MuscleMeat

Coca Cola Zero

  • Topic starter Rik88
  • Startdatum
  • Reacties 72
  • Weergaven 20K
  • Volgers 26

Bezoekers in dit topic

Rik88

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
139
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
72kg
Vetpercentage
20%
Vandaag eens opgezocht wat er in een blikje Coca Cola Zero zit..

Volgens het etiket: (per 100g)

Eitwit: 0.05
Vet: 0
Suiker: 0
Koolhydraten: (weet ik niet 100% zeker meer) 1.1

Nou is mijn vraag: "is dit erg slecht om zo af en toe te drinken?"

Ik heb al in tijden geen zoetigheid meer gedronken en drink strikt water en melk, maar dat gaat uiteraard vervele. Als ik zo heel af en toe (laten we zeggen 1 a 2 keer per week) iets anders zou drinken (in de vorm van misschien coke zero) zou dat veel kwaad doen?
 
nee, kan geen kwaad
 
Af en toe

het is alsnog troep hé.
 
De zuurtegraad is slecht voor de tanden. Voor de rest is er niets mis mee.
 

Huilen?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 12:28 ----------

Cola light/zero is prima. Ik drink een litertje cola light per dag.
 
Cola is slecht voor je tanden en slecht voor je botten dacht ik. Verder drink ik ongeveer 4x per week cola. ben helemal afgekickt vroeger dronk ik minimaal een fles per dag.
 
Laatst bewerkt:
De zuurtegraad is slecht voor de tanden. Voor de rest is er niets mis mee.

Niet alleen voor de tanden trouwens, ook voor je maag en de rest van je lichaam als het een effect heeft op ph. CC is gewoon rommel, bevat niks nuttigs. Snap niet dat mensen het nog drinken. De zoete smaak van de light producten stimuleert overigens de insuline afgifte (niet goed) en zorgt ervoor dat je honger toeneemt. Men heeft daar onderzoek naar gedaan en mensen die meer light producten aten gingen méér junkfood eten niet minder.

Een alpha (naturel) man drinkt gewoon water.
 
Maakt weinig uit of je nou Cola light, zero of gewoon drinkt. Je gaat er niet beter van uit zien als je het vaak neemt, dus alles met mate.
 
Thx voor de reacties!

Ik ga het ook absoluut niet in grote hoeveelheden drinken! Maximaal 2 blikjes per week op mijn vrije dagen. Geeft net ff wat extra motivatie (soort beloning)! Voor de rest blijf ik gewoon lekker water en melk drinken hoor!
 
Ha ha. ;)

Doe niet zo pussy en drink gewoon Cola regular. Drink jij soms ook alleen een alcoholvrij biertje?

Cola regular vind ik smerig, dus nee dat drink ik niet. Alcoholvrij biertje heb ik wel eens geprobeerd, maar nee dan toch liever een cola light :D

Nee maar even serieus, dat kleine beetje aspartaam boeit toch niks. Tegenwoordig vind je zoetstoffen trouwens overal in terug.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:05 ----------

Maakt weinig uit of je nou Cola light, zero of gewoon drinkt. Je gaat er niet beter van uit zien als je het vaak neemt, dus alles met mate.

Thanks Jay :(

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:07 ----------

Niet alleen voor de tanden trouwens, ook voor je maag en de rest van je lichaam als het een effect heeft op ph. CC is gewoon rommel, bevat niks nuttigs. Snap niet dat mensen het nog drinken. De zoete smaak van de light producten stimuleert overigens de insuline afgifte (niet goed) en zorgt ervoor dat je honger toeneemt. Men heeft daar onderzoek naar gedaan en mensen die meer light producten aten gingen méér junkfood eten niet minder.

Een alpha (naturel) man drinkt gewoon water.

Die insulineafgifte is maar minimaal, net als wanneer je aan lekker eten denkt (watertanden)

Dat het zuur slecht voor je is dat is helaas wel waar, zo ook van zure zuivel etc.
 
Niet alleen voor de tanden trouwens, ook voor je maag en de rest van je lichaam als het een effect heeft op ph. CC is gewoon rommel, bevat niks nuttigs. Snap niet dat mensen het nog drinken. De zoete smaak van de light producten stimuleert overigens de insuline afgifte (niet goed) en zorgt ervoor dat je honger toeneemt. Men heeft daar onderzoek naar gedaan en mensen die meer light producten aten gingen méér junkfood eten niet minder.

Een alpha (naturel) man drinkt gewoon water.

Maagsap is zuurder dan cola (http://nl.wikipedia.org/wiki/PH#Van_pH_14_tot_pH_0). Fruitsap en cola zitten rond een pH van 3, terwijl de maag tot 1.3 kan gaan. Eens in de darmen wordt de pH dan weer geneutraliseerd (5-7) door gal, alvleesklier- en andere darmsappen.
Volgens mij is alleen de schadelijkheid voor de tanden (erosie) bewezen.

De kunstmatige zoetstoffen hebben ook zeer uitgebreide tox studies doorstaan, en worden al decennia lang in grote hoeveelheden gebruikt door honderden miljoenen mensen zonder aantoonbare problemen.

Van de insuline en honger weet ik dat bij proefdieren is aangetoend, maar of dit ooit bij de mens is bevestigd, weet ik niet. Zelfs heb ik er alleszins geen merkbare last van.

Afgezien van het water, bevat cola zero idd verder niets nuttigs (beetje caffeine voor zij die daar behoefte aan hebben).

Nu drink ik ook wel veel kraantjeswater, maar als genotsmiddel vind ik een Cola Zero of een Pepsi Max toch nog altijd één van de beste uitvindingen aller tijden. Zeker als je aan't verschrompelen bent van de dorst bij warm weer.

Namie_Amuro+Coca_Cola.jpg
 
Laatst bewerkt:
troep

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:35 ----------

Huilen?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 12:28 ----------

Cola light/zero is prima. Ik drink een litertje cola light per dag.

waarom zou je? smerige fabriekstroep

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:36 ----------

Niet alleen voor de tanden trouwens, ook voor je maag en de rest van je lichaam als het een effect heeft op ph. CC is gewoon rommel, bevat niks nuttigs. Snap niet dat mensen het nog drinken. De zoete smaak van de light producten stimuleert overigens de insuline afgifte (niet goed) en zorgt ervoor dat je honger toeneemt. Men heeft daar onderzoek naar gedaan en mensen die meer light producten aten gingen méér junkfood eten niet minder.

Een alpha (naturel) man drinkt gewoon water.

Ja en dat had weer tot gevolg dat je insuline ongevoeliger wordt ervan heb ik begrepen.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:37 ----------

Cola regular vind ik smerig, dus nee dat drink ik niet. Alcoholvrij biertje heb ik wel eens geprobeerd, maar nee dan toch liever een cola light :D

Nee maar even serieus, dat kleine beetje aspartaam boeit toch niks. Tegenwoordig vind je zoetstoffen trouwens overal in terug.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:05 ----------



Thanks Jay :(

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:07 ----------



Die insulineafgifte is maar minimaal, net als wanneer je aan lekker eten denkt (watertanden)

Dat het zuur slecht voor je is dat is helaas wel waar, zo ook van zure zuivel etc.

zoals? denk dat je voornamelijk shit producten neemt dan.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:38 ----------

Maagsap is zuurder dan cola (http://nl.wikipedia.org/wiki/PH#Van_pH_14_tot_pH_0). Fruitsap en cola zitten rond een pH van 3, terwijl de maag tot 1.3 kan gaan.
Volgens mij is alleen de schadelijkheid voor de tanden (erosie) bewezen.

De kunstmatige zoetstoffen hebben ook zeer uitgebreide tox studies doorstaan, en worden al decennia lang in grote hoeveelheden gebruikt door honderden miljoenen mensen zonder aantoonbare problemen.

Van de insuline en honger weet ik dat bij proefdieren is aangetoend, maar of dit ooit bij de mens is bevestigd, weet ik niet. Zelfs heb ik er alleszins geen merkbare last van.

Afgezien van het water, bevat cola zero idd verder niets nuttigs (beetje caffeine voor zij die daar behoefte aan hebben).

Nu drink ik ook wel veel kraantjeswater, maar als genotsmiddel vind ik een Cola Zero of een Pepsi Max toch nog altijd één van de beste uitvindingen aller tijden. Zeker als je aan't verschrompelen bent van de dorst bij warm weer.

Namie_Amuro+Coca_Cola.jpg

behalve dan dat je kanker krijgt van zoetstoffen zoals aspartaam
 
behalve dan dat je kanker krijgt van zoetstoffen zoals aspartaam

Dit is enkel bevestigd in de Fabeltjeskrant zoals iedereen ondertussen wel weet.
 
Aspartaam/zoetstof slechte invloed op stofwisseling

In light producten dus ook coca cola zero zit om de smaak enigszins op gewone cola te laten lijken zoetstof en vaak de meest slechte die je kan hebben: aspartaam

Geproduceerde zoetstoffen als deze hebben een nadelig effect op je stofwisseling, die als je sport en juist eet juist zo optimaal mogelijk wilt houden.

Wij raden je dus aan het enigszins te beperken, uiteraard zijn de meningen altijd verdeeld, maar elke dag is zeker niet aan te raden. Af en toe een glaasje kan natuurlijk geen kwaad.

Sportieve groet!
 
Af en toe vind ik het wel lekker, wekt alleen eetlust op bij mij. Ik drink liever af en toe een glaasje dan meerdere malen per dag overigens. Water vind ik toch beter te doen over de lange termijn.
 
Maagsap is zuurder dan cola (http://nl.wikipedia.org/wiki/PH#Van_pH_14_tot_pH_0). Fruitsap en cola zitten rond een pH van 3, terwijl de maag tot 1.3 kan gaan.
Volgens mij is alleen de schadelijkheid voor de tanden (erosie) bewezen.

Het gaat natuurlijk niet om de zuurtegraad in de maag, maar dat je de zuurtegraad van je hele lichaam beinvloedt.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 13:52 ----------

troep

waarom zou je? smerige fabriekstroep

Ja en dat had weer tot gevolg dat je insuline ongevoeliger wordt ervan heb ik begrepen.

zoals? denk dat je voornamelijk shit producten neemt dan.

behalve dan dat je kanker krijgt van zoetstoffen zoals aspartaam


Wat vind jij geen fabriekstroep behalve water en versgeperst fruitsap dan?

Steeds meer dranken bevatten aspartaam. En ja als je alles behalve water 'shit producten' noemt dan neem ik voornamelijk 'shit producten' ja.

Eet je pindakaas? Kanker. Barbeque je wel eens? Kanker. Gebruik je shampoo? Kanker. Tandpasta? Kanker! Tja als je alles gelooft..
 
Dit is enkel bevestigd in de Fabeltjeskrant zoals iedereen ondertussen wel weet.

Ja dat weet iedereen :roflol:
Wat ik zie is mensen die excusen zoeken om ongezonde dingen te nuttigen, wat draagt iets als cola en chemische geconstructureerde stoffen nou bij aan een goed schema.
 
In light producten dus ook coca cola zero zit om de smaak enigszins op gewone cola te laten lijken zoetstof en vaak de meest slechte die je kan hebben: aspartaam

Geproduceerde zoetstoffen als deze hebben een nadelig effect op je stofwisseling, die als je sport en juist eet juist zo optimaal mogelijk wilt houden.

Wij raden je dus aan het enigszins te beperken, uiteraard zijn de meningen altijd verdeeld, maar elke dag is zeker niet aan te raden. Af en toe een glaasje kan natuurlijk geen kwaad.

Sportieve groet!

Wie zijn 'wij' ?
 
Back
Naar boven