XXL Nutrition

Cardio op lege maag

Bezoekers in dit topic

@Joep7: High carb vs Low carb dieten zijn dan weer een totaal andere kwestie.
Het is trouwens in meerdere studies aangetoond dat low carb in the end toch wel meer vet verbrandt dan andere dieten. Hier eentje dat ik snel vond door even te googlen.
http://lowcarbdiets.about.com/od/science/a/studynejm708.htm

Hier nog eentje (In het artikel staat een link naar de officiële studie):
http://lowcarbdiets.about.com/b/200...b-burns-twice-as-much-body-fat-as-low-fat.htm

En nog iets intressants imo :D, is wel niet direct bewijs dat low-carb vetverlies beter stimuleert, maar staan verschillende intressante punten in:
http://www.fourhourworkweek.com/blo...fat-loss-why-a-calorie-isnt-always-a-calorie/µ

Edit: Ook @ Ironmind trouwens :D Het wordt hier een volledige high-carb low-carb discussie hehe :banana:
 
Laatst bewerkt:
@Joep7: High carb vs Low carb dieten zijn dan weer een totaal andere kwestie.
Het is trouwens in meerdere studies aangetoond dat low carb in the end toch wel meer vet verbrandt dan andere dieten. Hier eentje dat ik snel vond door even te googlen.
http://lowcarbdiets.about.com/od/science/a/studynejm708.htm

Hier nog eentje (In het artikel staat een link naar de officiële studie):
http://lowcarbdiets.about.com/b/200...b-burns-twice-as-much-body-fat-as-low-fat.htm

En nog iets intressants imo :D, is wel niet direct bewijs dat low-carb vetverlies beter stimuleert, maar staan verschillende intressante punten in:
http://www.fourhourworkweek.com/blo...fat-loss-why-a-calorie-isnt-always-a-calorie/µ

Edit: Ook @ Ironmind trouwens :D Het wordt hier een volledige high-carb low-carb discussie hehe :banana:


Hehe, we slaan idd een andere weg in :D

Korte samenvatting: HPLC (high proteine, low carbs) werkt imo ook beter ivm thermische effect! Eens!
We hadden het over iets anders, maar we hebben beide onze punten gemaakt, een ieder moet maar ontdekken welke vorm van cardio het beste werkt voor hem/haar! :cool:

Out!
 
Om het gemakkelijk te zeggen.
BCAA = Branched Chain Amino Acids = Aminozuren dus.
Wat gebeurt er met eiwitten? Ze worden in je lever omgezet in aminozuren die jouw lichaam het hardste nodig heeft.
Dit proces kan even duren,
Is het niet zo dat er een voorraad aanwezig is, neem aan dat je die dag en met name in de avond daarvoor eiwitten gehad hebt, deze omgezet worden in Aminozuren en deze worden niet verbruikt..en dus is er dan niet voldoende aanwezig voor de volgende ochtend.
Neem aan dat je lichaam wel weet wat die moet sparen en dat ie dat niet nodig heeft op dat moment. Dus lijkt het me dat er voldoende Aminozuren aanwezig zijn..
 
Is het niet zo dat er een voorraad aanwezig is, neem aan dat je die dag en met name in de avond daarvoor eiwitten gehad hebt, deze omgezet worden in Aminozuren en deze worden niet verbruikt..en dus is er dan niet voldoende aanwezig voor de volgende ochtend.
Neem aan dat je lichaam wel weet wat die moet sparen en dat ie dat niet nodig heeft op dat moment. Dus lijkt het me dat er voldoende Aminozuren aanwezig zijn..

Het lijkt mij dat jij nogal veel lijkt te veronderstellen :p
Hehe grapje :) Maar indien wat jij zegt waar is zou het supplementeren met BCAA's nutteloos zijn.

Hier een link met toch wel een redelijk aantal studies over de voordelen van BCAA's: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=594912

Om het even kort samen te vatten:
BCAA's zijn niet meteen anabolisch. In een eiwitrijk bulkdieet zullen ze weinig voordelen bieden.
In de cut werken ze wel anti-catabolisch. Ze zullen dus onnodige spierafbraak tegengaan.
 
wtf ben juist gaan lopen en na 15 mins voelde ik me zoo slecht .. dacht dat ik wel kon gaan kotsen. Ben nu even aan het bekomen met mijn boterhammetjes kipfilet :o
 
Zou jij geen stickie willen schrijven over cardio op nuchtere maag baloo?
Hoelang doe je eigelijk zelf cardio na de kt?

Gtrz sjekoog
 
Zou jij geen stickie willen schrijven over cardio op nuchtere maag baloo?
Hoelang doe je eigelijk zelf cardio na de kt?

Gtrz sjekoog

Ten eerste schrijft men iets, wat een sticky kan worden.
Ten tweede is er zat over dit onderwerp te vinden op dit forum, zelf in dit log, staan linkjes naar secties van dit forum, betreffende de verschillende manieren van cardio (ook nuchtere cardio!).
Ten derde vind ik het stimuleren, van deze manier van cardio, niet geschikt voor de gemiddelde dbb'er, maar dat is mijn mening.
 
Ten eerste schrijft men iets, wat een sticky kan worden.
Ten tweede is er zat over dit onderwerp te vinden op dit forum, zelf in dit log, staan linkjes naar secties van dit forum, betreffende de verschillende manieren van cardio (ook nuchtere cardio!).
Ten derde vind ik het stimuleren, van deze manier van cardio, niet geschikt voor de gemiddelde dbb'er, maar dat is mijn mening.

De gemiddelde dbb'er mischien niet maar wel diegenen die graag onder de 11/10% willen gaan.
En er zijn zat stickies die geschreven zijn, alleen zijn deze vaak geschreven met als doel stickie te worden en voorlichtend bezig te zijn en beginnen niet met een vraag.
 
wtf ben juist gaan lopen en na 15 mins voelde ik me zoo slecht .. dacht dat ik wel kon gaan kotsen. Ben nu even aan het bekomen met mijn boterhammetjes kipfilet :o
Nuchter gaan lopen? :p
Belangrijk is niet te overdrijven met intensiteit in het begin. De eerste weken vond ik sowieso moeilijk. Je lichaam moet wat wennen aan het idee.
Ook kan supplementeren met caffeïne/beta-alanine/BCAA's of gewoon Leucine een positieve bijdrage leveren tot je prestaties.

http://www.sixpacknow.com/fatlosstips.html


zeer leuk artikeltje, maar het rept wel geen woord over het katabolisme dat je hebt ? achja. een serving Xtend & hop lopen maar zkr?!
Zo doe ik het :) Maak je niet teveel zorgen over spierafbraak, zolang je niet overdrijft kan het nauwelijks kwaad.
Ik zie persoonlijk de gemiddelde bodybuilder nog geen marathon lopen :p
Zolang het blijft bij rustig joggen zou je er weinig tot geen spierafbraak van mogen overhouden.
Probeer rustig op te bouwen tot 45min en dan misschien, indien je hartslag het toelaat, je tempo misschien iets te verhogen.


Zou jij geen stickie willen schrijven over cardio op nuchtere maag baloo?
Hoelang doe je eigelijk zelf cardio na de kt?

Gtrz sjekoog
Hehe bedankt voor de suggestie, momenteel weinig tijd om me met zulke dingen bezig te houden. Misschien in de toekomst.
Al weet ik nu al dat er toch wel wat kritiek gaat komen van mensen die een andere mening hebben over het onderwerp.
Persoonlijk doe ik tegenwoordig weinig cardio na men KT, omdat ik het belangrijker vind men spieren snel te laten herstellen vlak na men KT.
Als ik het dan toch doe, gaat het meestal qua intensiteit en duur, gelijkaardig zijn aan men ochtendcardio. 40-50min tegen een hartslag van 120-140 dus.
Ook zal ik steeds wat BCAA's nemen na men KT, om de potentiële spierafbraak tegen te gaan.
 
Nuchter gaan lopen? :p
Belangrijk is niet te overdrijven met intensiteit in het begin. De eerste weken vond ik sowieso moeilijk. Je lichaam moet wat wennen aan het idee.
Ook kan supplementeren met caffeïne/beta-alanine/BCAA's of gewoon Leucine een positieve bijdrage leveren tot je prestaties.


Zo doe ik het :) Maak je niet teveel zorgen over spierafbraak, zolang je niet overdrijft kan het nauwelijks kwaad.
Ik zie persoonlijk de gemiddelde bodybuilder nog geen marathon lopen :p
Zolang het blijft bij rustig joggen zou je er weinig tot geen spierafbraak van mogen overhouden.
Probeer rustig op te bouwen tot 45min en dan misschien, indien je hartslag het toelaat, je tempo misschien iets te verhogen.



