XXL Nutrition

Sticky [Centraal] Veelgestelde Vragen Topic Voor Beginners

Bezoekers in dit topic

Thnx. Zeker nuttig!
 
Heb 't doorgelezen! Heel mooi geschreven!
Ik als beginner zou het zelfs mooier vinden als jullie het nog verder uitbreiden!
 
Laat opstaan

Hallo,

Ik doe slechts 1 jaar aan serieus fitnessen, mijn bedoeling is bodybuilding te doen (was er laatst bijna zelfs mee gesponsord op www.bodylab.nl)

Heb alleen de laatste tijd het probleem dat ik te laat opsta, oke ik ga wel rond 12 uur naar bed maar dan zet ik mijn wekker wel mooi om 08.00 maar sta ik dan toch nog om 11.30 op helaas.

Ik heb dan dit als maaltijden per dag:

11.30: Maaltijd van 600 Calorieen

14.00 : 500 gr. Kip + Rijst
2 stukken Biefstuk + Aardappeltjes

16.00: 8 of 10 Botterhammen Kip of pindakaas

18.00: Avondeten met ouders + Bakje magere kwark

19.30: Fitness

21.30: Kip of Biefstuk + Rijst of Aardappeltjes

22.30: Bakje tonijn


Zo zit mijn dag meestal in elkaar, drinken/ shakes zitten er natuurlijk bij.

Mijn vraag is dus eigenlijk:

Ontbijt hierbij niet belangrijk?
Kom ik zo aan de hoeveelheid Calorieen om iets met bodybuilding te gaan doen?
 
Hallo,

Ik doe slechts 1 jaar aan serieus fitnessen, mijn bedoeling is bodybuilding te doen (was er laatst bijna zelfs mee gesponsord op www.bodylab.nl)

Heb alleen de laatste tijd het probleem dat ik te laat opsta, oke ik ga wel rond 12 uur naar bed maar dan zet ik mijn wekker wel mooi om 08.00 maar sta ik dan toch nog om 11.30 op helaas.

Ik heb dan dit als maaltijden per dag:

11.30: Maaltijd van 600 Calorieen

14.00 : 500 gr. Kip + Rijst
2 stukken Biefstuk + Aardappeltjes

16.00: 8 of 10 Botterhammen Kip of pindakaas

18.00: Avondeten met ouders + Bakje magere kwark

19.30: Fitness

21.30: Kip of Biefstuk + Rijst of Aardappeltjes

22.30: Bakje tonijn


Zo zit mijn dag meestal in elkaar, drinken/ shakes zitten er natuurlijk bij.

Mijn vraag is dus eigenlijk:

Ontbijt hierbij niet belangrijk?
Kom ik zo aan de hoeveelheid Calorieen om iets met bodybuilding te gaan doen?

Hangt ervan af wat je doel is... Bulken?
Bereken zelf je calorieen en je verbruik (google of BTFFTM) en zie of je positief genoeg uitlkomt...
 
Ik ben ook een beginner en vindt dit heel handig, bedankt.
 
Nieuw op het forum. Bedankt voor de eerste informatie, ik ben benieuwd naar de rest van het forum.
 
Ik heb dus kleine tips nodig op aanvulling van me zelf.. zoals je ziet ben ik 21M ben 89 kilo en heb een vetpercentage van 16,3 om precies te zijn. ik ben aan cutten/afvallen 1 jan was ik 92 kilo dus het gaat lekker vind ik dan kwa cardio. Ik ben ook aaanzienlijk beter gaan eten met tegenstelling tot paar maanden geleden. dus houdt me aan een goede dieet met goede eiwitten. maar in de gym doe ik setjes van 3x15 voor "droogtrainen" zoals de instructeur dat heeft aanbeloven. maar ik vind mijn borst in proporties wat minder dan derest op dit moment. Mag ik dat dan wel setjes van 4x8-10-12 doen om spieren te kweken terwijl ik derest 3x15 doe of moet ik alles gelijk aan trainen. bij voorbaat dank jongens!
 
