MuscleMeat

Computer om video's mee te editen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brenno

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
1.039
Waardering
186
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
10%
Beste bodybuilders met verstand van computers,

Ik ben op zoek naar een computer om video's mee te editen. Het programma dat ik wil gebruiken is sony vegas pro 13. De beelden die ik wil bewerken zijn 1080p en 60 frames per seconden.

Voorheen werkte ik op mijn huidige computer met beelden van 1080p en 30 frames per seconden en dit ging altijd prima. Nu ik een nieuwe camera heb aangeschaft wordt het mijn pc te veel.

Mijn huidige pc heeft de krachtstats:

processor i3-2120 cpu @3.30 GHZ
4 gb werkgeheugen
64 bit besturingssysteem
1000 gb geheugen ( 2 x 500 gb harde schijven, geen ssd)


Omdat al mijn geld op gaat aan kip en rijst heb ik een budget van circa 600 euro voor een nieuwe pc. Dit is alleen voor de desktop de rest heb ik al.

Ik zit aan deze computer te denken: http://www.computerstore.nl/product/696566/category-122622/hp-pavilion-550-122nd.html

is dit voldoende om in mijn wensen te voorzien? of weet jij een betere computer binnen mijn budget?

Alvast bedankt voor de reacties, moge uw spiermassa groeien en VP afnemen.
 
Bring in the nerds :popcorn:
 
-Nooit meer leverbaar
Bekijk hiernaast alternatieven- :o

For Video editing,

meer cores = +
meer werkgeheugen is +
Snelle SSD = +



System Requirements
  • Operating system: Microsoft® Windows 7 (64-bit), Windows 8 (64-bit) or Windows 10 (64-bit)
  • Processor: 2 GHz (multicore or multiprocessor recommended for HD or stereoscopic 3D; 8 cores recommended for 4K)
  • RAM: 4 GB RAM (8 GB recommended; 16 GB recommended for 4K)
  • Hard drive space: 500 MB hard drive space for program installation; Solid-state disk (SSD) or high-speed multi-disk RAID for 4K media
  • Graphics card: Supported NVIDIA®, AMD/ATI® or Intel® GPU with at least 512 MB of memory (1 GB recommended for 4K and GPU-accelerated video processing)
  • Internet connection: Required for registering and validating the program, as well as for some program functions. Program requires one-time registration.
Je zou je huidige systeem (gewoon) kunnen -Upgraden- ligt een beetje aan je snelheids- wensen met dit programma?

Succes...
 
Met dat systeem wat je op oog heb krijg je nog steeds net niks. Geen SSD, nog steeds relatief weinig RAM, en die Graphics kaart lijkt me ook niet echt geweldig. Je wil sowieso SSD hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat je met die computer meer krijgt dan met een 600€ upgrade.
 
Kun je niet beter doorsparen en een beter systeem kopen? Video editing vraagt veel van het systeem. Als je nu gelijk goed investeert heb je er langer profijt van.
 
[Link niet meer beschikbaar]

deze is het uiteindelijk geworden
werkt goed!
 
Zonden.
je had er zo 200,00 vanaf had kunnen halen...

snap niet dat je dit nog vraag en dan ook nog op een body build forum..
vraag net dan niet en koop het gewoon, OO wacht....
 
Zonden.
je had er zo 200,00 vanaf had kunnen halen...

snap niet dat je dit nog vraag en dan ook nog op een body build forum..
vraag net dan niet en koop het gewoon, OO wacht....

ik kreeg weken lang geen reactie dus ben ergens anders gaan vragen. gr brenno
 
Back
Naar boven