Hehe bedankt voor de suggestie, momenteel weinig tijd om me met zulke dingen bezig te houden. Misschien in de toekomst.
Al weet ik nu al dat er toch wel wat kritiek gaat komen van mensen die een andere mening hebben over het onderwerp.
Persoonlijk doe ik tegenwoordig weinig cardio na men KT, omdat ik het belangrijker vind men spieren snel te laten herstellen vlak na men KT.
Als ik het dan toch doe, gaat het meestal qua intensiteit en duur, gelijkaardig zijn aan men ochtendcardio. 40-50min tegen een hartslag van 120-140 dus.
Ook zal ik steeds wat BCAA's nemen na men KT, om de potentiële spierafbraak tegen te gaan.

Ok, ja je zou er wel tijd voor moeten hebben idd :D

Denk je niet dat de effectiviteit van cardio na de kt dan afneemt als je bcaa's pakt ivm insuline? of zou het dan een optie zijn om die bcaa's halverwege je cardiosessie ná je kt te pakken?

Ik zit nu in de cut en heb nog 4 weken om op de 8% te komen dus voor mij is het een noodzakelijk kwaad. In augustus ga ik clean bulken en dan komt alles goed ;)
 
Denk je niet dat de effectiviteit van cardio na de kt dan afneemt als je bcaa's pakt ivm insuline? of zou het dan een optie zijn om die bcaa's halverwege je cardiosessie ná je kt te pakken?

BCAA's geven een korte insulinestijging. Aerobische activiteiten zorgen ervoor dat je insulinepeil sneller terug omlaag gaat dus in theorie zou het je vetverbranding in slechts zeer beperkte mate mogen hinderen.
Je moet zelf wat afwegen wat je het belangrijkst vindt maar persoonlijk verkies ik steeds BCAA's aangezien imo, de voordelen toch wel opwegen tegen de nadelen.
Ik zit nu in de cut en heb nog 4 weken om op de 8% te komen dus voor mij is het een noodzakelijk kwaad. In augustus ga ik clean bulken en dan komt alles goed ;)
8% is niet nix, alvast succes ermee! :thumbs:
 
Nuchter gaan lopen? :p
Belangrijk is niet te overdrijven met intensiteit in het begin. De eerste weken vond ik sowieso moeilijk. Je lichaam moet wat wennen aan het idee.
Ook kan supplementeren met caffeïne/beta-alanine/BCAA's of gewoon Leucine een positieve bijdrage leveren tot je prestaties.

uhm ja ben nuchter geweest, dacht dat het de bedoeling was van smorgens lopen dat je op nuchtere maag ging en onmiddellijk erna je proteïne maaltijd?
Dus ik moet eerst onbijten best ? :p

Normaal doe ik gewoon 30-45mins na mijn normale training maar ik ben de laatste dagen helemaal opgefokt door een meisj dus ga ik maar lopen om men energie kwijt te raken :p
 
uhm ja ben nuchter geweest, dacht dat het de bedoeling was van smorgens lopen dat je op nuchtere maag ging en onmiddellijk erna je proteïne maaltijd?
Zo wordt fasted cardio idd gedaan. Met wat extra sups pre-workout misschien zoals ik hierboven al vermeldde.
Dus ik moet eerst onbijten best ? :p
Dat moet je zelf uitmaken. Indien nuchtere ochtendcardio lukt voor je zou ik dat blijven doen :) Het is echter, zoals eerder al gezegd, natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.
 
Ik vind ochtendcardio erg prettig om te doen, helaas is het niet vaak mogelijk ivm mijn werk. Daarom doe ik mijn cardio vaak na de krachttraining, op maandag woensdag en vrijdag. Aangezien dit niet meer genoeg is wil ik het ook op dinsdag en donderdag doen, na het werk. Daar heb ik meestal twee wat grotere maaltijden, waarvan ééntje carb-vrij. Hoe lang duurt het voordat het glycogeenpeil weer laag ligt? Ik heb vandaag mijn laatste carbs zo rond het middaguur gehad, en tussen half zes en zes ben ik begonnen met cardio (van tevoren wel wat BCAA's). Is dit verstandig?
 
Zou niet lopen op een lege maag vergeet niet dat je spieren ook gevoed moeten worden.
Drink een shake(whey proteine) ga dan lopen.
Is je doel enkel vetverbranding? Volg dan een korte strenge dieet tot je u ideale vet% hebt bereikt en ga dan gezond eten om het te onderhouden.
 
Zou niet lopen op een lege maag vergeet niet dat je spieren ook gevoed moeten worden.
Drink een shake(whey proteine) ga dan lopen.
Is je doel enkel vetverbranding? Volg dan een korte strenge dieet tot je u ideale vet% hebt bereikt en ga dan gezond eten om het te onderhouden.

Jezus man....

Verdiep je eens in de materie voor je de wijsneus uithangt.
 
Back
Naar boven