12 weken massakuur gevolgd door cut kuur

ik ben nu een paar jaar aan het trainen,ook vaker gekuurd,maar ben nu van plan het een keer goed te
doen.heb nu al 9 maanden niks meer gebruikt,en ga me nu weer eens klaar maken voor de zomer.ik was aan het denken aan de volgende kuur.

w1 t/m 4 50mg dianabol per dag
w1 t/m 8 500mg test-e
w1 t/m 8 400mg deca

w9 t/m 16 1000mg sust
w9 t/m 16 800mg boldone

rond week 12 of misschien vanaf week 16 wil ik gaan cutten maar gebruik liever geen tren.ik was aan het denken om vanaf week 17 de test te verlagen naar 750 mg en dan wat primo of mastron ernaast te zetten,en verder in de kuur de test verlagen naar 500mg,en die primo of mastron verder te verhogen,en of zelfs nog wat winstrol er naast te zetten

wat vinden jullie ervan,en valt hier nog wat aan te verbeteren,of die ik het helemaal fout?ik wil het deze keer echt perfect doen
 
Ik train al jaren, maar toch verbaas ik me steeds weer over hoeveel ik dus niet weet/wist of simpelweg vergeten ben. Handige FAQ. Thumbs up Big T . Ps. Antwoord 9 is trouwens geniaal :p
 
Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum, Maar ik krijg telken een melding zoals deze; je hebt geen rechten om deze pagina te bekijken. Dit kan volgende redenen hebben:

Als je deze pagina te zien krijgt na het invullen van een grote enquête, dan is dit volkomen normaal. De uitslagen van grote enquêtes worden pas maanden later bekend gemaakt in het 'Allerlei' forum.
Je gebruikersaccount heeft mogelijk onvoldoende rechten om deze pagina te bekijken. Probeerde je een post van iemand anders te bewerken, of een privéforum binnen te gaan?
Als je probeerde te posten is je account mogelijk nog niet geactiveerd, controleer je e-mails en klik op de activatielink.


Weet iemand hoe ik ervan af kan komen ??

Alvast grote dank
 
Na een tijdje hier als bezoeker rond gelezen te hebben, heb ik toch besloten om mij eens aan te melden. Naar mijn idee is dit een van de betere fora m.b.t. de krachtsport.

Goed initiatief dit topic en vooral ook de link die je na het activeren van je account krijgt.

Leuk en goed geschreven informatief stukje, dat de serieuzere mensen gelijk goed op weg helpt.
 
Hallo,
Ik fitness nu 4 weken op het schema van de sportschool. Het schema is verlopen en het schema bevalt me niet erg goed.

Ik train 3 dagen in de week:
maandag - woensdag - vrijdag OF dinsdag - donderdag - zaterdag

Daarin wil ik de volgende dingen doen:
Buikspieren, biceps - triceps, rug, borst.

In welke volgorde kan ik dit het beste gaan doen?

Alvast bedankt
 
Ik ben 44

Hallo, ik ben 44 jaar en pas vier maanden begon ik sporten. Ik heb veel supplementen gekocht maar ik weet niet wat kan de verschillen zijn voor mijn leeftijd wat is de best nemen.
 
Hallo, ik ben 44 jaar en pas vier maanden begon ik sporten. Ik heb veel supplementen gekocht maar ik weet niet wat kan de verschillen zijn voor mijn leeftijd wat is de best nemen.


Welkom!

Dat scheelt er heel erg aan wat voor supplementen het zijn.
Verwacht trouwens niet te veel van supplementen, verdiep je eerder in hoe je een fatsoenlijk voedingsschema opsteld. Daar haal je veel meer uit dan alleen supplementen.

Meer info daar over kan je vinden onder het kopje "Voeding".

Succes! :thumbs:
 
goed topic, vele nuttige antwoorden
 
even voorstellen..

O, verkeerde topic, sorry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven