1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Citroensap om af te vallen

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door beelzebab, 3 jun 2007.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. beelzebab

beelzebab Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    25%
    Ik heb even rond gekeken op het net, en zie dat mensen citroen sap gebruiken om af tevallen. Ik lees dat het werkt, maar ik lees ook dat het slecht voor je is.

Aangezien ik hier op he forum niet echt wat heb kunnen vinden gerelateerd aan het citroen sap wat is jullie menning hierover??

2. clawfinger

clawfinger Ripped Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    150
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m68
    Massa:
    74kg
    mijn osteopaat zei dat smorgens citroensap drinken goed was voor de lever. of dat waar is weet ik niet

3. beelzebab

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    25%
    ook had ik gelezen dat te veel weer slecht voor de lever is

4. Faja

Faja Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    TE veel is altijd slecht. Het sap van een halve citroen per dag kan geen kwaad.
    Ik heb altijd gelezen dat citroensap (met water) 's ochtends op de nuchtere maag juist heel goed is. Het zou het lichaam reinigen. Hetzelfde geldt voor limoenen. Dat doe ik dan ook regelmatig. Hoe het met ander citrusfruit zit, weet ik niet. Ik denk dat fruit 's ochtends altijd wel een goed idee is. Het zit vol met vitaminen en anti-oxidanten en omdat er nog geen ander voedsel in de maag aanwezig is (zoals calcium in melk die ijzer bindt waardoor je lichaam het niet kan opnemen), zodat het optimaal z'n werk kan doen.
    Citroensap is slecht voor je tanden (net als elk ander zuur fruit). En als je er TE veel van drinkt, wordt je bloed dunner en word je duizelig/krijg je hoofdpijn. Voor de rest is er niets mis met citroensap.

5. wazzup

wazzup Super Moderator Medewerker Super Mod

Leuk Bevonden:
    1.458
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    je valt niet af van citroensap. (alleen als je het neemt in plaats van een biertje)

6. beelzebab

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    25%
    ik lees net ook op een site:

Er wordt wel eens gezegd van citroensap dat het vet afbreekt en dat je sneller kunt afvallen. Helaas is dit niet waar. Op zich heeft citroensap wel ontvettende eigenschappen, maar die komen in het menselijk lichaam niet tot hun recht om vetcellen af te breken.

7. schavuit

schavuit Advanced Beauty Builder Elite Member

Leuk Bevonden:
    220
    Geslacht:
    Man
    3 cayenne pepers per dag rauw eten,
    succes!

8. philosopher

philosopher Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    174
    Geslacht:
    Man
    Grapefruit heeft dezelfde/misschien wel betere eigenschappen. Misschien zou je daar wat meer in kunnen duiken.

9. schavuit

schavuit Advanced Beauty Builder Elite Member

Leuk Bevonden:
    220
    Geslacht:
    Man
    Ik heb mij ooit laten vertellen dat grapefruitsap vet af zou breken.
    Geen idee wat ervan waar is.

10. nazgul

nazgul Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    het sap van citrusvruchten kan inderdaad vet afbreken.
    Dat is dan als het gebruit wordt om af te wassen. In dreft en zo kan er citrussap zitten.

Of het in je lichaam naar het vet getransporteerd wordt en daar actief het vet gaat afbreken betwijfel ik.

11. Big-T

Big-T Administrator Medewerker Admin

Leuk Bevonden:
    3.116
    Geslacht:
    Man
    Appelazijn werkt wel, maar het doet echt heel weinig (vraag is of je er uberhaupt wat van merkt).

Maar sowieso goed voor doorbloeding en voert afvalstoffen beter af.

12. wazzup

Leuk Bevonden:
    1.458
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
  13. wazzup

Leuk Bevonden:
    1.458
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Wat bedoel je met "werkt" ?

val je er van af als je het eet terwijl je verder niet op dieet bent ? (zeg je eet op onderhoud)

/edit: ik had alleen de eerste 3 woorden gelezen... heb je de rest er later bij geedit of ben ik gewoon woordblind oid.

14. beelzebab

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    99kg
    Vetpercentage:
    25%
    ik zal me eens verdiepen in de grapefruits, bedankt voor de tip

15. Big-T

Big-T Administrator Medewerker Admin

Leuk Bevonden:
    3.116
    Geslacht:
    Man

Lager bloedglucose/insuline verminderd de kans op vetopslag, in een dieet op onderhoud zal het waarschijnlijk niets doen.

Deel Deze Pagina