XXL Nutrition

Caseine met banaan smaak.. welke is lekker? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

omega6

Novice
Lid geworden
13 jan 2017
Berichten
17
Waardering
0
Iemand hier al een caseine poeder geprobeerd met bananensmaak die niet te zoet is? Welke zijn lekker en welke beter vermijden? Ik wil het gebruiken om er 's avonds een pudding mee te maken.

Mijn enigste ervaring met caseine is XXL Delicious Protein Pudding in smaak vanille die best lekker is, maar ze hebben deze niet in banaan. Hoor dat hun Night Protein niet hetzelfde smaakt maar zoek dus smaak banaan.

Alvast bedankt.
 
Bulkpowders vind ik altijd goed, weet niet of hun caseine ook in banaan is. Iig nooit te zoet gevonden bij hun met andere smaken
 
Night proteïne banaan van Xxl is licht van smaak en niet zoet.

Powersupplements is ook niet zo zoet met de casseine.

Ik hou zelf niet van banaan omdat T vaak te chemisch en te zoet is. Maar deze 2 vind ik nog goed te doen.
 
Ik vind banaan eigenlijk altijd te zoet en te syntetisch.

Ik heb Night protein vanille (smaakt niet zoals delicious) maar ik voeg altijd kaneel toe. Prima te happen samen.
 
Night proteïne banaan van Xxl is licht van smaak en niet zoet.

Powersupplements is ook niet zo zoet met de casseine.

Ik hou zelf niet van banaan omdat T vaak te chemisch en te zoet is. Maar deze 2 vind ik nog goed te doen.
Als je banaan tussen XXL Night Protein en Powersupplements caseine vergelijkt, welke smaakt dan het beste of moet je in beide gevallen niet echt iets lekkers verwachten. Wat bedoel je overigens met "chemisch"? Ik wou er banaan pudding mee maken.

Daarnaast iemand soms ervaring met ESN of Body&Fit caseine?

Als je fluff/pudding wil maken met die caseines, hoeveel magere melk gebruik je dan best of beter met water?

Ik ga er vanuit dat alle caseines relatief gelijk zijn daarom dat ik die zoek welke qua banaan de lekkerste smaak heeft.
 
Ik vind banaan eigenlijk altijd te zoet en te syntetisch.

Ik heb Night protein vanille (smaakt niet zoals delicious) maar ik voeg altijd kaneel toe. Prima te happen samen.
Heb zelf van XXL allleen hun Delicious Pudding geprobeerd. Is hun Nightprotein niet zo lekker of hoe is die anders?
 
De structuur van casseine is wat anders dan van whey. Wordt meer kwarkachtig als je het met de zelfde hoeveelheid water mengt.

Pindakaas er doorheen is ook lekker!

En blijf weg van BF huismerk. Herhaaldelijk is gebleken dat het label niet matched met de inhoud.
 
Smaak is heel persoonlijk.

Ik heb zelf altijd van alles de vanille smaak omdat je daar ook makkelijk mee kan varieren. Cacoa erdoor en/ of kaneel. En vanille gaat me nooit tegen staan.
Night protein en isolaat vanille van XXL zijn niet te zoet en daar hou ik juist van.

Met chemische banaan smaak bedoel ik dat het echt smaakt naar bananenschuimpjes. Sterk, chemisch en overheersend. Als je van die schuimpjes houdt dan zou je het prima kunnen doen. NP is minder scherp van smaak.
 
Ik vond de night protein banaan echt fucking lekker. Wel gemengd met melk.
 
Je vraag is lastig te beantwoorden. Smaken verschillen en wat jij lekker vind dat vind een ander niet lekker of zelfs vies. Onze NP banaan bevat circa 88% eiwit terwijl veel andere merken maar 78% eiwit bevatten daar zitten dan meer suikers en vetten in. Daardoor smaken ze wel wat voller en zoeter. Onze NP is lichter van smaak.
 
Ik meng met water dan, maar in welke dikte gemengd, maakt voor de smaak ook veel uit, te dik vind ik persoonlijk niet lekker, te volmakend gevoel.
Wat dunner zoals vla vind ik wel lekker.
Ik heb meestal de vanille en chocolade casseine van XXL, de kokos ook, maar die vind ik een beetje apart, die moet ik niet te vaak eten.
De casseine van body en fit is echte brol, super zoet, en de waardes klopten nooit, omdat er heel veel zoetstof aan toegevoegd is, daarom is het ook zo mega zoet.
 
Waarom niet gewoon kwark? Is ook nog goedkoper!
 
Waarom niet gewoon kwark? Is ook nog goedkoper!

Dat valt allemaal heel erg mee! Night Protein bijvoorbeeld nu in de weekaanbieding 33 euro . 2000 gr - 88% eiwit = 1760 gram eiwit.
Een bakje kwark van 500 gram bevat circa 45 gram eiwit.

Dus je hebt 45 bakjes kwark nodig om net zoveel eiwit te krijgen als in een pot Night Protein van 33 euro. Als een bakje kwark goedkoper is als 73ct dan heb je pas voordeel. Met kwark heb je ook meer melksuikers wat zeker niet iedereen prettig vind.
 
