrease in fat loss. There was no change in aerobic (VO2max) (p > 0.75) and anaerobic capacities (Wingate test) (p > 0.81), and in muscular strength (p > 0.82). (E7).
 
Wel jammer dat BCAA's insuline verhogen waardoor vetverbranding vermindert.

Hehe ik verwachtte deze opmerking al :p
Imo zijn BCAA's the way to go 's ochtends.

Compleet nuchter cardio doen is niet aan te raden ivm spierafbraak.
Een eiwitshake is niet slecht maar gaat je insuline ook omhoog halen en zal slechts spiersparend beginnen werken wanneer je cardiosessie reeds over is.

BCAA's (vooral Leucine) verhogen dan wel je insulinepeil maar werken veel sneller en zullen bijgevolg veel beter zijn voor spierbehoud.
Ook zorgen aerobische activiteiten ervoor dat je insulinepeil sneller terug omlaag gaat dus in theorie zou het je vetverbranding in slechts zeer beperkte mate mogen hinderen.

In de praktijk kan ik dit alleen maar bevestigen. Ik doe nu al een jaar geregeld ochtendcardio en merk dat dit icm BCAA's veel betere resultaten geeft vergeleken met cardio post-workout.
 
Idd. ochtendcardio is veel meer effectiever dan cardio na KT imo.
Vetresserves worden veel vlugger aangesproken als energiebron dan na KT.
Cardio tussen 46-60 min. op een intensiteit van 65% van MHS is the way too go.
 
Idd. ochtendcardio is veel meer effectiever dan cardio na KT imo.
Vetresserves worden veel vlugger aangesproken als energiebron dan na KT.
Cardio tussen 46-60 min. op een intensiteit van 65% van MHS is the way too go.
Doe jij s'ochtends op lege maag cardio van bijna een uur ??????
 
Back
Naar boven