Dat valt allemaal heel erg mee! Night Protein bijvoorbeeld nu in de weekaanbieding 33 euro . 2000 gr - 88% eiwit = 1760 gram eiwit.
Een bakje kwark van 500 gram bevat circa 45 gram eiwit.

Dus je hebt 45 bakjes kwark nodig om net zoveel eiwit te krijgen als in een pot Night Protein van 33 euro. Als een bakje kwark goedkoper is als 73ct dan heb je pas voordeel. Met kwark heb je ook meer melksuikers wat zeker niet iedereen prettig vind.
Mijn enige ervaring is met jullie Delicious protein pudding smaak vanille en die smaakte zeer lekker.

Hoe vergelijkbaar is die NP als je er dus een pudding met melk mee maakt qua consistentie en vooral hoe goed is die smaak banaan?

Als je komt van die Delicious pudding, gaat dat toch minder zijn?

Begrijp niet dat er hier zijn die enerzijds zeggen dat de smaak banaan fantastisch is en anderen die het gewoon vreselijk vinden. Smaak is subjectief maar dat de meningen zou extreem mekaar tegenspreken begrijp ik niet goed. Iedereen weet toch hoe een banaan smaakt.
 
Mijn enige ervaring is met jullie Delicious protein pudding smaak vanille en die smaakte zeer lekker.

Hoe vergelijkbaar is die NP als je er dus een pudding met melk mee maakt qua consistentie en vooral hoe goed is die smaak banaan?

Als je komt van die Delicious pudding, gaat dat toch minder zijn?

Begrijp niet dat er hier zijn die enerzijds zeggen dat de smaak banaan fantastisch is en anderen die het gewoon vreselijk vinden. Smaak is subjectief maar dat de meningen zou extreem mekaar tegenspreken begrijp ik niet goed. Iedereen weet toch hoe een banaan smaakt.

de pudding smaakt veel beter (althans dat vinden de meeste), het is ook een heel ander product. NP leent zich wel als pudding of dikke vla maar is licht van smaak. Zelf neem ik altijd choco die vind ik top. yoghurt raspberry ook maar bevat iets minder eiwit.
 
Een normale banaan is niet vergelijkbaar met bananenwhey.
Heb je wel eens bananschuimpjes gegeten? Dat smaakt ook niet naar verse banaan ;)
 
Een normale banaan is niet vergelijkbaar met bananenwhey.
Heb je wel eens bananschuimpjes gegeten? Dat smaakt ook niet naar verse banaan ;)
ohh... bananeschuimpjes. Dat is een guilty pleasure :o (die gladde, niet die besuikerde)
 
de pudding smaakt veel beter (althans dat vinden de meeste), het is ook een heel ander product. NP leent zich wel als pudding of dikke vla maar is licht van smaak. Zelf neem ik altijd choco die vind ik top. yoghurt raspberry ook maar bevat iets minder eiwit.
Wat gebruiken jullie precies als micellar caseine (MC) in jullie NP? MC kan een melkeiwit isolaat of concentraat zijn.

Als ik daarnaast kijk naar de ingredienten lijst van NP, zie ik het goed dat daar geen sojalethicine inzit? Bij de meeste producten, ook van jullie, zit dat er wel steeds in als emulgator dacht ik.

Laatste, in de NP zit qua zoetstof alleen sucralose terwijl in de Delicious Pudding en de meeste andere caseines daar ook nog acesulfame K bijzit. Waarom in die NP alleen sucralose? Ik dacht dat de comi sucralose + aceculfame K meestal gebruikt werd omdat het meer naar echte suiker smaakt. Van beide uiteraard zéér weinig om niet te zoet te maken.
 
Laatst bewerkt:
Wat gebruiken jullie precies als micellar caseine (MC) in jullie NP? MC kan een melkeiwit isolaat of concentraat zijn.

Als ik daarnaast kijk naar de ingredienten lijst van NP, zie ik het goed dat daar geen sojalethicine inzit? Bij de meeste producten, ook van jullie, zit dat er wel steeds in als emulgator dacht ik.

Laatste, in de NP zit qua zoetstof alleen sucralose terwijl in de Delicious Pudding en de meeste andere caseines daar ook nog acesulfame K bijzit. Waarom in die NP alleen sucralose? Ik dacht dat de comi sucralose + aceculfame K meestal gebruikt werd omdat het meer naar echte suiker smaakt. Van beide uiteraard zéér weinig om niet te zoet te maken.

We gebruiken een melkeiwit isolaat daarom is het eiwitpercentage ook hoger dan de meeste andere merken die een concentraat gebruiken. Er zit inderdaad geen emulgator bij de NP dat is niet nodig met de MC die wij gebruiken. De zoetstof keuze is meer vanwege de geschiedenis. We hebben 2 producenten voor de eiwitten en de delicious serie komt bij een andere producent vandaan dan de NP, perfect whey, isolaat en hydrolisaat.
 
Heb ooit een caseine met smaak banaan gehad en die was smerig. Weet niet meer welk merk. Ik heb nu night protein yoghurt framboos en die is top.
 
Back
Naar boven